جدیدترین مطالب

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر خارجه سابق با انتشار پیامی نوشت: اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند.

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر خارجه سابق با انتشار پیامی نوشت: اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند.

لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است

تهران- ایرنا- «لاپید یائیر» رهبر مخالفان نتانیاهو در واکنش به توئیت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده است.

لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است

تهران- ایرنا- «لاپید یائیر» رهبر مخالفان نتانیاهو در واکنش به توئیت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: تاکنون هیچ وزیری به این اندازه به امنیت اسرائیل و وجهه و جایگاه بین‌المللی آن آسیب وارد نکرده است.

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: شکستی برای تلاش‌ها جهت برقراری صلح در منطقه

وزارت خارجه قطر ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه پیشنهادی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل آن را روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه عنوان کرد. 

Loading

رسانه‌ها؛ آغاز فعالیت رژیم صهیونیستی در میدان گازی کاریش و…

۱۴۰۱/۰۷/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: آغاز استخراج گاز از میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه به صورت آزمایشی، فشار ارتش اسرائیل به کابینه لاپید برای امضای توافق ترسیم مرزی، اعلام موضع آمریکا درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای در لهستان، انتقاد ماکرون از اظهارات اخیر جو بایدن درخصوص  جنگ هسته ای، کمک های جدید پاریس به اوکراین، ادامه اعتصاب کارگران در پالایشگاه‌های شرکت‌های بزرگ نفتی فرانسه، تظاهرات آلمانی ها در اعتراض به بحران انرژی ، آزمایش دوباره موشک بالستیک در کره شمالی و ادامه فعالیتهای فضایی چین و ارسال ماهواره ای برای رمزگشایی از اسرار خورشید از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر : منابع عبری اعلام کردند: استخراج گاز از میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه، به صورت آزمایشی از امروز توسط شرکت فرانسوی انرژین، آغاز می شود. شرکت انرژین که در زمینه توسعه منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه فعالیت می کند، به تازگی از پایان مرحله نهایی عملیات ارزیابی برای استخراج گاز از میدان کاریش خبر داده است. بنابر اعلام شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ، با پایان این رو عملیات، امروز یکشنبه انتقال گاز از میدان گازی کاریش به ساحل برای نخستین بار انجام خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های صهیونیستی از فشار ارتش اسرائیل به کابینه این رژیم برای امضای توافق مرزبندی دریایی با لبنان از ترس تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی با حزب‌الله خبر داده و تاکید کردند که این مسئله برای تل‌آویو کاملا امنیتی است. درحالی که صهیونیست‌ها هنوز مواضع سردرگمی در خصوص پرونده توافق مرزبندی دریایی با لبنان دارند و با حمایت آمریکا در حال مانور دادن روی این پرونده هستند، رسانه‌های صهیونیستی در جدیدترین تحولات مربوط به مسئله مرزبندی دریایی و پیش‌نویس توافقی که توسط «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی در این زمینه تهیه شده بود اعلام کردند، ارتش اسرائیل معتقد است که توافق با لبنان از نظر امنیتی بسیار خوب است و احتمال معقول آن است که توافق مذکور در ماه جاری امضا شود.

خبرگزاری صدا و سیما: آمریکا درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای در لهستان موضع خود را روشن کرد. وزارت امور خارجه آمریکا گفته است واشنگتن هیچ طرحی برای انتقال بمب‌های اتمی به کشور‌های اروپای شرقی که عضو ناتو هستند، ندارد.ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت آمریکا هیچ گونه سلاح هسته‌ای را در لهستان یا هر کشور دیگر عضو ناتو در شرق اروپا مستقر نخواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): هم‌زمان با اینکه مقامات و رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، امانوئل ماکرون از اظهارات و هشدارهای اخیر جو بایدن درخصوص “آرماگدون” (آخرالزمان) انتقاد کرد. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه طی یک سخنرانی خاطرنشان کرد که وقتی صحبت از استفاده از تسلیحات هسته ای میشود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شوخی نمیکند. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نشست اتحادیه اروپا در پراگ ضمن انتقاد از اظهارات بایدن گفت: «ما هنگام صحبت درخصوص چنین مسائلی باید با احتیاط سخن بگوییم.»

راشا تودی:
مکرون، رئیس جمهور فرانسه  ازادامه کمکهای این کشور به اوکراین خبر داد. وی در گفتگو با راشاتودی گفت: ما تصمیم گرفته ایم کمک خوبی را به اوکراین داشته باشیم. اگر لازم باشد تجهیزات و مهمات نظامی مورد نیاز آنها برای مبارزه با اوکراین را هم فراهم می کنیم.ما تلاش می کنیم کمکی به میزان 100 میلیون یورو به آنها داشته باشیم و کار را با این آغاز کنیم. ما می خواهیم در این رابطه با بخش صنعتی نظامی فرانسه هم همکاری خود را افزایش دهیم.

خبرگزاری فارس: با ادامه اعتصاب کارگران در پالایشگاه‌های شرکت‌های بزرگ نفتی فرانسه ابعاد و تبعات این اعتصاب هر چه بیشتر بر بخش توزیع سوخت این کشور تاثیر می‌گذارد. وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد، اعتصابات کارگری در پالایشگاه‌های شرکت‌های بزرگ «توتال انرژیز» و «اکسون موبیل» سبب شده، بیش از یک پنجم پمپ‌های سوخت فرانسه با کمبود سوخت مواجه شوند. «آنی‌یس پانیه-روناشه»، وزیر انرژی فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «دولت فرانسه نهایت تلاشش را انجام می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن وضعیت را به حالت عادی برگرداند.»

خبرگزاری ایرنا:  هزاران آلمانی با تجمع در مقابل ساختمان پارلمان این کشور در برلین نسبت به گرانی‌های بی‌سابقه و سیاست‌های دولت آلمان در تحریم روسیه اعتراض کردند. حامیان حزب راست گرای «آلترناتیو برای آلمان» (AFD) با تجمع در برابر ساختمان پارلمان این کشور موسوم به «رایشتاگ» (Reichstag) در برلین نسبت به گرانیهای بیسابقه از جمله افزایش بهای گاز و برق اعتراض کردند. تظاهرکنندگان شعارهایی از جمله “اول کشور خودمان” (Our country first) را سر میدادند و پرچم آلمان، روسیه و امپراتوری رایشسکریگ (نمادی برای گروههای راست افراطی) را در دست داشتند.

خبرگزاری رویترز: مقامات کشورهای همسایه کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ روز یکشنبه دو موشک بالستیک شلیک کرده است. این هفتمین پرتاب موشکی کره شمالی در روزهای اخیر است که به نگرانی های گسترده واشنگتن و متحدانش در توکیو و سئول افزوده است. مقامات  کره جنوبی اعلام کردند افزایش شلیک های موشکی کره شمالی می تواند نشانه آن داشته باشد که این کشور برای نخستین بار از سال 2017 بیش از پیش به ازسرگیری آزمایش های هسته ای نزدیک شده است .

CCTV چین : چین روز یکشنبه ماهواره کاوشگر خورشید را از مرکز پرتاب ماهواره در شمال غرب این کشور به فضا پرتاب کرد تا تلاش های علمی خود را در راستای کشف اسرار خورشید تقویت کند. به گزارش سی سی تی وی، ماهواره موسوم به رصد خورشیدی پیشرفته فضایی (ASO-S) در ساعت هفت و 43 دقیقه به وقت پکن با استفاده از راکت لانگ مارچ-2 دی (Long March-2D ) از مرکز پرتاب جیوکوان (Jiuquan ) به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار خود قرار گرفت. این ماهواره با انجام رصدهایی درباره میدان مغناطیسی خورشید، شراره خورشیدی (solar flare: فوران های انرژی در سطح خورشید که ابر بزرگی از پرتوهای کیهانی را به فضا می فرستد) و برخی پدیده های خورشیدی به دنبال تقویت پیش بینی ها درباره شرایط آب و هوایی فاجعه بار فضایی است.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *