جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading

رسانه‌ها؛ پایان هژمونی آمریکا باجنگ اوکراین و…

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: تاکید لاوروف برپایان هژمونی آمریکا باجنگ اوکراین،آخرین مقاومت واحد نظامی اوکراین در ماریوپل،تقویت نیروهای روسیه دردونباس، تاکید مسکو برادامه سیاست خود در قبال اوکراین،تحریم های جدید فرانسه و ژاپن ضد روسیه،توافق اروپابرای کمک های نظامی بیشتر به اوکراین،بایدن در مسیر استیضاح،محبوبیت بالای ترامپ در ایالت‌های کلیدی آمریکا،اقدام تأمل برانگیز جدید تایوان،انتخاب بیست و سومین نخست وزیر پاکستان،واکنش چین به تغییرات اوضاع سیاسی پاکستان،لفاظی جدید بنی گانتس درخصوص ایجادائتلاف اطلاعاتی ضد تهران،ادعای «شاباک» درباره جاسوسی چین از وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی،موج جدید همکاری بین ترکیه، آمریکا و اسرائیل و هراس صهیونیستها از انتفاضه جدید از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

آناتولی  ترکیه:  وزیر امور خارجه روسیه حمله کشورش به اوکراین را «عملیات ویژه» خواند و هدف آن را پایان دادن به سلطه‌گری آمریکا و سایر کشورهای غربی که تحت کنترل آن قرار دارند، در جهان عنوان کرد.سرگئی لاوروف در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی «روسیه24 » در رابطه اهداف جنگ مسکو و کی‌یف گفت: عملیات ویژه ما برای پایان دادن به گسترش و هژمونی آمریکا و کشورهای تحت کنترل آن در جهان طراحی شده است.

دویچه وله: گردان ۳۶ دریایی نیروهای مسلح اوکراین مستقر در ماریوپل با انتشار پیامی در فیس‌بوک از “آخرین نبرد” برای دفاع از این شهر استراتژیک سخن گفت. جدایی‌طلبان طرفدار روسیه می‌گویند ماریوپل را تحت کنترل خود درآورده‌اند.گردان ۳۶ دریایی نیروهای مسلح اوکراین در شبکه فیس‌بوک اعلام کرد: «امروز شاید آخرین نبرد باشد، زیرا مهمات ما رو به اتمام است.»در این پیام آمده که این نبرد “برای برخی از ما مرگ و برای بقیه اسارت را به دنبال خواهد داشت”، زیرا ارتش روسیه ما را به “عقب‌نشینی” واداشته و به “محاصره” درآورده است.

ایران پرس: یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)اعلام کرد که حرکت کاروان ارتش روسیه به سمت دونباس از طریق شهر ایزوم واقع در شمال اوکراین نشان می دهد که روسیه به دنبال تجدید و تقویت نیروهای خود در دونباس است.این مقام ارشد دفاعی آمریکاگفت که  کاروان نظامی روسیه شامل بخش فرماندهی و کنترل، یک گردان پشتیبانی، تامین کننده ها، پشتیبانی هوانوردی و سایر پشتیبانی های پیاده نظام است.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو با اخراج دیپلمات های روسی موضع خود در قبال اوکراین را تغییر نمی دهد. ماریا زاخارووادر کانال تلگرام خود نوشت: اما آنها یکباره همه عناصر نامطلوب را اعلام نمی کنند به این امید که ما موضع خود را تغییر دهیم یا چیزی؟ ما آن را تغییر نمی دهیم و من به وزارت خارجه فرانسه می گویم: اگر اجرای توافقات مینسک توسط کی یف را حتی با خطر اعمال تحریم ها حداقل هر ۸ سال یکبار مرتبط کنید، به صلح و ثبات در اروپا دست خواهید یافت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرانسه ۶ دیپلمات روس را اخراج کرد. وزارت امور خارجه فرانسه ضمن احضار نماینده سفارت روسیه، اعلام کرد که شش دیپلمات روس در پاریس باید این کشور را ترک کنند.مسئولان فرانسوی می‌گویند این افراد در پی یک عملیات محرمانه سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در فرانسه شناسایی شده‌اند و تحت پوشش دیپلماتیک کار کرده‌اند و اقدامات مغایر با منافع امنیت ملی انجام داده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: وزارت خارجه ژاپن از اضافه شدن دو بانک روسیه به فهرست تحریم‌ها و بلوکه شدن دارایی آن‌ها خبر داد.وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد که دو بانک «اسبربانک» و «آلفابانک» روسیه را به فهرست تحریم‌ها علیه مسکو افزوده و دارایی‌های دو بانک را مسدود و تعامل با آن‌ها را ممنوع کرده است.علاوه بر این سرمایه‌گذاری مستقیم و جدید در روسیه نیز ممنوع اعلام شده است. درهمین زمینه، «کویچی هاگیودا»، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که ممنوعیت واردات برخی انواع چوب، واردات انواع چوب، تعدادی ماشین آلات و الکل از روسیه در تاریخ ۱۹ آوریل اجرایی می‌شود.

ان. اچ.کی ژاپن:  کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعهد خود را به تقویت حمایت از اوکراین و افزایش تحریم های روسیه مجددا مورد تایید قرار دادند. این حمایت احتمالا شامل ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی دیگر خواهد بود.وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ دیدار کردند تا درباره نحوه اقدام در مورد وضعیت اوکراین گفتگو کنند.جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اروپا پس از این نشست در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به احتمال حمله دوباره روسیه در شرق اوکراین، به ضرورت ادامه کمک های اعضای اتحادیه اروپا به این کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: درآستانه انتخابات میان دوره ای کنگره، گمانه زنی ها درباره احتمال استیضاح جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا در صورت کسب اکثریت از سوی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکاآغاز شده است.روزنامه هیل نوشت: تعدادی از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح بایدن هستند.با این حال کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواه اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا حمایت از طرح استیضاح بایدن را در صورت مشخص شدن قانون شکنی در دولت او کاملا منتفی ندانست هر چند که درباره «اهداف سیاسی» در استیضاح بایدن هشدار داده است.

الکوثرفارسی: نتیجه مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها در چهارایالت کلیدی از محبوبیت بالای ترامپ در بین جمهوری‌خواهان حکایت دارد که می‌تواند در نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره تاثیرگذار باشد.براساس جمع‌بندی انجام شده از نظرسنجی‌های «مورنینگ کانسالت» در چهار ایالت کلیدی آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور همچنان از محبوبیت زیادی در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در این ایالت‌ها که به سوی چرخه انتخابات میان‌دوره‌ای می‌روند، برخوردار است. اخیراً نتایج یک نظرسنجی نشان داد ترامپ در رقابت‌های فرضی انتخابات ۲۰۲۴، بایدن را شکست خواهد داد.

خبرگزاری مهر : در میانه بحران اوکراین، تایوان یک اقدام تأمل برانگیز انجام داد. تایوان به تحریک آمریکا می کوشد از آب گل آلود بحران اوکراین ماهی بگیرد و این روزها کتابچه ای را منتشر کرده که به شهروندان نحوه دوام آوردن در جنگ احتمالی با چین را می آموزد!کتابچه راهنمای تایوان شامل مواردی نظیر نحوه پیدا کردن پناهگاه از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه، نحوه پیدا کردن آب و ذخایر غذایی و چگونگی آماده کردن جعبه کمک‌های اولیه است.

یورونیوز: شهباز شریف با رای پارلمان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان شد. پارلمان پاکستان پس از برکناری عمران‌ خان روز دوشنبه شهباز شریف را به عنوان بیست و سومین نخست وزیر جدید این کشور برگزید. سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان در جلسه ویژه پارلمان برای انتخاب نخست وزیر پس از جمع آوری و شمارش ۱۷۴ رای از ۳۴۲ کرسی پارلمان محمد شهباز شریف را به عنوان رئیس جدید دولت این کشور معرفی کرد.شهباز شریف، نخست وزیر پس از برگزیده شدن به عنوان نخست وزیر گفت: «امروز به برکت دعای میلیون‌ها شهروند پاکستانی، خداوند کشور را نجات داد. وی سپس افزود: «پیروزی اکنون از آن حق است و شر شکست خورده است.»شهباز شریف جانشین عمران خان ۶۹ ساله، ستاره سابق کریکت پاکستان شد که سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و روز یکشنبه به عنوان اولین رئیس دولت تاریخ این کشور را رای عدم اعتماد مجلس ملی از قدرت غزل شد.

رادیو چین: جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره تغییرات وضعیت سیاسی پاکستان گفت :چین متوجه تغییرات در اوضاع سیاسی پاکستان است، ما به عنوان همسایه نزدیک و دوست صمیمی پاکستان، صادقانه امیدواریم که همه طرف های پاکستان با حفظ همبستگی وضعیت کلی ثبات و توسعه کشور را مورد محافظت قرار دهند. وی تاکید کرد: در صورتی که اوضاع سیاسی پاکستان به هر گونه تغییر کند، چین به طور تزلزل ناپذیر به سیاست دوستانه خود در قبال پاکستان پایبند خواهد ماند.

العالم فارسی: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی مجازی بار دیگر بر مواضع ضد ایرانی خود تأکید کرد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحک مدعی شد در صورت احیای برجام، این رژیم در صدد تشکیل یک «ائتلاف اطلاعاتی» برخواهد آمد تا نقض تعهدات ایران را رصد کند.وی همچنین در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود افزود اگر سوریه بخواهد دوباره عضوی از اتحادیه عرب باشد، «باید با ایران و تروریسمی که ایران در سوریه رواج می‌دهد، قطع رابطه نظامی کند».

خبرگزاری فارس: رسانه‌های عبری خبر دادند که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را درباره احتمال جاسوسی چین از وزارتخانه‌های این رژیم آغاز کرده است.سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک»، روزسه‌شنبه اتهاماتی درباره تلاش چین برای جاسوسی ازوزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که شاباک در حال انجام تحقیقاتی درباره احتمال جاسوسی سفارت چین از چند وزارتخانه رژیم صهیونیستی بوده است.

خبرگزاری تسنیم:  ترکیه قبلا از حضور در مجمع گاز شرق مدیترانه محروم مانده بود اما حالا آمریکا چراغ سبز نشان داده و ظاهرا با نقش ترکیه در انتقال گاز سرزمین‌های اشغالی به اروپا، مخالفتی ندارد.دیدار رئیس جمهور آمریکا با سفیر ترکیه، از رویدادهای مهمی بود که به عنوان نماد و نشانه‌ای از روابط رو به رشد آنکارا و واشنگتن قلمداد شد. اما با این حال، در مورد جزئیات این دیدار، هیچگونه اطلاعاتی منتشر نشد.

خبرگزاری صدا و سیما: پس از شهادت عامل عملیات عسقلان؛ نظامیان صهیونیستی در شهر‌های مختلف از جمله عسقلان، جنین و طوباس با یورش به فلسطینیان، ده‌ها تن را بازداشت کردند. رسانه های خبری  به نقل از پایگاه اینترنتی صهیونیستی ۰۴۰۴ از شهادت مجری عملیات حمله با سلاح سرد در شهر عسقلان در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.همچنین امروز درگیری شدیدی میان فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در شهرک طمون در طوباس روی داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *