جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد  

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

اسپوتنیک تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

Loading

رسانه‌ها؛ هشدار کیم جونگ اون به آمریکا و…

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: تاکید رهبر کره شمالی برآمادگی پیونگ یانگ برای جنگ باآمریکا، حرکت ناوگروه تهاجمی آمریکا به سمت تایوان، بحران سیاسی در عراق و اشغال چند ساعته پارلمان توسط طرفداران مقتدی صدر، واکنش «چارچوب هماهنگی» به ورود معترضان به پارلمان عراق، نخستین گفتگوی وزاری خارجه آمریکا و روسیه بعد از جنگ اوکراین، هشدار روسیه به اوکراین درباره استفاده از سلاح‌های آمریکایی، سفر هیئت صهیونیستی به روسیه، توافق  سوریه، روسیه و ایران درباره فعال شدن سامانه اس ۴۰۰، سودای دوبارە ترکیه برای اکتشاف گاز در دریای مدیترانه، دیدار اردوغان و رهبر منطقه خودمختار گاگائوز، اظهارات مشاور بایدن درباره احیای برجام، کاخ سفید در پی «برجام جدید»، واکنش شی جین پینگ به برگزاری  بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، دیدار و گفت‌وگوی عبدالله دوم با یائیر لاپید و تصویب قانون اساسی جدید در تونس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرد که این کشور آماده جنگ با آمریکا است.رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد تا نیروهای خود را برای بازدارندگی هسته‌ای آماده کند.کیم جونگ اون همچنین با علام اینکه این کشور آماده جنگ با آمریکا است به دولت یون سوک‌یول در کره جنوبی و ارتش آن هشدار داد که در صورت انجام اقدامات خطرناک ممکن است با نابودی مواجه شوند. کره شمالی تاکنون چند بار کره جنوبی را در صورت اقدام “خطرناک ” به واکنش سخت تهدید کرده است.

خبرگزاری مهر : ناو هواپیمابر آمریکایی به همراه گروه رزمی خود به سمت جزیره تایوان در حرکت است. روزنامه چینی «سَوث چاینا مورنینگ پُست» نوشت: کشتی‌ های جنگی در حالی به سمت این جزیره حرکت می‌ کنند که احتمال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و نارضایتی فزاینده چین در پس زمینه این موضوع وجود دارد. این رسانه افزود، ۲ هفته پیش نیز ناوگان هفتم آمریکا خبر داد که این گروه در دریای چین جنوبی فعالیت نموده و عملیات امنیتی دریایی انجام می‌ دهد.پیشتر آسوشیتدپرس هم به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که پنتاگون در حال تدوین طرحی برای اقدامات احتمالی در صورت سفر پلوسی و همچنین امکان افزایش نیرو و ادوات در منطقه است.

یورونیوز: حامیان مقتدی صدر، روحانی عراقی دیشب وارد پارلمان در منطقه سبز که مقر موسسات دولتی و سفارت‌خانه‌ها در بغداد است شدند. معترضان نسبت به معرفی «محمد شیاع سودانی» به‌عنوان نامزد نخست وزیری این کشور اعتراض داشتند. در زمان حضور معترضان هیچ نماینده‌ای در پارلمان نبود. طبق گزارش آسوشیتدپرس تنها نیروهای امنیتی داخل ساختمان بودند که به نظر می‌رسید بدون سختگیری اجازه ورود به معترضان را دادند.آنها پس از ۲ ساعت محل پارلمان را ترک کردند.

خبرگزاری فارس: پس از ورود تظاهرات‌کنندگان عراقی به ساختمان پارلمان، کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق در بیانیه‌ای نخست‌وزیر فعلی عراق را مسئول حفظ امنیت «منطقه سبز» بغداد دانست. کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی»، اعلام کرد: پس از آنکه گروه‌های چارچوب هماهنگی اقدامات عملی مربوط به آغاز تشکیل دولتی خدمت‌رسان و ملی را تکمیل کردند و  بر سر نامزدی شخصیتی میهنی و  معروف به کاردانی و بی‌طرفی بالاجماع توافق نمودند، از روز گذشته، تحرکات و فراخوان‌های مشکوکی ملاحظه شده که در آن به فتنه‌انگیزی، هرج‌ومرج افکنی و از بین بردن صلح مدنی تشویق شده است. در بخش پایانی این بیانیه آمده است: از ملت عزیز عراق می‌خواهیم که در برابر دسیسه‌های دشمنان آگاه‌تر و محتاط‌تر باشند و با هر گونه فتنه‌ که مردم و فرزندان آن‌ها هیزم آتش آن هستند، مقابله کنند.

 العالم فارسی: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد در روزهای آینده با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به صورت تلفنی گفتگو خواهد کرد.بلینکن ادعا کرد آمریکا به روسیه «پیشنهادی اساسی» در ارتباط با موضوع زندانی ها مطرح کرده است.

خبرگزاری صدا وسیما: وزارت امور خارجه روسیه به اوکراین درباره پیامد استفاده از سلاح‌های آمریکایی به ویژه موشک انداز‌های هیمارس در حمله به مناطق روسیه هشدار داد. روسیه اعلام کرد اقدام اروپا به آموزش نظامیان اوکراین و استفاده از خاک خود برای مجهز کردن کی یف به سلاح، ممکن است به گسترش منطقه درگیری مسلحانه منجر شود. وزارت خارجه روسیه تاکید کرد اوکراین با حملات خود به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا منطقه را به سوی فاجعه انسانی سوق می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک هیئت صهیونیستی دیشب (چهارشنبه) برای گفت‌وگو با مقامات روس درباره پرونده «آژانس مهاجرت یهودیان»، راهی مسکو ‌شد.نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه تصمیم اخیر مسکو برای تعطیلی «آژانس یهود» را رویدادی حساس خواند که بر روابط تل‌آویو-مسکو تاثیر خواهد گذاشت.نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: روابط با مسکو برای اسرائیل اهمیت دارد و اقلیت بزرگ یهود در روسیه مهم هستند و این موضوع در تمامی گفتگوهای دیپلماتیک با آنها مطرح می‌شود. آژانس مهاجرت یهودیان در سال ۱۹۲۹ تأسیس شد؛ این آژانس نقشی کلیدی در اسکان مهاجران یهودی در سرزمین‌های اشغالی ایفا می‌کند.

خبرگزاری تسنیم:  رسانه عبری زبان ادعا کرد، مسئولین سوری با همتایان روسی و ایرانی خود بر سر فعال سازی سامانه‌های پدافند هوایی از جمله سامانه‌های اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ به توافق رسیدند. اینتل نیوز به نقل از منابع عربی ادعا کرد، نشستی در دمشق بین فرماندهان سوری، روسی و ایرانی برگزار شده و در این نشست روس‌ها آمادگی خود را برای تسلیم سامانه‌های پدافندی پیشرفته به سوری‌ها اعلام داشتند.به نوشته این رسانه عبری زبان، روس‌ها قول دادند در همین راستا سامانه‌های پدافندی اس 300 و اس 400 را در اختیار ارتش سوریه قرار داده خواهد شد.

دویچه وله: ترکیه می‌خواهد یک‌ بار دیگر به منظور جستجوی گاز طبیعی، کشتی‌ حفاری روانه شرق دریای مدیترانه کند. این اقدام می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها میان این کشور و یونان شود.وزارت انرژی ترکیه در این بارە اعلام کرد که کشتی حفاری “عبدالحمید خان” روز ٩ اوت بندر مرسین در جنوب این کشور را برای انجام ماموریت در دریای مدیترانه ترک می‌کند.محل دقیق حفاری احتمالی اعلام نشدە است و هنوز مشخص نیست که آیا این حفاری در آب‌های مورد مناقشه با کشورهای همسایه انجام خواهد شد، یا نه.با این حال، هفته گذشته یک نماینده دولت ترکیه اعلام کردە بود که حفاری در “نزدیکی قبرس” به‌زودی از سر گرفته خواهد شد.

تی .آر.تی ترکیه:  رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ایرینا ولا رهبر منطقه خودمختار گاگائوز دیدار و گفتگو کردند.این دیدار در کاخ وحدالدین استانبول و بدون حضور رسانه‌های گروهی صورت گرفت. گاگائوز یک قوم ترک‌تبار است که بیشتر در جنوب مولداوی (گاگائوزیا) و جنوب شرقی اوکراین (بودجاک) زندگی می‌کنند و جمعیتی در حدود ۲۴۰٬۰۰۰ نفر دارند. گاگائوزها نیز همانند چوواش‌ها، یاکوت‌ها، و دولگان‌ها از ترکان مسیحی‌مذهب هستند. اکثر آن‌ها ارتدوکس و بعضی پروتستان می‌باشند.

اسپوتنیک روسیه: برت مک گورک، هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا شورای امنیت ملی کاخ سفید، بر اساس اطلاعات خود، هفته گذشته به هیئتی از کارشناسان تعدادی از سازمان های تحقیقاتی گفت: دستیابی به توافق بر سر بازگشت طرفین به پایبندی کامل به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بسیار بعید است. نشریه آکسیوس به نقل از منابع که سه متخصص غیردولتی آمریکایی بودند که در کنفرانس شرکت کرده بودند، افزود: در جریان این کنفرانس، مشاور رئیس جمهور آمریکا علت این وضعیت را به گردن ایرانی ها انداخت و گفت که آنها نمی‌توانند تصمیم نهایی بگیرند.

الکوثرفارسی: «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره توافق هسته‌ای مدعی شد مذاکرات درباره «برجام جدید» تقریباً کامل شده است و ایران باید تصمیم بگیرد که آیا آن را بپذیرد یا خیر. جان کربی مدعی شد: «همچنان متعهد هستیم نظاره‌گر آن باشیم که ایران هرگز به توانمندی‌های نظامی هسته‌ای دست پیدا نکند. رئیس‌جمهور بایدن باور دارد که دیپلماسی بهترین راه پیش رو برای نتیجه گرفتن است.»

رادیو چین: شی جین پینگ رهبر چین درباره بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست تاکید کرد که بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست که در سال جاری  برگزار خواهد شد، یک نشست بسیار مهم است. وی افزود در این نشست ضمن چشم انداز کلان به راهبرد دو مرحله ای ایجاد همه جانبه کشور مدرن سوسیالیستی، وظایف راهبردی و تدابیر مهم و بزرگ چین در 5 سال آینده برنامه‌ریزی خواهد شد. رئیس جمهوری خلق  چین  اظهار داشت که در 10 سال گذشته، آرمان حزب و کشور در آزمون خطرات و چالش‌های سیاست، اقتصاد، ایدئولوژی، طبیعت و غیره مقاومت کرده و به دستاوردها و تغییرات تاریخی دست یافته است که نقطه عطفی در تاریخ حزب، چین نو، اصلاحات و درهای باز، توسعه سوسیالیستی و توسعه ملت چین است.

خبرگزاری ایلنا: «عبدالله دوم»، پادشاه اردن با «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این دیدار دیروز در امان پایتخت اردن صورت گرفت.  دیوان سلطنتی اردن اعلام کرد که پادشاه این کشور طی این دیدار بر ضرورت پیشبرد راهکار دو کشوری تاکید کرد و گفت که فلسطین باید جزئی از ثبات و امنیت و توسعه در منطقه باشد. وی همچنین بر ضرورت حفظ حرمت بیت‌المقدس و مکان‌های تاریخی و دینی آن تاکید کرد. 

آناتولی  ترکیه:  هیئت عالی مستقل انتخابات تونس از تصویب پیش‌نویس قانون اساسی جدید با اکثریت قاطع آرا خبر داد.هیئت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام کرد که 94.6 درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی قانون اساسی جدید در 25 ژوئیه رای «آری» داده اند و بدین ترتیب قانون اساسی جدید این کشور تصویب شده است.قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس شب 25 ژوئیه 2021 طی تصمیم ناگهانی که از تلویزیون این کشور اعلام کرد هشام المشیشی، نخست‌وزیر این کشور را برکنار و فعالیت پارلمان را تعلیق کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *