جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading

رسانه‌ها؛ سفر وزیر خارجه روسیه به ایران و …

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه روسیه به ایران، توافق عراق با عربستان برای تأسیس صندوق مالی به ارزش سه میلیارد دلار، اعمال تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه تعدادی از مقامات ایران، تغییر موضع آمریکا در برابر کرانه باختری و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آن‌ها را مرور می کنیم.

مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تهران در تاریخ ۲۴ فروردین خبر داد و گفت: این سفر بنا به دعوت دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام خواهد شد.

ایلنا: سرگی لاوروف گفت:  نشانه‌های امیدوار کننده‌ای  از سوی  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیده می‌شود که تنش و بن‌بست فعلی در مورد موضوع هسته ای ایران را حل می‌کند. لاوروف در ادامه گفت: ما در واقع طرح و نقشه‌‌ای برای بازگشت همزمان ایران و آمریکا  ارائه کرده‌ایم.

تسنیم: سفیر روسیه در آمریکا در نشستی با نمایندگان سنای این کشور گفت: ادامه سیاست اعمال تحریم‌های بی‌اساس، روابط مسکو و واشنگتن را به یک بحران عمیق کشانده، در حالی‌که عادی سازی روابط به نفع هر دو کشور خواهد بود.

تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اقدام غیردوستانه استرالیا که به تبعیت از آمریکا و متحدانش، تصمیم گرفته تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند، بدون تردید از طرف مسکو بدون پاسخ نخواهد ماند.

فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر پنجشنبه گزارش داد که ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت نظنز را افزایش داده است.

مهر: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود چکیده برنامه همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را منتشر کرد.

تسنیم: دکتر وحید قربانی، مدیرگروه سیاست خارجی پژوهشکده تحقیقات راهبردی در یادداشتی اختصاصی به بررسی ماهیت توافق جامع همکاری‌های 25 ساله ایران و چین پرداخت.

پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام: توافقنامه همکاری‌های جامع راهبردی پکن-تهران با رویکرد بُرد ـ بُرد/ جزئیات فنی توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین.

فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ضدیت این کشور با سند همکاری جامع ایران و چین ادعا کرد که واشنگتن و پکن درباره برنامه هسته‌ای ایران منافع مشترک دارند.

ایلنا: کمیته نمایندگان دائم اتحادیه اروپا از اعمال تحریم علیه هشت فرد حقیقی و سه شخص حقوقی ایران به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت آمریکایی ها از مسائل مرتبط با ردیابی ویروس برای دستکاری سیاسی در حقیقت بهره می‌گیرند.

ایلنا: روزنامه اسرائیل هیوم نوشت ایران در چند سال اخیر شاهد سخت‌ترین شرایط اقتصادی بوده اما اقتصاد ایران نابود نشده و تسلیم تحریم های آمریکا نشده است.  ایرانی‌ها راه‌های دور زدن تحریم‌ها را یاد گرفته‌اند؛ با خریدهای نفت خام ایران توسط چین، ایران با افزایش درآمدهای نفتی روبه‌رو شده است.

ایرنا: پس از نخستین دور گفتگوهای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در ریاض ۵ توافقنامه به منظور همکاری های گسترده در زمینه های مختلف به امضا رسید. تفاهم نامه ها و توافق نامه های امضا شده عبارتند از اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور توسط وزیران دارایی، تأمین مالی صادرات عربستان سعودی توسط مدیر عامل صندوق توسعه عربستان، برنامه ریزی برای توسعه و تنوع اقتصادی و نیز توسعه بخش خصوصی توسط وزیران برنامه ریزی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین کتابخانه ملی و بایگانی عراق با دفتر دارالملک عبدالعزیز عربستان توسط وزیر مسکن عراق و مدیر دارالملک عربستان و در آخر امضای تفاهم نامه بین شبکه رسانه ای عراق و رادیو و تلویزیون سعودی توسط دبیرکل شورای وزیران عراق و وزیر رسانه عربستان.

تسنیم: بغداد و ریاض به دنبال سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به عربستان، بر سر تأسیس صندوق مالی به ارزش سه میلیارد دلار موافقت کردند.

تسنیم: «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در واکنش به سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی با انتشار توئیتی اعلام کرد، من با امیدواری به سفر الکاظمی به عربستان نگاه می‌کنم.

ایلنا: قانون‌گذاران عراقی شامگاه گذشته با انحلال پارلمان این کشور در تاریخ هفتم اکتبر موافقت کردند.

تسنیم: منابع خبری از حمله به خودروهای وابسته به ائتلاف آمریکایی در شهرستان «ابوغریب» در غرب پایتخت عراق خبر دادند.

ایرنا: سوریه و عراق درباره تسهیل بازگشت آوارگان دو کشور به سرزمین های خود گفت و گو کردند.

تسنیم: شرکت‌های ترکیه‌ای به تازگی برای دور زدن بایکوت غیر رسمی کالاهای خود در عربستان اقدام به صادرات محصولاتشان از کشورهای دیگر می‌کنند.

تسنیم: طالبان بار دیگر پایگاه مشترک نظامیان افغان و خارجی که تحت حمایت سازمان سیا است را هدف حملات راکتی قرار داد.

خبرگزاری صداوسیما: بر اساس نظرسنجی‌ها، در انتخابات پارلمانی آتی ارمنستان، مردم به حزب حاکم ” اقدام من” به رهبری نیکول پاشینیان رای خواهند داد.

خبرگزاری صداوسیما: دادگاه حقوق بشر اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی ترکیه را محکوم به پرداخت ۱/۵ میلیون یورو غرامت نقدی کرده است.

تسنیم: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در خصوص سفر اتباع جمهوری آذربایجان و ترکیه به کشورهای یکدیگر بدون نیاز به گذرنامه که از امروز اجرایی خواهد شد، در صفحه توییتر خود نوشت: از امروز به بعد گردشگری با کشور جمهوری آذربایجان تنها با کارت ملی انجام می شود. وی افزود: همه موانع برداشته می شود، برادریمان بیش از این تقویت خواهد شد. این اتفاق مبارک برای شهروندانمان و برادران آذربایجانی مان مبارک باشد.

تسنیم: مدیر شرکت دفاعی بایکار و داماد اردوغان در سفر به جمهوری آذربایجان، نشان افتخار قره باغ را از رئیس جمهور این کشور دریافت کرد.

تسنیم: نرخ هر یک دلار آمریکا از ۸ لیره ترکیه فراتر رفته و با این حال، بر اساس نظرات منتقدین حزب حاکم، آن چه تمامی ندارد، تصمیمات غلط، سوء مدیریت و تداوم ولخرجی و تجمل گرایی دولت است.

ایسنا: وزارت خارجه ترکیه گزارش آمریکا درباره حقوق بشر در این کشور را ادعایی باطل خواند.

ایسنا: بنا بر اعلام کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی وی امروز پنج‌شنبه طی یک تماس تلفنی، در مورد قره‌باغ صحبت کرده و پایداری شرایط در این منطقه را مورد تأیید قرار دادند.

ایسنا: سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) گفت، روسیه در حال انجام اقداماتی برای تضمین امنیت مرزهایش در بحبوحه افزایش فعالیت‌های ناتو است.

خبرگزاری صداوسیما: شرکت خدمات هوافضای اسپیس ایکس اعلام کرد فرود نمونه‌ی نخستین موشک ماهواره بر و فضاپیمای بدون سرنشین اسپیس ایکس با شکست روبرو شد.

ایسنا: وزیر دفاع کره جنوبی امروز (پنجشنبه) خواستار یک موضع دفاعی قوی در پی آزمایش دو موشک کوتاه برد کره شمالی در دریای شرقی شده است.

ایسنا: سفارت روسیه در پیونگ یانگ در صفحه فیسبوکش اعلام کرد، هیات‌های دیپلمات از ۱۲ کشور که در کره شمالی فعال هستند به همراه تمامی پرسنل خارجی سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی این کشور را ترک کرده‌اند.

ایرنا: نماینده سازمان ملل در امور میانمار روز چهارشنبه خواستار مداخله شورای امنیت برای توقف ماشین جنگ داخلی میانمار شد.

خبرگزاری صداوسیما: هیئت عراقی به ریاست حسن التمیمی وزیر بهداشت و محیط زیست عراق با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

ایرنا: شرکت نفت دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله چهارشنبه شب اعلام کرد که ۲ فروند از کشتی‌های سوخت رسان توقیف شده به دست ائتلاف سعودی رفع توقیف شدند.

ایسنا: دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که جنگ علیه یمن ارتباطی با اهل سنت یا شیعیان ندارد بلکه برای تحقق اهداف آمریکا در منطقه است.

تسنیم: منابع نظامی یمن درباره توطئه مزدوران سعودی برای قتل عام آوارگان در مارب و اتهام‌زنی به انصارالله هشدار دادند.

تسنیم: منابع خبری از عملیات پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مراکز حساس و مهم عربستان خبر دادند.

ایرنا: وزارت امورخارجه سوریه چهارشنبه شب ضمن مخالفت با پنجمین کنفرانس بروکسل برای کمک به این کشور اعلام کرد: با توجه به عدم حضور دولت دمشق، مواضع این کنفرانس مشروعیت ندارد و غیر قانونی است.

ایسنا: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور کرانه باختری را یک منطقه اشغال شده از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

خبرگزاری صداوسیما: رئیس جمهوری آمریکا دستور عقب نشینی بخشی از نیروهای آمریکایی از غرب آسیا را صادر کرده است.

ایسنا: فارن پالسی با ارجاع به دو منبع مطلع گزارش داد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برنامه دارد تحریم‌های اعمال شده بر مقامات دیوان کیفری بین‌المللی توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا را لغو کند.

تسنیم: منابع خبری از نامزدی یک عضو سابق کنست(پارلمان) برای تصدی ریاست رژیم صهیونیستی و مانع تراشی این رژیم در برابر ورود هیئت اروپایی به رام الله برای نظارت بر انتخابات فلسطین خبر دادند.

ایسنا: رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که هرگونه نزاعی میان کشورهای عربی و اسلامی تأثیر منفی بر امت عربی و مسئله فلسطین می‌گذارد و فرصت خوبی برای رژیم صهیونیستی جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های خود درباره شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و الحاق است.

ایسنا: رئیس جمهوری فرانسه دستور داد تا سومین قرنطینه سراسری در کشور حداقل برای یک ماه اعمال شود و گفت: مدارس هم باید برای برای سه هفته و همزمان با موج سوم کرونا در کشور که تهدیدی برای انباشت بیماران در بیمارستان‌هاست، تعطیل شوند.

خبرگزاری صداوسیما: سازمان جهانی بهداشت کندی روند واکسیناسیون در اروپا را غیرقابل قبول دانست.

ایسنا: وزارت دفاع برزیل روز چهارشنبه، یک روز پس از اخراج سه رئیس قبلی به عنوان بخشی از تلاش بی‌سابقه ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل برای دخالت در ارتش، فرماندهان جدید نیروهای مسلح خود را معرفی کرد.

خبرگزاری صداوسیما: مشاور امور نژادی نخست وزیر انگلیس یک روز پس از انتشار گزارش جنجالی درباره برابری نژادی در این کشور ، استعفا کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *