جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + فیلم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

سفر قریب‌الوقوع بلینکن به پکن

تهران- ایرنا- وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این هفته برای دیدار با مقام‌های ارشد پکن به چین سفر خواهد کرد.

Loading

رسانه‌ها؛ قرائت‌های مختلف از نشست آنلاین کمیسیون برجام و …

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به صورت برخط، پیش افتادن یوآن دیجیتال از دلار آمریکا به عنوان ارز جهان‌روا، احتمال آزادی نفتکش کره جنوبی و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آن‌ها را مرور می کنیم.

تسنیم: انریکه مورا، معاول دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت در بیانیه‌ای به تشریح موضوعات مورد بحث در جلسه امروز پرداخت.

ایلنا: وزیرخارجه ایران پس از جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام در توییتر نوشت که ایران و ایالات متحده دیداری نخواهند داشت؛ غیرضروری است.

ایلنا: معاون وزیر امور خارجه گفت: برای بازگشت ایالات متحده به برجام نیاز به هیچ مذاکره‌ای نیست و مسیر امریکا در این خصوص کاملا روشن است.

ایلنا: وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در نشست روز سه‌شنبه برای رایزنی درباره بازگشت متقابل به برجام، حاضر خواهد شد.

فارس: نماینده آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری با اشاره به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش گفت که مذاکراتی سخت در پیش است.

ایرنا: خبرگزاری الجزیره به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه گزارش داد که مسکو آماده میانجیگری بین تهران و واشنگتن در نشست هفته آینده وین است.

فارس: وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر این توافق به چارچوب اصلی آن شد.

ایلنا: وزیر خارجه آلمان امروز -‌جمعه- اعلام کرد که ادامه مذاکرات برجامی نشانه خوبی است، اما زمان از اهمیت بسیار برخوردار است.

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد و گفت: لغو تمامی تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران یک نیاز ذاتی برای بازگشت به برجام است. بر این اساس، ایران هم باید اجرای کامل توافق هسته ای را از سر بگیرد.

مهر: رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بن بست برجام در حال شکسته شدن است گفت: وقتی در مذاکرات وارد مسائل فنی می‌شویم یعنی مسئله به گونه‌ای در حال مدیریت شدن است.

ایسنا: وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی توقف اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران را “نقض جدی برجام” خواند.

فارس: یک پایگاه خبری در گزارشی نوشت که یکی از دیپلمات‌های غربی گفته که نمایندگان سه کشور اروپایی در نشست روز جمعه موضع سرسختانه‌تری در قبال ایران در مقایسه با موضعی که دولت بایدن تا کنون داشته اتخاذ کرده‌اند.

خبرگزاری صداوسیما: نتایج نظرسنجی یک موسسه در تورنتو نشان می دهد که اکثر ایرانی‌ها ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای، مخالفت خود را با هر مذاکره جدیدی که برنامه موشکی این کشور را در بر بگیرد اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری صداوسیما: پلتیکو نوشت یوان دیجیتال چین به زودی بر دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی پیشی می‌گیرد و به سلطه دلار پایان می‌دهد.

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمد جواد ظریف به چهار کشور آسیای مرکزی از ۱۶ فروردین ماه خبر داد.

ایرنا: یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: ایران به احتمال زیاد تانکر نفتی توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را اوایل هفته آینده آزاد خواهد کرد.

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا در نخستین تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود بر حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با روسیه تاکید کرد.

ایرنا: دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس نسبت به فعالیت نظامی اخیر روسیه ابراز نگرانی کرد و آن را تهدیدی برای اوکراین خواند.

ایسنا: وزرای دفاع قطر و انگلیس توافقی را برای افزایش شراکت و همکاری دفاعی میان دو کشور امضا کردند.

ایلنا: دبیر مطبوعاتی نخست‌وزیر ارمنستان از دیدار وی با رئیس‌جمهوری روسیه خبر داد.

ایرنا: «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در تحلیلی عنوان داشت: تاکنون سیاست‌های خاورمیانه‌ای «جو بایدن» به نفع چین تمام شده است و در آینده شکاف بیشتر میان کاخ سفید با عربستان سعودی و امارات متحده عربی به فرایند تقویت جایگاه چین در منطقه سرعت می بخشد.

ایرنا: نخست وزیر پاکستان هرگونه عادی سازی روابط با همسایه و رقیب سنتی هند را در شرایط فعلی منتفی دانست، این درحالی است که انتظار می‌رفت با ازسرگیری احتمالی تجارت میان دو کشور یخ روابط اسلام‌آباد و دهلی‌نو، آب شود.

تسنیم: مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور سیاسی و امنیتی اظهار داشت که اوضاع کنونی این کشور پیچیده است بنابراین آینده صلح نیز روشن نیست.

خبرگزاری صداوسیما: مرکز حقوق بشر یمن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی و مزدوران وابسته به آن، از اردوگاه‌های آوارگان یمنی به عنوان سپر‌های انسانی استفاده می‌کنند.

ایسنا: رئیس‌جمهور فرانسه و ولیعهد عربستان درباره تحولات منطقه گفتگوی تلفنی کردند.

ایلنا: وزیر خارجه عربستان در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وعده تسهیل پروازها از تل‌آویو به مکه و احتمال توافق زودهنگام برای عادی‌سازی روابط بین دو طرف، گفت که نمی‌دانم که آیا این اتفاق به زودی خواهد افتاد یا خیر اما گزینه عادی‌سازی قطعا روی میز است.

خبرگزاری صداوسیما: پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه ۱۲ فروردین از طریق ویدیوکنفرانس و با حضور ۲۳ کشور عضو با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

ایلنا: قیمت نفت به‌رغم خبرها از توافق اوپک پلاس برای کاهش تدریجی محدودیت‌های تولید نفت از ماه مه همچنان روند صعودی را تجربه می‌کند.

ایسنا: “کلمنت بون”، وزیر امور خارجه وزارت خارجه فرانسه امروز جمعه گفت: فرانسه و آلمان مواضع متفاوتی در مورد خط لوله نورد استریم ۲ برای حمل گاز روسیه به اروپا دارند و در تلاش برای رسیدن به تفاهم، مشغول مذاکره هستند.

خبرگزاری صداوسیما: دادستان رژیم صهیونیستی نخست وزیر این رژیم را ملزم کرد در جلسه (روز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه) دادگاه برای رسیدگی به اتهامات وارده علیه وی شرکت کند.

ایسنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو این رژیم را به سمت جنگ داخلی می‌برد.

تسنیم: رهبران راستگرای کشورهای مجارستان، لهستان و ایتالیا در نشست روز گذشته در بوداپست بر لزوم رنسانس اروپایی و ایجاد اروپایی جدید تاکید کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *