جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»

نتانیاهو بار‌ها ادعا کرده که مسئله فلسطین از دستور کار جهانی خارج شده و اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی باید تضعیف و حاکمیت حماس در غزه تقویت شود. وی روابط با یهودیان آمریکا و حزب دموکرات را به نفع پیش بینی جنگ یاجوج و ماجوج هیگی تخریب نموده است؛ و پس از تمام اینها، راست گرایان همچنان به خود جرات می‌دهند بگویند که این اردوگاه چپ است که باید از خواب غفلت برخیزد.

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

علاوه بر دستاوردهای راهبردی متعددی که عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی داشت، یکی از بارزترین نتایج این عملیات، نابود کردن پروپاگاندای رسانه‌ای و جنگ روانی صهیونیست‌ها و حامیانشان بود.

دام‌چاله آمریکایی در رویارویی ایران و اسرائیل

تهران- ایرنا- «مهدی مطهرنیا» استاد دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است آمریکا از دل تحولات اخیر منطقه می‌خواهد هم رژیم صهیونیستی را کنترل کند و هم از این رژیم در جهت عبور از مساله ایران استفاده کند تا برای درگیری‌هایش در شرق آسیا چاره‌ای بیاندیشد.

Loading

رسانه‌ها؛هشدار پوتین درباره بازگشت نازیسم و…

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: سخنرانی مهم ولادیمیر پوتین در مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، نشست شورای امنیت و اتحادیه عرب درباره قدس، ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌ها در قدس شرقی، واکنش دیرهنگام آمریکا به جنایات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس، شروط مصر برای ازسرگیری مذاکره در باره سد النهضه، درخواست مجدد لیبی برای خروج نیروهای خارجی، واکنش اقلیم کردستان عراق به مشارکت در ترور سردار سلیمانی، افشای سند محرمانه تشکیل ناتو عربی، قرارگرفتن مخالفان کودتای میانمار در فهرست تروریسم کودتاچیان، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص برنامه هسته ای ایران، انتقاد بخش تُرک نشین قبرس از موضع اتحادیه اروپا در قبال این منطقه، اعلام حالت اضطراری در آمریکا به علت حمله‌های سایبری و سیل مهاجران غیرقانونی به ایتالیا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه همزمان با سالگرد پایان جنگ جهانی دوم هشدار داد که باورهای دوران حکومت نازی‌ها همچنان در عصر معاصر قوی است.وی که در مراسم رژه ارتش روسیه سخن می‌گفت، «تلاش برای بازنویسی تاریخ و توجیه رفتار خائنان و جانیانی که خون صدها هزار تن از مردم بی‌آزار بر گردن آنهاست» و نیز ایجاد «روسیه‌هراسی» را مردود خواند.رئیس جمهوری روسیه افزود که برخی می‌کوشند ایدئولوژی نازی‌هایی را که «توهم منحصربه‌فرد بودن داشتند» دیگربار به اجرا بگذارند.

ان. اچ.کی ژاپن: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تاکید کردکه ارتش نقش کلیدی در دفاع از منافع ملی کشور دارد.پوتین در میدان سرخ مسکو برای بیش از ۱۲ هزار سرباز و پرسنلی که در رژه نظامی شرکت کرده بودند، سخنرانی کرد. پوتین گفت که ملت شوروی با اتحاد و فداکاری توانستند مسیر پیروزی را در سخت ترین لحظات قهرمانانه طی کنند و نتیجه جنگ را با شکست فاشیسم رقم بزنند.وی همچنین گفت: روسیه همکاری نظامی خود با چین را عمیق تر کرده است.

خبرگزاری فارس: شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد روز دوشنبه درباره تحولات مربوط به قدس اشغالی و محله شیخ جراح جلسه تشکیل دهد.به دنبال تشدید تنشها در بیت المقدس و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیها در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح، منابع خبری گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه در این زمینه بحث و بررسی کند.

ایران پرس: اتحادیه عرب سرانجام برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی تصمیم به برگزاری نشست گرفت.اتحادیه عرب اعلام کرد که بنا به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای بحث درباره راه‌های مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی در قدس، روز دوشنبه نشست اضطراری برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایلنا:  «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش تنش‌ها در قدس شرقی ابراز نگرانی کرد. وی همچنین از طرف‌ها خواست که خویشتن‌داری پیشه کنند. وی از اسرائیل خواست تا این اقدام‌ها را متوقف کرده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.»

العالم فارسی: مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با همتای اسرائیلی خود “نگرانی جدی” واشنگتن را از خشونتها علیه فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی و همچنین محله شیخ جراح اعلام کرد. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی تلفنی با «مئیر بن شبات» همتای اسرائیلی خود «نگرانی جدی واشنگتن را از برخوردهای خشونت آمیز به ویژه خشونتها در حرم شریف در بیت المقدس در روزهای ماه رمضان ابراز کرده است».منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی روزهای اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است.

خبرگزاری ایرنا: بحران سد النهضه بر سر آب رود نیل میان مصر و سودان از یک سو و اتیوپی از جانب دیگر همچنان ادامه دارد و هر روز وارد مراحل تازه تری از تنش می شود. اتیوپی در بالادست رود نیل با وجود حساسیت مصری‌ها و سودانی ها در پایین دست بدون توجه به این اختلاف ها برای آبگیری مرحله دوم سد النهضه خیز برداشته است.این در حالی است که از همان نخستین روزهای آبگیری مرحله نخست سد النهضه توسط اتیوپی تنش ها میان این کشور و مصر و سودان در جبهه دیگر بالا گرفت.در همین راستا، منابع آگاه از محتوای دیدارهای «جفری فلتمن»، فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا با مقام های مصری خبر دادند و افزودند این نشست‌ها با محوریت سد النهضه و به شکلی صریح و روشن برگزار شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه لیبی بار دیگر خواستار خروج نیروهای خارجی و مزدور از کشورش شد و اعلام کرد، طرابلس برای برگزاری انتخابات شفاف و آزادی به دور از فشار سلاح و زور آماده می شود.نجلا المنقوش، وزیر خارجه لیبی در بازدیدش از گذرگاه مرزی با نیجر ضمن بیان اظهارات مذکور، خواستار همکاری با طرح زمانی شد که کمیته ۵+۵ با نظارت سازمان ملل و مطابق با قطعنامه های ذیربط شورای امنیت تعیین خواهد کرد.

خبرگزاری مهر : یگان ضد تروریسم در اقلیم کردستان عراق به گزارش پایگاه خبری «یاهونیوز» درباره جزئیات حادثه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داد.در بیانیه رسمی این یگان اعلام شده است: در این گزارش به‌صورت غیر مستقیم افسران کرد به داشتن نقش در این ترور متهم شده و نام مؤسسه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان نیز آورده شده است. با قاطعیت هرگونه اطلاع و مشارکت نیروهای مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان در این حادثه تکذیب می‌شود.

الکوثر فارسی: یک روزنامه لبنانی با دست‌یابی به اسنادی فوق‌محرمانه خبر داد که دولت پیشین آمریکا و برخی از کشورهای عربی منطقه بویژه عربستان سعودی قصد تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای بزرگ علیه ایران را داشته‌اند. روزنامه الاخبار گزارش مذکور را این‌گونه آغاز می‌کند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از زمان سفر نخستش به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، به دنبال ایده فریفتن «متحدان» با تشکیل یک جبهه بود؛ جبهه‌ای که از هراس‌ این کشورها از آنچه «دشمن ایرانی» خوانده شده، حکایت داشت.

دویچه وله: خونتای میانمار اپوزیسیون را گروه تروریستی اعلام کرد. حاکمان میانمار “دولت اتحاد ملی” که در رقابت با کودتای نظامی در این کشور ایجاد شده را یک گروه تروریستی اعلام کرد. مخالفان کودتای نظامی اخیرا در میانمار اعلام کردند که یک نیروی مسلح دفاع مردمی ایجاد می‌کند.

اسپوتنیک روسیه: وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا برای گفتگو در خصوص برنامه هسته ای ایران نشستی را برگزار می کند. اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سطح وزرای خارجه نشستی را در بروکسل برگزار می کند تا در مورد توافق هسته ای ایران، روابط با ایالت متحده و روسیه، حمایت از کشورهای بالکان غربی و اوضاع افغانستان گفتگو کند. همچمنین اشاره شده که در این نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قصد ندارند در مورد تحریم های جدید علیه روسیه تصمیم گیری کنند.

آناتولی  ترکیه:  رئیس جمهوری ترک قبرس شمالی ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن به موضع یک‌جانبه اتحادیه اروپا در موضوع قبرس جهت‌گیری آن را «نگران‌کننده» خواند.ارسین تاتار، رئیس جمهوری ترک قبرس شمالی به مناسبت فرار رسیدن «9 می؛ روز اروپا» پیامی منتشر کرد.وی در این پیام اظهار داشت: با کمال تاسف شاهد آن هستیم که اتحادیه اروپا در مورد مسئله قبرس از اصول اولیه خود دور شده و مغایر با آنها عمل می‌کند.

رادیو چین: دولت آمریکا در پی حمله سایبری باج‌افزارها به بزرگترین لوله نفتی این کشور، اعلام وضعیت اضطراری کرده است.لوله نفتی کولونیال، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه معادل ۴۵% از نیاز بنزین، دیزل، و سوخت جت ساحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند.این خط لوله روز جمعه در پی حمله سایبری یک گروه بزهکار کاملا از کار افتاد و تلاش برای برقراری دوباره آن هنوز ادامه دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تا ۷ می، بیش از ۱۱.۰۰۰ مهاجر به سواحل ایتالیا رسیدند که در مقایسه به مدت مشابه ۳ برابر شده است. ۱۵ قایق حامل صد‌ها مهاجر غیر قانونی روز یکشنبه به جزیره ایتالیایی لامپدوسا واقع در منطقه‌ای میان سیسیل و شمال آفریقا رسیدند.بر اساس داده‌های وزارت کشور ایتالیا، از ابتدای سال جاری تا ۷ مه حدود ۱۱.۰۰۰ مهاجر به سواحل ایتالیا رسیدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *