أحدث المقالات

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

نهادهای دولتی غزه: اسرائیلی‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نیجر در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده و خروج نظامیان آمریکایی، در حال تقویت همکاری با روسیه است و قصد دارد از مسکو برای آموزش نظامی سربازانش و خرید سلاح کمک بگیرد. 

Loading
2 بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ ترزا می و چالش برگزیت و…

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اظهار نظر نخست وزیر انگلیس درباره همه‌پرسی دوم برای برگزیت، حمایت آلمان از برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت، حضور منظم کشتی‌های آمریکایی در دریای بالتیک و دریای سیاه و احتمال تنش با ناوهای روسی، آزمایش سامانه دفاع موشکی "ارو 3" توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، عدم شرکت روسیه در نشست ضد ایرانی لهستان، ابراز نگرانی وزیر دفاع فرانسه از شروع دوباره رقابت های تسلیحاتی ، خروج نیمی از جنگنده‌های انگلیس از عراق و سوریه ، نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی اوضاع جبهه شمالی، کاهش رشد اقتصادی جهان ،توافق‌نامه جدید همکاری بین آلمان و فرانسه و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رئیس سازمان اطلاعات ارتش روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: ترزا می، نخست وزیر بریتانیا پس از شکست تاریخی در کسب رای مثبت مجلس عوام برای توافق برگزیت ، روز دوشنبه تلاش برای عملی کردن خروج از اتحادیه اروپا با یک توافق جایگزین را از سر گرفت. رئیس دولت محافظه‌کار بریتانیا با وجود کمبود زمان، امکان به تعویق انداختن زمان خروج از اتحادیه اروپا یا برگزاری رفراندوم مجدد بر سر برگزیت را اساسا رد کرد. وی فرض یک همه‌پرسی جدید را برای وحدت و انسجام این کشور، مضر ارزیابی کرد.

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری آلمان از سخنرانی دیشب نخست‌‌وزیر انگلیس انتقاد کرد و برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برگزیت را در بهبود اوضاع موثر دانست. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ «کاترینا بارلی» وزیر دادگستری آلمان امروز سه‌شنبه از برنامه «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا در مورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) انتقاد کرد و پیشنهاد داد که همه‌پرسی دیگری در این زمینه برگزار شود.

خبرگزاری تسنیم: رزم‌ناوهای روسیه دو ناوشکن آمریکایی Gravely و Porter، را که وارد دریای بالتیک شده‌اند، تحت نظر داشته و همراهی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گزارش مرکز ملی مدیریت دفاع  فدراسیون روسیه پیش از این، نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه، دونالد کوک، نابودگر ایالات متحده را نیز تحت نظارت قرار داده بودند. در سال‌های اخیر، ایالات متحده حضور خود را در دریای بالتیک و سیاه و همچنین در اقیانوس آرام افزایش داده است.

الکوثرفارسی:وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد به همراه آژانس دفاع موشکی آمریکا شبانه سامانه “ارو 3” را که یک سیستم دفاعی در برابر موشک‌های دوربرد است با “موفقیت” آزمایش کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارو 3 که می‌تواند موشک‌های بالستیک را هنگامی که هنوز در جو هستند ردیابی کند، توسط آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل تولید شده است.

العالم: بنا بر اعلام وزیر امور خارجه لهستان، روسیه اعلام کرده است که در نشست ضد ایرانی ورشو شرکت نخواهد کرد. به گزارش العالم، “جاکیچ کژاپوتوویژ” وزیر امور خارجه لهستان در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره حضور سرگئی لاوروف در نشست ضدایرانی ورشو پرسید، پاسخ داد: روسیه اعلام کرده است که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری صداو سیما: وزیر دفاع فرانسه از شروع دوباره رقابت های تسلیحاتی ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه در سخنرانی خود در جمع نیروهای ارتش فرانسه گفت فضای راهبردی کنونی سخت، خشن و بی ثبات است و رقابت تسلیحاتی هم از سر گرفته شده است. پارلی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفت به نظر می رسد نظام کنترل بر تسلیحات هر روز ضعیف تر می شود و توسعه تسلیحاتی در حال رشد است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرمانده ارتش انگلیس اعلام کرد، این کشور بیش از نیمی از هواپیماهای جنگی خود را از سوریه و عراق خارج خواهد کرد. به گزارش ایسنا، هشت فروند هواپیمای تورنادوی ارتش انگلیس ماه آینده میلادی از سوریه و عراق خارج خواهند شد و به انگلیس بازخواهند گشت که به این ترتیب شمار جت‌هایی که برای مبارزه با داعش به این کشورها اعزام شده‌اند را از ۱۴ فروند به شش فروند کاهش خواهد داد.این اقدام به دنبال اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

 خبرگزاری مهر: اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی فردا چهارشنبه به منظور بررسی اوضاع جبهه شمالی، نشستی برگزار می کنند.به گزارش خبرگزاری مهر، قرار است فردا چهارشنبه اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یک نشست مشترک برگزار کنند.بر اساس این گزارش، طبق اعلام رسانه های صهیونیست، اعضای کابینه امنیتی این رژیم در جریان نشست فردا در خصوص جبهه شمالی رایزنی می کنند.

رادیو چین:  صندوق بین‌المللی پول روز 21 ژانویه (1 بهمن) با انتشار گزارشی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال جاری و سال آینده را به ترتیب به 3.5 در صد و 3.6 در صد کاهش داد و در عین حال از سیاست‎گذاران کشورهای مختلف درخواست کرد از طریق همکاری‎ چندجانبه و به طور مشترک با چالش‌های پیش روی تجارت جهانی مقابله کنند.

آناتولی ترکیه: دولت‌های آلمان و فرانسه در سالگرد پیمان تاریخی «الیزه» توافق‌نامه جدیدی جهت گسترش همکاری دو کشور را امضا خواهند کرد.آلمان و فرانسه در پنجاه و ششمین سالگرد پیمان تاریخی الیزه، «توافق‌نامه آخن» را با هدف افزایش و گسترش همکاری دو کشور امضا خواهند کرد.آلمان و فرانسه حدود 450 کیلومتر مرز مشترک دارند و در طول تاریخ چندین بار با هم جنگیده‌اند.

دویچه وله :  اتحادیه اروپا به دلیل پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس، تحریم‌هایی را علیه رئیس و معاون سازمان اطلاعات ارتش روسیه وضع کرد. روسیه اعلام کرد که حق واکنش به این تحریم‌ها را برای خود محفوظ می‌داند.در اعلامیه وزاری امور خارجه اروپا در این باره آمده است که این دو نفر مسئول در اختیار قرار دادن سم اعصاب به عاملان حمله به سرگئی اسکریپال و دختر او بوده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *