جدیدترین مطالب

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

Loading

أحدث المقالات

نماینده روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا موضوع تحریم اسرائیل را بررسی کند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این سازمان اعلام کرد روسیه معتقد است که شورای امنیت باید موضوع تحریم اسرائیل را به دلیل عدم رعایت قطعنامه شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس در نوار غزه برای ماه مبارک رمضان به فوریت بررسی کند.

Loading

رسانه‌ها؛ بازگشت حماس به روابط با سوریه و …

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: سفر هیئت حماس به سوریه پس از 10 سال و دیدار با رئیس جمهور این کشور، تلاش رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای فاصله گرفتن از اتهام نژادپرستی، اقدام متقابل ایران در برابر تحریم‌های اروپایی، شکسته شدن رکورد 40 ساله تورم در انگلیس و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

تسنیم: بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز در دمشق، هیئتی متشکل از رهبران و نمایندگان گروه‌های فلسطینی را به حضور پذیرفت که طی آن درباره نتایج گفتگوهای آشتی میان گروه‌های فلسطینی بحث و تبادل نظر شد، این گفتگوها اخیرا در  الجزایر برگزار شده بود.

مهر: خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این جنبش از احیای روابط میان حماس و سوریه و تقویت محور مقاومت استقبال می کند.

مهر: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات جنجالی اخیرش مبنی بر اینکه اروپا باغ و جهان خارج از آن جنگل است، واکنش نشان داد. جوزف بورل ضمن اظهاراتی که در پایگاه اطلاع رسانی رسمی اتحادیه اروپا انتشار یافت، با رد نژادپرستانه بودن تشبیه اروپا به باغ و جهان اطراف آن به جنگل، تلاش کرد توضیح دهد که منظور او از «جنگل» تشدید سیاست قدرت و افزایش بی قانونی و هرج و مرج در این جهان بوده است.

فارس: وزیر امور خارجه گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی در فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه قرار می‌گیرند و جزییات آن بزودی منتشر می‌شود.

تسنیم: کشورهای اتحادیه اروپا بر سر موضوع ادعایی ارائه تسلیحات ایران به روسیه، موقتا درباره اعمال تحریم ضد هشت فرد و نهاد ایرانی به توافق رسیدند.

تسنیم: یک مقام ارشد پنتاگون امروز دوشنبه گفت: نمی‌توانیم تایید کنیم پهپادهای استفاده‌شده توسط روسیه در اوکراین، ساخت ایران هستند.

تسنیم: رسانه‌های انگلیس به نقل از مقامات این کشور از افزایش 10 درصدی تورم در این کشور خبر دادند. این افزایش، بیشترین میزان افزایش تورم در 40 سال گذشته در این کشور است.

مهر: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از بنیاد هریتیج، ارتش آمریکا را «ضعیف» توصیف کرد و نوشت که در برابر خطرات قادر به دفاع از منافع ملی آمریکا نخواهد بود.

فارس: فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر داد که گروه تروریستی داعش طی سال جاری 150 فرمانده خود را از دست داده است.

ایرنا: ۱۰ روز مانده به انتخابات کنِسِت (پارلمان) رژیم صهیونیستی، آخرین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که هیچ یک از دو اردوگاه “بنیامین نتانیاهو” و “یائیر لاپید” نخست وزیران اسبق و کنونی این رژیم نخواهند توانست کرسی های لازم را برای تشکیل کابینه آینده بدست نخواهند آورد.

ایرنا: کارشناسان هشدار دادندکه طرح اروپا برای ایجاد سپر ضد موشکی جدید به آمریکا امکان می دهد میلیاردها یورو پول مالیات دهندگان اروپایی را به جیب زند و شبکه پایگاه های نظامی اش را در این قاره گسترش دهد به جای آنکه به بهبود امنیت کمکی کند.

تسنیم: رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد که در جریان سفر اخیر خود به ریاض، ولیعهد سعودی خواستار پیوستن به گروه «بریکس» شد.

ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هم زمان با ادامه حمله نیروهای اوکراین به خرسون، زاپوروژیا و جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک که به تازگی به روسیه پیوسته اند، در این مناطق هم مرز با منطقه جنگی، اعلام حکومت نظامی کرد.

فارس: کمیسیون ناظر حقوق بشر سازمان ملل متحد دستکم دو جنایت جنگی ارتش اوکراین در بحبوحه درگیری با ارتش روسیه را ثبت کرد. به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نسخه اولیه و ویرایش نشده این سند که توسط کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق درباره اوکراین گردآوری شده، روز سه شنبه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد. بر اساس این گزارش، دو مورد مستند شده این کمیسیون نشان می‌دهد که نیروهای مسلح اوکراین به اسرای روس شلیک، آن‌ها را مجروح و شکنجه کرده‌اند. هر دو مورد این جنایات جنگی در اوایل درگیری بین روسیه و اوکراین رخ داد.

فارس: شورای وزیران سعودی در جلسه اخیر خود از جامعه بین‌الملل خواست جنبش انصارالله یمن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *