أحدث المقالات

نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی ها شد

تهران-ایرنا-یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

Loading

رسانه ها؛ احتمال قطع اینترنت استارلینک در اوکراین و …

۱۴۰۱/۰۸/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: درگیری مزدوران امارات با نظامیان عربستان سعودی در جنوب یمن، احتمال قطع اینترنت استارلینک در اوکراین، ناآرامی ها در پاکستان، ارزیابی پنتاگون از جنگ اروپا، افزایش تنش میان روسیه و رژیم صهیونیستی، شکایت عراق از کویت، هشدار بایدن نسبت به پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای، تهدید پوتین به استفاده از سلاح هسته ای و هشدار رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا نسبت به وقوع جنگی بزرگ‌تر از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آن‌ها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر: با افزایش بدهی اوکراین به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت استارلینک، تا کنون ۱۳۰۰ پایانه استارلینک در این کشور قطع شده و در صورت قطع کلی، ممکن است جنگ به شکل دیگری پیش برود.

شبکه الکوثر: عمران خان در نخستین حضور علنی‌اش پس از ترور نافرجام، «شهباز شریف» نخست وزیر فعلی پاکستان را به دست داشتن در تلاش برای ترور خودش متهم کرد و از طرفدارانش خواست به سمت اسلام آباد پایتخت این کشور تظاهرات کنند.

ایرنا : تهدید جمهوریخواهان به استیضاح بایدن در فاصله دو روز مانده به انتخابات میاندوره‌ای آمریکا و در حالیکه حزب راست بر اساس نظرسنجی‌ها شانس تسلط بر کنگره را دارد، رییس جمهوری آمریکا را به شدت در مورد حضور در صحن مجلس نمایندگان برای پاسخگویی به اتهام‌ها نگران کرده است.

خبرگزاری صداوسیما: پنتاگون اعلام کرد: مرکز حمایت نظامی آلمان با نظارت فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اروپا، روند نظارت و ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را در طولانی مدت بر عهده خواهد داشت.

ایسنا : رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تل آویو هشدار واضحی از مسکو درخصوص انتقال سلاح به اوکراین دریافت کرده است.

فارس: در پی تخریب بخش مهمی از زیرساخت‌های برقی اوکراین در حملات روسیه، مقام‌های کی‌یف احتمالا مجبور شوند برای جبران بخشی از ضعف‌های خود، پایتخت اوکراین را به خاموشی مطلق ببرند و این شهر را به طور کامل تخلیه کنند.

ایران پرس: عراق از کویت به دلیل تعرض به بندر فاو شورای امنیت شکایت کرد.

تسنیم : جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در پنسیلوانیا هشدار داد شکست احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای، دهه‌ها عواقب برای مردم این کشور دارد.

ایسنا : روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که دولت جو بایدن “به‌طور مخفیانه” رهبران اوکراین را تشویق می‌کنند تا برای مذاکره با روسیه اعلام آمادگی کنند.

میزان : «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق با صدور حکمی، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر سابق این کشور و وزرای دولتش را به بازنشسته اعلام کرد.

فارس: یک روزنامه فرانسوی به نقل از مقامات پارلمانی نوشت سربازان فرانسویِ عضو نیروهای جناح شرقی ناتو که در رومانی به سر می‌برند با مشکلات متعددی روبرو هستند که مهمترین آن‌ها یخ زدن از شدت سرما و گرسنگی است.

ایسنا: منابع دیپلماتیک گفتند که ولادیمیر پوتین طی گفت‌وگویی با امانوئل ماکرون با اشاره به حملات هسته‌ای هیروشیما و ناگازاکی ضمن هشداری به رهبران غربی گفت: این حملات نشان داد که “برای پیروز شدن نیازی به حمله به شهرهای اصلی ندارید.”

تسنیم : شبه نظامیان «شورای انتقالی جنوب» وابسته به امارات دستور دستگیری همه نظامیان و افسران سعودی حاضر در اردوگاه «البریقه» و فرودگاه عدن را صادر کردند.

فارس: «چارلز ریچارد» رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا که وظیفه نظارت بر برنامه تسلیحات اتمی روسیه را نیز بر عهده دارد گفت، جنگ اوکراین دستگرمی است و جنگی بزرگ در راه است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *