جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه‌ها؛ افزایش خشونت در رژیم صهیونیستی در آستانه پایان نتانیاهو و …

۱۴۰۰/۰۳/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: هشدار بی‌سابقه نهاد اطلاعاتی تل‌آویو درباره خشونت داخلی در فلسطین اشغالی، حمله پهپادی یمن به پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان، برگزاری رزمایش سالانه "شیر آفریقا ۲۰۲۱" در منطقه مورد مناقشه "صحرای غربی" بین مراکش و جبهه پولیسارو و درخواست افغانستان از همسایگان برای مهار کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که امروز در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

فارس: هشدار بی‌سابقه نهاد اطلاعاتی تل‌آویو درباره خشونت داخلی در فلسطین اشغالی – در آستانه احتمال برکناری بنیامین نتانیاهو از منصب نخست‌وزیری، سرویس امنیت داخلی این رژیم در اقدامی بی‌سابقه در خصوص احتمال وقوع خشونت داخلی در فلسطین اشغالی هشدار داد. هشدار شاباک در حالی مطرح شده است که نتانیاهو در پست‌هایی که فضای مجازی منتشر کرد، هشدار داد که ائتلاف فوق، یک «دولت خطرناک چپگرا است».

فارس: یکی از شبکه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی از تهدید به قتل رئیس حزب یامینا و نخست‌وزیر احتمالی این رژیم خبر داد. کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی  اعلام کرد که «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا در فلسطین اشغالی که احتمال زیاد نخست‌وزیر آتی این رژیم باشد، به قتل تهدید شده است. به نوشته پایگاه خبری «النشره» لبنان، سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تهدیدهای روشن علیه بنت را رصد کرده‌اند و این تهدیدها را جدی می‌دانند. رئیس حزب یامینا، تهدیدهای زیادی از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است.

ایسنا: ارتش یمن بامداد امروز یکشنبه پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داد. یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن وابسته به انصارالله سحرگاه امروز یکشنبه از هدف قرار دادن پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در جنوب عربستان خبر داد. وی در توییتی اعلام کرد که هدف گیری با استفاده از یک فروند پهپاد نوع قاصفK۲ انجام شده است. وی گفت: این هدف گیری در چارچوب حق قانونی ما برای مقابله با تجاوزات دشمن و ادامه محاصره مداوم مردم یمن است.

ایسنا: ارتش مراکش اعلام کرد، رزمایش سالانه “شیر آفریقا ۲۰۲۱” از فردا(دوشنبه) آغاز می‌شود و بخشی از آن در منطقه مورد مناقشه “صحرای غربی” بین مراکش و جبهه پولیسارو برگزار خواهد شد. این درحالی است که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود اجرای بخشی از مانور در صحرای غربی صحت ندارد. مانورهایی که ۹ کشور به نمایندگی از سه قاره جهان و در راس آن ایالات متحده در آن شرکت می‌کنند، هر ساله بین ۷ الی ۱۸ ژوئن برگزار می‌شود.

ایرنا: هم زمان با اوج گیری موج سوم کرونا در افغانستان و ثبت بیشترین مرگ و میر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور ، دولت افغانستان ضمن تعطیلی برخی نهادهای دولتی از کشورهای همسایه خواستار کمک و همکاری شد.

ایرنا: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو امروز (یکشنبه) میان «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» برگزار می شود. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، مردم پرو امروز (یکشنبه) برای مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پای صندوق های رای می روند تا از میان دو نامزد راه یافته به دور دوم یعنی «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» و «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» یک نفر را انتخاب کنند. دور نخست این انتخابات روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) برگزار شده بود.

ایرنا: رئیس جمهوری السالوادور از ارسال لایحه قانونی کردن مبادلات و معاملات با ارز دیجیتال به طور مشخص بیت کوین، در این کشور در هفته آتی خبر داد؛ در این صورت السالوادور نخستین کشوری خواهد بود که این نوع از ارز دیجیتالی را به رسمیت می شناسد. نجیب ابوکیله رئیس جمهوری السالوادور خواستار قانونی شدن مبادلات و معاملات با ارز دیجیتال بیت‌کوین در این کشور شده است. اگر درخواست وی از سوی کنگره السالوادور پذیرفته شود، این کشور نخستین کشور دنیا خواهد بود که ارز دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد. در صورت رسمی شدن این مسئله، در کنار دلار آمریکا و واحد پول محلی السالوادور، این سومین واحد پولی خواهد بود که در این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایلنا: رهبر کره‌شمالی پس از غیبت یک ماهه، در انظار عمومی ظاهر شد. «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی که آخرین بار در تاریخ شش ماه می و در جریان دیدار با خانواده‌های ارتشی در انظار عمومی ظاهر شده بود، بار دیگر در ملأ عام حاضر شد. این مدت طولانی‌ترین مدت غیبت رهبر کره‌شمالی در سال جاری میلادی است. سخنگوی وزارت وحدت در کره جنوبی که بر روابط با کره‌شمالی اشراف دارد، گفت که این طولانی‌ترین مدت در سال جاری میلادی است که کیم جونگ اون در آن در ملأ عام ظاهر نمی شود. کارشناسان در کره جنوبی پیش از این، این فرضیه را مطرح کرده بودند که کیم جونگ اون از بیم ویروس کرونا، طی سال جاری میلادی کمتر در مناسبت‌های عمومی حضور پیدا کرده است.

ایلنا: وزیر خارجه دانمارک طی سفری رسمی وارد عراق شد.  «جپه کفود» وزیر خارجه دانمارک امروز -یکشنبه- طی سفری رسمی وارد عراق شد. وی در جریان این سفر با «برهم صالح» رئیس‌جمهوری، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار می‌کند. رایزنی درباره روابط دوجانبه عراق و دانمارک و راه‌های گسترش و تقویت آن، محور اصلی این سفر است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *