رسانه‌ها؛ فردا، روز خشم علیه رژیم صهیونیستی و …

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: تازه‌ترین تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مخالفت آمریکا با پیش نویس قطعنامه فرانسه در شورای امنیت، برگزاری نشست اضطراری 193 کشور درباره مسئله فلسطین، تحولات جدید در روابط آمریکا و روسیه، انتصاب وزیر خارجه جدید لبنان با هدف کاهش تنش‌ها با عربستان و همچنین اعلام جزئیات جدید درباره روند گفتگوهای برجامی در وین، از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

تسنیم: جنبش جهاد اسلامی امروز با صدور فراخوانی از همه ملت فلسطین در سراسر مناطق خواست تا فردا را به عنوان روز خشم ملی به مقابله با رژیم اشغالگر بپردازند.

خبرگزاری صداوسیما: پارلمان عربی در پایان نشست فوق العاده در مقر اتحادیه عرب در پایتخت مصر با صدور بیانیه ای، جنایت‌های مستمر اسرائیل در حق ملت فلسطین را محکوم کرد.

تسنیم: نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه به سفیر اسرائیل درباره غیرقابل قبول بودن حملات نظامی به مردم ساکن نوار غزه هشدار داده و از آمادگی مسکو برای میانجی‌گری در حل و فصل مناقشه کنونی بین فلسطین و اسرائیل خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما: فرانسه با وجود مخالفت اعلامی واشنگتن، پیش نویس قطعنامه دیگری را به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد که خواستار پایان دادن به خصومت‌ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و همچنین دسترسی بشردوستانه به نوار غزه شده است.

تسنیم: سخنگوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو جنبش حماس و جهاد اسلامی از ابتدای جنگ غزه، چهار هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند.

خبرگزاری صداوسیما: امروز نشست اضطراری ۱۹۳ کشور جهان در سازمان ملل با موضوع فلسطین برگزار می‌شود.
تسنیم: نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه‌ای را با هدف جلوگیری از فروش ۷۳۵ میلیون دلار تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی ارائه دادند.
ایلنا: رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه دوست ما نبوده و نخواهد بود و همچنان به مبارزه با وی ادامه خواهیم داد.
تسنیم: رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه مقاومت قادر به دفاع از ملت فلسطین است تاکید کرد که توانایی‌های ما بسیار بیشتر از چیزی است که دشمن فکر می‌کند.
تسنیم: رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با نخست وزیر موقت ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان، بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گرانه مسکو برای حل و فصل اختلاف مرزی بوجود آمده بین دو کشور تأکید کرد.
تسنیم: وزیر امور خارجه روسیه در پایان نخستین دیدارش با همتای آمریکایی خود، با اشاره به لزوم اصلاح روابط مسکو و واشنگتن، گفت: روسیه حاضر به مذاکره با آمریکا درباره هر مسئله‌ای، البته به شرط رعایت اصل احترام متقابل است.

خبرگزاری صداوسیما: چین روز پنجشنبه از ورود غیرقانونی یک ناو آمریکایی به آب‌های سرزمینی این کشور در دریای جنوبی چین خبر داد.
تسنیم: عربستان سعودی برای چهارمین ماه متوالی ۲.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خود را در اسناد و اوراق قرضه آمریکا کاهش داد.
تسنیم: «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان پس از پذیرش درخواست استعفای «شربل وهبه» وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور این کشور «زینه عکر» وزیر دفاع لبنان را به عنوان سرپرست وزارت خارجه منصوب کرد. پذیرش استعفای شربل وهبه به منظور تلاش جهت مهار بحران دیپلماتیک با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفته است.
فارس: معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که در مذاکرات برجامی در «وین» هنوز در خصوص برخی موضوعات کلیدی تصمیم‌گیری نشده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *