جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟

در استانبول شهر در تصرف تبلیغات انتخاباتی است. از همین حالا دولت اعلام کرده نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی برای روز یکشنبه ممنوع است و پلیس بر سر این موضوع با کسی شوخی ندارد. حکمی که نشان می‌دهد دولت نگران درگیری‌هایی است که امکان دارد میان هواداران گروه‌های مختلف در بگیرد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر ویدیویی از مهاجران کرد و ترک تبار ترکیه در بلژیک منتشر شد که نشان می‌داد طرفداران دو طرف منتظر یک جرقه هستند.

آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

در حالی که پاشینیان قلباً دوست دارد ارمنستان را به سمت اروپا هدایت کند، اما به‌نظر واقعیت‌های میدانی را درک می‌کند که هیچ مکانیسم آسانی برای خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی یا اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود ندارد.

Loading

رسانه‌ها؛ طرح گام به گام برای «برجام» مطرح نیست و …

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: در جریان بودن پیام‌ها و تعاملات دیپلماتیک در خصوص برجام، بازگشت نظامیان برای محافظت از کنگره آمریکا، در پیش بودن سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران و … از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آن‌ها را مرور می کنیم.

مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه تنها شرط توقف اقدامات جبرانی ایران را رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن دانست و گفت: طرح گام به گام برای «برجام» مطرح نیست.

ایرنا: وزرای امور خارجه ایران و فرانسه امروز شنبه پیرامون ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز سه‌شنبه در وین و بطور حضوری برگزار شود، تلفنی گفت‌وگو کردند.

ایلنا: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مسیر احیای برجام را سخت دانست.

تسنیم: مقامات آمریکایی می‌گویند برای بازگرداندن ایران به تعهدات برجامی خود، واشنگتن مجبور است تحریم‌هایی را که با این توافق مغایرت دارد، لغو کند.

ایسنا: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی درباره ازسرگیری رایزنی ها درباره توافق هسته ای نوشت: نشست وین به دنبال آن است که یک توافق با آمریکا و توافقی دیگر با ایران درخصوص گام های بازگشت به برجام حاصل شود.

خبرگزاری صداوسیما: دلار آمریکا شکننده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد بنابراین انتظار می‌رود گرایش به سمت نرخ ارز چین، تغییرات چشمگیری را در نظم پولی بین المللی باعث شود.

ایرنا: در پی امضای سند جامع همکاری های ۲۵ ساله ایران و چین برخی رسانه‌های عربی منطقه از آن به عنوان چالش دولت آمریکا و مزیتی برای اقتصاد جمهوری اسلامی ایران یاد کردند.

ایسنا: بر اساس اعلام منابع آگاه، شاهزاده بندر بن سلطان، از چهره‌های ارشد خاندان سلطنتی عربستان اقدام به فروختن یک ملک بزرگ انگلیسی خود به خانواده پادشاه بحرین کرده است.

ایسنا: نیروهای هوایی پاکستان از رزمایش‌های هوایی با مشارکت نیروهای هوایی عربستان و نیروهای هوایی آمریکا خبر دادند.

ایسنا: دیدار رئیس حزب “یمینا” رژیم صهیونیستی با نخست‌وزیر این رژیم در راستای تلاش‌ها برای تشکیل دولت بی نتیجه ماند.

ایسنا: روزنامه عبری‌زبان از جزئیات جدید معامله تبادل اسیران بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی و سرنوشت آن پس از تشکیل دولت این رژیم پرده برداشت.

ایلنا: چین و کره جنوبی توافق کردند که در زمینه حل بحران در شبه‌جزیره کره با یکدیگر همکاری کنند.

ایسنا: مشاوران امنیت ملی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بر اساس بیانیه مشترک‌شان که از سوی کاخ سفید ارائه شد، توافق کرده‌اند تا همکاری سه جانبه برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را ادامه دهند.

ایرنا: رسانه های کره جنوبی از احتمال سفر «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران با هدف گفت و گو در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور خبر دادند.

ایلنا: دیوان بین‌المللی کیفری از مرحله جدید در روابط با آمریکا پس از لغو تحریم‌ها استقبال کرد.

تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام لغو تحریم دولت بایدن علیه دادستان ارشد دادگاه لاهه، اظهار داشت که با اقدامات این دادگاه در مورد افغانستان و فلسطین مخالف است.

تسنیم: نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از رایزنی‌هایش در دوحه با ورود به کابل با رئیس شورای عالی مصالحه این کشور دیدار کرد.

تسنیم: گارد ملی آمریکا 2300 نیروی واکنش سریع را برای حمایت از پلیس کنگره در برقراری نظم و امنیت مستقر کرده است.

ایسنا: وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد، تهدیدات رئیس‌جمهور مصر درباره سد النهضه جدید نیست اما آدیس آبابا آماده هرگونه احتمالی است.

ایسنا: با آغاز دور جدید مذاکرات سد النهضه از امروز (شنبه) در کنگو، اتیوپی همچنان علی‌رغم خطرات آبگیری این سد برای مصر و سودان و سود نه چندان زیاد آن برای آدیس‌آبابا، به دلایل مختلفی ازجمله انگیزه‌های قومی و قبیله‌ای بر تکمیل و آبگیری این سد اصرار دارد.

ایسنا: وزیر خارجه مصر برای شرکت در مذاکرات سه‌جانبه با سودان و اتیوپی درباره سد النهضه به کنگو رفت.

ایرنا: صندوق دولتی نفت جمهوری آذربایجان روز شنبه مجموع درآمد  این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از دو طرح انرژی در دریای خزر را ۹۸۲ میلیون و ۶۶۴ هزار دلار اعلام  کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

ایلنا: تلاش شورای نظامی میانمار برای پایان دادن به مخالفت‌ها و بازداشت منتقدان در فضای مجازی آغاز شده است.

ایسنا: رئیس جمهوری لبنان در اولین اقدام برای مبارزه با فساد در این کشور، اعلام اسامی مفسدان و تعمیم ندادن اتهام‌ها به کل طبقه سیاسی را خواستار شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *