جدیدترین مطالب

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

آمریکا در حرف و عمل از اسرائیل می‌خواهد که پس از حمله ایران، خویشتنداری کند/ تل‌آویو احتیاط را در دستور کار دارد  

خبرآنلاین نوشت: بنیامین فریدمن، مدیر اندیشکده اولویت های دفاعی در واشنگتن، می گوید که اسراییلی ها خواهان درگیر شدن در یک رویارویی تلافی جویانه در برابر ایران نیستند، بنابراین ممکن است فضایی برای احتیاط وجود داشته باشد. ممکن است بگویند پاسخ می دهیم اما سپس در همان سطحی عمل کنند که سالها علیه ایران عمل کرده اند، مثل هدف گرفتن افسران سپاه پاسداران و ترور دانشمندان هسته ای ایران.

Loading

رسانه‌ها؛نتانیاهو در آستانه سقوط و…

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: پیش‌بینی‌ها درباره اعلام کابینه جدید رژیم صهیونیستی طی امروز، تظاهرات ضد نتانیاهو و حمایت از احزاب مخالف، تاکید وزیر دفاع آمریکا بر تقویت آتش‌بس غزه، درخواست روسیه برای برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خاورمیانه برای بررسی موضوع فلسطین و اسرائیل، سفر رئیس دستگاه اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی، ابراز امیدواری گوترش برای تجدید نظر پوتین و بایدن درباره احیای نظام کنترل تسلیحاتی، درخواست کابل برای خرید تسلیحات از روسیه، تشدید تنش مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و نگرانی اتحادیه اروپا، دیدار مقامات ترکیه و آمریکا در استانبول، کاهش بی‌سابقه ذخایر ارزی ترکیه، بازداشت گسترده فعالان حقوق بشری در عربستان سعودی، کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا در ویتنام، تظاهرات مردم اروپا در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی و تاکید رهبر چین بر استفاده  از استعدادهای جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کردند که دولت جدید این رژیم امروز(یکشنبه) به ریاست رهبر حزب “یمینا” و رهبر حزب “آینده‌ای هست” و با مشارکت احزاب مخالف بنیامین نتانیاهو اعلام شود.شبکه رسمی کان رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد، نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا با پیوستن به دولتی که یائیر لاپید، رئیس حزب “آینده‌ای هست” مکلف به تشکیل آن شده است، موافقت کرد.قرار است دو طرف به صورت نوبتی پست نخست‌وزیری را برعهده بگیرند.

الکوثر فارسی: دهها تن از ساکنان تل‌آویو بعد از انتشار خبر احتمال اعلام تشکیل کابینه جدید توسط احزاب ضد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به خیابان آمدند. طبق روال هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از ساکنان تل‌آویو بار دیگر برای اعتراض به عملکرد و فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حمایت از احزاب مخالف، به خیابان‌ها آمدند.به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، اعضای جنبش «پرچم سیاه» که طی چند ماه گذشته در شامگاه شنبه‌ها تظاهرات و تجمع‌های ضد نتانیاهو برگزار می‌کردند، این بار برای اعلام حمایت از تشکیل کابینه توسط ائتلاف احزاب اپوزیسیون تجمع کردند.

العالم فارسی: وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر هماهنگی نزدیک درخصوص اولویت‌های نظامی مشترک، از تمایل واشنگتن برای تقویت آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده به‌صورت تلفنی درباره مسائل منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کرد.به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این تماس تلفنی که روز شنبه انجام گرفته بر تقویت آتش‌بس یکجانبه رژیم صهیونیستی با نوار غزه متمرکز بود.

اسپوتنیک روسیه:نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خاورمیانه برای بررسی موضوع فلسطین و اسرائیل شد. روسیه از ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد می خواهد که پیشنهاد خود را برای برگزاری اجلاس وزرای چهار جانبه خاورمیانه مورد بررسی قرار دهد.

خبرگزاری فارس: رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از سفر رئیس دستگاه اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی به منظور بررسی پرونده آتش‌بس در غزه خبر داد. سرتیپ «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر امروز یکشنبه در رأس هیأتی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد که عباس کامل در این سفر با تعدادی از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، «مائیر بن شبات» رئیس شورای امنیت قومی و رئیس موساد دیدار می‌کند.

خبرگزاری ایلنا: دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه گفت‌و‌گو درباره احیای نظام کنترل تسلیحاتی را آغاز کنند. «آنتونیو گوترش»ابراز امیدواری کرد که «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن»، رؤسای جمهور آمریکا و روسیه گفت‌و‌گو درباره فعال‌سازی کنترل تسلیحاتی از طریق امضای معاهده جدید در این زمینه را آغاز کنند.  یک منبع در دفتر گوترش تاکید کرد که دبیر کل سازمان ملل از توافق مسکو و واشنگتن برای دیدار بین پوتین و بایدن استقبال می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: “سعید طیب جواد”، سفیر افغانستان در روسیه اعلام کرد که کابل برای خرید تسلیحات از مسکو آماده شده است.سفیر افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری دولتی تاس در پاسخ به این سوال که آیا دولت افغانستان قصد خرید تسلیحات و ادوات نظامی از روسیه را دارد، اظهار داشت: بله اگر روسیه موافقت کند ما از این کشور سلاح خریداری می کنیم.وی افزود: نظامیان افغان و نیروهای سازمان های امنیتی افغانستان بویژه وزارت کشور در روسیه اموزش می بینند.

دویچه وله: ارتش جمهوری آذربایجان شش سرباز ارمنی را به اسارت گرفت. به دنبال تیراندازی نیروهای ارمنی در مرز نخجوان نیز یک سرباز آذربایجانی زخمی شد. اتحادیه اروپا خواستار کاهش تنش مرزی بین آذربایجان و ارمنستان شده است.

آناتولی  ترکیه:  سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کاخ دولمه‌باغچه استانبول دیدار کردند. ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا طی دیداری در کاخ دولمه‌باغچه استانبول درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بحث و رایزنی کردند.طرفین در این دیدار دستور کار نشست ناتو و دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه این نشست را مورد ارزیابی قرار دادند.

ایران پرس: با وجود اجرای برنامه های متعدد دولت «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در زمینه های مالی، ارزی و بانکی، اقتصاد این کشور به تدریج در شرایط بحرانی تر قرار می گیرد و هر روز مردم بیشتری در این کشور طعم فقر را می چشند.میزان ذخایر ارزی ترکیه تا پایان ماه آوریل سال جاری میلادی به ۴۶/۲ میلیارد دلار تنزل کرده که این مقدار در مقایسه با ماه مارس ، ۱۲/۹ درصد کاهش نشان می دهد.

خبرگزاری مهر : آخرین گزارش ها حاکی از آن است که مقامات سعودی موج جدیدی از بازداشت فعالان حقوق بشری در عربستان به راه افتاده است.بر اساس این گزارش، مقامات عربستان سعودی در موج جدید بازداشت ها علیه فعالان حقوق بشری ۱۲ نفر از آنها را دستگیر کرده اند. از جمله این فعالان حقوق بشری می توان به «عبدالله جیلان» اشاره کرد.به دنبال بازداشت گسترده فعالان حقوق بشری در عربستان سعودی برخی در رسانه های اجتماعی و به ویژه توئیتر به انتقاد از اقدام ریاض پرداختند.

یورونیوز: رسانه‌های دولتی ویتنام زارش دادند که گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده که از طریق هوا به سرعت پخش می‌شود و ترکیبی از گونه‌های هندی و بریتانیایی است.گونه جدید در حالی کشف شده که ویتنام در تلاش است با موج جدید شیوع کرونا که مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ آن همچون هانوی و هوشی‌مین را در بر گرفته، مبارزه کند.ویتنام تا کنون به خوبی توانسته بود با شیوع ویروس کرونا مقابله کند؛ در این کشور تنها ۶ هزار و ۷۱۳ نفر از جمعیت ۹۸ میلیون نفری آن به کووید۱۹ مبتلا شده‌ و ۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری صدا و سیما: معترضان از کشور‌های مختلف اروپایی مقابل ساختمان کمیسیون اروپا در بروکسل تجمع کردند. خیابان‌های شهر بروکسل پایتخت بلژیک دیروز شاهد برپایی تظاهرات بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات در مقابل ساختمان کمیسیون اروپا تجمع کردند که مرکز سیاستگذاری اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.معترضان می‌خواستند به سمت ساختمان کمیسیون اروپا حرکت کنند که با واکنش پلیس مواجه شدند.

رادیو چین: شی جین پینگ رهبر چین درحاشیه نشست فرهنگستان علوم اجتماعی، فرهنگستان مهندسی و انجمن علمی و فنی چین تاکید کرد که چین با تلاش برای توسعه نشاط و توانایی نوآوری استعدادها، به مقصد استعدادهای برجسته جهان تبدیل میشود. ما از گذشته به آموزش و پرورش استعدادها اهمیت داده ایم تا نسل جدید استعدادهای فنی و علمی دارای تاثیر جهانی و مهارتهای فنی و صنعتگران برجسته رشد کنند و با تکمیل سیاستهای کار و برقراری ارتباطات، از استعدادهای برجسته و مهارتهای حرفه ای جهان استقبال میکنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *