جدیدترین مطالب

رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | روایت رهبر انصارالله از پیشنهادات وسوسه‌انگیز آمریکا به ایران برای عدم حمله به اسرائیل

رهبر انصارالله گفت: پیشنهادهایی به برادران ما در ایران شد تا آنها را از پاسخ دادن منصرف کنند زیرا دشمنان نگران هر موضعی است که به نفع مردم فلسطین باشد. متأسفانه برخی از کشورهای عربی به بهانۀ جلوگیری از تشدید تنش، به‌دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند و همسو با کشورهای اروپایی اقدام کردند. پیشنهادات وسوسه‌انگیزی نیز از سوی آمریکا و افراد مرتبط با آن به برادران ایرانی ما ارائه شد تا آنها را از پاسخ‌گویی منصرف کنند.

Loading

رسانه‌ها؛پایان حیات سیاسی نتانیاهو و…

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: برگزاری مراسم تحلیف کابینه جدید رژیم صهیونیستی،گزارش سازمان ملل از تخریب زیرساخت‌های نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، مذاکره بایدن و ماکرون بر سر مسائل چین و روسیه در حاشیه اجلاس گروه هفت، طرح 40 تریلیون دلاری «گروه 7» برای مقابله با قدرت رو به رشد چین، ابراز نگرانی نخست وزیر ژاپن از افزایش قدرت چین، هشدار پکن به سران گروه هفت،همکاری پکن با آمریکا و اروپا درخصوص داده های مریخ کاو چین، ادامه روسیه هراسی آمریکا در دریای سیاه، طرح ناتو برای مخالفت با استقرار موشک‌های هسته‌ای در اروپا، دیداررئیس کردستان عراق با ولی‌عهد ابوظبی، دیدار چاووش‌اوغلو با نخست‌وزیر و اعضای شورای ریاستی لیبی، ادامه اسکان ترک ها در شمال سوریه، خیز عربستان برای حضور در آفریقا، هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش شمار کودکان کار، هشدار سازمان تجارت جهانی از عقب‌ماندگی اقتصادی آمریکای لاتین و آفریقا وگزارش جدید سازمان بهداشت جهانی درخصوص منشاء ویروس کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم: مراسم تحلیف کابینه جدید رژیم صهیونیستی امروز برگزار خواهد شد.کنست رژیم صهیونیستی ساعت 16 عصر امروز یکشنبه به وقت فلسطین جلسه‌ای را برای رای اعتماد به دولت جدید این رژیم برگزار خواهد کرد.

الکوثر فارسی: پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز یکشنبه برای اعطای رای اعتماد به دولت جدید به ریاست یائیر لاپید، رهبر حزب “آینده ای هست” و نفتالی بنت، رئیس حزب “یمینا” نشست برگزار می‌کند. پس از اعطای رای اعتماد نخست وزیر و دیگر وزرای کابینه “سوگند وفاداری” یاد می‌کنند.دوم ژوئن، یائیر لاپید، رهبر حزب “آینده‌ای هست” ، موفقیت خود را در تشکیل دولت جدید اسرائیل از طریق اتحاد با ۷ حزب راست، میانه و چپ و برای اولین بار یک حزب عربی اعلام کرد.قرار است که نفتالی بنت در دو سال اول پست نخست وزیری را عهده‌دار شود .

ایران پرس: سازمان ملل متحد در گزارشی به بررسی میزان خرابی‌های به بار آمده در باریکه غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 12 روزه پرداخته است.آمارهای جدید سازمان ملل متحد نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 12 روزه صدمات گسترده‌ و سنگینی به زیرساخت‌های شهری نوار غزه وارد آورده و صدها ساختمان و ده‌ها جاده را ویران کرده است.سازمان ملل متحد این داده‌ها را بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای عکس‌برداری‌شده بدست آورده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن با امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس گروه هفت به بحث و تبادل نظر در خصوص مجموعه‌ای از موضوعات دوجانبه از جمله رویکردها در قبال روسیه و چین پرداخته است.بر اساس اعلام ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مجددا بر تعهدشان به تقویت روابط دوجانبه، همکاری در داخل ناتو و تلاشهای مشترک برای مبارزه با همه گیری کووید-19 تاکید کردند.کاخ سفید در بیانیه خود عنوان کرد: بایدن و ماکرون به بحث درخصوص اقدامات ما برای تقویت و مدرنیزه سازه ناتو، و همکاری نزدیک ما در زمینه مبارزه با تروریسم، از جمله در منطقه “ساحل”، و دیگر اولویتهای مشترک سیاست خارجی نظیر چین و روسیه پرداختند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در دومین روز از نشست سران صنعتی جهان موسوم به «گروه 7» طرحی 40 تریلیون دلاری برای مقابله با قدرت رو به رشد چین در جهان پیشنهاد داد. «جو بایدن» در دومین روز از نشست سران صنعتی جهان موسوم به «گروه ۷» (G۷) از کشورهای اروپایی و ژاپن درخواست کرد که از طریق سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها در کشورهای در حال توسعه با نفوذ و قدرت روبه رشد امنیتی و اقتصادی چین مقابله کنند.بایدن روز شنبه از کشورهای اروپایی و ژاپن درخواست کرد تا به  به منظور مقابله با نفوذ سیاسی و اقتصادی چین در جهان، به کشورهای در حال توسعه صدها میلیارد دلار بودجه تخصیص دهد تا دیگر برای جاده‌های جدید، راه‌ آهن، بنادر و شبکه‌های ارتباطی به چین وابسته نباشند.

 ان. اچ.کی ژاپن: سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن، در اجلاس سران گروه ۷ نسبت به فعالیت های چین و وضعیت حقوق بشر آن کشور ابراز نگرانی کرده است.سوگا گفت مسائل متعدد مربوط به چین همچون اقدام یکجانبه در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی، وضعیت حقوق بشر در آن کشور و فعالیت های ناعادلانه اقتصادی با ارزش های کشورهای گروه ۷ همخوانی ندارند.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی سفارت چین در لندن اعلام کرد روز‌هایی که گروه کوچکی از کشور‌ها درباره سرنوشت جهان تصمیم می‌گرفتند، مدتهاست به سر آمده است. چین روز یکشنبه به سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت هشدار داد روز‌هایی که گروه‌ کوچکی از کشور‌ها درباره سرنوشت جهان تصمیم می گرفت مدتهاست که به سر آمده است.سخنگوی سفارت چین در لندن اعلام کرد امور جهان باید در چارچوب همفکری همه کشور‌ها اداره شود.

رادیو چین: سخنگوی اداره ملی فضانوردی چین اعلام کرد برای تبادل داده های مدار دستگاه مریخ کاو با اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری است.شیو هونگ لیانگ با اشاره به انتشار عکس های مریخ گرفته شده توسط نخستین کاوشگر مریخ چین به نام «تیان ون-1» و اتمام موفق نخستین برنامه مریخ کاوی چین گفت: دستگاه های آزمایشگاهی آژانس فضایی اروپا، مرکز ملی فضایی فرانسه، کمیته فعالیت های فضایی آرژانتین و اداره توسعه تحقیقات اتریش با کاوشگر مریخ چین به مریخ فرستاده شده و نهادهای تحقیقاتی فرانسه، اتریش و روسیه نیز در باره داده های کسب شده توسط کاوشگر مریخ چین، با پکن در ارتباط هستند.

خبرگزاری مهر : ناوشکن هسته‌ای «لابون» آمریکا به بهانه انجام عملیات امنیتی دریایی و در راستای سیاست روسیه هراسی واشنگتن وارد دریای سیاه شده است.«یواِس‌اِن‌آی نیوز» وابسته به نیروی دریایی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی «لابون» (Laboon) هم اکنون در دریای سیاه به سر می برد.نیروی دریایی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این ناوشکن آمریکایی برای انجام عملیات امنیتی دریایی به سمت دریای سیاه در حال حرکت است.این ناوشکن هسته‌ای مجهز به سیستم موشکی هدایت شونده است.

خبرگزاری ایلنا: مقام‌های آمریکایی و اروپایی اعلام کردند که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تصمیم دارند در آستانه نشست «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین»، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه تصمیمی را درباره عدم استقرار موشک‌های هسته‌ای ناتو در اروپا اتخاذ کنند. به گفته این منابع، این موضوع در پیش‌نویس بیانیه ناتو که قرار است ‌فردا -دوشنبه- پس از نشست این سازمان در بروکسل منتشر شود، درج شده است.

خبرگزاری فارس: «نیچروان بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق در سفری به امارات با ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در کاخ «الشاطئ» برگزار شد، راهکارهای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و توسعه زمینه‌های همکاری بین منطقه کردستان، بغداد و امارات مورد بررسی قرار گرفت.

آناتولی  ترکیه: وزیر امور خارجه ترکیه با نخست‌وزیر و اعضای شورای ریاستی لیبی در طرابلس دیدار کرد. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر لیبی و عبدالله اللافی و موسی الکونی، اعضای شورای ریاستی این کشور در طرابلس دیدار کرد.وی با انتشار پیامی در توئیتر درباره دیدارهای خود با مقامات لیبی اعلام کرد: قبل از دومین کنفرانس لیبی در برلین، بر حمایت از دولت وحدت ملی لیبی تاکید کردیم. همکاری ما برای تامین امنیت، ثبات و رفاه لیبی ادامه خواهد یافت.

العالم: روند اسکان ترک ها در شمال سوریه رو به افزایش است و مانند گلوله برفی درحال غلطیدن و بزرگ شدن است و ترکیه بدون توجه به هشدارهای بین المللی درباره نقض آشکار قوانین بین المللی همچنان به این روند ادامه می دهد. این مساله نشان دهنده نیت آنان برای الحاق اراضی سوریه به ترکیه و دست کم ماندن طولانی درمناطقی دستکم در حدود 8 هزار و 835 کیلومتر است که حدود 4 درصد از مجموع مساحت سوریه را شامل می شود.

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی در رقابت با امارات و قطر به دنبال گسترش نفوذ خود در کشورهای آفریقایی است که در بخش‌های مختلف کشورهای این قاره سیاه سرمایه‌گذاری کرده است.عربستان سعودی قصد دارد از طریق نفوذ در قاره آفریقا روابط خود را با کشورهای آفریقایی گسترش دهد و با توجه به اهمیت اقتصادی این قاره به دنبال سرمایه‌گذاری‌ها جدید در این قاره سیاه است تا کانال‌های ارتباطی با کشورهای جدید آغاز کند.«احمد عبدالعزیز قطان» وزیر دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی از اولین سفر خود به کشور رواندا با هدف تقویت روابط میان دو کشور خبر داد.

یورونیوز: هشدار سازمان ملل نسبت به افزایش شمار کودکان کار؛ ۱۶۰ میلیون کودک در سال ۲۰۲۰ کار اجباری کردندسازمان ملل متحد هشدار داد که در پی شیوع ویروس کرونا، جهان برای اولین بار در دو دهه گذشته شاهد افزایش قابل توجه شمار کودکان کار است و میلیون‌ها کودک دیگر نیز همچنان در معرض خطر آغاز کار اجباری هستند.بر اساس گزارش مشترک سازمان بین‌المللی کار و یونیسف، در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۶۰ میلیون کودک مجبور به کار اجباری بودند که ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیشتر از آماری است که چهار سال پیش از این به دست آمده بود.

خبرگزاری ایرنا: «انگوزی اوکونجو ایوالا» رئیس سازمان تجارت جهانی در جریان اجلاس گروه هفت با تاکید بر اینکه بهبودی اقتصادی کشورها به میزان پیشرفت طرح‌های واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ بستگی دارد، از خطر عقب‌ماندگی اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا در دوران پس از همه‌گیری کرونا هشدار داد.رئیس سازمان تجارت جهانی با اشاره به اینکه بهبودی اقتصادی در کشورها در دو خط سیر بسیار متفاوت در حال پیشروی است گفت: در کشورهای توسعه یافته، روند واکسیناسیون به طور مطلوبی در حرکت است اما بسیاری کشورهای کم درآمد، حتی یک دوز واکسن دریافت نکرده اند.

اسپوتنیک روسیه: مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، تدروس آداهنوم احتمال نشت SARS-CoV-2 از آزمایشگاه را رد نکرد. وی اظهارات مربوطه را در اجلاس سران G7 بیان کرد.به گفته وی، “شفافیت و همکاری” کافی از سوی مقامات رسمی پکن در مراحل اولیه تحقیق در مورد سرچشمه SARS-CoV-2 کافی نبود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *