جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

کرملین: رئیسی به پوتین، تلفنی تبریک گفت

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای روس خود، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

Loading

رسانه‌ها؛جنگ دیپلماتیک روسیه و آمریکا و…

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: واکنش واشنگتن به تصمیم روسیه برای اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی ، پیشنهاد بایدن برای دیدار با پوتین در اروپا، تنش در روابط روسیه و لهستان،  درخواست اوکراین برای  برگزاری نشستی با حضور مرکل، ماکرون و پوتین، موضع واشنگتن درخصوص حضور نظامی در اوکراین، درخواست ناتو از روسیه برای دسترسی آزاد به بنادر اوکراین در دریای آزوف، چراغ سبز نروژ برای فعالیت‌های نظامی آمریکا در خاک خود، درخواست سیاستمدار ارشد اروپایی از آمریکا برای تحریم خط لوله گازی روسیه، کناره گیری رائول کاسترو از ریاست حزب کمونیست کوبا، واکنش بایدن به آغاز غنی سازی 60 درصدی، ورود ناوهاى هواپيمابر امريكايى و فرانسوى به درياى عرب،  بیانیه مشترک رهبران ژاپن و آمریکا درباره تایوان و واکنش قاطعانه چین به آن ، اقدام مخالفان کودتای نظامی در میانمار به تشکیل دولت وحدت ملی، ادامه رشد اقتصادی چین در جهان و تاکید طالبان برخروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اقدام تلافی جویانه روسیه برای اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی از خاک این کشور انتقاد کرد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اظهار کرد، درخواست روسیه از ۱۰ دیپلمات آمریکایی برای ترک این کشور به تلافی اخراج همان تعداد دیپلمات روس از آمریکا اقدامی “تشدیدآمیز و قابل تاسف” است.پرایس افزود: این به نفع ما نیست که وارد چرخه‌ای از تشدید تنش شویم، اما این حق را برای خود محفوظ نگاه می‌داریم که به هرگونه اقدام تلافی جویانه روسیه علیه آمریکا پاسخ بگوییم.
رادیو چین:
بعد از اجرای تحریم‌های گسترده ایالات متحده علیه روسیه و اخراج 10 دیپلمات این کشور از آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده گفت که آمریکا و روسیه باید اوضاع کنونی را آرام کنند. وی پیشنهاد کرد که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تابستان سال جاری و در یک کشور اروپایی دیدار کنند.بایدن گفت که آمریکا به دنبال شروع چرخه تشدید تنش و درگیری با روسیه نیست و امیدوار است که دو کشور به روابط دوجانبه پایدار و قابل پیش بینی دست پیدا کنند.

العالم:  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو ۵ دیپلمات لهستانی را از این کشور اخراج خواهد کرد. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که این تصمیم با اخراج سه کارمند سفارت روسیه در لهستان مرتبط است. وزارت خارجه روسیه ورشو را به تلاش برای جلب رضایت دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده متهم کرد.

یورونیوز: ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین خواهان برگزاری نشستی با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای کاهش تنش‌ها با روسیه شد. این موضوع بعد از برگزاری دیدار زلنسکی با ماکرون در پاریس مطرح شد. صدر اعظم آلمان هم از طریق ویدیو کنفرانس در این جلسه حضور داشت.رهبران آلمان، فرانسه و اوکراین با هدف «تنش‌زدایی» در منطقه، خواستار خروج نیروهای روسی از مناطق مرزی شرق اوکراین شده‌اند.

خبرگزاری فارس: سفیر آمریکا در اوکراین گفت در صورت نیاز، حضور نظامی آمریکا در اوکراین برای مقابله با روسیه افزایش می‌یابد. «کریستیان کوین» سفیر آمریکا در اوکراین گفت که واشنگتن احتمال افزایش حضور نظامی خود در اوکراین در صورت نیاز را بازبینی می‌کند. وی افزود که دولت بایدن اخیرا بسته کمک‌های امنیتی ۱۲۵ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرده که شامل بودجه آموزش، تجهیز و مشاوره به ارتش اوکراین است.بر اساس ادعای کوین، اوکراین نیازمند کمک برای مقابله با آن چیزی که هجوم مورد حمایت روسیه در دونباس بوده، می‌باشد.

آناتولی  ترکیه: ناتو از روسیه خواست دسترسی آزاد به بنادر اوکراین در دریای آزوف را فراهم کند.وانا لونگسکو، سخنگوی ناتو طی بیانیه‌ای درباره اقدامات روسیه برای محدودسازی دسترسی به دریای سیاه گفت: ما در مورد اخبار مبنی بر برنامه‌ روسیه برای محدود کردن دسترسی به مناطقی از دریای سیاه و تنگه کرچ بسیار نگران هستیم.وی همچنین تصریح کرد: این اقدامی نامشروع و نمونه‌ای از رویکرد بی ثبات کننده روسیه است. از مسکو می‌خواهیم دسترسی آزاد به بنادر اوکراین در دریای آزوف را فراهم کرده و اجازه عبور و مرور آزاد را بدهد.

خبرگزاری ایلنا:  نروژ به آمریکا اجازه فعالیت‌های نظامی در خاکش را داد. نروژ اعلام کرد که با آمریکا برای چگونگی انجام فعالیت‌های نظامی آمریکا در خاک این کشور اروپایی توافقی اصلاح شده را امضا کرده است. این توافق بین آمریکا و نروژ به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا تاسیسات نظامی را در سه فرودگاه نروژ و یک پایگاه نیروی دریایی این کشور ایجاد کند. این توافق که توسط دولت اقلیت «ارنا سولبرگ‌»، نخست‌وزیر امضا شده باید توسط پارلمان نروژ و پیش از اجرایی شدن تایید شود.

خبرگزاری تسنیم: یک سیاستمدار ارشد اتحادیه اروپا از دولت ایالات متحده خواسته است تا خط لوله گازی روسیه به آلمان را تحریم کند. رادوسلاو سیکورسکی رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا که طی هفته اخیر به واشنگتن سفر کرده است، با مقام های دولت بایدن و نمایندگان کنگره آمریکا درباره اولویت های بروکسل و واشنگتن رایزنی و مذاکره کرده است.

خبرگزاری مهر : رئیس جمهور سابق کوبا تاکید کرد که از رهبری حزب کمونیست این کشور کناره‌گیری می‌کند و هدایت آن را به نسل جوانتر واگذار می نماید. «رائول کاسترو» ۸۹ ساله تاکید کرد که رهبری حزب را به نسل جوانی می‌سپارد که سرشار از شفقت و روحیه ضد امپریالیستی است. وی همچنین افزود خرسند است که رهبری حزب را به کسانی منتقل می‌کند که چندین دهه تجربه ارتقای جایگاه در رده‌های حزبی را دارند.

الکوثر فارسی: رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به آغاز غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم ایران، مدعی شد که این اقدام «برخلاف توافق هسته‌ای است».«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت اقدام ایران به غنی‌سازی 60‌ درصدی اورانیوم به پرونده هسته‌ای این کشور «کمکی نمی‌کند».

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی پنتاگون تحرکات ناوهای هواپیمابر آمریکایی دوایت آیزنهاور و فرانسوی شارل دوگل در دریای عربستان را با هیچ گونه نشانه یا علامتی برای ایران مرتبط ندانست.جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا این می تواند سیگنالی برای ایران تلقی شود یا خیر، گفت: “ما همیشه با نیروی دریایی خارجی تمرین می کنیم، این یک چیز عادی است. این هیچ تهاجمی یا پیام خاصی به هیچ کشوری نیست.

 ان. اچ.کی ژاپن: برای اولین بار در بیش از پنج دهه اخیر در بیانیه مشترک رهبران ژاپن و آمریکا به «تایوان» اشاره شد.در این بیانیه که پس از نشست روز جمعه بین سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتشر شد، آمده است که «ما بر اهمیت صلح و ثبات در دو سوی تنگه تایوان تاکید داریم و از یک راه حل صلح آمیز برای رفع مسئله این تنگه حمایت می کنیم.»آخرین بار سال ۱۹۶۹ بود که در بیانیه مشترک ژاپن و آمریکا به مسئله تایوان اشاره شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): چین قاطعانه بیانیه مشترک آمریکا – ژاپن را رد کرد.سفارت چین در آمریکا امروز (شنبه) در بیانیه‌ای گفت، پکن قاطعانه مخالف بیانیه مشترک ایالات متحده و ژاپن به دنبال مذاکرات میان رهبران این دو کشور است. در بیانیه سفارت چین آمده است که تایوان، هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ جزو امور داخلی چین است و نباید در آن دخالت کرد.

دویچه وله: کمیته‌ای از نمایندگان برکنارشده مجلس میانمار تشکیل “دولت وحدت ملی”  را اعلام کرد. آنگ سان سوچی رئیس دولت برکنارشده به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت، رئیس‌جمهور پیشین به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شده است.آنها علاوه بر تعیین نخست‌وزیر از اقلیت مسیحی، آنگ سان سوچی، رئیس دولت پیشین را به عنوان مشاور ارشد حکومتی و یو وین مینت، رئیس‌جمهور پیشین را برای همان پست معرفی کرده‌اند. اعضای جنبش اعتراضی نیز در این دولت نمایندگی دارند.

خبرگزاری ایرنا: تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست سال جاری چین با ۲۴ هزار و ۹۳۱ میلیارد یوان، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۳ درصد افزایش داشته است موضوعی که نشان می دهد چین همچنان پیشگام رشد اقتصادی جهان است. اقتصاد چین پس از تجربه کاهش رشد در مدت مشابه سال گذشته به روند پیوسته بهبودی ادامه داده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و همچنان به پیشگامی اقتصادهای بزرگ ادامه می دهد.

ایران پرس: گروه طالبان با انتقاد از تصمیم آمریکا در به تاخیر انداختن خروج نیروهای این کشور از افغانستان، اعلام کرد در مذاکرات صلح استانبول شرکت نمی‌کنیم. محمد نعیم وردک، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره به تاخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان تا 11 سپتامبر آینده گفت: این موضع مغایر توافقنامه دوحه میان آمریکا و طالبان، ناقض قوانین و مقررات بین اللملی و عامل ادامه تنش و طولانی شدن روند صلح است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *