جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»

نتانیاهو بار‌ها ادعا کرده که مسئله فلسطین از دستور کار جهانی خارج شده و اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی باید تضعیف و حاکمیت حماس در غزه تقویت شود. وی روابط با یهودیان آمریکا و حزب دموکرات را به نفع پیش بینی جنگ یاجوج و ماجوج هیگی تخریب نموده است؛ و پس از تمام اینها، راست گرایان همچنان به خود جرات می‌دهند بگویند که این اردوگاه چپ است که باید از خواب غفلت برخیزد.

Loading

رسانه‌ها؛ بالا گرفتن انتقادها از اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اروپا و …

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: بالا گرفتن انتقادها از اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اروپا، پا پس کشیدن آمریکا از احیای برجام، نظر مخالف روسیه با آمریکا در خصوص احیای برجام، واکنش ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، نشانه جدیدی از قهر عربستان با دولت آمریکا، تصمیم واشنگتن برای توسل دوباره به ذخایر راهبردی نفتی خود، اعتصاب و اعتراض در فرانسه و عقب‌نشینی اروپا از تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ایلنا: وزارت خارجه امارات در پی اظهارات «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «امیل پولسن»، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در ابوظبی را احضار و ضمن محکوم کردن اظهارات اخیر بورل در مراسم افتتاحیه آکادمی دیپلماتیک جدید اروپا در بلژیک تاکید کرد از سرپرست اتحادیه اروپا در ابوظبی خواسته است تا توضیحات کتبی درباره اظهارات مضر و نژادپرستانه بوررل ارائه کند. پیش از این، بورل گفته بود که اروپای پیشرفته شبیه باغ است و جهان اطراف آن جنگل‌هایی هستند که می‌توانند به این باغ حمله کنند.

فارس: وزیر کشور قطر در واکنش به اظهارات نژادپرستانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اظهارات وی نشانگر نژادپرستی و انحطاط فرهنگی و اخلاقی غرب است.

العالم: «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، اذعان کرد که احیای برنامه جامع اقدام مشترک و مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، حتی در دستورکار واشنگتن هم نیست.

ایلنا: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد که به اعتقاد وی، هدف احیای برجام در نیمه دوم نوامبر محقق خواهد شد. وی در پیامی توئیتری نوشت: «به اعتقاد من، هدف احیای برجام در نیمه دوم نوامبر محقق خواهد شد. هیچ بهانه‌ای برای برهم زدن توافق هسته‌ای وجود ندارد».

وزارت امور خارجه: حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اتحادیه اروپا امروز با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. وی ادامه داد: اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ایلنا: شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه دزدی‌های دریایی خود، یک کشتی دیگر حامل سوخت یمن را توقیف کرده است. «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، ائتلاف متجاوز یک کشتی حامل سوخت  با نام «امپریوس» که حامل بنزین برای یمن بود را توقیف کرد. این کشتی‌های حامل سوخت به‌رغم دارا بودن مجوز سازمان ملل متحد توقیف می‌شوند.

خبرگزاری صداوسیما: همزمان با سردی در روابط آمریکا و عربستان سعودی بر سر کاهش تولید نفت اوپک پلاس، مسئولان برگزار کننده کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در عربستان می‌گویند برای جلوگیری از طرح مسائل سیاسی در نشستی اقتصادی، از مقامات آمریکایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل نیامده است.

ایرنا: مقامات رژیم صهیونیستی خشم خود را از اقدام دولت جدید استرالیا برای لغو تصمیم دولت قبلی مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم ابراز و آن را گامی شتاب زده دانسته و سفیر استرالیا را احضار کردند.

ایرنا: تحلیلگران بازار نفت نگرانند که دولت بایدن به تلافی تصمیم اخیر اوپک پلاس و تلاش برای کاهش بهای طلای سیاه، ممکن است ۱۰۰ میلیون بشکه دیگر از ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا را آزاد کند. به گزارش ایرنا، تارنمای سی ان بی سی، نوشت: کاخ سفید در ماه های پیش اعلام کرده بود که برای کاهش بهای نفت ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر این کشور را وارد بازار می کند. این برنامه اکنون در آخرین مراحل خود قرار دارد.

ایسنا: نخست‌وزیر انگلیس به دلیل اشتباهات در برنامه‌هایش که موجب از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران و کاهش محبوبیت او در نظرسنجی‌ها شده، عذرخواهی کرد اما گفت که استعفا نخواهد کرد.

فارس: وزارت دفاع بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد که تمرینات با مهمات واقعی و پرتاب موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی را به عنوان بخشی از رزمایش مشترک خود با نیروهای روسیه انجام خواهد داد.

مهر: علی‌رغم پافشاری های اروپا، نشریه بلومبرگ اعلام کرد به علت اختلاف‌های سیاسی، اتحادیه اروپا در شرایط کنونی تصمیم ندارد برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کند. نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد به علت اختلاف‌های سیاسی، مشکلات موجود درباره تأمین و عرضه انرژی، اتحادیه اروپا در شرایط کنونی تصمیم ندارد برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کند.

مهر: اعتصابات در بخش انرژی فرانسه از امروز به بخش‌های عمومی مثل مدارس و حمل‌ونقل کشیده شد و گفته شده حرکت قطارهای بین لندن و پاریس لغو شده‌اند. اتحادیه‌های کارگری فرانسه امروز (سه‌شنبه) دست به اعتصاب سراسری زده و خواستار دریافت حقوق‌های بیشتر در بحبوحه تورم فزاینده شدند. گفته می‌شود شرایط کنونی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را با یکی از سخت‌ترین چالش‌های او از زمان انتخاب مجددش در ماه مه مواجه کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *