جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

۲ چالش پیش‌روی توسعه روابط اقتصادی ایران و پاکستان

« تا زمانی که تهران و اسلام آباد به نحوی جدی و فعال تر از گذشته، برای مقابله با تروریسم با یکدیگر وارد تعامل نشوند، اینکه معادلات و پیوندهای اقتصادی میان دو طرف توسعه قابل توجه پیدا کند، گزاره‌ای است که تحقق آن با اما و اگرهای زیادی همراه است.  »

ایرلند: وضعیت در غزه بسیار وخیم است

تهران- ایرنا- میشائیل مارتین وزیر خارجه ایرلند با انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در ایجاد محدودیت در راه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، تاکید کرد: وضعیت در این باریکه بسیار وخیم است.

Loading

رسانه‌ها؛هشدار درباره فروپاشی برگزیت و…

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: هشدار معمار برگزیت نسبت به فروپاشی این پیمان، ادامه انتفاضه فلسطینی ها در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی، شلیک ۱۰۰ موشک از نوار غزه به تل آویو، هشدار سازمان ملل درباره «جنگ تمام عیار» میان اسرائیل و فلسطین، حمایت مجدد آمریکا از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌ها، تاکید نتانیاهو به تشدید جنایات علیه ملت فلسطین، گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره تنش‌های اسرائیل و فلسطین، هشدار فرمانده ارتش فرانسه به نظامیان سیاسی، ادعای فرمانده تروریست‌های سنتکام درخصوص حضور نظامی آمریکا در عراق، رزمایش مشترک ژاپن، فرانسه و آمریکا در دریای چین شرقی، موضع جدید «رافائل گروسی» درقبال مذاکرات برجام در وین، برگزاری نشست برجام بدون حضور ایران، موضع چین مورد وضعیت افغانستان و هکرهای روسیه عامل حمله به شبکه انتقال سوخت آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: مذاکره‌کننده ارشد برگزیت پس از سفری دو روزه به ایرلند شمالی هشدار داد که این توافق به کسب‌وکارهای این منطقه آسیب زده و ممکن است دوامی نداشته باشد. لرد فراست که به‌تازگی به ایرلند شمالی سفر کرده و با کسب‌وکارها و صاحبان حرف و مشاغل این منطقه دیدار کرده است هشدار داد که باید هر چه زودتر راه حلی برای این مسئله پیدا شود وگرنه صلح میان جمهوری‌خواهان و سلطنت‌طلبان ایرلند شمالی نیز به خطر خواهد افتاد.از ژانویه گذشته(دی1399) که انگلیس به عضویت در اتحادیه اروپا پایان داد گروه‌های وفادار به این کشور در ایرلند شمالی بارها به موانع وارد کردن کالا از انگلیس اعتراض کرده و این توافق را در تناقض با پیمان جمعه نیک دانستند.

خبرگزاری مهر: شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان شاهد انتفاضه و مقاومت فلسطینی ها و عرب‌های ساکن آنجا در مقابل صهیونیست‌ها است.منابع خبری از درگیری میان عرب‌ها و فلسطینیان با صهیونیست‌ها در چندین شهر فلسطین اشغالی از جمله اللد، رهط، کفر قرع، عکا، رمله، طمره، یافا وام الفحم خبر دادند.در همین راستا، شهردار شهر اللد در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که کنترل این شهر کاملاً از دست خارج شده و خیابان‌های شهر به عرصه جنگ داخلی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

دویچه وله: حماس اعلام کرد که در ساعات اولیه صبح چهارشنبه بار دیگر ده‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. بر اساس این گزارش حدود ۱۱۰ موشک به سمت تل آویو و ۱۰۰ موشک دیگر نیز به سوی شهر بیرشوا شلیک شده‌اند. این حملات پاسخی به حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان چند طبقه در نوار غزه بوده است.

آناتولی  ترکیه: هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل هشدار داد که اسرائیل و فلسطین به سمت یک جنگ تمام عیار پیش می‌روند.تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه با انتشار پیامی در توئیتر نسبت به پیشروی اسرائیل و فلسطین «به سمت یک جنگ تمار عیار» هشدار داد.

العالم فارسی: آمریکا بار دیگر بر آنچه «حق قانونی اسرائیل برای دفاع از خود» خواند تاکید کرد. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد این حق قانونی اسرائیل است که از خود در برابر حملات موشکی حماس دفاع کند.وی افزود: اما باید بر اسرائیل نیز در مورد رفتار با فلسطینیان فشار آورد.

خبرگزاری صدا و سیما: درپی تاکید نتانیاهو به تداوم حملات به فلسطینیان در غزه و دیگر مناطق فلسطین اشغالی، موج جدیدی از خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی ضمن تشریح برخی موارد مربوط به درگیری ها با فلسطینیان، تاکید کرد درگیری ها طولانی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی اوضاع نوار غزه و درگیری‌ها با گروه‌های مقاومت فلسطینی، مجدداً تشکیل جلسه می‌دهد.حملات جدید و گسترده گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه به تل‌آویو، رژیم صهیونیستی را به برگزاری دوباره جلسه کابینه امنیتی واداشت.«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در شهر «اللد» که شاهد اعتراضات گسترده و تظاهرات فلسطینی‌ها علیه اشغالگری صهیونیست‌ها است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

خبرگزاری ایلنا: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا طی پیامی توئیتری از گفت‌وگو با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست خود درباره تنش‌های اخیر اسرائیل و فلسطین خبر داد.وی بدون اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه و شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی از جمله شماری کودک در جریان این حملات، اعلام کرد که در این گفت‌وگو «درباره وضعیت جاری اسرائیل از جمله پرتاب راکت‌ها از نوار غزه» تبادل نظر شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرمانده  ارتش فرانسه تاکید کرد : هر کس می خواهد کار سیاسی کند از ارتش برود.رئیس ستاد کل ارتش فرانسه با فرستادن نامه‌ای به همه سربازان از آنها دعوت کرده در صورت تمایل به فعالیت سیاسی نیروهای مسلح این کشور را ترک کنند.فرانسوا لاکوانتر، رئیس ستاد کل ارتش فرانسه نوشت: معقول‌ترین کار مطمئنا ترک این نهاد است برای این که بتوانید ایده‌ها و باورهایتان را آزادانه منتشر کنید.

الکوثر فارسی: فرمانده تروریست‌های سنتکام بار دیگر مدعی شده است که دولت عراق خواستار ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور است و ایران برای بیرون کردن آن‌ها از منطقه تلاش می‌کند.«کنث مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه بدون اشاره به مصوبه پارلمان عراق برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد.مک‌کنزی در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» مدعی شد که ایران در حال تلاش برای اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای ائتلاف از عراق است.

یورونیوز: ژاپن رزمایشی تازه را با مشارکت آمریکا و فرانسه در آب‌های جنوب غربی خود آغاز کرد.در این رزمایش که در سه سطح دریایی، زمینی و هوایی در جزیره کیوشو برگزار می‌شود و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت، یک ناوچه استرالیایی به نام «آ آر سی ۲۱» نیز حضور دارد. فرانسه نیز نخستین بار است که با نیروی دریایی و گروهی از سربازان نیروی زمینی خود در چنین عملیات تمرینی مشترکی در مجمع‌الجزایر ژاپن شرکت می‌کند.

ایران پرس: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، اگر طرف‌ های مذاکره کننده برجام در وین به توافق نرسند، او با مسئولان ایران در خصوص انجام بازرسی‌ ها گفت‌وگو خواهد کرد. «رافائل گروسی» اعلام کرد، اگر طرف‌های مذاکره کننده برجام در وین تا پیش از تاریخ 20 مه به توافق نرسند، او به تهران سفر خواهد کرد تا در خصوص رسیدن به توافقی دیگر برای ادامه انجام بازرسی‌ ها گفت‌ و گو کند.

اسپوتنیک روسیه: میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، گفت که شرکت کنندگان در برجام روز سه شنبه با هیئت آمریکایی بدون حضور ایران دیدار کردند. اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی گفت: “بین جلسات رسمی کمیسیون مشترک برجام، شرکت کنندگان در مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته ای جلسات غیر رسمی متعددی را در قالب های مختلف برگزار می کنند. به عنوان مثال امشب جلسه ای با هیئت آمریکایی (بدون ایران) برگزار شد “.

رادیو چین: وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین در شهر شی ان استان شان شی با وزرای خارجه ازبکستان و تاجیکستان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه «چین + پنج کشور آسیای میانه» در چین به سر میبرند، گفتگو و  مواضع چین را در مورد وضعیت فعلی افغانستان تشریح کرد.وانگ یی گفت که به نظر چین، نیروهای خارجی مستقر در افغانستان باید به گونه ای منظم و مسؤولانه از افغانستان خارج شوند تا از تاثیرات منفی و وارد شدن آسیب جدی بر روند صلح و آشتی داخلی افغانستان ناشی از اقدامات شتابزده جلوگیری شود.

 ان. اچ.کی ژاپن: هکرهای روسیه مسئولیت حمله به شبکه انتقال سوخت آمریکا را پذیرفتند.گروه هکر «دارک ساید» که در روسیه مستقر است مسئولیت حمله سایبری هفته گذشته که باعث توقف عملیات یک شبکه بزرگ خط انتقال سوخت در آمریکا شد، را بر عهده گرفته است. اف بی آی روز دوشنبه در بیانیه ای گفت که مسئولیت باج افزار دارک ساید در صدمه زدن به شبکه‌ خط لوله کلونیال پایپلاین را تایید کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *