جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

Loading

رسانه‌ها؛ بالا گرفتن اعتراضات در کانادا در پی کشف گورهای بی‌نام و …

۱۴۰۰/۰۴/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: تشدید اعتراض‌ها در کانادا در پی کشف گورهای بی‌نام و نشان، رایزنی ایران و روسیه در خصوص انرژی، اعلام اردوغان مبنی بر حفظ حضور نظامی در برخی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا، حمله به کاروان نظامی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق، خروج آخرین نظامی آمریکایی از پایگاه بگرام افغانستان و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که امروز در رسانه‌ها بازتاب یافت. در ادامه، گزیده‌ای از این خبرها را مرور می‌کنیم.

خبرگزاری صداوسیما: همزمان با پیدا شدن صد‌ها گور بی نام و نشان از کودکان بومی در کانادا، معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواستار لغو برگزاری جشن‌های روز ملی شدند. فعالان در این کشور درخواست لغو مراسم گرامیداشت روز کانادا را مطرح کردند. هزاران نفر روز پنجشنبه در مونترال کانادا در اعتراض به برگزاری جشن‌های روزی ملی کانادا در اول ژوئیه و نیز حمایت از مردم بومی این کشور دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند. بسیاری از معترضان با در دست داشتن دست نوشته‌ها و پارچه نوشته‌هایی با مضمون در خواست برای لغو برگزاری جشن‌های روز ملی کشورشان، به برگزاری چنین جشن‌هایی که همزمان با پیدا شدن صد‌ها گور بی نام و نشان از کودکان بومی این کشور بود اعتراض کردند.

ایسنا: وزیر انرژی روسیه و سفیر کشورمان راه‌های توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه نفت و انرژی را بررسی کردند. نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه که از طرف روسیه ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز برعهده دارد، عصر جمعه 11 تیر ماه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌ها در حوزه اقتصادی و انرژی تاکید کرد.

تسنیم: رئیس جمهور ترکیه بر ادامه حضور نیروهای مسلح در کشورهای لیبی، آذربایجان، سوریه و همچنین مدیترانه شرقی تاکید کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که امروز جمعه برای بازدید از کارخانه ساخت چرخ(پالت) تانک به استان ساکاریا سفر کرده در پاسخ به کسانیکه سیاست خارجی این کشور را مورد انتقاد قرار می دهند، اظهار داشت: ما در لیبی، آذربایجان، سوریه و مدیترانه شرقی حضور داریم و به حضور خود ادامه خواهیم داد.

تسنیم: منابع عراقی از هدف قرار گرفتن کاروان لجستیک ائتلاف تحت رهبری آمریکا در استان صلاح الدین عراق خبر دادند. منابع عراقی از انفجار جدید در مسیر کاروان ائتلاف بین المللی هنگام عبور از استان صلاح الدین خبر دادند.

تسنیم: یکی از نمایندگان پارلمان عراق به شدت به پروژه موسوم به «شام جدید» میان عراق، اردن و مصر واکنش نشان داد و آن را به مثابه عادی سازی غیرمستقیم روابط بغداد با تل آویو دانست. «حسن شاکر» رئیس فراکسیون پارلمانی بدر عراق از طرح موسوم به «شام جدید» به شدت انتقاد کرد و آن را مقدمه عادی سازی غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی دانست. شاکر تاکید کرد: نفت عراق از طریق بندر عقبه به رژیم صهیونیستی خواهد رسید. مصر و اردن از کشورهایی هستند که اقتصاد ضعیفی دارند و نمی دانیم که چگونه عراق با آنها همکاری اقتصادی خواهد کرد. رئیس فراکسیون پارلمان بدر عراق گفت: بهتر می‌بود که دولت عراق به سمت اجرایی کردن توافق با چین حرکت می‌کرد.

خبرگزاری صداوسیما: امروز آخرین نظامی آمریکایی از پایگاه بگرام در شمال شهر کابل خارج شد و آمریکایی‌ها این پایگاه را به وزارت دفاع افغانستان تحویل دادند. از پایگاه نظامی مجهز بگرام به عنوان شهر کوچک آمریکایی‌ها یاد می‌شد و آمریکایی‌ها بیشتر عملیات‌های نظامیان خود را در افغانستان در دو دهه اخیر از این پایگاه فرماندهی می‌کردند. روز‌های خروج و به قولی فرار آمریکایی‌ها با دست به دست شدن شهرستان‌ها بین طالبان و دولت افغانستان همراه شده است در شبانه روز گذشته دو شهرستان به دست طالبان در دو استان مختلف سقوط کرد. طالبان امروز از تخلیه پایگاه بگرام استقبال و بر خروج نظامیان خارجی از همه بخش‌های افغانستان تاکید کرد. هر چند آمریکایی‌ها می‌گویند تا یازدهم سپتامبر امسال از افغانستان خارج می‌شوند، اما اخیرا گفته اند؛ ششصد و پنجاه نظامی خود را با عنوان حفاظت از سفارت آمریکا و فرودگاه کابل در افغانستان حفظ خواهند کرد.

ایسنا: درحالیکه رئیس جمهوری کلمبیا به دنبال ارائه قانونی جدید به کنگره برای افزایش حکم زندان برای خرابکاری و سایر موارد مشابه در جریان اعتراضات است، منتقدان این قانون را با هدف مجرمانه کردن اعتراضات می‌دانند. بر اساس قانون کلمبیا مجازات خرابکاری شامل مسدود کردن راه‌ها و حمله به پلیس در جریان اعتراضات شامل هشت سال زندان است اما ایوان دوکو، رئیس جمهوری این کشور در قانون جدید نگفته که به چه میزان می‌خواهد مدت زمان حبس را افزایش دهد. وی به خبرنگاران گفت:‌ ما شاهد یکسری اقدامات خرابکارانه در جریان اعتراضات در کشور بوده‌ایم که شامل تخریب زیرساخت‌های عمومی، به آتش کشیده شدن شوراهای شهری و حمله به نیروهای امنیتی و پلیس می‌شود و به همین دلیل نیاز داریم تا یکسری اقدامات سختگیرانه‌تر اجرا کنیم.

ایسنا: ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت، روسیه بر این باور است که افغانستان باید یک دولت ائتلافی جدید با حضور نمایندگان تمامی احزاب سیاسی از جمله طالبان ایجاد کند و این تنها راه برون رفت از بحران کنونی در این کشور محسوب می‌شود.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: تنها راه ممکن برای بن بست کنونی در افغانستان ایجاد چنین دولت ائتلافی است و تمامی گروه‌ها در افغانستان باید در این باره گفتگو کنند. جامعه بین‌الملل باید در این زمینه مساعدت کند اما تصمیم نهایی درباره شکل گیری و پارامترهای ساختار آتی قدرت بایستی به هر شکل به دست افغان‌ها باشد.کابلوف همچنین گفت که گفتگوها را می‌توان در پاییز سال جاری میلادی دوباره از سر گرفت. در همین حال شورای امنیت روسیه امروز (جمعه) از گفتگوی بین دبیر شورای امنیت این کشور با مشاور امنیت ملی افغانستان خبر داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *