جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

نماینده دائم روسیه با اشاره به تشدید تنش در خاورمیانه، یادآور شد: آمریکا با وتوی قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، برای پنجمین بار از آغاز تشدید درگیری‌ها در غزه، نگرش واقعی خود نسبت به ملت رنج کشیده فلسطین را به جهان نشان داد.

Loading
29دی ماه 1397

رسانه ها؛ شصت و هفتمین روز اعتراضات مردمی فرانسه و…

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ادامه اعتراضات مردمی در فرانسه،تاکید گوترش بر تداوم مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی، توافق کُردهای تحت حمایت آمریکا با داعش در شرق سوریه، توطئه تازه امارات برای خرید املاک قدس و تحویل آن به صهیونیست‌ها، شرکت نکردن موگرینی در کنفرانس ضدایرانی درلهستان ،تاکید آلمان برتجدیدنظر در توافق برگزیت، مخالفت با فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان، نگرانی سازمان ملل از تشدید درگیری‌ها در میانمار و دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در اواخر ماه فوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: دهمین شنبه سیاه در اعتراض به سیاست های دولت فرانسه در سراسر این کشور برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس، جنبش مردمی ضد سرمایه داری بار دیگر در هفته بارانی، کف خیابان ها در همه شهرهای فرانسه را برای فریاد علیه ظلم و بی عدالتی حکومت لیبرال دموکراسی الیزه انتخاب کردند. جنبش مردمی ضدسرمایه داری در شصت و هفتمین روز از اعتراضات با فراخوان میلیونی از عموم مردم خواسته به همراه خانواده هایشان برای نشان دادن عزم جدی معترضان به سرنگونی نظام بی عدالت سرمایه داری، خیابانها را به محل گفت وگوی ملی برگزینند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری بر لزوم تضمین از سرگیری مذاکرات جدی میان آمریکا و کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره تاکید کرد.به‌ گزارش ‌ایسنا،  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: به نظر می‌رسد کره شمالی مذاکرات درباره خلع سلاح هسته‌ای را قبول کرده است.

الکوثرفارسی: یک شبکه خبری اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با عناصر داعش در استان دیرالزور به توافق دست یافته‌اند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابع خبری امروز شنبه اعلام کردند که 35 اتوبوس متعلق به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (تحت الحمایه آمریکا) وارد مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در شرق سوریه شدند.

العالم:  نائب رئیس جنبش اسلامی در سرزمین اشغالی 1948 از جمله دلایل سفر رئیس سرویس اطلاعات امارات به رژیم صهیونیستی را پرداخت میلیون‌ها دلار برای خریداری زمین‌های قدس و واگذاری آن به صهیونیست‌ها دانست.شیخ «کمال الخطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال 1984 فلسطین از جمله دلایل سفر رئیس سرویس اطلاعات امارات به سرزمین‌های اشغالی را در راستای تلاش برای واگذاری املاک شهر قدس به شهرک‌نشینان دانست.

یورونیوز: سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در اجلاس لهستان برای ایران شرکت نخواهد کرد.مایا کوتسیانچیچ در گفتگوی تلفنی با خبرنگار یورونیوز فارسی در بروکسل گفت: «برنامه کاری خانم موگرینی با زمان برگزاری اجلاس لهستان در تداخل است و او به همین جهت در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.»

 خبرگزاری فارس:   وزیر خارجه آلمان با توجه به رای منفی پارلمان بریتانیا به طرح نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا گفت که باید درباره اینکه می‌توان در مورد خروج لندن تجدید‌نظر کرد، مذاکره صورت گیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان خواستار گفت‌وگو درباره امکان تجدید‌نظر درباره طرح پیشنهادی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) شد.ماس گفت: «بریتانیا تاکنون آنچه نمی‌خواسته را مطرح کرده است. اکنون آنها باید بگویند که چه می‌خواهند.»

اسپوتنیک روسیه:شماری از اعضای جمهوری خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، پیش نویس طرحی را در خصوص «توقف فوری» فروش تسلیحات و کمک های نظامی به این کشور ارائه کردند. به گزارش اسپوتنیک ، بر اساس این طرح، باید تمام کمک‌های امنیتی و فروش تسلیحات به عربستان سعودی متوقف شود.

آناتولی ترکیه: گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار از تشدید حوادث خشونت‌‌بار در ایالت راخین ابراز نگرانی کرد. یانگ‌هی لی، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از نوامبر 2018 تاکنون شمار بسیاری از غیرنظامیان در حملات ارتش میانمار کشته و زخمی شده‌اند.از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

تی .آر.تی ترکیه:  سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دومین دیدار رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در اواخر ماه فوریه پیش‌رو برگزار خواهد شد.سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید پس از دیدار دونالد ترامپ با کیم یونگ چول، معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی به خبرنگاران اعلام کرد که دومین دیدار رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اواخر ماه فوریه پیش‌رو برگزار خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *