جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

لندن: اسرائیل باید دسترسی بدون مانع آنروا به شمال غزه را فراهم کند

تهران- ایرنا- باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در جریان نشست روز چهارشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: لندن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به رسمیت می‌شناسد و (رژیم) اسرائیل باید دسترسی بدون مانع این سازمان به شمال غزه را فراهم کند.

ببینید | جزئیات مهم از تسلیحات استفاده شده سپاه در حمله به اسرائیل

عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق رقم خورد. این عملیات در ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و اهداف مشخصی در سرزمین‌های اشغالی هدف پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک و کروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. منبع: ایرنا

درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست و بی توجهی بلینکن به جنایات صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر خواستار تحریم برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به آن توجهی نشان نداده است.

ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل

تصاویری از حمله ترکیبی موشک های هدایت شونده الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اطلاعات تیپ ۱۴۶ ارتش اسرائیل در عرب عرامشه در شمال فلسطین اشغالی را مشاهده می‌کنید. در این عملیات ابتدا رزمندگان مقاومت یک پهپاد شناسائی را بر روی هدف ارسال نموده و آن را شناسائی می‌کنند و پهپاد بدون هیچ آسیبی دور از چشم رادار ها به سلامت داخل لبنان بر می‌گردد. منبع: اخرین خبر

Loading

رسانه‌ها؛ کیم جونگ اون در پی ترویج کیمچنیسم و…

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: دستور رهبر کره شمالی به ترویج ایدئولوژی جدید در این کشور، اولین سفر یک هیئت پارلمان اروپا به تایوان،سانحه برای زیر دریایی اتمی آمریکا در آب های چین، خروج شرکت یاهو از چین، رایزنی برای پایان جنگ یمن در تهران، برگزاری رزمایش روسیه در مناطق تحت اشغال کُردهای وابسته به آمریکا در شمال سوریه، واکنش مقام آمریکایی به پایان حضور نظامی این کشور  در خاورمیانه، ادامه لفاظی های مقامات صهیونیست در خصوص ایران، گفت‌وگوی تلفنی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و آستین درخصوص ایران، تظاهرات علیه کابینه «نفتالی بنت»، گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان پیرامون قره‌باغ، پاسخ منفی پاکستان به دعوت هند برای شرکت در کنفرانس افغانستان، دستور طالبان درخصوص ممنوعیت استفاده از ارز خارجی در افغانستان، دیدار سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با رهبر نظامی میانمار،اعلام وضعیت اضطراری در اتیوپی،  هشدار گوترش درباره وضعیت اتیوپی و تعهد بیش از ۸۰ کشور جهان  به کاهش ۳۰ درصدی گاز متان  از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: به دستور رهبر کره شمالی، این کشور شروع به ترویج “کیمچنیسم” و حذف پرتره های کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل کرده است. بر اساس این اطلاعات، هفته گذشته، افسران اطلاعاتی کره جنوبی دریافتند که اصطلاح “کیمچنیسم” در حال حاضر به طور فعال در محافل دولتی کره شمالی استفاده می شود و در رسانه های دولتی، کیم جونگ اون شروع به لقب “یک رهبر بزرگ” کرد. اگرچه قبلا فقط پدربزرگ رهبر کنونی کره شمالی کیم ایل سونگ به این نام خوانده می شد.به گفته این نشریه، کیم جونگ اون همچنین خواستار حذف پرتره های پدربزرگ و پدرش کیم جونگ ایل از تمام ساختمان های دولتی در پیونگ یانگ شده است.

خبرگزاری تسنیم: اولین سفر یک هیئت از پارلمان اروپا به تایوان با استقبال مقامات این جزیره همراه شده که به دنبال مشروعیت دهی به خود در عرصه بین‌المللی و تلاش برای جدایی از چین است. تایوان امروز (چهارشنبه) از سفر اولین هیئت پارلمان اروپا به این جزیره استقبال کرد و با مهم خواندن این سفر، آن را حرکتی در راستای تقویت روابط با اروپا درخلال تشدید تنش میان تایپه و پکن دانست.وزارت خارجه تایوان در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: این هیئت اولین هیئت رسمی در تاریخ است که از طرف پارلمان اروپا به تایوان اعزام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: یک فروند زیر دریایی اتمی آمریکا در آب های چین جنوبی با یک کوه زیر آب برخورد کرد؛ پنتاگون این حادثه را که باعث مجروح شدن ۱۱ خدمه و آسیب دیدن این زیردریایی شده بود تاکنون مسکوت گذارده بود. نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» دراین باره گزارش داد: زیردریایی اتمی « یواس‌اس کنتیکت »  (USS Connecticut) دوم اکتبر گذشته  (۱۰ مهر ۱۴۰۰) با یک کوه زیر آبی در آب های دریای چین جنوبی برخورد کرد و بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا در این  حادثه ۱۱نفر از خدمه مجروح و این زیردریایی دچار آسیب شد.بنابراین گزارش، این زیردریایی با ۱۴۰ خدمه پس از این حادثه خود را به جزایر گوآم رساند.با انتشار خبر این حادثه از سوی پنتاگون، پکن  ۱۱ آبان ماه آمریکا را به عدم مسئولیت پذیری و شفافیت در نیات و عملیات نظامی متهم کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: شرکت یاهو اعلام کرد قصد دارد از چین خارج شود و علت آن «محیط تجاری و قانونی به طور فزاینده چالش‌ برانگیز» است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد خدمات آن از اوایل نوامبر دیگر از سرزمین اصلی چین قابل دسترسی نخواهد بود.در این بیانیه آمده است: یاهو همچنان به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد است. ما از کاربران خود برای حمایتشان تشکر می‌کنیم. یاهو دومین شرکت بزرگ فناوری آمریکا در هفته‌های اخیر است که فعالیت‌های خود را در چین کاهش داده است.

الکوثر فارسی: هانس گروندبرگ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن درتهران با “علی اصغر خاجی ” مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار ودرباره آخرین تحولات یمن گفت وگو کرد. مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران دراین دیدار،  با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن، مردم این کشورهستند، رفع محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن عنوان کرد.

العالم فارسی: مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد که نیروهای روس امروز در در منطقه «عین عیسی» واقع در شمال رقه رزمایش برگزار کردند. مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد، این رزمایش جدید در منطقه «عین عیسی» واقع در شمال رقه (شمال سوریه) برگزار شده است.دیدبان خبر داد که رزمایش مرکز در شرق شهرکی برگزار شده است که مرکز نهاد موسوم به «خودمختاری» کُرد در شمال و شمال شرق سوریه است. عناصر کُرد این منطقه وابسته به آمریکا هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد به حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه پایان دهد. جوی هود، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در کنفرانسی با موضوع امنیت خاورمیانه، گفت: ” با توجه به اطلاعات غلط زیادی که اخیراً در این زمینه منتشر شده است، باید تأکید کنم همکاری‌های ما در زمینه امنیتی باقی خواهد ماند.” وی افزود: “از بیش از ۷۰ سال پیش حضور نظامی دائم ما در منطقه آغاز شده است و این واقعیت اساسی تغییر نخواهد کرد.”

دویچه وله: مدیر امور ایران در ارتش اسرائیل ادعا کرد : فقط به مذاکره امید نبسته‌ایم.تل کلمن، سرلشکر و رئیس دایره سوم ارتش اسرائیل درباره رویکرد تل آویو در قبال جمهوری اسلامی ایران سخن گفته است. این نخستین باری است که یک فرمانده نظامی ارتش اسرائیل با یک نشریه بحرینی درباره ایران گفت‌وگو می‌کند.کلمن در این گفت‌وگو به موضوع صلح ابراهیم و همچنین به خطرات ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

ایران پرس: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به صورت تلفنی با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرده است. بنی گانتز اعلام کرد که در گفت‌وگوی تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، درخصوص نحوه مقابله با آنچه «بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران» ادعا شد، رایزنی کرده است.وی همچنین افزود در این گفتگو پیرامون هماهنگی مشترک میان دستگاه‌های امنیتی- نظامی اسرائیل و آمریکا گفتگو شده است و توافقی با وزیر دفاع آمریکا به منظور دیدار قریب الوقوع دو طرف به منظور تقویت همکاری امنیتی و نیز گسترش روابط راهبردی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس: هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو با در دست داشتن پلاکاردها ضمن محکوم کردن ائتلاف کابینه کنونی این رژیم، خواستار سرنگونی آن و انتصاب مجدد «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر شدند. در حالی که هنوز پنج ماه هم از روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی در پی ائتلاف «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» نگذشته اما تظاهرات‌کنندگان علیه سیاست‌های کابینه بار دیگر به تل‌آویو برگشتند. رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند با نزدیک شدن به آخرین مهلت تصویب بودجه دولتی، هزاران نفر در تل‌آویو شامگاه سه‌شنبه علیه کابینه بنت  تظاهرات کردند.

آناتولی  ترکیه: وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره آتش‌بس قره‌باغ به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. جیحون بایرام‌اف و سرگئی لاوروف به ترتیب وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه طی تماس تلفنی درباره توافقنامه‌ آتش‌بس قره‌باغ گفت‌وگو کردند.بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آذربایجان، وزرای خارجه دو کشور در مورد اجرایی توافقنامه‌ آتش‌بس که در دهم نوامبر 2020 توسط کشورهای آذربایجان، ارمنستان و روسیه به امضا رسیده است، مذاکره کرده‌اند.

تی.آر.تی ترکیه: پاکستان به دعوت هند برای شرکت در کنفرانس افغانستان پاسخ منفی داد.مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان از عدم شرکت در کنفرانس افغانستان که قرار است هند بانی برگزاری آن باشد، خبر داد. معید یوسف، مشاور امنیت ملی عمران خان نخست وزیر پاکستان در نشست خبری با ویکتور محمود اف، دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان که برای امضای پروتکل تشکیل کمیسیون مشترک امنیتی دو کشور به اسلام آباد سفر کرده، گفت که در کنفرانس افغانستان که قرار است در هند برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.هند از مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه از جمله روسیه، چین، پاکستان، ایران، تاجیکستان و ازبکستان دعوت کرده تا وضعیت امنیتی افغانستان را مورد بررسی قرار دهند.

رادیو چین: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان اعلام کرد: استفاده از ارز خارجی در افغانستان به طور همه جانبه ممنوع خواهد شد. ذبیح‌الله مجاهد در بیانیه ای خطاب به رسانه ها اظهار داشت: اوضاع اقتصادی و منافع ملی افغانستان ایجاب می کند همه مردم افغانستان در هر معامله از پول خود افغانستان استفاده کنند.

 ان. اچ.کی ژاپن: بیل ریچاردسون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به میانمار سفر کرده تا با فرمانده نظامی این کشور مذاکره کند. ارتش این کشور می گوید آنها به بحث درباره مسائلی از جمله وضعیت کرونا در این کشور پرداختند.ریچاردسون روز سه شنبه با ژنرال ارشد مین آنگ هلاینگ در نایپیداو، پایتخت این کشور گفتگو کرد.بنا به گفته ارتش میانمار از جمله موضوعات مورد بحث این دو مقام کمک آمریکا به تامین و تهیه واکسن کرونا برای این کشور جنوب شرق آسیا بود.

خبرگزاری ایلنا: اتیوپی در پی پیشروی نیروهای تیگرای اعلام وضعیت اضطراری کرد.این خبر را تلویزیون دولتی اتیوپی اعلام کرد. این در حالی است که پیشتر نخست‌وزیر اتیوپی از شهروندان این کشور خواسته بود تا برای مقابله با نیروهای ارتش آزادی‌بخش تیگرای دست به سلاح ببرند.  

خبرگزاری مهر: گوترش درباره اوضاع اتیوپی هشدار داد.دبیرکل سازمان ملل و معاون سیاسی او در اظهاراتی جداگانه، بی ثباتی شرایط در اتیوپی و کل منطقه را خطرناک توصیف کرده و خواهان توسل به گزینه گفتگو شدند.سازمان ملل متحد در بیانیه ای به نقل از آنتونیو گوترش دبیرکل این نهاد، ثبات در اتیوپی و مناطق مجاور را در معرض خطر توصیف کرد.

یورونیوز: بیش از ۸۰ کشور جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا همزمان با برگزاری «کوپ ۲۶» در گلاسگو متعهد شدند که میزان انتشار گاز متان را تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش دهند.اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با اعلام این خبر گفت: «متان یکی از گازهایی است که می‌توانیم به سرعت [میزان انتشار آن را] کاهش دهیم.»وی افزود که کاهش میزان انتشار گاز متان «فورا» روند گرمایش زمین را کُند خواهد کرد. گاز متان یکی از مهمترین گازهای گلخانه‌ای از نظر تاثیر بر گرمایش زمین است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *