جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

Loading

رسانه‌ها؛ تاکید بر لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران و…

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: تاکید اتحادیه اروپا برلغو تحریم‌های هسته‌ای ایران، لفاظی «گانتز» درخصوص مهار برنامه هسته‌ای ایران، نشست مجازی بلینکن با ۳ کشور عربی و رژیم صهیونیستی، عربستان به دنبال خرید سامانه گنبد آهنین، تصمیم طالبان برای تاسیس ارتش،چراغ سبز اروپا برای برقراری روابط با طالبان،رایزنی پوتین و عمران خان درباره افغانستان، وقوع اختلاف بین رهبران طالبان بر سر ترکیب دولت جدید، درخواست طالبان برای تداوم کمک های جامعه جهانی، هشدار رییس پیمان منع آزمایش هسته‌ای درباره تهدید سلاح‌های اتمی، درخواست مرکل از کشورهای غرب بالکان برای عضویت در اتحادیه اروپا،آزمایش موشکی جدیدکره شمالی ، هشدار فرانسه به کره شمالی، ازسرگیری دادگاه آنگ سان سوچی پس از دو ماه تعلیق، سود هنگفت شرکت های تسلیحاتی آمریکا از واقعه 11 سپتامبر و کاهش شدید ذخایر نفتی روسیه طی ۱۰ سال اخیر از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تأکید بر لزوم برداشتن تحریم‌های هسته‌ای ایران بعنوان بخشی از برجام، خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد.«استفان کلمنت» رئیس هیأت اروپا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» با تأکید بر تعهد اروپا بر اجرای کامل و مؤثر برجام خواستار بازگشت بدون تعویق جمهوری اسلامی به مذاکرات «وین» درباره احیای برجام شد.

خبرگزاری مهر : وزیرجنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که این رژیم با مذاکرات احیای برجام مشکلی ندارد اما همزمان آمریکا و جامعه بین الملل باید طرح جایگزینی را هم که شامل فشار همه جانبه بر ایران است؛ تدارک ببینند.«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «فارین پالیسی» ادعایی را مطرح کرد که از سوی این روزنامه آمریکایی به منزله تغییر آشکار رویکرد این رژیم در شیوه خصومت ورزی با برنامه هسته‌ای ایران تعبیر شد.

الکوثر فارسی: وزیرخارجه آمریکا هم‌زمان با سالگرد امضای توافق عادی‌سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی، با وزرای خارجه آنها نشست مجازی برگزار خواهد کرد.آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه و هم‌زمان با سالگرد امضای توافق عادی‌سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی، با وزرای خارجه آنها نشست مجازی برگزار خواهد کرد.این نشست با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک سایت آمریکایی اعلام کرد که عربستان درحال بررسی امکان خرید سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است. سایت بریکینگ دیفنس آمریکا که متخصص در زمینه صنایع دفاعی است، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: بعد از اینکه آمریکا سامانه پاتریوت را از عربستان خارج کرد عربستان درحال بررسی امکان خرید سامانه دفاع موشکی اسرائیل است. عربستان درحال حاضر جایگزین‌هایی را بررسی می‌کند که از جمله آن سلاح‌های چینی، روسی و اسرائیلی است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد ارتش طالبان با تأکید بر این‌که در آینده‌ای نزدیک ارتش قوی در افغانستان ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: اجازه وقوع جنگ داخلی در افغانستان را نمی‌دهیم.«مولوی فصیح‌الدین» رئیس ستاد ارتش دولت موقت طالبان در یک نشست خبری گفت: اخلالگران مغلوب خواهند شد و به کسی اجازه جنگ داخلی در افغانستان را نمی‌دهیم.وی اظهار داشت که مشورت‌ها درباره ایجاد ارتش قوی در افغانستان ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک ارتش تشکیل خواهد شد.

آناتولی  ترکیه: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر لزوم برقراری روابط با طالبان گفت یعنی مذاکره، بحث و آشتی.جوزپ بورل در نشست مجمع عمومی پارلمان اتحادیه که در استراسبورگ با محوریت افغانستان برگزار شد، شرکت کرد.بورل در این نشست تسلط طالبان بر افغانستان پس از خروج ناتو را «فاجعه‌ای برای مردم این کشور و یک باخت برای غرب و یک تغییر دهنده احتمالی بازی در روابط بین‌المللی» خواند.

خبرگزاری صدا و سیما: نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی تحولات امنیتی منطقه بویژه افغانستان را در کنار روابط دوجانبه مورد بررسی قرار دادند. «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی درباره آخرین وضعیت افغانستان رایزنی کردند.به گفته منابع خبری نخست وزیر پاکستان با تأکید بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان برای امنیت و رفاه منطقه‌ای گفت: هماهنگی و رایزنی های نزدیک بین پاکستان و روسیه در مورد وضعیت افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

خبرگزاری ایلنا: بی‌بی‌سی به نقل از مقام‌های بلند‌پایه طالبان از وقوع اختلاف بین رهبران این گروه درباره ترکیب دولت جدید خبر داد.به گفته بی بی سی  هفته گذشته بین «ملا عبدالغنی برادر»، بنیانگذار گروه و یکی از اعضای کابینه در کاخ ریاست جمهوری در کابل درگیری رخ داده است.از زمان ناپدید شدن برادر از انظار عمومی در روزهای اخیر گزارش‌های تأیید‌نشده‌ای درباره بروز شکاف‌هایی در رهبری طالبان منتشر شده است.

رادیو چین: طالبان از جامعه بین المللی خواستند تا به کمک های خود به افغانستان ادامه دهند و کمک های بشردوستانه را با مسائل سیاسی پیوند ندهند. امیرخان متکی سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در یک نشست خبری که همان روز در کابل برگزار شد، ضمن قدردانی از کمکهای جامعه بین المللی گفت که مردم افغانستان همچنان به کمک و همکاری جامعه بین المللی نیاز دارند و کمک های بشردوستانه را نباید با مسائل سیاسی مرتبط کرد.

العالم فارسی: رابرت فلوید، رییس جدید پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای در سازمان ملل گفت، اجرای کامل این پیمان مستلزم تایید آن از سوی آمریکا، چین، ایران، اسرائیل، مصر، هند، پاکستان و کره شمالی خواهد بود.او در یک نشست خبری افزود: «من خوشبین و در عین حال واقع‌گرا هستم. چالش‌های موجود را دست کم نمی‌گیرم.»۱۹۶ کشور جهان عضو این پیمان هستند. از این تعداد ۱۸۵ کشور آن را امضا کرده و ۱۷۰ کشور هم در ساختار سیاسی خود آن را تصویب کرده‌اند.اما این پیمان پس از تصویب در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۶ هنوز به اجرا گذاشته نشده است.

یورونیوز: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیروز در جریان سفر به آلبانی از رهبران شش کشور غرب حوزه بالکان خواست تا همکاری‌های منطقه‌ای خود را به هدف عضویت در اتحادیه اروپا تقویت کنند.مرکل خطاب به این کشورها گفت: «هرچه بیشتر همکاری کنید، روند برلین بیشتر تقویت می‌شود.»آلبانی و مقدونیه شمالی معیارهای تعیین شده برای الحاق به اتحادیه را فراهم کرده‌اند اما آغاز مذاکرات برای عضویت آنها به دلیل وتوی بلغارستان که خود عضو اتحادیه اروپاست، به تعویق افتاده است.

دویچه وله: تنها چند روز پس از آزمایش موشک‌های کروز توسط کره شمالی، ارتش کره جنوبی خبر داده که پیونگ‌یانگ حداقل دو موشک بالستیک را به سمت آب‌های آزاد شلیک کرده است.فرمانده ارتش کره جنوبی گفته این موشک‌ها روز چهارشنبه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) از مرکز کره شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شده‌اند. او درباره نوع و برد این موشک‌ها اطلاعاتی نداده است.این مقام ارتش کره جنوبی افزود، این موشک‌ها در همکاری با نیروهای آمریکایی بررسی خواهند شد.قطعنامه‌های سازمان ملل، کره شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را داشته باشند، منع کرده است.
اسپوتنیک روسیه:
آزمایش‌های موشکی کروز کره‌شمالی، نگرانی فرانسه را برانگیخت. پاریس با ابراز نگرانی از این آزمایشات موشکی، تاکید کرد که آنها نشان می‌دهند پیونگ‌یانگ در برنامه سلاح‌های کشتار جمعی خود که هم تهدید منطقه‌ای و هم بین‌المللی است، پافشاری می‌کند.یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای گفت: فرانسه از کره‌شمالی می‌خواهد که از پیشنهادات گفت‌وگوهای ایالات متحده و کره‌جنوبی استفاده کرده و با حسن نیت در روند برچیدن کامل، قابل بررسی و برگشت‌ناپذیر برنامه‌های سلاح‌های کشتار جمعی خود مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام کند و از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود، خودداری کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: یک دادگاه در میانمار پس از دو ماه تعلیق به علت همه گیری ویروس کرونا روند رسیدگی به پرونده آنگ سان سوچی را از سرگرفته است.در اواخر ماه ژوئیه ارتش میانمار به دلیل شیوع کرونا خدمات اداری و فعالیت شرکت ها را به حالت تعلیق درآورد. روند رسیدگی به تمام پرونده های قضایی نیز متوقف شد. با بهبود وضعیت شیوع ویروس، ارتش در هفته جاری به این محدودیت ها پایان داد.

ایران پرس: طبق تحقیق موسسه امور عمومی و بین المللی واتسون (1) دانشگاه براون (2)، نیمی از مجموع بودجه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) بین سال‌های 2001 تا 2020 که به 14 تریلیون دلار می‌رسد، به  پیمانکاران و شرکت‌های تسلیحاتی این کشور رسیده است. از این مبلغ 4.4 تریلیون دلار نصیب مجتمع های نظامی -صنعتی این کشور شده است. آمریکا پس از وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، به بهانه “جنگ جهانی با تروریسم” و همچنین تامین مالی اشغال افغانستان و عراق، هزینه‌ های نظامی خود را بشدت افزایش داد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت منابع طبیعی و اکولوژی روسیه اعلام کرد که ذخایر نفتی این کشور طی ۱۰ سال اخیر بشدت کاهش یافته است.طبق این گزارش ذخایر نفتی روسیه از ۲۸.۲ میلیارد تن در سال ۲۰۱۰ به  ۱۹.۱ میلیارد تن در سال ۲۰۲۰ رسیده است.آلکساندر کوزلوف وزیر منابع طبیعی روسیه گفت: میزان ذخایر گاز روسیه نیز در سال ۲۰۲۰ به ۴۹.۲ تریلیون مترمکعب کاهش یافته است. به گفته وی  ذخایر نفتی این کشور با توجه به سطح کنونی استخراج برای ۵۹ سال و ذخایر گاز برای ۱۰۳ سال کفایت می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *