جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

Loading
14دی ماه 1397

رسانه ها؛ خیز دمکرات ها برای مهار ترامپ و…

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دموکرات‌ها بار دیگر در صدر مجلس نمایندگان آمریکا ، آغاز خروج نیروهای آمریکا از سوریه ، هشدار جامعه دانشگاهی انگلیس درباره برگزیت بدون توافق، نخست وزیر ژاپن به دنبال توافق صلح با روسیه، سفر بولتون به ترکیه و رژیم صهیونیستی، تاکید سازمان ملل بر ضرورت تحقیقات درباره قتل خاشقچی، اعلام جنگ ارتش میانمارعلیه مسلمانان روهینگیا، هک اطلاعات مقامات و سیاستمداران آلمانی و تاکید السیسی بر گسترش همکاری های مصر و اسرائیل ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله: حزب دموکرات پس از هشت سال بار دیگر رهبری مجلس نمایندگان امریکا را به دست گرفت. نانسی پلوسی رئیس تازه مجلس نمایندگان آشکار کرد که ترامپ با مجلسی نافرمان روبرو خواهد شد. در شرایطی که تنها دو سال به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده، توازن نیروها در کنگره به هم ریخت: در مجلس نمایندگان نیروهای مخالف دونالد ترامپ اکثریت را به دست آوردند.

اسپوتنیک روسیه: وزیر امور خارجه ایالات متحده از آغاز روند خروج نیروهای امریکایی از سوریه خبر داد. به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه ای با شبکه تلوزیونی نیوزمکس اعلام کرد که واشنگتن روند خروج نیروهای خویش از سوریه را آغاز کرده است. پمپئو در این خصوص گفت: “نظامیان ما در حال خروج از سوریه هستند”.

خبرگزاری صداو سیما: چندین گروه دانشگاهی مستقر در انگلیس هشدار دادند برگزیتِ بدون توافق، تأخیر آکادمیک، فرهنگی و علمی را موجب می‌شود و ده‌ها سال زمان برای جبران آن لازم است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، چندین گروه دانشگاهی مستقر در انگلیس روز جمعه هشدار دادند خروج بدون تواق انگلیس از اتحادیه اروپا به تحقیقات در زمینه‌هایی مانند درمان سرطان و مبارزه با گرمایش زمین آسیب می‌زند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن امروز (جمعه) گفته که تمایل دارد تا با روسیه به توافق صلح برسد تا تنش چندین ساله بر سر قلمروی مورد ادعای دو کشور حل و فصل شود.به گزارش ایسنا، نخست وزیر ژاپن قرار است 14 ژانویه در بیست و پنجمین نشست خود در مسکو در ماه جاری میلادی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار کند؛ هدف از برگزاری این نشست پایان عدم توافق بر سر گروهی از جزایر مورد مناقشه است که در روزهای پایانی جنگ دوم جهانی به تصرف نیروهای شوروی درآمده و ژاپن مدعی مالکیت آنهاست.

 خبرگزاری مهر:  مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز برای گفتگو درخصوص سوریه و ایران به ترکیه و رژیم صهیونیستی سفر می کند.به گزارش خبرگزاری مهر ، بولتون در جریان دیدار با مقامات آنکارا و تل آویو درباره مسائلی از جمله سوریه، عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور و ایران گفتگو کند. روند مقابله با داعش از دیگر موضوعات مورد بحث در گفتگوهای جان بولتون است.

الکوثرفارسی: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید این سازمان همچنان خواستار انجام تحقیقات شفاف و جامع در ماجرای قتل جمال خاشقچی است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان ملل متحد می‌گوید تحقیقات در ورد قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی باید انجام شود.

العالم: درحالیکه آتش بس ارتش میانمار علیه اقلیت های قومی این کشور از نخستین روز سال جدید میلادی شروع شده اما راخین در این آتش بس جایی ندارد و سرکوب و کشتار مسلمانان روهینگیا در این ایالت همچنان ادامه دارد.ارتش میانمار که از سوی سازمان ملل عامل نسل کشی اقلیت مسلمان روهینگیا شناخته شده، پیشتر اعلام کرد، آتش بس چهار ماهه را در جنگ علیه اقلیت های قومی که آنها را شورشی می داند، از اول سال 2019 در شمال این کشور به اجرا می گذارد.

یورونیوز: گروهی از هکرها روز جمعه اطلاعات شخصی صدها سیاستمدار آلمانی از جمله مشخصات کارت بانکی و شماره تلفن همراه آنها را منتشر کردند.هکرها این اطلاعات را در شبکه توئیتر منتشر کردند. در داده های منتشرشده آدرس های شخصی، کپی کارت هویت و نامه های شخصی سیاستمداران آلمانی به چشم می خورد.

آناتولی ترکیه: رئیس جمهور مصر اعلام کرد که ارتش این کشور با اسرائیل برای مقابله با تروریسم همکاری می‌کند.عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگو با شبکه تلویزیون« سی بی اس» آمریکا اظهار داشت: با اسرائیل برای مقابله با تروریسم همکاری می‌کنیم. ارتش مصر با این کشور در حال همکاری علیه داعش در صحرای سینا است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *