جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه‌ها؛اروپا درپی تنش زدایی با روسیه و..

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: پیشنهاد مرکل و ماکرون برای برگزاری نشست اتحادیه اروپا با پوتین، هشدار روسیه در باره نقض حریم این کشور از سوی نیروهای غرب، درخواست آلمان برای احیای برجام، واشنگتن آماده بازگشت به گفتگوهای هسته‌ای ایران، دیدار  رئيس ارتش اسرائیل با مقامات آمریکایی،تصویب نخستین طرح شهرک‌سازی توسط کابینه جدید رژیم صهیونیستی، اظهارات آمریکا درخصوص توقیف دامنه‌های وبسایت‌های مرتبط با ایران، برگزاری دومین کنفرانس برلین و تاکید بر برگزاری انتخابات لیبی، درخواست دولت لیبی  برای خروج  فوری جنگجویان خارجی از این کشور، ابراز نگرانی کاخ سفید نسبت به نفوذ روسیه در لیبی و جنوب صحرای آفریقا، هشدار چین به اتحادیه اروپا درخصوص دخالت در امور هنگ کنگ، پنتاگون خواستار تصویب بودجه برای مقابله با چین، رد هرگونه مذاکره و تماس با آمریکا از سوی کره شمالی و  تاکید دبیرکل سازمان ملل بر توزیع عادلانه واکسن کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرانسه و آلمان خواهان برگزاری جلسه سران اتحادیه اروپا با روسیه هستند. پیشنهادی که یک هفته پس از نشست روسیه و آمریکا در ژنو ارائه می شود و برلین آن را “مثالی” برای برقراری روابط با این کشور می داند.سفرای فرانسه و آلمان به همتایان خود در اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند که در تلاش برای بهبود روابط با روسیه اجلاس اتحادیه اروپا با ولادیمیر پوتین را ترتیب دهند.

خبرگزاری ایرنا: «سرگئی ریابکوف» معاون وزرات خارجه روسیه در خصوص نقض حریم دریایی این کشور توسط ناوشکن “دیفندر” انگلیس خطاب به نیروهای غربی گفت: اگر همکاران متوجه نمی شوند مرز روسیه یعنی چه، نمی توانیم بمباران کنیم». ریابکوف روز پنجشنبه در نشستی گفت: «مسکو به عاملان اقدام تحریک آمیز همانند حادثه ناوشکن «دیفندر» هشدار می دهد، که این اقدامات ممکن است پیامد های سنگینی داشته باشد.»

یورونیوز: هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان توافق برای احیای برجام در «آینده‌ای نزدیک» را با وجود انتخاب ابراهیم رئیسی «ممکن» دانست. وی در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود که به برلین سفر کرده است، افزود: «ما گام به گام در هر دور از مذاکرات پیش می‌رویم و در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری ایران اصل را را بر این می‌گذاریم که شرایط خوبی برای نتیجه‌گیری در آینده نزدیک وجود دارد.»

خبرگزاری مهر: یک مقام بلندپایه دولت ایالات متحده از آمادگی هیأت مذاکره کنندگان این کشور برای بازگشت به وین جهت انجام هفتمین دور از گفتگوهای غیرمستقیم با ایران خبر داد.یک مقام بلندپایه در دولت ایالات متحده بامداد پنج شنبه اعلام کرد که به محض آماده شدن سران تهران، هیأت مذاکره کننده آمریکایی برای بازگشت به وین جهت انجام هفتمین دور مذاکرات غیرمستقیم با ایران آماده است.

دویچه وله:  ژنرال کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با فرمانده سنتکام، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و رییس سازمان سیا در آمریکا دیدار کرده است. او هدف مشترک ارتش‌های آمریکا و اسرائیل را “خنثی کردن رفتارهای خصمانه ایران” دانسته است.رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل  از “همکاری بی‌‌سابقه” با آمریکا در مقابله با ایران تقدیر کرد.

خبرگزاری فارس: کابینه نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی امروز برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن خود، طرح ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری را تصویب کرد. رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را تصویب کرد.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که بین دو موضوع توقیف دامنه‌های وبسایت‌های خبری مرتبط با ایران و گفت‌وگوهای وین، ارتباطی وجود ندارد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در توییتی نوشت: به تازگی دور ششم مذاکرات پایان یافته و همه تیم‌های مذاکره کننده در پایتخت کشورهای خود در حال مشورت در این زمینه هستند. ما ادامه مذاکرات را پیشرفت در مسیر دستیابی به راه حل دیپلماتیک می دانیم.

آناتولی  ترکیه:  شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس برلین در بیانیه پایانی تاکید کردند که انتخابات دز لیبی باید طبق برنامه در 24 دسامبر برگزار شود. دومین کنفرانس برلین با محور لیبی تحت نظارت سازمان ملل، آلمان و با حضور ترکیه به پایان رسید.در بیانیه پایانی این کنفرانس تاکید شد: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 24 دسامبر باید طبق نقشه‌راهی که در مجمع گفت‌وگو سیاسی لیبی در نوامبر 2020 در تونس ترسیم شد، برگزار شده و نتایج آن باید توسط تمام طرف‌ها پذیرفته شود. مقررات قانونی لازم باید اجرا شود.

ان .اچ .کی ژاپن: لیبی خواهان خروج جنگجویان خارجی از این کشور است. این مطلب را مقامات لیبی در کنفرانس بین المللی صلح لیبی در برلین  مطرح کردند.پس از سرنگونی دیکتاتوری معمر قذافی در ده سال پیش، لیبی درگیر یک جنگ داخلی بوده است که کشور را به شرق و غرب تقسیم کرده است. پس از برقراری آتش بس، یک دولت ائتلافی موقتی در ماه مارس سال ۲۰۲۱ تشکیل شد.

خبرگزاری ایلنا: یک مقام بلند‌پایه کاخ سفید دخالت روسیه در امور لیبی را برای منافع ژئوپلتیک واشنگتن مضر برشمرد. وزارت خارجه آمریکا به نقل از یک مقام بلند پایه کاخ سفید تاکید کرد که دخالت روسیه در امور لیبی بر منافع ژئوپلتیک واشنگتن تاثیر می‌گذارد.وی افزود: «روس‌ها به جناح جنوبی ناتو نفوذ کرده‌اند، آن‌ها به جنوب صحرای آفریقا نیز نفوذ کرده‌اند.»

رادیو چین: چین اعلام کرد : اتحادیه اروپا باید دست از دخالت در امور هنگ کنگ چین بردارد. اداره  اقدام خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در مورد تعطیلی اپل دیلی مدعی شد که تعطیلی فعالیت این رسانه در هنگ کنگ نشان می دهد که چین با سوء استفاده از قانون امنیت ملی سعی در سرکوب مطبوعات آزاد، تضعیف آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها دارد که این اقدام با تمایل هنگ کنگ برای تبدیل شدن به یک مرکز تجاری بین المللی در تضاد است.

ایران پرس: وزیر دفاع آمریکا از نمایندگان کنگره خواست تا لایحه بودجه این وزارت‌خانه را برای مقابله با آنچه چالش از ناحیه چین، روسیه، کره شمالی و ایران شد، تصویب کنند. لوید آستین در کمیته خدمات نیروی مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در دفاع از لایحه بودجه ۲۰۲۲ این وزارت خانه، افزود: این بودجه در سلاح‌های مافوق صوت، هوش مصنوعی، میکرو الکترونیک، فناوری جی۵، سیستم‌های فضایی، کشتی‌سازی و مدرنیزاسیون هسته‌ای سرمایه گذاری می کند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کره شمالی بر این باور است که پیونگ یانگ هیچ گونه تماسی با ایالات متحده را که تنها از بین بردن وقت و زمان باشد، مد نظر قرار نمی‌دهد. “ری سون گوون” وزیر خارجه کره شمالی در اظهاراتی گفت: کره شمالی هیچ گونه تماس و رابطه با ایالات متحده را که تنها تلف کردن وقت و زمان باشد، مد نظر قرار نخواهد داد.وی افزود: ما حتی احتمال هرگونه تماس و رابطه با ایالات متحده را نیز بررسی نمی کنیم، روندی که ما را به جایی نخواهد برد و تنها وقت باارزش و گرانبها را تلف می کند.

خبرگزاری صدا و سیما: دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری مشترک با نخست وزیر بلژیک گفت برای دسترسی برابر همه کشور‌ها به واکسن کرونا هنوز راه طولانی وجود دارد.آنتونیو گوترش در نشست خبری مشترک با الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک گفت برای دسترسی برابر همه کشور‌ها به واکسن کرونا هنوز راه طولانی وجود دارد. گوترش در این نشست خبری گفت من فکر می‌کنم هیچ چند جانبه گرایی موثر و انحصاری و همچنین همکاری بین المللی فزاینده وجود نخواهد داشت مگر با وجود اروپایی قدرتمند و متحد. در واقع باوجود اتحادیه اروپایی که قدرتمند و متحد باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *