جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نیویورک – ایرنا-  یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در هفته های اخیر مخفیانه موشک های دوربرد موسوم به  (ATACMS) را به اوکراین جهت استفاده در جنگ با روسیه  ارسال کرده و اوکراین هفته گذشته برای نخستین بار از آنها استفاده کرده است.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading
13دی ماه 1397

رسانه ها؛ نشست بی نتیجه ترامپ با رهبران کنگره و…

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست بدون دستاورد ترامپ با رهبران کنگره و ادامه تعطیلی دولت، انتقاد ترامپ از حضور نظامیان آمریکا در افغانستان، انتقاد کره شمالی از آمریکا به علت مانع تراشی در مسیر اجرای طرح های مشترک دو کره، برگزاری اولین جلسه دادگاه خاشقچی در عربستان ، سفر رئیس جمهور عراق به ترکیه، اعتراض عراق به عربستان برای تصاحب اموال و پروژه نفتی مشترک، آمادگی جنبش نجباء عراق برای اعزام نیرو به یمن، تداوم نشست های سازمان ملل در الحدیده ، تاکید چین بر استفاده احتمالی از زور علیه تایوان، عقب نشینی یگان‎های نیروهای کرد سوریه از منبج و تحرکات گسترده آمریکایی ها در استان الانبار عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم:  در حالی که نشست رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران کنگره بدون نتیجه بوده است به‌نظر می‌رسد تعطیلی دولت ایالات متحده همچنان ادامه داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره روز چهارشنبه بدون دستیابی به نتیجه روشنی برای پایان دادن به تعطیلی دولت ایالات متحده پایان یافته است.تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین هفته متوالی می‌شود و ترامپ همچنان بر درخواست خود مبنی بر اختصاص بودجه 5میلیارد دلاری برای احداث دیوار مکزیک پافشاری می‌کند.

آناتولی ترکیه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به فرماندهان نیروهای کشورمان در افغانستان هر چقدر پول خواستند دادیم، اما موفق نشدند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در جمع اعضای کابینه این کشور کاخ سفید گفت: جنگ افغانستان سبب فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی شد. به فرماندهان‌مان در افغانستان هر مقدار پول خواستند دادیم اما موفق نشدند.

خبرگزاری صداو سیما:  روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی در شماره روز پنجشنبه خود از مانع تراشیهای آمریکا در روند بهبود روابط دو کره به شدت انتقاد کردند. انتقاد روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی از کارشکنیهای آمریکا در روند بهبود روابط دو کره نشان می دهد که پیونگ یانگ از کندی پیشرفت پروژه های مشترک دو کره رضایت ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دادستان کل عربستان از برگزاری جلسه اول محاکمه متهمان پرونده قتل خاشقجی و درخواست برای اعدام پنج تن از آنها خبر داد. به گزارش ایسنا، سعود بن عبدالله المعجب، دادستان کل عربستان اعلام کرد، جلسه اول دادگاه ۱۱ متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در ریاض برگزار شد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور عراق امروز(پنجشبنه) برای دیدار با مقامات ترکیه وارد آنکارا شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ترکیه اکنون، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق برای انجام چند دیدار رسمی در رأس هیاتی سیاسی وارد فرودگاه «اسن بوغای» آنکارا پایتخت ترکیه شد.این نخستین سفر برهم صالح به ترکیه پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور عراق در روز دوم اکتبر سال گذشته است. 

خبرگزاری فارس: مقامات عراقی به تصاحب پروژه نفتی این کشور در داخل خاک عربستان از سوی حکومت سعودی اعتراض کرده و گفته‌اند که پیگیری خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، بهره‌برداری و سوءاستفاده عربستان سعودی از یک بندر نفتی در ساحل دریای سرخ که طبق قرار داد با عراق در دهه هشتاد میلادی و با پول این کشور ساخته شده، اعتراض مقامات عراقی را موجب شده است.

الکوثرفارسی: شیخ «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش النجباء عراق با بیان اینکه «آماده اعزام نیرو به یمن در صورت امکان هستیم» گفت اگر لازم باشد نیروهای ما در سوریه هم باقی خواهند ماند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اکرم الکعبی ضمن تمجید از حماسه‌سازی یمنی‌ها، گفت که اگر امکان رفتن به این کشور مهیا می‌شد، حتی یک لحظه درنگ نمی‌کردیم. وی همچنین شایعات مبنی بر مخالفت رهبر جریان صدر عراق با جهاد در سوریه را رد کرد.

العالم:  با نزدیک شدن به پایان مرحله دوم توافق آتش بس در استان الحدیده، کمیته سازمان ملل در یمن در حال برگزاری نشست های متعدد پشت درهای بسته است. خبرنگار شبکه العالم در الحدیده یمن در گزارشی اعلام کرد که به رغم افزایش این نشست ها به نمایندگی هیئت سازمان ملل، نمایندگان دولت مستعفی یمن هیچ گونه عقب نشینی از مواضع خصمانه خود در الحدیده نداشتند.

یورونیوز:  شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین تهدید کرد کشورش تعهدی به عدم استفاده از زور در تایوان ندارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری خلق چین بار دیگر با تاکید بر ادامه سیاست «چین واحد» گفت: «پکن حق استفاده از تمام گزینه‌های لازم در برابر جریان‌های استقلال‌طلب و جدایی‌طلب و نیروهای خارجی که علیه وحدت صلح‌آمیز عمل می‌کنند را برای خود محفوظ می‌داند.»

رادیو چین:وزارت دفاع سوریه با انتشار پیامی گفت که یک گروه مسلح شامل 30 خودرو از منطقه منبج به سمت ساحل شرقی رود فرات عقب نشینی کردند.منبج واقع در شمال شرق حلب و مرز ترکیه است . در پیام وزارت دفاع سوریه آمده است ، در راستای اجرای توافق برای بازگشت روال طبیعی به مناطق شمالی سوریه ، از اول ژانویه سال 2019، 400تن از نیروهای مسلح کرد سوریه از منبج خارج شده اند.

پارس تودی :  رئیس کمیته امنیتی شورای استانی الانبار از تحرکات گسترده آمریکایی‌ها در این استان غربی عراق خبر داد. به گزارش پارس تودی، «نعیم الکعود»  گفت: نیروهای آمریکایی در مناطق مختلف استان الانبار مستقر شده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *