جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

کلید "برقرای ثبات" توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است.

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با تشریح نتایج و اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان تاکید کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است، لذا تلاش می‌شود تا راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ۲ کشور تقویت شود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

Loading

رسانه‌ها؛ خروج نظامیان آمریکا از عراق سوال‌برانگیز شد و …

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: درخواست ائتلاف الفتح عراق برای توضیح دولت بغداد درباره تناقض مواضع اعلامی مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، وقت ملاقات ندادن آیت‌الله سیستانی به رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی)، قدردانی نخست وزیر لبنان از عربستان، درخواست طالبان از کشورهای اسلامی برای به رسمیت شناختن این گروه و «سلاح کشتار جمعی» خواندن دموکراسی آمریکایی از سوی چین و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه‌ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فارس: ائتلاف الفتح عراق خواستار توضیح دولت این کشور درباره تناقض موجود میان اظهارات مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان تروریستی سنتکام درباره خروج نظامیان آمریکا شد.

ایرنا:  وزیر امور خارجه هند طی سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور گفت، تحریم‌های آمریکا ارتباطی با پروژه بندر چابهار در ایران ندارد و این بندر در حال فعالیت است.

ایرنا به نقل از نیوزویک: با وجود ۲۰ سال حضور نظامی و اشغالگرانه آمریکا در افغانستان که به ادعای واشنگتن با هدف مبارزه با تروریسم انجام شد، اکنون عالی ترین مقامات نظامی این کشور از ظهور دوباره القاعده در افغانستان سخن می‌گویند.

ایسنا: کمیته مسئول برگزاری تظاهرات و تحصن‌ها علیه نتایج انتخابات عراق اعلام کرد که مرجع عالیقدر شیعیان با درخواست رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) برای دیدار با ایشان مخالفت کرده است.

فارس: مقامات عراقی از تحویل ۱۰۰ تروریست داعشی توسط شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) خبر دادند.

ایرنا: «لجین الهذلول» از فعالان حقوق زنان عربستان سعودی در دادگاهی در آمریکا از سه پیمانکار سابق دستگاه اطلاعاتی این کشور شکایت کرد. وی این پیمانکاران را به هک غیرقانونی تلفن همراه خود متهم کرده و گفته است اقدام غیرقانونی این سه پیمانکار نقش مهمی در دستگیری و سپس شکنجه او توسط ماموران امنیتی عربستان داشته است.

ایسنا: نخست وزیر لبنان از تاکید ثابت ولیعهد عربستان در جریان سفرهایش به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس بر حمایت از لبنان قدردانی کرد. نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفت، از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و تلاش‌های مستمر وی برای تقویت چارچوب‌های همکاری و هماهنگی بین کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، همه کشورهای عربی و از جمله لبنان قدردانی می‌کند.

ایسنا: شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان رئیس بانک مرکزی را مسؤول اتفاقات رخ داده در کشور در پی وخامت اوضاع اقتصادی دانست و خواستار محاکمه وی شده است.

ایرنا: سخنگوی طالبان از کشورهای اسلامی خواست که در نشست آتی سازمان همکاری کشورهای اسلامی در اسلام آباد دولت این گروه را به رسمیت بشناسند.

ایسنا: مقامات دولتی کانادا به احتمال “اعزام یک تیم دیپلماتیک” به کابل، پایتخت افغانستان با امید به راه اندازی مجدد برخی خدمات کنسولی، تقریبا پنج ماه پس از روی کار آمدن طالبان، چشم دوخته‌اند.

ایرنا: گروه تروریستی داعش، مسوولیت انفجارهای روز گذشته در غرب کابل پایتخت افغانستان را بر عهده گرفت.

ایسنا: به دنبال برگزاری نشست به اصطلاح «دموکراسی» آمریکا، چین امروز (شنبه) دموکراسی آمریکا را یک «سلاح کشتار جمعی» توصیف کرد. چین که مانند کشورهایی از جمله روسیه و مجارستان، به این نشست دعوت نشده بود، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به دمیدن در آتش دسته‌بندی‌های ایدئولوژیکی متهم کرد که یادآور دوران جنگ سرد است.

میزان: ارتش مصر با انتشار بیانیه‌ای از پایان یافتن رزمایش دریایی مشترک «پل دوستی- ۴» با مشارکت نیرو‌های ویژه این کشور و روسیه در دریای مدیترانه، خبر داد.  این رزمایش ۵ روز ادامه داشت و در چارچوب همکاری نظامی میان مصر و روسیه صورت پذیرفت.

فارس: رسانه‌ها از شروع دور تازه تظاهرات جنبش اعتراضی جلیقه زردها در پاریس و شهرهای دیگر فرانسه خبر دادند. در تصاویر منتشر شده از این  رویداد حضور نیروهای پلیس مشهود است.

ایسنا: رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه هشدار داد که انتشار اطلاعات دروغ از جمله در رسانه‌های اجتماعی از سطح یک مساله امنیت ملی فراتر رفته و تبدیل به یک تهدید برای امنیت جهانی شده است. رجب طیب اردوغان در پیامی ویدیویی که به مناسبت روز افتتاحیه اجلاس استراتکام ۲۰۲۱ در استانبول پایتخت تجاری ترکیه منتشر کرد، بیان داشت: دروغ‌ها، اخبار ساختگی و اطلاعات نادرست با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به سرعت پخش می‌شوند.

فارس: پلیس نیویورک اعلام کرد جرائم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی تبار در این شهر، نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافته است.

ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی کشتی‌های جنگی نیروی دریایی این کشور به دولت آتن را که توافق ماه سپتامبر میان فرانسه و یونان را به چالش می‌کشد، تایید کرده است. این توافق تسلیحاتی نشان می‌دهد که فرانسه با یک تهدید جدید تجارت تسلیحاتی پس از توافق آکوس میان آمریکا، استرالیا و انگلیس روبرو شده است.

فارس: معاون رئیس آکادمی دانش موشکی روسیه با بیان اینکه ایران جزء چهار کشور اول تولیدکننده سامانه‌های موشکی در سطح جهان است، گفت که ایران قادر است اسرائیل را به محلی غیرقابل سکونت تبدیل کند.

میزان: کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طرح موسوم به «متوقف کردن پهپاد‌های ایران» را به تصویب رساند. بر اساس گزارش منتشر شده بر روی وبسایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، «گریگوری میکس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بیانیه‌ای در این باره منتشر کرده و مدعی شده است «قانون توقف هواپیما‌های بدون سرنشین ایران»، SIDA، یک لایحه دو حزبی برای مقابله با تهدید فزاینده ایران صادر کرد.»

ایسنا: دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت، اقدامات اخیر ارتش میانمار در نقض حقوق بشری به مثابه “تشدید هشداردهنده” خشونت‌ها در این کشور است. روپرت کولویل، سخنگوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در محل این سازمان گفت: “ما از تشدید نگران‌کننده موارد نقض شدید حقوق بشر در میانمار حیرت‌زده شده‌ایم.”

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *