جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

ایروانی: رژیم صهیونیستی با حمله به اماکن دیپلماتیک مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد شد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل با بیان اینکه ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت می‌کند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

نیویورک – ایرنا- امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف و آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند

رهبر انقلاب یمن در بخش پایانی سخنان خود به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات (ام الرشراش) حرکت می‌کنند پرداخت و گفت که در ۲۰۲ روز گذشته ۱۰۲ کشتی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان و گردان‌های مجاهدین و القسام، مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه و مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» و همچنین توپخانه «عین مارگالیوت» را هدف حمله موشکی، راکتی و پهپادی قرار داده‌اند.

استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد

ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

Loading
22دی ماه 1397

رسانه ها؛ تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به سوریه و…

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: مقابله قاطع پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی رژیم صهیونیستی، ادامه تظاهرات در فرانسه و استقرار 80 هزار نیروی امنیتی در شهرهای این کشور، راه اندازی کانال مالی ایران- اروپا به زودی، احتمال فلج شدن برگزیت، اعزام ناو آمریکایی به سواحل سوریه، ایتالیا در صدد بازگشایی سفارت خود در سوریه، تلاش آمریکا برای برگزاری اجلاس بین‌المللی با محوریت ایران، اعزام کشتی های نظامی آمریکا به قطب شمال ، نشست وزرای خارجه «آسیای مرکزی و هند» در ازبکستان، نشست مقامات امنیتی و نظامی ترکیه در خط مرزی سوریه و اظهارات مرکل درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری سوریه از مقابله پدافند هوایی این کشور با تعدادی اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر داد. به گزارش  تسنیم،  منابع خبری اعلام کرده اند که این موشک ها از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی و از حریم هوایی لبنان به سوی منطقه الکسوه در حومه دمشق شلیک شده اند. یک مقام نظامی گفت که در ساعت 23:15 به وقت محلی جنگنده های رژیم صهیونیستی که از منطقه اصبع الجلیل می آمدند اقدام به شلیک موشک به سوی حومه دمشق کردند که پدافند هوایی سوریه به مقابله با این موشک ها کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سوریه، اسرائیل را مسؤول حمله هوایی به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق دانست.به گزارش ایسنا، این منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: این حملات یک تجاوز اسرائیلی به مواضع سوریه بود و خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز از مقابله سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با این اهداف “متخاصم” خبر داد.

خبرگزاری صداو سیما:   در آستانه نهمین دور تظاهرات ضد دولتی،  هزار نیروی نظامی و پلیس ضد شورش به همراه گروهانهایی از ژاندارمری با آخرین تجهیزات امنیت برخی خیابانهای حساس پاریس را بر عهده دارند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ ­در نهمین شنبه اعتراضی به سیاست های نظام سرمایه داری در فرانسه بار دیگر مردم این کشور تحت شدیدترین سیاست های نظامی پلیسی به خیابانها آمدند.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه آلمان در گفتگویی از دشواری ایجاد کانال مالی ایران- اروپا با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته ای با تهران سخن گفت.به گزارش خبرگزاری مهر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با مجله اشپیگل ضمن اشاره به دشواری ایجاد کانال مالی ایران و اروپا اظهار داشت: راه اندازی کانال پولی میان ایران و اروپا با توجه به خروج واشنگتن از توافق هسته ای با تهران آنقدرها هم ساده و آسان نبوده و با دشواری هایی روبرو است.

خبرگزاری فارس:  وزیر خارجه انگلیس می‌گوید، اگر توافق برگزیت در پارلمان رای نیاورد احتمال فلج شدن روند خروج لندن از اتحادیه اروپا کاملا جدی است. به گزارش خبرگزاری فارس، با نزدیک‌تر شدن زمان به رای گذاشته شدن توافق برگزیت بین دولت «ترزا می» و اتحادیه اروپا در پارلمان بریتانیا، موافقان این توافق سعی دارند با اعلام نظرات خود در رسانه‌ها، در خصوص عواقب عدم پذیرش آن هشدار دهند.

الکوثرفارسی: نیروی دریایی آمریکا یک ناوچه آبی-خاکی حامل تفنگداران دریایی، بالگردها و دیگر تجهیزات را برای حمایت از خروج امن نیروهای مسلح خود از سوریه، به سواحل این کشور اعزام کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه وال استریت ژورنال که این خبر را به نقل از منابع خود در پنتاگون منتشر کرد افزود کشتی جنگی اعزام شده به سواحل سوریه، ناوچه «کرسرژ» Kearsarge است که حامل صدها تفنگدار دریایی است.

العالم:  وزیر خارجه ایتالیا با بیان اینکه وضعیت سوریه در حال تبدیل به حالت طبیعی خود است، بازگشایی سفارت رم در دمشق را مهم عنوان کرد.«انزو موئاورو میلانسی» وزیر خارجه ایتالیا به خبرگزاری رسمی این کشور (انسا) گفته که رم در تلاش است دست به چنین اقدامی بزند و در راستای زمانبندی آن فعالیت می‌کند.میلانسی تأکید کرد که با توجه به «انتقال وضعیت سوریه به حالت طبیعی» چنین اقدامی طبیعی و مهم است.

یورونیوز:  وزارت خارجه آمریکا قصد دارد ماه آینده اجلاسی بین‌المللی درباره خاورمیانه و با محوریت ایران برگزار کند. این خبر را مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، در مصاحبه‌ روز جمعه ۱۱ ژانویه با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز این کشور اعلام کرد.

اسپوتنیک روسیه: ریچارد اسپنسر، فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد واشنگتن در تابستان کشتی های نظامی به منطقه قطب شمال اعزام خواهد کرد تا کار آنها را در عرض های جغرافیایی بالا را مورد مطالعه قرار دهد. به گزارش اسپوتنیک به نقل از USNI News ، ریچارد اسپنسرگفت رزمناو”تیکوندروگا” آخرین نوع از ناوهای نیروی دریایی آمریکا بود که از سیستم های بخاری برای کنار زدن یخ ها برخوردار بود و ناو های امروزی تر چنین سیستم هایی را ندارند.

آناتولی ترکیه: نشست وزرای امور خارجه کشورهای «آسیای مرکزی و هند» برای نخستین بار با حضور مقامات افغانستان امروز در شهر «سمرقند» ازبکستان برگزار می‌شود.نشست وزرای امور خارجه کشورهای «آسیای مرکزی و هند» برای نخستین بار با حضور مقامات افغانستان امروز 12 ژانویه به مدت دو روز در شهر «سمرقند» ازبکستان آغاز به کار می کند.

تی .آر.تی ترکیه: خلوصی آکار وزیر دفاع ملی، ارتشبد یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش٬ امید دوندار فرمانده نیروی زمینی و حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در خط مرزی با سوریه در حاتای گردهم آمدند.وزیر دفاع ملی ترکیه در این نشست گفت: آنکارا بر اساس توافق‌نامه سوچی تمام تلاش‌های خود را در راستای برقراری آتش‌بس و پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه به کار گرفته و همکاری نزدیک در این زمینه با روسیه ادامه دارد.

دویچه وله : صدراعظم آلمان می‌گوید با عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا به خاطر فقدان آزادی عقیده، مذهب و رسانه در این کشور مخالف است، اما مذاکرات دیپلماتیک با آنکارا باید ادامه یابند.صدراعظم آلمان در خلال سفر به یونان، نسبت به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ابراز بدبینی کرد. مرکل گفت: «روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا کند شده اما مذاکرات نباید متوقف شود زیرا زیان‌ این توقف بیشتر خواهد بود.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *