جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

کنعانی: ابزارسازی حقوق بشر واقعیت سیاست خارجی آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقام‌های آمریکایی با فعال کردن پیشگیرانه ماشین تبلیغاتی خود درباره حقوق بشر در ایران، نمی‌توانند لکه ظلم و شراکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن را بزدایند.

Loading

رسانه‌ها؛ادامه رایزنی های برجامی در وین و…

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: جزئیات برگزاری جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام، برگزاری مذاکرات«غیرمستقیم» ایران و آمریکا در وین، ابراز نگرانی تروئیکای اروپایی از غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم  درایران، محکومیت حادثه تروریستی طنز از سوی چین، اعلام تاریخ دیدار پوتین و بایدن، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان؛ محور گفتگوی بایدن و غنی، تصمیم استرالیا برای خروج  نیروهای نظامی‌اش از افغانستان، هشدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه درخصوص تحرکات نظامی ناتو در دریای سیاه، ابراز نگرانی بایدن و مرکل از تنش‌ها در شرق اوکراین، واکنش رئیس جمهور عراق به حمله اربیل، انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا، درخواست غرامت ۹۰۰ میلیون دلاری مصر از ژاپن به دلیل انسداد کانال سوئز و نگرانی ژاپن از تاثیرات شدید منفی کرونا بر اقتصاد از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای جزئیاتی از برگزاری جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد.پایگاه اینترنتی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای جزئیات برگزاری جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام را اعلام کرده و نوشت: جلسه کمیسیون مشترک اقدام عمل مشترک(برجام)، توافق هسته ای، امروز در وین و به شکل حضوری برگزار خواهد شد. در ادامه این بیانیه آمده است: جلسه کمیسیون مشترک به نیابت از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توسط انریکه مورا مدیر سیاسی اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود و نمایندگان شرکت های فرانسه، انگلیس، آلمان، چین، روسیه و ایران در آن شرکت خواهند کرد. همچنین در بیانیه اتحادیه اروپا مطرح شد: مشارکت کنندگان جلسه به بحث و گفت‌وگو درباره چشم‌انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی اعضای آن ادامه خواهند داد.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری اعلام کرد که آمریکا و ایران روز پنجشنبه گفت‌وگوهای «غیرمستقیم» در راستای احیای برجام در وین را از سر می‌گیرند.«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری اعلام کرد که آمریکا و ایران روز پنجشنبه گفت‌وگوهای «غیرمستقیم» در راستای احیای برجام در وین را از سر می‌گیرند.وی با بیان این‌که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به ادامه مذاکرات هسته‌ای متعهد است، گفت که ماهیت مذاکرات وین میان تهران و واشنگتن، غیرمستقیم خواهد بود.سخنگوی کاخ سفید، گفت که این مذاکرات روندی طولانی خواهد بود، اما بدون شک می‌توان آن را نشانه‌ای مثبت دانست.

تی.آر.تی ترکیه: انگلستان، فرانسه و آلمان نسبت به غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم ابراز نگرانی کردند.دولت‌های انگلستان، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کرده اند که تلاش ایران برای غنی سازی 60 درصدی اورانیوم نگران کننده است. در این بیانیه با اشاره به اینکه غنی‌سازی بالای اورانیوم قدم مهمی در مسیر ساخت بمب هسته ای به شمار می‌رود، تاکید شده که ایران برای فعالیت های غیرنظامی هسته ای نیازی به غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم ندارد.

رادیو چین: چین حملات مخرب به تاسیسات هسته ای ایران را شدیدا محکوم کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری عنوان کرد: چین اقدامات مخرب علیه تأسیسات هسته ای نظنز ایران را شدیدا محکوم میکند. ماهیت حمله به تاسیسات هسته ای بسیار جدیست و ممکن است موجب عواقب غیرقابل پیش بینی شود. چین با این اقدامات قاطعانه مخالفت میکند.

اسپوتنیک روسیه: جو بایدن و ولادیمیر پوتین در تابستان سال آینده با یکدیگر به صورت حضوری دیدار خواهد داشت.دبیر مطبوعاتی کاخ سفید جن پسکی تاریخ احتمالی دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن رهبر ایالات متحده آمریکا را اعلام نمود. به گفته پسکوف، سران دو کشور می توانند تابستان سال آینده به صورت حضوری دیدار کنند. وی اظهار داشت که انتظار می رود این اجلاس در ماههای آینده برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع آگاه اعلام کردند، آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تحریم‌هایی را علیه روسیه به خاطر اتهام مداخله در انتخابات و فعالیت سایبری برخواهانه اعمال خواهد کرد و با این کار چندین مقام و سازمان روسی را هدف خواهد گرفت.یکی از این منابع آگاه گفت: این تحریم‌ها که بر اساس آنها قرار است ۳۰ شرکت در لیست سیاه قرار گیرند، با دستور اخراج حدودا ۱۰ مقام روس از آمریکا همراه خواهد بود.

آناتولی  ترکیه: روسای جمهور افغانستان و ایالات متحده آمریکا طی تماس تلفنی در باره خروج نیروهای این کشور از افغانستان رایزنی کردند. محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با جو بایدن همتای آمریکایی خود درباره خروج نیروهای این کشور از افغانستان تا ماه سپتامبر سال جاری گفت‌وگو کر‌ده ‌است. غنی در این مکالمه تلفنی با تاکید بر توانایی کامل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان برای دفاع از مردم و کشور، گفت: «جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم آمریکا احترام می‌گذارد و با همکاران بین المللی خود کار می‌کند تا روند انتقال نظامیان (آمریکایی) به صورت درست انجام شود.»

خبرگزاری ایرنا: نخست‌وزیر استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور ۸۰ پرسنل و نیروی نظامی باقی مانده‌اش را از افغانستان خارج می کند. این اعلام “اسکات موریسون” نخست وزیر استرالیا در حالی انجام شد که آمریکا نیز خبر از خروج نیروهای این کشور از افغانستان داده است.موریسون خاطر نشان کرد: همسو با آمریکا و دیگر هم‌پیمانان و شرکایمان، آخرین نیروها و پرسنل نظامی استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۱ از افغامستان خارج خواهند شد.

خبرگزاری مهر : دبیر شورای امنیت ملی روسیه ضمن متهم کردن ناتو، آمریکا و انگلیس به ایجاد تحرکات نظامی در دریای سیاه، گفت که کشورش این تهدیدات را جدی تلقی خواهد کرد. در پی تشدید تنش‌ها در دریای سیاه و منطقه «دونباس» واقع در شرق اوکراین، دبیر شورای امنیت روسیه، با اشاره به تحرکات ناتو در منطقه گفت که کشورش مجبور به اتخاذ اقداماتی در راستای حصول اطمینان از حفظ امنیت مرزهایش است. براساس این گزارش، «نیکلای پاتروشف» گفت: فعالیت‌های نظامی فزاینده ناتو در منطقه و مشخصاً آمریکا، در نزدیکی مرزهای روسیه در منطقه دریای سیاه، از سوی مسکو بسیار جدی تلقی خواهد شد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان در تماس تلفنی، ضمن ابراز نگرانی از تنش‌های روسیه و اوکراین، بر تداوم اقدامات حمایتی جهت برقراری صلح در افغانستان تاکید کردند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به‌گفت‌وگو پرداخت.کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و مرکل در این تماس تلفنی بر پایبندی محکم خود به روابط فراآتلانتیک تاکید کرده و برای همکاری نزدیک درخصوص اولویت‌های مشترک متعهد شدند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور عراق در اولین واکنش خود به حمله به فرودگاه اربیل گفت که هدف قرار دادن اربیل به صورت مکرر یک «جنایت تروریستی محکوم شده» است. «برهم صالح» رئیس جمهور عراق اعلام کرد که هدف قرار گرفتن مکرر تاسیسات اربیل و قبل از آن بغداد و دیگر مناطق عراق، جنایات تروریستی محکوم شده است. برهم صالح تأکید کرد که حملات اربیل و دیگر مناطق، تشریک مساعی و هماهنگی تلاش‌ها جهت حمایت از دستگاه‌های امنیتی برای اعمال قانون و مبارزه با تروریسم را می‌طلبد.

الکوثر فارسی: بالگرد‌های آمریکای همچنان در حال انتقال زندانیان داعش از الحسکه و دیرالزور به مرز‌های سوریه و عراق هستند. حمله شب گذشته عناصر مسلح به یک زندان نگهداری عناصر داعش در استان الحسکه سوریه زمانی رخ داد که گشتی‌های آمریکایی قصد داشتند شماری از زندانیان داعش را به پایگاه آمریکایی الشدادی منتقل کنند.

 ان. اچ.کی ژاپن: مقامات مصری از مالک ژاپنی کشتی باری ای که کانال سوئز را برای حدود یک هفته در ماه گذشته مسدود کرد ۹۰۰ میلیون دلار غرامت درخواست کرده اند.در ماه مارس، کشتی چهارصد متری Ever Given در این شاهراه آبی به گل نشست و مانع عبور تمام کشتی های دیگر شد. درحالی که مقامات در حال تحقیقات در این باره هستند این کشتی در دریاچه ای در نزدیکی آنجا توقیف شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: هاروهیکو کورودا رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد هر گونه احیای اقتصادی به علت تداوم احتیاط در مورد همه گیری ویروس کرونا احتمالا به کندی صورت خواهد گرفت. کورودا امروز پنجشنبه اعلام کرد اقتصاد ژاپن احیا می‌شود، اما هر گونه احیای اقتصادی به علت تداوم احتیاط در مورد همه گیری ویروس کرونا احتمالا به کندی صورت خواهد گرفت. سومین اقتصاد جهان با افزایش مجدد ابتلا به کووید-۱۹ مواجه شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *