جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

رسانه‌ها؛ ایران محور گفتگوی نفتالی بنت با آمریکایی ها و…

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مقامات آمریکایی درخصوص ایران، تاکید وزیر دفاع آمریکا برحفظ امنیت اسرائیل، دیدار بایدن و بنت با محوریت ایران،تاکید بنی گانتس بر مقابله یکجانبه با ایران، هشدار سفیر روسیه درباره تکرار تحریکات نظامی انگلیس در دریای سیاه، قدرت‌نمایی انگلیس و ژاپن علیه چین با مشارکت شناورهای آمریکا، گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری چین و روسیه، سفر ماکرون به عراق برای حضور در نشست منطقه‌ای بغداد، اعزام گسترده نیروهای ارتش لبنان به شمال این کشور، ادامه تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله جدید به غزه، رایزنی آلمانی ها با طالبان در قطر، آغاز خروج نیروهای مسلح ترکیه از افغانستان، هشدار آلمان، بریتانیا و آمریکا در مورد خطر حمله تروریستی به فرودگاه کابل، برگزاری نخستین مذاکرات مستقیم میان طالبان و جبهه مقاومت ملی پنجشیر،گفتگوی کشورهای همسایه افغانستان درباره پناهندگان و فرمان امیر قطر برای برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی این کشور از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که میزبان نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در اولین سفر رسمی او به ایالات متحده بود، تاکید کرد:«تعهد آمریکا به حفظ و تامین امنیت اسرائیل غیرقابل تغییر است.» نخست وزیر اسرائیل نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن راهبرد بهبود روابط تل‌آویو و واشنگتن برای دولت جدید این کشور، گفت: «اسرائیل متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا ندارد.»

خبرگزاری ایرنا: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در دیدار با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن متعهد به امنیت اسرائیل است.این مقام رژیم صهیونیستی در پی ناکامی در عرصه اتهام پراکنی های هفته های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به واشنگتن در تلاش است تا موضوع ایران را در فهرست اولویت های دولت بایدن که اکنون گرفتار بحران افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور شده، قرار دهد.پنتاگون با صدور بیانیه ای درباره این دیدار و مذاکرات ضد ایرانی طرفین ادعا کرد طرفین درباره تهدید برنامه هسته ای ایران، حمایت از تروریسم و ​​تجاوز دریایی بحث و گفتگو کردند.

خبرگزاری ایلنا: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است، امروز -پنجشنبه- با رئیس‌جمهوری این کشور درباره ایران رایزنی می‌کند.بنت درباره ایران گفته است که بررسی سیاست ما در قبال این کشور به پایان رسیده است.

آناتولی  ترکیه:  وزیراسرائیلی اعلام کرد که تل‌آویو برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌تواند به‌تنهایی اقدام کند.بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل طی اظهاراتی در دیدار با سفیران 60 کشور در تل‌آویو گفت که اسرائیل می‌تواند برای جلوگیری از دستیابی ایران به مواد کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای به‌تنهایی اقدام کند.

خبرگزاری تسنیم: سفیر روسیه در لندن با هشدار درباره عواقب تلاش دوباره انگلیس برای اقدام تحریک آمیز در آب‌های ساحلی روسیه، گفت: در صورت عدم تمایل لندن، مقامات مسکو اصراری برای بهبود روابط دوجانبه نخواهند داشت. “آندری کلین” سفیر فدراسیون روسیه در انگلستان در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی، نسبت به ورود مجدد کشتی‌های این کشور به آب‌های ساحلی روسیه بدون اعلام قبلی هشدار داد.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور با حضور ناوهواپیمابر «ملکه الیزابت» و شناورهایی از آمریکا و هلند رزمایش مشترک در جنوب سواحل «اوکیناوا» برگزار کردند. رسانه‌ها ضمن انتشار خبر رزمایش دریایی مشترک انگلیس و ژاپن با مشارکت شناورهای آمریکایی و هلندی در اقیانوس آرام، این رزمایش را پیامی علیه چین خوانده‌اند.خبرگزاری کیودو ژاپن روز پنجشنبه (امروز) گزارشی درباره بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره رزمایش دریایی مشترک ژاپن با انگلیس در جنوب جزیره اوکیناوا واقع در اقیانوس آرام منتشر کرد.

رادیو چین: شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تلفنی گفتگو کرد.شی جین پینگ اظهار کرد، از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، دو کشور به مناسبت بیستمین سالگرد امضای «پیمان حسن همجواری، دوستی و همکاری چین و روسیه»، همکاری های عملی راهبردی و همه جانبه را به سطح بالاتری ارتقا داده اند و بنیان محکمی برای ادامه توسعه متقابل ایجاد کرده اند و نقش هدایت‌ کننده ای در رویارویی جامعه جهانی برای مبارزه با چالش های موجود ایفا کرده اند. دو کشور باید با به روز کردن روش های همکاری و گسترش ابعاد آن، برای دستیابی به نتایج ثمربخش تر تلاش کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کاخ الیزه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» در روزهای آینده برای مشارکت در نشست منطقه‌ای بغداد به عراق سفر می‌کند تا بر حمایت پاریس از ثبات عراق و بر نقشی که در پی ایفای آن در منطقه است، تأکید کند. امانوئل ماکرون تنها رئیس جمهوری از خارج منطقه است که در این نشست حاضر خواهد شد و در کنار «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهوری مصر، و «ملک عبدالله دوم»، شاه اردن، از سران کشورهایی است که حضورشان در این نشست قطعی شده است.از سران ایران و ترکیه و شاه عربستان نیز برای حضور در این نشست دعوت شده اما هنوز مشخص نیست که این کشورها در چه سطحی مشارکت کنند.

خبرگزاری مهر : ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای نظامی بیشتری به شهرهای عکار و فنیدق در شمال این کشور اعزام کرده است.در بیانیه رسمی ارتش لبنان که در صفحه توئیتر آن منتشر شده آمده که ارتش با قدرت امنیت را در این منطقه برقرار خواهد کرد و هر فرد مسلحی را هدف گلوله قرار خواهد داد.این در حالی است که برخی مناطق لبنان از هفته گذشته و پس از اعلام قطع یارانه سوخت شاهد تظاهرات اعتراضی است.

الکوثر فارسی: رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش برای انجام عملیات نظامی جدید احتمالی در نوار غزه آماده می‌شود.آوی کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیروز در جمع خبرنگاران درباره تهدیدات پیش روی رژیم گفت: «ارتش اسرائیل پس از پایان عملیات نگهبان دیوارها (نبرد شمشیر قدس) خود را برای آغاز عملیات احتمالی دیگر در غزه آماده می‎کند».آوی کوخاوی تصریح کرد: «ما نقض حاکمیت اسرائیل را هرکسی که پشت آن باشد، نمی‌پذیریم و حماس مسئول همه اتفاقاتی است که در نوار غزه رخ می‌دهد».

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی طالبان افغانستان از دیدار یک هیئت آلمانی با معاون دفتر سیاسی این گروه در دوحه پایتخت قطر خبر داد. سهیل شاهین با انتشار چند توئیت نوشت معاون دفتر سیاسی طالبان در دوحه با هیئت آلمانی به ریاست سفیر برلین در کابل، مسایل سیاسی و اوضاع فرودگاه کابل را بررسی کرد. شاهین افزود هیئت طالبان در این دیدار تاکید کرد نیرو‌های بیگانه باید افغانستان را در زمان تعیین شده ترک کنند.

العالم فارسی: وزارت دفاع ترکیه از آغاز خروج نیروهای نظامی این کشور از فرودگاه کابل خبر داده است.وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح ترکیه پس از انجام موفقیت آمیز وظایف خود، تخلیه از فرودگاه کابل و بازگشت به ترکیه را آغاز کرده اند.

دویچه وله: سفارتخانه‌های آلمان، بریتانیا و آمریکا در کابل از شهروندان خود خواسته‌اند به دلیل خطر حملات تروریستی ورودی فرودگاه کابل را فورا ترک کنند. قرار است تخلیه شهروندان غربی و همکاران آنها تا پنج روز دیگر به پایان برسد.وضعیت امنیتی در اطراف فرودگاه کابل چند روز پیش از از ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی طالیان برای خروج نیروهای آمریکایی و ناتو وخیم‌تر شده است.

اسپوتنیک روسیه: نماینده ولایت پنجشیر اعلام کرد، نخستین مذاکرات مستقیم میان هیئت‌های جنبش طالبان و جبهه مقاومت ملی در افغانستان برگزار شد. “عبدالحافظ منصور”، نماینده ولایت پنجشیر در پستی در صفحه توییتر خود نوشت: هیئت جبهه مقاومت ملی روز چهارشنبه مذاکراتی را با نمایندگان طالبان در شهر “چاریکار”، مرکز ولایت پروان برگزار کرد. این مذاکرات در جوی خوب برگزار شد. این نخستین بار بود که هیئت‌هایی از طالبان و جبهه مقاومت ملی مذاکراتی مستقیم برگزار می‌کردند.

 ان. اچ.کی ژاپن: کشورهای همجوار افغانستان درباره هجوم پناهندگان گفتگو می کنند.در بحبوحه تسلط طالبان بر افغانستان، انتظار می رود کشورهای همسایه این کشور درباره راه های مقابله با احتمال هجوم پناهندگان بحث کنند.مقامات دولت پاکستان احتمالا با همتایان خود از جمله تاجیکستان، ایران و چین برای یافتن راه هایی جهت رسیدگی به کسانی که در تلاش برای ترک افغانستان هستند مذاکراتی برگزار می کنند.

ایران پرس: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با صدور فرمانی، دستور برگزاری نخستین انتخابات پارلمانی در این کشور را صادر کرد. امیر قطر در فرمان خود اعلام کرده است که اولین انتخابات پارلمانی در این کشور در تاریخ ۲ اکتبر برگزار خواهد شد.«خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر نیز شهروندان این کشور را به مشارکت گسترده در نخستین انتخابات تاریخ این کشور برای تشکیل پارلمان دعوت کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *