جدیدترین مطالب

پاسخ هوشمندانه السودانی به انتقاد بایدن از عملیات «وعده صادق» ایران

شورای راهبردی آنلاین – گزارش: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید قدرتمند ظاهر شد و به ویژه دفاع شایسته‌ای از فلسطین داشت و به انتقاد رئیس جمهور آمریکا از عملیات «وعده صادق» ایران در هدف گرفتن رژیم صهیونیستی پاسخ هوشمندانه ای داد.

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع بود

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه امشب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

Loading

رسانه‌ها؛اقدام تنش آمیز آمریکا در جنوب شرق آسیا و…

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: موافقت آمریکا با فروش تسلیحات بیشتر به تایوان، استقرار صدها نیرو و سامانه موشکی ژاپن در نزدیکی مرزهایش با چین و تایوان، موافقت سنا با لغو ۲ مجوز اختیارات نظامی رئیس‌جمهوری آمریکا، موضع گیری آمریکایی ها درخصوص حادثه کشتی در خلیج عمان،هشدار ایران  درباره حوادث ساختگی دریایی، واکنش روسیه به  گزارش ها درباره حمله به کشتی آسفالت پرینسس در خلیج عمان، نشست  شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان، مخالفت شورای امنیت با بازگشت «امارت اسلامی» به افغانستان، آغاز رزمایش روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در نزدیکی مرز افغانستان، برگزاری کنفرانس حمایت از لبنان، آماده باش تانک های رژیم صهیونیستی در مرز لبنان، نشست دولت و مخالفان ونزوئلا در مکزیک، برگزاری نشست وزرای یازدهمین مجمع سران آسیای شرقی باحضور چین و آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در جهان و انتقاد سازمان جهانی بهداشت  از کشورهای ثروتمند، از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: پنتاگون از موافقت نهایی وزارت خارجه ایالات متحده با فروش احتمالی ۴۰ دستگاه توپخانه هوویتزر به تایوان خبر داده است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی 40 دستگاه توپخانه هوویتزر به تایوان به ارزش 750 میلیون دلار موافقت کرده است.بر اساس این گزارش، موافقت واشنگتن با فروش تسلیحات نظامی به تایوان در حالی است که پکن پیش از این بارها نسبت به این اقدام آمریکا هشدار داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مقام ارشد دفاعی ژاپن وجود طرح‌هایی برای استقرار ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرسنل دفاع موشکی در یکی از غربی‌ترین جزایر خود در اقیانوس آرام را تایید کرد. نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن گفته است که دولت امیدوار است واحدهای موشکی ضد هوایی و ضدکشتی را در ایشیگاکی ، که بخشی از استان اوکیناوا است و انتهای زنجیره جزایر نانسی قرار دارد و ۱۸۵ مایلی تایوان و حتی نزدیکتر به جزایر مورد مناقشه سنکاکو قرار دارد، مستقر کند.

خبرگزاری ایلنا: سنای آمریکا با لغو دو مجوز دیگر اختیارات نظامی رئیس‌جمهوری این کشور موافقت کرد.پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا لغو دو مجوز دیگر اختیارات نظامی رئیس‌جمهوری این کشور را تصویب کرده بود.مجلس نمایندگان با ۳۶۶ رای موافق در برابر ۴۶ رای مخالف، دو مجوز رئیس‌جمهوری این کشور برای استفاده از نیروی نظامی در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۵۷ را لغو کرده بود.

یورونیوز: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایران به‌احتمال زیاد در تلاش برای ربودن کشتی «آسفالت پرینسس» در خلیج عمان نقش داشته است. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأیید این‌ مطلب که افراد مهاجم کشتی آسفالت پرینسس را ترک کرده‌اند گفت: «معتقدیم که این افراد ایرانی بوده‌اند اما در حال حاضر امکان تأیید قطعی این نکته را نداریم.»

ایران پرس: ایران درباره حوادث ساختگی دریایی هشدار و خواستار توقف آن شد.سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل درباره تلاش های مشکوک اخیر برای ایجاد حوادث ساختگی دریایی در خلیج فارس و فراتر از آن هشدار داد و خواستار متوقف شدن چنین اعمال غیرمسئولانه و زیان بار برای امنیت و ثبات منطقه شد.

خبرگزاری ایرنا: سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در مورد حادثه حمله به نفتکش در منطقه خلیج فارس گفت: ما هنوز در حال مطالعه جزییات هستیم. بسیاری از اطلاعات متناقض و تجزیه و تحلیل ها بر مبنای حدس و گمان است و ما آنها را به طور کامل رد می کنیم. دیمیتری پولیانسکی چهارشنبه شب در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد حمله به نفتکش در سواحل عمان گفت: ما باید حقایق را ثابت کنیم، باید ببینیم و نیازی به عجله در هیچ نتیجه گیری یا اقدامی نداریم بدون اینکه مدارکی از آنچه اتفاق افتاده است داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: نماینده دائم هند در سازمان ملل از برگزاری نشست شورای امنیت در روز جمعه برای بررسی اوضاع افغانستان خبر داد. «تی اس تیرومورتی» سفیر هند در سازمان ملل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه ششم اوت (فردا) تحت ریاست دوره‌ای هند برای بحث و بررسی وضعیت در افغانستان خبر داد. وی افزود هند بارها درباره احتمال دسترسی افراد و نهادهای تروریستی به سلاح‌های شیمیایی هشدار داده است.

آناتولی  ترکیه:  شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله به دفتر سازمان ملل در هرات را به شدت محکوم و اعلام کرد که از بازگشت «امارت اسلامی» به افغانستان حمایت نمی‌کند.شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای حمله به دفتر این سازمان در هرات که موجب مرگ نیروهای امنیتی افغانستان شد را به شدت محکوم و اعلام کرد که از بازگشت «امارت اسلامی» به افغانستان حمایت نمی‌کند.

اسپوتنیک روسیه: رزمایش مشترک روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در نزدیکی مرز با افغانستان آغاز شد. منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام داشت که رزمایش مشترک روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در محل تمرین هارب میدان، نزدیک مرز با افغانستان آغاز شد. این رزمایش از ۵ تا ۱۰ آگوست ادامه خواهد داشت و در مجموع، حدود دو هزار و پانصد سرباز و حدود ۵۰۰ واحد سلاح و تجهیزات نظامی در آن شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: مقامات شرکت کننده در کنفرانس حمایت از لبنان بر حمایت از لبنان و ثبات این کشور تاکید کرده اند.صباح خالد الحمد الصباح در سخنان خود در کنفرانس حمایت از لبنان، گفت، کویت از گفتگو‌های مشترک بین طرف‌های مختلف لبنانی برای رسیدن به راه حل‌ توافقی و تشکیل دولت کارآمد حمایت می‌کند.الصباح افزود: کویت همچنان از همه تلاش‌ها با هدف ثبات و شکوفایی لبنان با تشویق گفتگو‌های مشترک بین طرف‌های مختلف لبنانی، حمایت می‌کند و آن را بهترین راه برای رسیدن به راه حل‌های توافقی می‌داند که حقوق همه طرف‌ها را در سایه حاکمیت قانون، تضمین کند و دولت کارآمد با ماموریت روشن تشکیل شود.

خبرگزاری مهر : منابع خبری از آماده باش تانک های رژیم صهیونیستی در مرز لبنان در پی شلیک سه فروند راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به بهانه شلیک راکت به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شیمونه» جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد. صهیونیست‌ها مدعی شدند که این حمله در پاسخ به شلیک راکت به شهرک کریات شیمونه انجام شده است.

العالم فارسی: نمایندگانی از دولت و مخالفان ونزوئلا درصدد هستند از 22 مردادماه در مکزیک، مذاکرات را برای رسیدگی به حل بحران این کشور آغاز کنند.خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که گفت‌وگو بین دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور درباره بحران سیاسی این کشور روز ۱۳ آگوست (۲۲ مردادماه) در مکزیک آغاز می‌شود.

رادیو چین: وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین به صورت ویدئویی در نشست وزرای یازدهمین مجمع سران آسیای شرقی حضور یافت.وزیر خارجه چین اظهار داشت: اکنون وضعیت همه گیری کرونا پیچیده تر و روند احیای اقتصادی نامتعادل تر شده و مدیریت جهانی و منطقه ای نیز با چالش های چندگانه رو به رو شده است. اعضای مجمع سران آسیای شرقی متشکل از کشورهای عمده تولید کننده واکسن در جهان، اقتصادهای مهم آسیا و اقیانوسیه و قوی ترین نیروها برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند و باید با اتحاد و همکاری، فعالانه در مبارزه با شیوع کرونا و احیای اقتصادی سهم داشته باشند.

ان. اچ.کی ژاپن: تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۰۰ میلیون نفر بیشتر شد.داده های گرد آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که تعداد کل مبتلایان در جهان تا ساعت ۲۱ به وقت جهانی روز چهارشنبه به ۲۰۰ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

دویچه وله: مدیر WHO می‌گوید کشورهای مرفه باید از نوبت سوم واکسن کرونا چشم‌پوشی کنند و به فکر کشورهای فقیری باشند که بسیاری از مردم حتی دوز اول را هم دریافت نکرده‌اند. آدهانوم پیشنهاد داده که واکسن تقویتی دستکم دو ماه تعلیق شود.سازمان جهانی بهداشت با اشاره به محرومیت میلیون‌ها نفر از جمعیت دنیا از واکسیناسیون کرونا، یادآوری کرده که ایمن‌سازی همگانی اولویت اصلی است. خطاب او به کشورهایی است که نوبت سوم واکسن موسوم به “دوز تقویتی” را شروع کرده‌اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *