جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟

در استانبول شهر در تصرف تبلیغات انتخاباتی است. از همین حالا دولت اعلام کرده نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی برای روز یکشنبه ممنوع است و پلیس بر سر این موضوع با کسی شوخی ندارد. حکمی که نشان می‌دهد دولت نگران درگیری‌هایی است که امکان دارد میان هواداران گروه‌های مختلف در بگیرد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر ویدیویی از مهاجران کرد و ترک تبار ترکیه در بلژیک منتشر شد که نشان می‌داد طرفداران دو طرف منتظر یک جرقه هستند.

آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

در حالی که پاشینیان قلباً دوست دارد ارمنستان را به سمت اروپا هدایت کند، اما به‌نظر واقعیت‌های میدانی را درک می‌کند که هیچ مکانیسم آسانی برای خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی یا اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود ندارد.

Loading

رسانه‌ها؛ عصبانیت رژیم صهیونیستی از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل و …

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ | گزیده های راهبردی

رسانه‌ها: واکنش عصبی رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای درخواست رای مشورتی درباره اشغالگری این رژیم، افشای محتوای مکالمه تلفنی اخیر نتانیاهو و زلنسکی، تبادل اسناد تاسیسات هسته‌ای میان هند و پاکستان، آغاز ریاست دوره‌ای ژاپن بر شورای امنیت سازمان ملل، انتشار آمار جنایات ائتلاف سعودی در یمن در سال ۲۰۲۲، هشدار شدید وزارت دفاع کره‌جنوبی نسبت به هرگونه اقدام اتمی کره‌شمالی، نظرسنجی جدید درباره احتمال شکست اردوغان در انتخابات ترکیه، هشدار کره شمالی درباره خواست آمریکا برای تاسیس ناتوی آسیایی، بازگشت بیش از نیم میلیون آواره سوری به کشورشان و جنگ‌های قابل پیش بینی در سال ۲۰۲۳ از نظر گاردین از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که امروز در رسانه‌ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده‌ای از این مطالب را مرور می‌کنیم.

ایسنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه این رژیم به شدت از سازمان ملل بابت تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی انتقاد کردند و نتانیاهو مدعی شد که این قطعنامه برای اسرائیل الزام‌آور نیست.

ایرنا: بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به ابوظبی دعوت کرد.

ایسنا: پایگاه «آکسیوس» محتوای مذاکرات تلفنی نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کرد.

فارس: دبیرکل ناتو گفت، غرب باید برای حمایت بلندمدت از اوکراین آماده باشد زیرا روسیه هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن نشان نمی‌دهد.

ایرنا: مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» با اعلام آمار کلی جنایات ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی طی سال ۲۰۲۲ در یمن، از کشته و مجروح شدن بیش از سه هزار یمنی در این جنایات و هدف قرار گرفتن تاسیسات زیربنایی این کشور طی این حملات خبر داد.

ایسنا: نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که کشورش برای صلح و نه جنگ، به ارتش مدرن نیاز دارد.

فارس: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی یک سخنرانی هشدار داد که آمریکا به بهانه تقویت همکاری با کره جنوبی و ژاپن در حال ایجاد نسخه آسیایی ناتو است.
ایرنا: پس از آنکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار افزایش «تصاعدی» زرادخانه هسته‌ای این کشور شد، وزارت دفاع کره‌جنوبی هشدار داد که هرگونه تلاش پیونگ‌یانگ برای استفاده از سلاح هسته‌ای منجر به «پایان» رژیم این کشور خواهد شد.

ایسنا: رئیس جمهوری تایوان امروز (یکشنبه) پیشنهاد داد که به چین کمک‌های لازم را برای رسیدگی به افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور ارائه کند اما این را هم گفته که فعالیت‌های نظامی دولت پکن در نزدیکی این جزیره برای صلح و ثبات مفید نیستند.

فارس: وبگاه ویژه امور نظامی نوشت، چین به عنوان ابرقدرت موشکی قصد دارد در جنگ محتمل آمریکا را شکست دهد.

ایرنا: خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در بیانیه‌ای نسبت به اقدامات نظامی تحریک آمیز یونان هشدار داد.
فارس: طبق نتایج یک نظرسنجی، در صورتی که انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شود، اردوغان در برابر چهار کاندیدای احتمالی شکست خواهد خورد.
ایلنا: ترکیه اعلام کرد که بیش از نیم میلیون آواره سوری به کشورشان بازگشتند.
میزان: وزیر خارجه ترکیه گفت: خروج نیروهای ترکیه از سوریه نیازمند گام‌هایی در روند سیاسی است.
باشگاه خبرنگاران جوان: مهاجرت غیرقانونی به اروپا افزایش یافته و به بالاترین سطح از زمان بحران مهاجران در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در این قاره رسیده است.

ایسنا: پاکستان اعلام کرد که طبق توافقی که چند دهه پیش با هند برقرار شده، فهرستی از تاسیسات و پایگاه‌های هسته‌ای خود را تحویل مقامات هیات هند در شهر اسلام‌آباد داده است. هند هم اقدام مشابهی انجام داد.

ایسنا: ژاپن در حالی به عضویت دو ساله شورای امنیت سازمان ملل درآمد و ریاست دوره‌ای آن را به دست گرفت که با ناتوانی این نهاد در پایان دادن به جنگ اوکراین، بسیاری خواستار اصلاحاتی در آن هستند.

فارس: کویت اعلام کرد که اولین ماهواره خود را طی دو روز آینده از پایگاه فضایی فلوریدا پرتاب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: روزنامه‌ای انگلیسی ادعا کرد در سال ۲۰۲۳ چندین جنگ در مناطق مختلف جهان قابل پیش‌بینی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *