جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

رسانه‌ها؛ اعلام نگرانی رئیس جمهور آمریکا از توافق ایران و چین و …

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: ابراز نگرانی رئیس جمهور آمریکا از توافق همکاری‌های جامع ایران و چین، افزایش هزینه‌های نظامی انگلیس به ویژه با توجه به افزایش تعداد بمب‌های اتمی این کشور، پایان بحران در کانال سوئز با ضرر هنگفت اقتصادی برای تجارت جهانی، استعفای ناگهانی نخست وزیر اسلواکی و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

تسنیم: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسیده بود، چقدر نگران توافق چین با ایران هستید؟ اظهار داشت: «من یک سال است نگران آن هستم.»

ایسنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امضای سند نقشه راه همکاری راهبردی ایران و چین بخشی از سیاست مقاومت فعال است.

تسنیم: یک مدرس دانشگاه معتقد است دلیل نگرانی آمریکا از امضای سند همکاری جامع ایران و چین این است که دو دشمن اصلی واشنگتن یکی در سطح جهانی و دیگری در سطح منطقه‌ای وارد همکاری نزدیکی بویژه در عرصه اقتصادی می‌شوند.

فارس: پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی» در یادداشتی به قلم «تام فودی» نویسنده و تحلیلگر انگلیسی آورده است، توافق جامع ۲۵ ساله میان ایران و چین، نظم ژئوپولیتیک فعلی را تغییر خواهد داد.

فارس: یک پایگاه خبری بین‌المللی در گزارشی درباره توافق اخیر میان ایران و چین تاکید کرد که سرکوبگری آمریکا مانع همکاری میان پکن و تهران نشده بلکه در واقع سرکوبگری تنها سبب می‌شود که کشورها همکاری بُرد-بُرد بیشتری را پیگیری کنند.

ایلنا: عاموس یادلین، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد: چین از یک سو با داشتن سلاح اتمی توسط ایران مخالف است اما کمکی نیز برای متوقف کردن و مقابله با  این کشور نمی‌کند. ایران با کمک چین  اعمال فشار ایالات متحده  را متوقف می‌کند.

ایسنا: رئیس جمهور پیشین آمریکا که بارها مدعی شده بود آماده توافق با ایران است بار دیگر ادعا کرد که در زمان ریاستش بر دولت آمریکا در آستانه رسیدن به توافق با ایران بود.

تسنیم: نماینده تجاری آمریکا بر این باور است که واشنگتن طرح و برنامه‌ای برای لغو تعرفه‌های تجاری اعمال شده علیه چین ندارد.

ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی روابط کشورش با چین را “به طور فزاینده خصمانه” دانسته و گفت که خواستار برخورد “از موضع قدرت” با پکن در هرگونه تعامل یا تقابل احتمالی است.

مهر: مهدی صفری، سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه سند راهبردی ایران و چین هیچ ارتباطی به برجام ندارد، گفت: اگر این سند ۶ سال پیش امضا می‌شد، بسیاری از مشکلات اقتصادی می‌توانست مرتفع شود.

خبرگزاری صداوسیما: وزیر امور خارجه و مشاور دولتی چین اعلام کرد چین و امارات عربی متحده در پی تقویت مشارکت راهبردی جامع در دوره جدید هستند.

ایلنا: وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به تاجیکستان تاکید کرد که هدف جمهوری اسلامی کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری‌ها در افغانستان است.

فارس: وزیر امور خارجه هند در دیدار با ظریف در دوشنبه ضمن تأکید بر لزوم همکاری کشورهای منطقه به ویژه هند و جمهوری اسلامی در تحکیم صلح و ثبات در افغانستان، آمادگی این کشور را برای گسترش تجارت با ایران اعلام کرد.

خبرگزاری صداوسیما: دولت انگلیس از افزایش هزینه های نظامی این کشور از جمله افزایش تعداد بمب های اتمی در بودجه سالیانه این کشور خبر داد.

ایسنا: رئیس جمهور ونزوئلا به دنبال مواجهه کشورش با موج دوم کروناویروس برنامه اعطای “نفت در ازای واکسن” را پیشنهاد داد.

ایرنا: کاراکاس مسدود شدن حساب کاربری فیس بوک نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا، را سیاست تمامیت خواهی دیجیتال فیس بوک خواند و آن را حمایت و دنباله روی از تحریم های آمریکا علیه کشورش دانست.

تسنیم: رئیس جمهوری مصر از پایان یافتن بحران ناشی از به گِل نشستن یک کشتی غول‌پیکر در کانال سوئز خبر داد.

خبرگزاری صداوسیما: با گذشت شش روز از بسته بودن آبراه مهم و راهبردی سوئز، تاکنون نزدیک به ده میلیارد دلار به تجارت جهانی زیان وارد شده است.

خبرگزاری صداوسیما: رئیس مجلس لبنان گفت اگر دولت این کشور تشکیل نشود همه لبنان در خطر است و همه لبنانی ها همانند کشتی تایتانیک غرق خواهند شد.

تسنیم: نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد از اداره برخی وزارتخانه‌ای این کشور توسط سرپرست‌ اعلام کرد که دولت با عدم احترام به قانون اساسی به استبداد رای روی آورده است.

خبرگزاری صداوسیما: وزارت امور خارجه پاکستان در آستانه موعد مقرر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان اعلام کرد: خروج آمریکا از افغانستان باید منظم و مسئولانه باشد.

ایرنا: وزیر امورخارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای سعودی خود درباره حل اختلافات میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، وضعیت یمن و تحولات پیرامون منطقه رایزنی کرد.

ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: امضای سند همکاری‌های جامع ایران و چین می‌تواند به الگوی بارز برای همکاری بلند مدت دوجانبه و یا چندجانبه با دیگر کشورها معرفی شود.

تسنیم: بنیامین نتانیاهو که برای بقای خود در صحنه سیاسی و قدرت رژیم صهیونیستی، خود را به آب و آتش می‌زند، برای تشکیل دولت جدید به «گدعون ساعر» متوسل شده است.

خبرگزاری صداوسیما: نخست وزیر ارمنستان بر گسترش روابط راهبردی کشور با روسیه تاکید کرد.

خبرگزاری صداوسیما: نخست وزیر ارمنستان پس از چندین هفته مقاومت در برابر اعتراضات مردمی سرانجام تسلیم شد و عصر یکشنبه اعلام کرد در ماه آوریل استعفا خواهد کرد.

ایسنا: نخست وزیر اسلواکی در پی یک ماه مناقشه سیاسی در این کشور از بابت تصمیمش برای خریداری واکسنهای روسی کرونا از رهبری ائتلاف حاکم کناره گیری کرد.

خبرگزاری صداوسیما: رئیس سازمان بهداشت جهانی بار دیگر از توزیع ناعادلانه واکسن کرونا بشدت انتقاد کرد و گفت بحران جهانی به پاسخ جهانی نیاز دارد.

ایرنا: «هووا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین یک شنبه شب در پیام توییتری اعلام کرد برخی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا ، چین را تهدیدی برای جهان توصیف می کنند این در حالی است که آنها ۶۰ درصد واکسن های (کرونا) کل دنیا را احتکار کرده اند و به دیگر کشورها نمی دهند.

ایلنا: کره‌شمالی با انتقاد از موضع شورای امنیت در قبال آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور، تصریح کرد که این نهاد، رویکردی دوگانه در پیش گرفته است.

ایرنا: روزنامه دِ تلگراف انگلیس روز دوشنبه به نقل از گزارش های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی در اطراف بندر “سینپو” در کره شمالی اعلام کرد که این کشور آماده راه اندازی زیردریایی است که توانایی پرتاب موشک های بالستیک را دارد.

تسنیم: برگزاری اولین رزمایش مشترک مرکز ضدتروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع در دریای خزر بدون حضور جمهوری آذربایجان و همچنین بدون وجود تهدید جدی تروریستی در دریای خزر، می‌تواند به پیمانکاران احتمالی پروژه ترانس‌خزر مرتبط باشد.

ایلنا: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که بر اساس نتایج تحقیقات مشترک این سازمان و کارشناسان چینی، فرضیه تولید و انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان کاملا منتفی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *