جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

لندن: اسرائیل باید دسترسی بدون مانع آنروا به شمال غزه را فراهم کند

تهران- ایرنا- باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در جریان نشست روز چهارشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: لندن آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را به رسمیت می‌شناسد و (رژیم) اسرائیل باید دسترسی بدون مانع این سازمان به شمال غزه را فراهم کند.

ببینید | جزئیات مهم از تسلیحات استفاده شده سپاه در حمله به اسرائیل

عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق رقم خورد. این عملیات در ساعات پایانی روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و اهداف مشخصی در سرزمین‌های اشغالی هدف پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک و کروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. منبع: ایرنا

درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست و بی توجهی بلینکن به جنایات صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر خواستار تحریم برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به آن توجهی نشان نداده است.

ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل

تصاویری از حمله ترکیبی موشک های هدایت شونده الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اطلاعات تیپ ۱۴۶ ارتش اسرائیل در عرب عرامشه در شمال فلسطین اشغالی را مشاهده می‌کنید. در این عملیات ابتدا رزمندگان مقاومت یک پهپاد شناسائی را بر روی هدف ارسال نموده و آن را شناسائی می‌کنند و پهپاد بدون هیچ آسیبی دور از چشم رادار ها به سلامت داخل لبنان بر می‌گردد. منبع: اخرین خبر

Loading

رسانه‌ها؛ سردرگمی آمریکا در برابر چین و…

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: رونمایی از برنامه پنتاگون  برای مقابله با چین، لغو حکم ممنوعیت تیک تاک و ویچت در آمریکا، هشدار چین به ماجراجویی آمریکا در جزیره تایوان،اظهارات جدید بایدن درباره روابط با روسیه ،ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهارات مدیرکل آژانس درباره همکاری  دوجانبه با ایران  و واکنش آمریکا، هشدار آمریکا به  ونزوئلا و کوبا  درخصوص تعامل با ایران، تاکید آلمان بر عدم  تغییر استراتژی در قبال روسیه ، سفر بایدن به اروپا برای شرکت در اجلاس گروه ۷، پارلمان اروپا به دنبال ایجاد یک سپر دفاعی دیجیتال، هشدار گزارشگر سازمان ملل در مورد احتمال مرگ هزاران نفر در میانمار، تعویق  نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره، آغاز دور سوم مذاکرات بین‌الافغانی در قطر، تائید ویروس نوع دلتا در ۷۴ کشور و منطقه و پیروزی نامزد چپگرا انتخابات ریاست جمهوری پرو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر دفاع این کشور برنامه‌ای جامع برای مقابله با چین تدوین کرده است.وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «لوید آستین»، وزیر دفاع این کشور دستورالعملی برای مقابله با چین به عنوان مهم‌ترین چالش پیش روی آمریکا معرفی کرده است.طبق بیانیه پنتاگون، لوید آستین بر اساس توصیه‌های ارائه‌شده توسط کارگروه چین در وزارت دفاع آمریکا دستورالعملی با هدف آغاز تلاش‌هایی در تمام سطوح این وزارتخانه جهت مقابله بهتر با «چالش‌های امنیتی مربوط به چین» صادر کرده است. در توضیح درباره این سند آمده است: «این برنامه‌ها که بعضی از آنها محرمانه هستند با هدف تمرکز بر رویه‌ها و فرایندهای وزراتخانه‌ای جهت کمک به مقام‌های پنتاگون برای مقابله با چالش‌های چین طراحی شده‌اند.»

رادیو چین: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امضاء حکمی ممنوعیت تیک تاک و ویچت، نرم افزارهای تعامل اجتماعی چینی را که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ صادر شده بود، لغو کرد. بایدن، به وزارت بازرگانی آمریکا دستور داده است به جای این منع، مطابق مقررات امنیت زنجیره عرضه کنونی، اپلیکیشنهای کاربردی «رقبای خارجی» ارزیابی و با توجه به نتایج و وضعیت واقعی اقدام شود.دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا 6 اوت 2020 میلادی به بهانه اینکه تیک تاک و ویچت میتوانند تهدیدی علیه امنیت ملی کشور باشند، استفاده از این دو اپلیکشن چینی را در آمریکا ممنوع کرد که موجب حذف نسخه های دانلود و ارتقاء این دو نرم افزار کاربردی از فروشگاه آنلاین اپلیکیشن شد.

ایران پرس: پس از سفر سناتور آمریکایی به جزیره تایوان، وزارت دفاع چین در بیانیه ای این اقدام طرف آمریکایی را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک آمیز خواند.سخنگوی وزارت خارجه چین هم در این خصوص اعلام کرد: “این اقدام از سوی آمریکا نقض جدی اصول مرتبط با سیاست چین واحد بوده و ناقض بیانیه‌های مشترک میان دو کشور به شمار می‌رود.”

العالم فارسی: رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه برای بیان مواضع واشنگتن با همتای روسی خود دیدار می‌کند، تاکید کرد دولت وی به دنبال تقابل با روسیه نیست.«جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور ایالات متحده که در اولین سفر اروپایی خود به انگلیس رفته، در جمع نظامیان آمریکایی در پایگاه «راف میلدنهال» به سخنرانی پرداخت. بایدن ضمن تاکید بر اینکه دولت وی به دنبال تقابل با روسیه نیست، گفت: «اما آمریکا برای حفاظت از منافع بنیادین خود، به نحوی معنادار و جدی واکنش نشان می‌دهد».

خبرگزاری ایرنا: وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی مجازی در موسسه مارشال آلمان اعلام کرد مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی در مورد چگونگی بازگشته به توافق هسته‌ای یا برجام، آخر هفته (شنبه ،یکشنبه) از سر گرفته می‌شود. شرمن گفت: می‌دانم که مذاکرات آخر هفته از سر گرفته خواهد شد. فکر می‌کنم پیشرفت زیادی بدست آمده است اما تا زمانی که آخرین جزئیات حل و فصل نشده‌اند ما نمی‌توانیم بگویم به یک توافق رسیده‌ایم. یک منبع آگاه گفت: از ماه آوریل تاکنون پنج دور مذاکره غیر مستقیم میان ایران و آمریکا برگزار شده است و انتظار می‌رود دور بعدی این مذاکرات روز شنبه در وین آغاز شود.

خبرگزاری تسنیم:  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مهمترین موضوع در زمان حاضر این است که بتوانیم فعالیت‌های خود را به‌شکل دوجانبه با ایران ادامه دهیم. «رافائل گروسی» در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: نتوانستیم در چند مسئله با ایران به خواسته‌های خود برسیم.گروسی در ادامه گفت: مهمترین موضوع در زمان حاضر این است که بتوانیم فعالیت‌های خود را به‌شکل دوجانبه با ایران ادامه دهیم.
خبرگزاری فارس:
ادعاهای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره عدم همکاری ایران با این سازمان درخصوص مسائل پادمانی، با استقبال دولت آمریکا همراه شد.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادعاها مبنی بر عدم پاسخگویی ایران به سوالات آژانس اتمی درباره مواد اتمی اعلام‌نشده، ابراز نگرانی کرد.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا از ونزوئلا و کوبا خواست تا اجازه ورود کشتی‌های ایرانی را ندهند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به طور خصوصی از دولت های ونزوئلا و کوبا خواسته است که اجازه ورود دو کشتی ایرانی که احتمالاً ممکن است اسلحه برای کاراکاس حمل کنند، ندهند.گفته می شود کاخ سفید از طریق کانال های دیپلماتیک به کاراکاس و هاوانا فشار می آورد تا از پهلو گرفتن کشتی‌ها در بنادر خود جلوگیری کند. مقامات دولت رئیس جمهور آمریکا همچنین در حال برقراری ارتباط فعالانه با دولت های کشورهای دیگر منطقه هستند تا اجازه ندهند این کشتی ها به آنها برسند.

خبرگزاری ایلنا:  وزیر خارجه آلمان گفت که کشورش نیازی به تغییر سیاست در قبال روسیه نمی‌بیند. «هایکو ماس» گفت که کشورش نیازی به تغییر سیاست در قبال روسیه نمی‌بیند. وی افزود که به نظرش، مسکو نیز علاقه چندانی به گفت‌وگو با برلین ندارد. ماس گفت: «پنجره باید باز نگاه داشته شود. اما به طور کلی ما دلیلی برای تغییر استراتژی در قبال روسیه نداریم. ما باید سیاست همسایگی خوبی با این کشور داشته باشیم، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که روسیه به اندازه علاقه‌ای به گفت‌وگو ندارد.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: نمی‌دانم آیا با همتای روس می‌توانم در خصوص مساله امنیت سایبری به توافق برسم یا نه؟جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: امنیت سایبری از مسائل مورد مناقشه من با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اجلاس دوجانبه در ژنو خواهد بود.باید در آستانه اولین سفر خارجی‌اش به اروپا از زمان تصدی پستش این مساله را مطرح کرد.

یورونیوز: پارلمان اروپا به دنبال تصویب قوانینی برای مقابله با حملات سایبری است.حملات سایبری در حال افزایش است. اصطلاحاتی مانند باج افزار یا فیشینگ وارد زبان روزمره شده‌اند و جاسوسی صنعتی به طور فزاینده‌ای پیچیده شده است.این حملات سایبری بویژه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را در برابر رقبای تهاجمی‌تری همچون چین و ایالات متحده ضعیف می‌کند.بر این اساس پارلمان اتحادیه اروپا تمرکز روی چگونگی مقابله با این حملات را در دستور کار خود قرار داده و مشغول کار روی پیشنهاد مکرون مبنی بر ایجاد یک سپر دفاعی دیجیتال است

خبرگزاری مهر : پس از انتشار خبر آوارگی صد هزار نفر در پی درگیری نیروهای شورشی با ارتش میانمار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد احتمال مرگ مردم این کشور در اثر گرسنگی و بیماری هشدار داد.سازمان ملل تخمین زده که در اثر درگیری میان نیروهای شورشی میانمار با ارتش این کشور در شرق میانمار دست‌کم صد هزار نفر خانه خود را از دست داده و آواره شده‌اند.در پی کودتای ژنرال‌ها در اوایل سال جاری میلادی در میانمار و سرنگونی دولت، ماه‌هاست که معترضان به خیابان‌ها ریخته و در برخی از شهرها مردم محلی دست به تشکیل گروه‌هایی با عنوان «نیروی دفاعی» زده‌اند.

الکوثر فارسی: منابع فلسطینی به نقل از مقامات مصر از تعویق موعد برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره خبر دادند. بر اساس این گزارش، مقامات مصری طی تماس‌هایی با رهبران گروه‌های فلسطینی به آنها ابلاغ کرده‌اند که زمان برگزاری نشست وحدت محور دبیران کل احزاب و گروه‌های فلسطینی در قاهره به دلیل آنچه مشغله کاری مقامات مصری عنوان شده است، به تعویق خواهد افتاد.همچنین در توضیح علت این تعویق بیان شده است که بخاطر عدم اشتراک نظر حول چگونگی اصلاح نظام سیاسی فلسطین، قاهره تصمیم گرفته است فعلاً برگزاری این نشست را به تعویق اندازد.

آناتولی  ترکیه: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان از آغاز دور سوم مذاکرات صلح با دولت افغانستان در پایتخت قطر خبر داد. سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد مذاکرات صلح با دولت افغانستان روز گذشته در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده و برای چند روز ادامه خواهد داشت.وی افزود: در این دور، راه‌های تسریع روند مذاکرات به منظور تحکیم روند صلح مورد بحث قرار خواهد گرفت.گفتنی است مذاکرات بین الافغانی پس از امضای توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان در 29 فوریه 2020 از 12 سپتامبر سال گذشته آغاز شد.

 ان. اچ.کی ژاپن: سازمان جهانی بهداشت می گوید نوع جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا که اولین بار در هند تائید شد اکنون در ۷۴ کشور و منطقه یافت شده است.در این گزارش آمده که تا روز سه شنبه، تعداد کشورها، مناطق و مکان هائی که موارد ابتلا به نوع دلتا در آنها یافت شده نسبت به هفته قبل ۱۲ کشور و منطقه بیشتر بوده است.

خبرگزاری صدا و سیما: کاستیو، نامزد چپگرا انتخابات ریاست جمهوری پرو، چهارشنبه پس از شمارش ۹۹ درصد آرا که در آن بر اساس شمارش آرا او نزدیک به ۷۴ هزار رأی بیشتر از کیکو فوجیموری رقیب خود داشت، خود را پیروز انتخابات خواند.اما رقیب پدرو کاستیو، کیکو فوجیموری، به این پیشتازی معترض است و روز چهارشنبه باطل شدن حدود ۲۰۰ هزار رأی را از دادگاه انتخابات کشورش خواستار شد.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *