جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

رکود اقتصاد انگلیس تائید شد/چالش سوناک برای جلب آراء انتخاباتی

لندن – ایرنا – تازه‌ترین داده‌های مرکز آمارهای ملی انگلیس که امروز (پنجشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) وارد دوره رکود شده است؛ مساله‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، اعتبار حزب حاکم محافظه‌کار را به شدت مخدوش کرده است.

Loading

رسانه‌ها؛ تهدید جدید روسیه ضد آمریکا و…

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: تهدید روسیه ضد آمریکا درخصوص خروج از ایستگاه بین المللی فضایی، هشدار بلینکن به پوتین در آستانه نشست آمریکا-روسیه، موضع گیری ضدچینی دبیرکل ناتو، تحریم  9 مقام کانادایی از سوی روسیه، هشدار معاون رئیس جمهور آمریکا به مهاجران، نشست کنست برای رای به کابینه جدید اسرائیل، هشدار تند حزب الله به رژیم صهیونیستی،پنتاگون به دنبال توافق با همسایگان افغانستان برای ایجاد پایگاه، رایزنی بایدن و اردوغان برای کاهش تنش در روابط آنکارا-واشنگتن، تاکید آلمان بر لغو حق وتو در اتحادیه اروپا، تصویب لایحه «مهاجرستیز» اخراج پناهجویان در پارلمان دانمارک، رزمایش رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران، اظهارات جدید بلینکن درباره برجام، انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، مخالفت چین با بازدید سه سناتور آمریكایی از تایوان و هشدار چین نسبت به تحریم میانمار از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: روسیه ،آمریکا را به خروج از ایستگاه بین المللی فضایی تهدید کرد. روسیه پس از امضای لایحه خروج از پیمان آسمان های باز تهدید کرد که در صورت عدم لغو تحریم ها از سوی واشنگتن، مسکو از ایستگاه فضایی بین المللی نیز خارج می شود. رییس آژانس فضایی روسیه روز دوشنبه افزود که مسکو در سال ۲۰۲۵ از ایستگاه فضایی بین المللی خارج می شود مگر اینکه واشنگتن تحریم های بخش فضایی که مانع پرتاب ماهواره از جانب روسیه شده را لغو کند.دیمیتری روگوزین رییس آژانس فضایی روسیه گفت که مسکو به علت تحریم های واشنگتن در پرتاب بعضی از ماهواره ها دچار مشکل است به این علت که نمی تواند برخی از ریزتراشه های لازم در برنامه فضایی خود را وارد کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جو بایدن چند روز دیگر با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند اما “نه به رغم” حملات سایبری که تامین گوشت و بنزین آمریکا را مختل کرده بود، بلکه “به علت” وقوع همین حملات سایبری دیدار صورت می‌گیرد.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با آکسیوس گفت: بایدن مستقیما و آشکارا به پوتین خواهد گفت که اگر این اقدامات خصمانه و بی مهابا علیه ما ادامه یابد، او باید در انتظار چه چیزی از سمت ایالات متحده باشد.

خبرگزاری ایلنا: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که دولت چین ارزش‌های مشترکی با کشورهای عضو این سازمان ندارد.«ینس استولتنبرگ»پس از دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید این اظهارت را بر زبان آورد. استولتنبرگ در جمع خبرنگاران گفت که بایدن بناست در ۱۴ ژوئن در نشست ناتو شرکت کرده و طی این نشست مسئله چین و روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ایران پرس: وزارت خارجه روسیه 9 مقام کانادایی را به علت سیاست‌های  ضد روسی، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «این تصمیم در پاسخ به تحریم‌های غیرقانونی است که توسط دولت کانادا در روز 24 مارس 2021 علیه مسکو به بهانه ادعایی آزار و اذیت “الکسی ناوالنی” اعمال شده است».کانادا در ماه مارس 9 مقام روسی را به بهانه «نقض سیستماتیک حقوق بشر در روسیه» تحریم کرد که پس از آن،‌ مسکو تاکید کرد که این اقدام را تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون رئیس جمهور آمریکا صراحتا به مهاجران هشدار داد که به آمریکا سفر نکنند. کامالا هریس اعلام کرد گفتگو‌های جدی در خصوص مبارزه با فساد به منظور متوقف کردن مهاجرت از آمریکای مرکزی با آلخاندرو جیاماتی رئیس جمهور گواتمالا داشت و صراحتا به مهاجران هشدار داد که به آمریکا سفر نکنند.

خبرگزاری فارس : ترکیب کابینه جدید رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در صحن پارلمان این رژیم (کنست) به رأی گذاشته می‌شود. «یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اعلام کرد که جلسه رأی اعتماد به کابینه جدید این رژیم، در روز یکشنبه برگزار می‌شود.به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، در صورت کسب رأی اعتماد از کنست، کابینه ائتلافی «یائیر لاپید»‌ رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا (به‌همراه شش حزب دیگر) مراسم تحلیف را نیز در همان جلسه اجرا می‌کند.

الکوثر فارسی: عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر جنگی در بگیرد، جهنم را به چشم خود خواهند دید. شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت: حزب‌الله رجزخوانی های فرماندهان دشمن اسرائیلی علیه خود در لبنان را می‌شنود، آنها نباید در محاسبات بار دیگر اشتباه کنند، اگر جنگی با حزب‌الله در بگیرد، آنها آتش جهنمی را خواهند دید که حتی در خواب هم آن را پیش بینی نمی‌کردند.

خبرگزاری مهر : وزارت دفاع آمریکا می گوید به دنبال رایزنی با همسایگان افغانستان است تا پس از خروج نظامی از این کشور، پایگاه های مرزی برای انجام عملیات های احتمالی ایجاد کند.یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید دولت واشنگتن (در تعامل) با همسایگان افغانستان به دنبال گزینه‌هایی برای ایجاد پایگاه در دوره پس از خروج نظامی از این کشور است حال آنکه فعلاً موضوعی برای اعلام کردن وجود ندارد.پیشتر خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه مقامات دولت بایدن به دنبال مذاکره با پاکستان برای ایجاد و حفظ پایگاه‌های نظامی خود در مرزهای افغانستان در راستای انجام عملیات‌های آتی هستند.

العالم فارسی:  رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست آتی ناتو در بروکسل با همتای ترکیه‌ای خود درباره مسائل مختلف از جمله ایران رایزنی می‌کند.«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدارش هفته آینده با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه با وی درباره مسائل مختلف رایزنی خواهد کرد. دیدار جو بایدن و رئیس‌جمهور ترکیه قرار است هفته آینده در حاشیه نشست آتی ائتلاف ناتو در بروکسل برگزار شود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه آلمان با توجه به شکل گیری بن بست در تصمیم گیری‌ها در عرصه سیاست خارجی به دلیل وتوی برخی کشورها خواستار لغو حق وتو در این اتحادیه شد.”هایکو ماس” طی سخنانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس نمایندگی‌های دیپلماتیک آلمان خواستار پایان دادن به اصل اتفاق نظر در زمینه سیاست خارجی اتحادیه اروپا شده و گفت: ما نباید توسط کشورها به گروگان گرفته شویم. وی در عین حال به وجود آمدن یک اروپای دو سرعته را هم خطرناک ارزیابی کرد.

یورونیوز: پارلمان دانمارک قانونی را تصویب کرد که به این کشوراسکاندیناو امکان می دهد «پناهجویان را به کشورهای خارج از مرزهای اروپا و یا کشور مبدا منتقل کند.»پارلمان دانمارک با نادیده گرفتن درخواست و تقاضای مهم کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و نهادهای غیردولتی حامی حقوق پناهجویان، به این طرح دولت رای داد.این لایحه به دانمارک اجازه می دهد پناهجویانی را که وارد خاک این کشور می شوند را به مراکز پناهندگی در یک کشور شریک، به طور بالقوه خارج از اروپا، بفرستد. بدین ترتیب پرونده این پناهجویان یا در کشور ثالث بررسی می شوند و یا اینکه مستقیما این افراد به کشورهای خود فرستاده(اخراج) می شوند.

دویچه وله: رزمایش مشترک اسرائیل با سه کشور ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و ایتالیا آغاز شده است. این رزمایش ده روز به طول خواهند انجامید. گفته می‌شود هدف از این رزمایش کسب آمادگی برای مقابله با ایران است.یک افسر ارشد ارتش اسرائیل که نمی‌خواست نامش فاش شود ،گفت که هدف از این رزمایش کسب آمادگی برای مقابله با ایران است.

اسپوتنیک روسیه: وزیر امور خارجه ایالات متحده، اظهار داشت: ایالات متحده پس از چندین دور گفتگوهای غیرمستقیم در وین، همچنان شک دارد که آیا ایران آماده یا قادر برای برداشتن گام هایی برای بازگشتش به برجام است یا خیر.آنتونی بلینکن در پاسخ به سوالات اعضای کنگره ایالات متحده بیان کرد: ما در چند ماه گذشته درگیر مذاکرات غیرمستقیم بوده ایم و برای ما هنوز مشخص نیست که آیا ایران آماده و قادر به برداشتن اقدامات لازم برای بازگشت به اجرای توافق هسته ای است؟

آناتولی  ترکیه: رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود همکاری لازم را با آژانس نداشته است. رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام آژانس در مقر این سازمان در وین، پایتخت اتریش گفت که ایران درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود همکاری لازم را با آژانس نداشته است.

رادیو چین: وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری در واکنش به بازدید سه سناتور آمریکایی از تایوان با هواپیمای نیروی هوایی آمریکا گفت که سناتورهای آمریکا با بازدید از تایوان و دیدار با مقامات منطقه تایوان، اصل “چین واحد” و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را به شدت نقض کرده اند. چین کاملا با این اقدام آن ها مخالف است و اعتراض جدی خود را به آمریکا بیان کرده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: وانگ یی، وزیر خارجه چین در شهر چونگ چینگ با وزیران خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) دیدار کرد. وونا مائونگ لوین، وزیر خارجه میانمار که بعد از کودتا توسط ارتش منصوب شده است، هم در این نشست حضور داشت.به گفته وزارت خارجه اندونزی آنها درباره توافقنامه موسوم به «اتفاق نظر پنج نکته ای» که در اجلاس ماه آوریل آسه آن تصویب شد، گفتگو کردند. وانگ نیز در این نشست گفت که چین همراه با اعضای آسه آن از سایر کشورها می خواهد که از اِعمال یکجانبه تحریم علیه میانمار و مداخله نابجا در اوضاع این کشور خودداری کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *