جدیدترین مطالب

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

در بیانیه کشورهای گروه ۷ آمده است: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد

طی هفته گذشته، پرسنل نظامی گروه “جنوبی ارتش روسیه ” خطوط و مواضع سودمندتری را در محور دونتسک اشغال کردند و همچنین واحدهای 12 تیپ اوکراینی را شکست دادند و 7 ضد حمله را دفع کردند و تلفات دشمن بالغ بر 3550 سرباز روسیه بود.

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌

چرا کشورهای عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟

با پایان عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل، بررسی‌ها حاکی از کمک برخی کشورهای عربی در رهگیری پرتابه‌های ایران داشته است. اعراب با چه انگیزه‌هایی به اسرائیل کمک کردند و چگونه چنین ریسکی را پذیرفتند؟ خبرآنلاین گزارش می‌دهد.

Loading
8 بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ آغاز مذاکرات بر سر کلمات بیانیه مالی اروپا و…

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران درشرف آغاز، هشدارکاخ سفید به اروپا درباره SPV ، فراخوان رهبر مخالفان ونزوئلا برای برگزاری تظاهرات، رد ضرب‌الاجل اروپا برای برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی مادورو ، هشدار جان بولتون به ونزوئلا، واکنش کرملین به اعزام ۴۰۰ نیروی روس به ونزوئلا، تظاهرات علیه رئیس جمهور هندوراس ، رای مثبت مسلمانان جنوب فیلیپین به خودمختاری، آمادگی ترامپ برای تعطیلی مجدد دولت آمریکا، انتقاد روسیه از اجرانشدن توافق ادلب، لغو تحریم سه شرکت روسی از سوی آمریکا و تاکید چین بر توسعه مناسبات با کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه:سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران آغاز بکار خواهد کرد.به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، مذاکرات بر سر واژگان بیانیه اتحادیه اروپا ادامه دارد و بر اساس پیش نویسی که تحت بررسی است، این اتحادیه از ابتکار عمل انگلیس، فرانسه و آلمان استقبال کرده و آن را تاثیری مثبت بر روابط تجاری و اقتصادی با ایران و مهم تر از همه زندگی مردم ایران دانسته است.نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل پیرامون این بیانیه تبادل نظر خواهند کرد و در صورت توافق 28 کشور، این بیانیه اندکی بعد انتشار خواهد یافت.

خبرگزاری فارس:  طبق گزارش رسانه آمریکایی، کاخ سفید به کشورهای اروپایی هشدار داده است که در صورت راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی (SPV) با ایران به منظور دور زدن تحریم‌ها، مشمول تنبیه‌ها و مجازات واشنگتن خواهند شد.به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال آغاز به کار ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران موسوم به SPV ادامه دارد، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارش امروز دوشنبه خود از هشدار واشنگتن به اروپایی‌ها درباره این ساز و کار خبر داده است.

یورونیوز: خوان گوآیدو رهبر مخالفان ونزوئلا از هواداران خود و مخالفان مادورو خواست تا روزهای چهارشنبه و شنبه برای برگزاری تظاهرات به خیابان ها بیایند.وی در یک پیام تصویری در توئیتر از مردم خواسته است تا در ساعات 12.00 الی 14.00 روزهای فوق به خیابان ها بیایند. از نیروهای نظامی نیز خواسته است تا در کنار مردم قرار گرفته و امکان ورود کمک های انسانی را فراهم کنند.

یورونیوز: نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در گفت‌وگو با بخش ترکی شبکه سی‌ان‌ان گفت اروپایی‌ها با تعیین ضرب‌الاجل هشت روزه برای اعلام برگزاری انتخابات آزاد به وی و کشورش توهین کرده اند. روز شنبه، اسپانیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و متعاقبا سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا، از نیکولاس مادورو خواست تا ظرف هشت روز اعلام به برگزاری انتخابات آزاد و شفاف کند. رهبران قدرت‌های اروپایی تهدید کردند در غیر این‌صورت، خوان گوآیدو، رهبر نوظهور اپوزیسیون را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت خواهند شناخت تا وی مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام را فراهم کند.

الکوثرفارسی: مشاور امنیت ملی آمریکا به ونزوئلا هشدار داده است که هرگونه تهدیدی علیه دیپلمات‌های آمریکایی یا رهبر مخالفان این کشور با واکنشی جدی روبه‌رو خواهد شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در توییتی نوشت که هرگونه ارعابی از این نوع، حمله‌ای جدی به حاکمیت قانون تلقی خواهد شد.

خبرگزاری مهر:    کرملین به اخبار مربوط به اعزام ۴۰۰ نیروی ویژه روسیه به ونزوئلا برای حمایت از رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره سئوالی درباره اعزام ۴۰۰ نیروی روس به ونزوئلا برای حمایت از نیکلاس مادورو گفت: خیر.وی افزود: آنچه در ونزوئلا رخ می دهد خطرناک است اما خطرناکتر از آن دخالت مستقیم آمریکاست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  هزاران تن از مردم هندوراس در سراسر این کشور علیه رئیس جمهوری دست به راهپیمایی زدند.به گزارش ایسنا، پلیس از گاز اشک آور علیه معترضانی که علیه خوآن اورلاندو ارناندز، رئیس جمهوری هندوراس دست به راهپیمایی زده بودند، استفاده کرد.این راهپیمایی روز یکشنبه یک سال پس از روی کار آمدن این رئیس جمهور برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا: منابع خبری گزارش دادند اکثریت مردم منطقه کاملا مسلمان نشین جنوب فیلیپین ‘میندانائو’ به رفراندوم تایید قانون بانگسامورو (بی.بی.ال) برای خودمختاری این منطقه رای مثبت دادند که با این نتیجه در این منطقه گام بزرگی برای خودمختاری کامل و تشکیل دولت محلی برداشته شد. کمیته برگزار کننده رفراندوم در میندانائو اعلام کرد که 85 درصد از شرکت کنندگان دراین انتخابات، رای مثبت به خودمختاری این منطقه دادند.جبهه آزادیبخش اسلامی مورو سال 2014 با ‘بنیگنو آکینو’ رئیس جمهوری سابق فیلیپین پیمان صلحی امضاء کرد که کنگره از تصویب آن که خود حاکمیتی نیز بخش اصلی آن بود، سر باز زد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا آماده است که در صورتی که کنگره منابع مالی لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را فراهم نکند، بار دیگر دولت واشنگتن را تعطیل کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آماده است تا دولت را مجددا تعطیل کند، در صورتی که کنگره با درخواست وی برای تامین منابع مالی مورد نیاز ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکند.

العالم: روسیه اعلام کرد: توافقات مسکو و آنکارا درباره استان ادلب سوریه به طور کامل و شامل اجراء نمی شود.دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که مسکو و دمشق درباره اوضاع ادلب در شمال غرب سوریه نگران هستند. پسکوف افزود : توافقات حاصله با ترکیه درباره ادلب به طور کامل اجراء نمی شود.

رادیو چین: وزارت دارایی آمریکا از لغو تحریم ها علیه سه شرکت روسی خبر داد. طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه شرکت آلومینیوم سازی «روس آل»، En+ گروپ و EuroSibEnergo برداشته شده است. این سه شرکت وابسته به «اولگ دریپاسکا» سرمایه دار روس است.

پارس تودی :   رییس جمهوری چین در دیدار معاون رییس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی بر توسعه مناسبات پکن و پیونگ یانگ تاکید کرد. به گزارش پارس تودی، «شی جین پینگ» در دیدار «ری سو یونگ» در پکن با تاکید بر اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفتادمین سالگرد برقراری روابط سیاسی پکن و پیونگ یانگ، خواستار تقویت روابط دوستانه با کره شمالی شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *