جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

رسانه‌ها؛ تاکید پوتین بر ادامه عملیات ویژه در اوکراین و…

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: درخواست پوتین از وزیر دفاع روسیه برای ادامه عملیات ویژه در اوکراین ، اهتزاز پرچم‌های لوگانسک و دونتسک در ایستگاه فضایی بین المللی، واکنش زلنسکی به  سقوط لوگانسک، تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه، شرکت گازپروم روسیه در صدد روبلی کردن گاز مایع،پایان مذاکرات الحاق سوئد و فنلاند به ناتو ، سفر لاپید به پاریس برای رایزنی درباره ایران ، رژیم صهیونیستی به دنبال ساخت دیوار حائل لبنانی، نشست مهم هیئت هماهنگی شیعیان عراق، دیدار روسای ستاد کل ارتش های ترکیه و عراق، حمله وزیر خارجه ترکیه به آمریکا و روسیه درباره عملیات نظامی در شمال سوریه، واکنش روسیه به تحولات اخیر در ازبکستان، برگزاری اولین نشست وزرای کشاورزی سازمان دولت‌های ترک در ازبکستان، تاکید روسیه بر توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به سوریه، ورود کشتی‌های نیروی دریایی چین و روسیه به نزدیکی جزایر مورد اختلاف با ژاپن، گفتگوی مقامات ارشدچین وآمریکا و اعلام وضعیت اضطراری در شمال ایتالیا به دلیل خشکسالی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پس از اینکه نیروهای روسی کنترل منطقه لوهانسک را به دست گرفتند،‌ ولادیمیر پوتین به وزیر دفاع خود دستور داد که «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین باید ادامه یابد. پوتین  به سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور گفت: «واحدهای نظامی از جمله گروه شرق و گروه غرب باید به برنامه‌های از پیش تعیین شده خود در اوکراین ادامه دهند. امیدوارم که همه چیز در مسیر خود همانگونه که تاکنون در لوهاسنک اتفاق افتاده، ادامه یابد.»وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه ولادیمیر پوتین را درباره آزادسازی کامل قلمرو جمهوری خلق لوهانسک مطلع کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: بر اساس پستی که در کانال تلگرامی آژانس فضایی روسیه منتشر شد سه فضانورد روس پرچم‌های سرزمین‌های جدایی طلب لوگانسک و دونتسک اوکراین را در ایستگاه فضایی بین المللی به اهتزاز درآوردند. اولگ آرتمیف، دنیس ماتوئیف و سرگئی کورساکوف فضانوردان روس با انتشار عکس‌هایی در حالی که پرچم‌های این دو جمهوری شرق اوکراین را در ایستگاه فضایی بین المللی در دست دارند اعلام کردند ما هم در زمین و هم در فضا جشن می‌گیریم.

دویچه وله: در حالی که ارتش روسیه منطقه لوهانسک(لوگانسک) را در تصرف کامل خود درآورده، نبرد در دونتسک، منطقه مجاور لوهانسک ادامه دارد. زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید برای بازسازی این کشور نبایدمنتظر پایان جنگ ماند. زلنسکی در ویدیوی روزانه خود گفت اوکراین باید از الان بیش از همه برای تامین انرژی در زمستان آماده باشد. به گفته او بخش بزرگی از اقتصاد این کشور به دلیل جنگ و حمله روسیه متوقف مانده و هزاران شرکت و بنگاه اقتصادی در حالت سکون به سر می‌برند. رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که بازسازی این کشور باید چیزی بیشتر از تنها “بالا بردن دیوارهای فروریخته” باشد. زلنسکی گفت: «اوکراین باید آزادترین، مدرن‌ترین و امن‌ترین کشور در اروپا شود.»

العالم فارسی: دولت انگلیس تحریم‌های خود علیه روسیه را افزایش داده و هفت شخص و نهاد حقوقی دیگر را تحریم کرده است.وبسایت دولت انگلیس دوشنبه شب اعلام کرد که لندن هفت شخص و نهاد حقوقی دیگر روس را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است. در تحریم‌های اعلام شده امروز انگلیس علیه مسکو، نام «داریا دوگینا» دختر الکساندر دوگین فیلسوف و دانشمند علوم سیاسی روسیه، «یوگنی گلوتوف»، «میخائیل سنلین»، «الیتا ماماکووا»، «یوری فدین» و «آلینا چوگولیو» به چشم می‌خورد که همه آنها به گفته لندن به انتشار «اطلاعات نادرست» مرتبط هستند.

یورونیوز: همزمان با افزایش دوباره قیمت نفت، گازپروم روسیه به فکر روبلی کردن گاز مایع افتاد. قیمت جهانی نفت با وجود تشدید نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصادی در آمریکا و اروپا تحت تاثیر ناآرامی‌ها در لیبی، تشدید تحریم‌های روسیه و عدم افزایش قابل توجه تولید صادرکنندگان بزرگ حاشیه خلیج فارس بار دیگر افزایش یافت. البته وضع تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی روسیه و اقدام متقابل مسکو در کاهش عرضه گاز به بازار اروپا بهای جهانی نفت را به نزدیکی ۱۲۸ دلار نیز رسانده؛ رقمی که تنها ۱۹ دلار با رکورد تاریخی قیمت نفت در سال ۲۰۰۸ فاصله داشت.

خبرگزاری فارس: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات برای الحاق سوئد و فنلاند به این ائتلاف نظامی غربی به پایان رسید. به رغم هشدارهای روسیه به کشورهای غربی درباره تبعات پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، این ائتلاف نظامی در بیانیه‌ای خبر داد که مذاکرات با استکهلم و هلسینکی در این باره تکمیل شده است. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در وبگاه اینترنتی خود گزارشی درباره گفت‌و‌گوها با سوئد و فنلاند برای عضویت آنها در این ائتلاف نظامی منتشر کرد. در این گزارش آمده است: «فنلاند و سوئد روز دوشنبه (دیروز) مذاکرات درباره الحاق (به ناتو) را در مقر ناتو در بروکسل به اتمام رساندند همانطور که در نشست هفته گذشته رهبران ناتو در مادرید روی این موضوع توافق شده بود».

خبرگزاری ایلنا: «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز برای رایزنی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران، عازم فرانسه می‌شود. لاپید در جریان سفر به فرانسه بر نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از احیای توافق هسته‌ای با ایران و احتمال خروج نام سپاه از فهرست سیاه، تاکید خواهد کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این و در نخستین سخنرانی خود در این سمت، مقابله با ایران را اولویت خود خواند.

الکوثرفارسی: ارتش رژیم صهیونیستی برای ایجاد دیواری در اطراف شهرک مشرف بر مرزهای شمالی لبنان تلاش می‌کند. شبکه “کان” رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسرائیل برای ایجاد دیواری در اطراف شهرک مشرف بر مرزهای شمالی لبنان تلاش می‌کند با این بهانه که این منطقه بیشتر در معرض خطر است و باید مانع ورود تروریست‌ها شد. ساکنان این منطقه با این طرح مخالفت و اعلام کردند که این دیوار مناظر طبیعی اطراف شهر را می‌پوشاند و تأثیر منفی بر گردشگری می‌گذارد.

خبرگزاری تسنیم: هیئت هماهنگی سیاسی شیعی عراق طی نشستی، آخرین تحولات این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد. هیئت هماهنگی گروه‌های شیعی در جلسه شب گذشته خود درباره راهکارهای تشکیل فراکسیون اکثریت که مسئول معرفی نامزد نخست‌وزیری است، رایزنی کردند و از همه گروه‌های کُردی خواستند تا مسأله نامزد ریاست جمهوری را تعیین‌تکلیف کنند. دفتر رسانه‌ای هیئت هماهنگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه دوشنبه شب نشست دوره‌ای خود را با حضور تمامی رهبران و رؤسای فراکسیون‌های سیاسی مرتبط با آن برگزار کرد.

تی .آر.تی ترکیه: ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش ترکیه با ژنرال عبدالامیر رشید یارالله رئیس ستاد کل ارتش عراق تلفنی گفتگو کرد. بر اساس بیانیه وزارت ستاد کل نیروهای مسلح، در این دیدار پیرامون تحولات جاری تبادل نظر شد.

خبرگزاری ایرنا: «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که واشنگتن و مسکو در مورد عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه حق دخالت و اظهارنظر ندارند. آنکارا برغم مخالفت های منطقه ای و بین المللی مصمم است بخش هایی از شمال سوریه را به بهانه منطقه امن به کنترل خود در آورد.چاووش اوغلو تلاش های روسیه و آمریکا برای منصرف کردن ترکیه از انجام عملیات نظامی در شمال سوریه را مردود دانست و تاکید کرد که کشورش «آنچه لازم باشد» را انجام خواهد داد. چاووش اوغلو که با شبکه  NTV (ان تی وی) کشورش مصاحبه می کرد، گفت که ترکیه بارها نارضایتی خود را از کمک های آمریکا به YPG (یگان های مدافع خلق سوریه) ابراز کرده است.

خبرگزاری مهر :  سخنگوی کاخ کرملین اعتراضات موجود در منطقه خودمختار قره‌قالپاقستان را مسئله داخلی ازبکستان دانست.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در ارتباط با رخدادهای اخیر در منطقه قره‌قالپاقستان ازبکستان، اعتراضات اخیر را مسئله داخلی این کشور دانست و گفت: ازبکستان متحد روسیه است. این مسائل با حضور فعالانه دولت این کشور حل و فصل خواهد شد.بنابراین، دولت ازبکستان چند روز پیش در قره‌قالپاقستان به مدت یک ماه وضعیت فوق‌ العاده اعلام کرد.در همین ارتباط، اتحادیه اروپا خواستار انجام تحقیقات آزاد در خصوص ناآرامی‌ ها در منطقه قره قالپاقستان در ازبکستان شد.

آناتولی  ترکیه:  اولین نشست وزرای کشاورزی سازمان دولت‌های ترک (TDT) در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد.جمشید حوجایف، وزیر کشاورزی ازبکستان طی سخنانی در این نشست با یادآوری اینکه ایده برگزاری نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو در دوره ریاست جمهوری آذربایجان مطرح شده بود، برگزاری اولین جلسه در ازبکستان را یک رویداد تاریخی برای کشورش عنوان کرد.

اسپوتنیک روسیه: وزارت خارجه روسیه خواستار توقف حملات هوایی اسرائیل به سوریه شد. وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو حملات مداوم اسرائیل به خاک سوریه را محکوم می کند و خواستار پایان دادن به آن است. این وزارتخانه یادآور شد که جنگنده‌های اسرائیلی در 2 ژوئیه چندین موشک به سمت اهدافی در استان طرطوس سوریه شلیک کردند که منجر به زخمی شدن دو غیرنظامی و آسیب جدی به زیرساخت‌های غیرنظامی شد.

ان. اچ.کی ژاپن: وزارت دفاع ژاپن می‌گوید روز دوشنبه شناورهای نیروی دریای چین و روسیه درست در خارج از آبهای قلمرو ژاپن در نزدیکی جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی مشاهده شدند. این وزارتخانه می‌گوید حدود ساعت ۴۴ : ۷ بامداد، یک ناوچه چینی وارد آبهای منطقه مجاور جنوب غرب جزیره اوئوتسوری شد. این ناوچه حدود شش دقیقه بعد این منطقه را ترک کرد.این چهارمین باری است که یک شناور نیروی دریایی چین هنگام ورود به منطقه مجاور آبهای جزایر سنکاکو مشاهده شده است.

رادیو چین: لیو هه، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون نخست وزیر و مسئول چینی گفتگوی اقتصادی همه جانبه چین و آمریکا صبح سه شنبه با جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا یک گفتگوی ویدیویی داشت و دو طرف در این گفتگو تلفی سازنده ای پیرامون موضوعاتی مانند وضعیت اقتصادی کلان، تثبیت زنجیره صنایع و تامین بین المللی تبادل نظر کرده اند.دو طرف بر این باورند، در شرایط کنونی که اقتصاد جهان شاهد چالش های جدی است، تقویت هماهنگی و مبادلات چین و آمریکا در سیاست های کلان دو جانبه و تلاش مشترک برای حافظت از زنجیره های صنایع و تامین بین المللی به نفع دو ملت و سراسر جهان است.

ایران پرس: دولت ایتالیا در پنج منطقه در شمال این کشور به علت خشکسالی وضعیت اضطراری اعلام کرد. ایتالیا با موج گرما و خشکسالی بی سابقه بویژه در منطقه کشاورزی رود “پو” در شمال این کشور مواجه است که شدیدترین موج خشکسالی طی 70 سال اخیر بشمار می رود. طبق اعلام منابع ایتالیایی، خشکسالی بیش از 30 درصد از تولیدات کشاورزی در این کشور را تهدید می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *