جدیدترین مطالب

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: ملاک آل سعود و امارات رضایت صهیونیست‌هاست

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد که حکومت عربستان سعودی اقدام به تغییر شیوه های درسی و آموزشی خود کرد و پایه اساسی و سقف عملی تغییرات آموزشی را موضوع یهودیان صهیونیست و اسرائیل قرار داد(هرگونه مطلبی علیه صهیونیستها از شیوه های آموزشی حذف کرد)

وزارت بهداشت غزه: رژیم صهیونیستی عامدانه کودکان را ترور می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز(شنبه) با اشاره به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مراکز درمانی، گفت که بیمارستان‌های شمال نوار غزه به طور کامل تخریب شده‌اند و کودکان به طور عمدی و سازماندهی‌شده هدف قرار گرفته‌اند.

Loading
17 دی ماه 1397

رسانه ها؛ تنش در دریای چین جنوبی و…

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعزام جنگنده و ناو به دریای جنوبی چین برای هشدار به آمریکا، هشدار کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی درباره برگزاری رزمایش در منطقه ،هشدار دموکرات ها به ترامپ درباره احداث دیوار مرزی، احداث ۳ پایگاه جدید آمریکا در عراق ،کودتای ناکام درگابن، گسیل نیرو و تجهیزات جدید ارتش سوریه به شمال این کشور، شرط کشورهای عربی برای شرکت «بشار اسد» در اجلاس آتی سران عرب، هشدار دبیرکل اتحادیه عرب درباره عواقب انتقال سفارت‌های خارجی به قدس اشغالی، سفر مارتین گریفیث به یمن، حمله دوباره اسرائیل به حماس در نوار غزه ، سفر یک هیئت آمریکایی به ترکیه و افزایش درخواست گذرنامه اتحادیه اروپا از سوی شهروندان بریتانیا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  چین امروز دوشنبه بطور رسمی و همچنین با اعزام جنگ افزارهای خود به منطقه، به حضور کشتی آمریکایی در دریای چین جنوبی هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر ، وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن بطور رسمی به حضور بدون اجازه یک کشتی آمریکایی در نزدیکی جزایر Xisha (پاراسل) در دریای چین جنوبی، اعتراض و هشدار داده است.در همین رابطه ناوها و جنگنده های چینی به منطقه اعزام شده اند تا به این کشتی آمریکایی هشدار بدهند.

خبرگزاری فارس: مقامات کره شمالی از سئول و واشنگتن درخواست کرده‌اند تا برگزاری مانورهای نظامی مشترک میان دو کشور در آبهای شبه‌جزیره کره هر چه سریعتر پایان یابد.به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات کره شمالی از سئول و واشنگتن خواستند تا رزمایش‌های نظامی مشترک در آبهای منطقه‌ای شبه‌جزیره کره را متوقف کنند.

خبرگزاری صداو سیما: دموکرات ها به ترامپ هشدار دادند در صورت تلاش برای اعلام حالت فوق العاده ملی،با چالش های قضایی مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ دموکرات ها در آمریکا در حال هشدار دادن به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در ارتباط با احداث دیوار مرزی هستند. بر اساس این گزارش، آنها اعلام کردند اگر ترامپ تلاش کند در ارتباط با احداث دیوار مرزی با مکزیک حالت فوق العاده ملی اعلام کند، با چالش های قضایی مواجه خواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  برخی رسانه‌های عراقی از قصد نیروهای‌ آمریکایی برای ساخت سه پایگاه نظامی در دو استان صلاح‌الدین و کرکوک خبر دادند.به گزارش ایسنا، در حالی که اخباری از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به مقصد عراق منتشر شده شایعات حول ورود آنها به پایگاه عین الاسد در الانبار و نیز  پایگاهی در نزدیکی اربیل کردستان عراق می‌چرخد، هنوز رسما مشخص نشده این نیروها در کجا مستقر شده‌اند.

 خبرگزاری ایرنا: دولت گابن صبح روز دوشنبه و در پی انتشار اخباری مبنی بر کودتای شماری از نظامیان این کشور اعلام کرد، اوضاع در کشور تحت کنترل است و کودتاچیان بازداشت شده اند.به گزارش ایرنا، تارنمای «تی اس ای » نوشت، اکنون آرامش در بیشتر مناطق پایتخت حکمفرما است، نیروهای ارتش و پلیس حضور گسترده ای در خیابان ها دارند و بالگردها نیز به پرواز در آسمان پایتخت می پردازند. در ساعات نخست روز دوشنبه شماری از افسران ارتش گابن با حمله به ساختمان رادیو ملی این کشور، کنترل آن را به دست گرفته و از تشکیل شورای ملی اصلاحات خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه روسی از ارسال نیرو و تجهیزات جدید از سوی ارتش سوریه به حومه حماه و ادلب به‌صورت غافلگیرکننده خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارسال این نیرو و تجهیزات به‌صورت غافلگیرکننده بوده است، ارتش سوریه زره‌پوش، توپخانه و نفربر به این مناطق ارسال کرده است، همچنین یگان‌های نظامی ارتش از منطقه جنوبی به‌سمت شمال سوریه منتقل شده است.

الکوثرفارسی: یک منبع آگاه مصری می‌گوید مشارکت اسد در اجلاس آتی سران عرب بستگی به موضع نظام سوریه درباره حضور ایران در این کشور و اطمینان‌دهی در این باره دارد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس که به قاهره سفر کرده است با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کرد و قرار است با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و سرلشگر«عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی این کشور دیدار کند.

العالم: دبیرکل اتحادیه عرب ضمن ابراز نارضایتی شدید از تصمیم هندوراس برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی، درباره پیآمدهای آن هشدار داد.«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب درباره تصمیم هندوراس برای انتقال سفارتخانه این کشور به قدس اشغالی، بشدت ابراز نارضایتی کرد.ابوالغیط تأکید کرد که اقدام هر کشوری برای انتقال سفارتخانه خود به قدس اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است که قدس را یک شهر اشغالی می‌داند و انتقال سفارتخانه‌ها به این شهر پیش از روشن شدن تکلیف مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی را ممنوع کرده است.

یورونیوز:  مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن که روز شنبه وارد صنعا پایتخت یمن شده ، قصد دارد بزودی از شهر بندری حدیده بازدید کند. گریفیث به یمن سفر کرده است تا با رهبران حوثی‌ها گفتگو کند. دیدار با ژنرال پاتریک کامائرت، فرمانده پیشین نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که هم‌اکنون در صنعا است، بخشی دیگر از برنامۀ سفر گریفیث است.

اسپوتنیک روسیه:  جنگنده های اسرائیل مواضع جنبش حماس در نوار غزه را هدف قرار دادند.به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده ها و بالگردهای نیروی هوایی ارتش اسرائیل چندین موقعیت جنبش حماس در نوار غزه را در پاسخ به شلیک موشک به خاک اسرائیل، مورد حمله قرار دادند.

آناتولی ترکیه: مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در راس هیئت سیاسی و برای گفتگو پیرامون مسائل منطقه، به‌ویژه سوریه به ترکیه سفر می‌کند.جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در راس هیئتی عالی رتبه برای گفتگو درباره مسائل سوریه و منبج، مبارزه با فتو و پ.ک.ک، سیستم دفاع موشکی پاترویت و روابط اقتصادی به ترکیه خواهد آمد.

دویچه وله : بسیاری از شهروندان بریتانیا شرایط کشورشان را نامطمئن ارزیابی می‌کنند و تقاضای تابعیت در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را داده‌اند. آنها عمدتا از کشورهای ایرلند، آلمان، پرتغال و سوئد تقاضای تابعیت کرده‌اند. بریتانیا به طور رسمی در ۲۹ مارس ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا پارلمان این کشور تا آن تاریخ قرارداد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به تصویب خواهد رساند یا این‌که این خروج بدون هرگونه قراردادی رخ خواهد داد. خروج بدون قرارداد پیامدهای سنگینی برای اقتصاد بریتانیا خواهد داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *