جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading

رسانه‌ها؛ امضای سند همکاری 25 ساله ایران و چین و …

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه‌ها: امضای سند همکاری‌های جامع 25 ساله میان ایران و چین، فرصت سوزی برجامی دولت بایدن، تقابل نگاه روسیه و چین با غرب، واکنش ایران به تهدید انگلیس علیه ان پی تی، تاکید طالبان بر جدی بودن تهدید خود علیه نیروهای بیگانه و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

مهر: سند جامع همکاری‌های ایران و چین توسط «محمد جواد ظریف» و «وانگ یی» وزیران خارجه دو کشور امروز در محل وزارت امور خارجه امضا شد.

ایسنا: رئیس جمهور روابط با چین را برای جمهوری اسلامی ایران راهبردی و مهم خواند و با اشاره به اراده دو کشور برای همکاری های بلند مدت ، بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها اعم از سیاسی، اقتصادی تاکید کرد.

فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در توئیتی نوشت: برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های جامع ایران و چین علیه کشور ثالثی نیست و صرفا براساس منافع متقابل تدوین شده است.

ایرنا: برنامه همکاری جامع ایران و چین گذشته از اینکه مسیر همکاری‌های تهران و پکن در ۲۵ سال‌آینده را روشن می‌کند، الگویی برای نظم دهی به روابط خارجی و پرهیز از نگاه جزیره‌ای به ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی روابط خارجی است.

تسنیم: تقویت روابط با شرق مستلزم یک نگاه راهبردی به این مقوله است چرا که با افول آمریکا و ظهور قدرت‌های جدید به ویژه در شرق، راهی را جز توسعه همکاری ها با شرق پیش رو نمی‌گذارد.

فارس: یک نشریه آمریکایی در یادداشتی نوشت، اقدام آمریکا در رد پیشنهاد اروپایی‌ها برای کاهش تحریم‌های ایران موجب شد فرصتی مناسب برای بازگشت به برجام از بین برود.

خبرگزاری صداوسیما: رئیس جمهور آمریکا گفت به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشنهاد کرده است که کشور‌های دمکراتیک باید یک برنامه زیرساختی برای رقابت با چین داشته باشند.

فارس: نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در بخشی از گفت‌وگوی تلفنی خود درباره ضرورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی صحبت کردند.

ایلنا: وال استریت ژورنال نوشت، یک مقام آگاه آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت که ما این امر را بارها به صراحت اعلام کردیم که خروج از برجام یک اشتباه واضح بود.

تسنیم: سخنگوی کرملین گفت: روسای جمهوری روسیه و چین در این باره کاملاً هم عقیده هستند که آمریکا درک خود از دموکراسی را به سایر کشورهای جهان تحمیل کرده و اگر کسی بر آن منطبق نباشد، از سوی واشنگتن مستبد و خودکامه معرفی می‌شود.

تسنیم: رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که فناوری‌های جدید دیجیتالی و فضای مجازی به عرصه‌ای برای تهدیدات جهانی، رویارویی نابرابر و حملات سایبری علیه منافع ملی کشورها تبدیل شده است.

ایسنا: پلیس انگلیس در بیانیه‌ای از بازداشت ۱۰ تن در شهر بریستول، واقع در جنوب غرب انگلستان در روز جمعه خبر داد. اعتراضات بر سر یک لایحه نظارتی جدید به خشونت کشیده شد و معترضان بطری‌های شیشه‌ای و آجر به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند.

تسنیم: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اقدامات مخرب سیاسی و نظامی آمریکا و ناتو، مانع اصلی برقراری ثبات و امنیت در منطقه ماوراء قفقاز و لزوم توافقنامه حقوقی برای عدم استفاده از توان نظامی در این منطقه است.

ایسنا: معاون نمایندگی دایم ایران در ژنو با اشاره به سیاست هسته ای جدید انگلیس و اعلام نخست وزیر آن کشور مبنی بر افزایش ۴۴ درصدی زرادخانه هسته‌ای خود، این اقدام را نقض فاحش تعهدات خلع سلاحی آن کشور وفق ماده ۶ معاهده عدم اشاعه هسته‌ای و ضربه‌ای اساسی به اعتبار رژیم عدم اشاعه دانست که بقای آن معاهده را در معرض تهدید قرار می دهد.

خبرگزاری صداوسیما: ناوگان دریایی قطب شمال روسیه، نخستین بار با موفقیت سه فروند موشک زیر سطحی در فاصله ۳۰۰ زیر یخ‌های قطب شمال به سوی اهداف تعیین شده شلیک کردند.

خبرگزاری صداوسیما: سخنگوی طالبان، بر جدی بودن تهدید این گروه درباره از سرگیری حملات به نیرو‌های خارجی، در صورت خارج نشدن آن‌ها از این کشور تاکید کرد.

تسنیم: سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به حضور نیروهای آمریکایی و آلمانی اظهارداشت که بار جنگ بر دوش نیروهای امنیتی افغانستان است و از کمک هر کشوری برای مقابله با تروریسم استقبال می‌کنیم.

تسنیم: رویکرد هند در سال‌های اخیر دچار تغییر شده است و این کشور همزمان با حمایت از دولت افغانستان تمایل دارد تا با طالبان نیز رابطه برقرار کند.

خبرگزاری صداوسیما: ده نظامی افغان از جمله فرمانده پلیس شهرستان «سنگین» استان هلمند در حمله طالبان به مرکز این استان کشته شدند.

تسنیم: برگزاری انتخابات زودهنگام بخشی از سناریوی رئیس جمهور افغانستان و تقلا برای ماندن در قدرت است زیرا این طرح با مدیریت اشرف غنی امکانپذیر نیست و زمینه فنی و شفاف آن نیز در این کشور وجود ندارد.

ایرنا: «مهدی مشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن جمعه شب طی سخنانی به مناسبت روز ملی مقاومت مردم یمن گفت: جهان ما را در تجاوز به کشورمان تنها گذاشت.

ایلنا: منابع خبری از کشته شدن «امین الوائلی» از فرماندهان ارشد نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در مأرب خبر دادند.

تسنیم: منابع لبنانی گزارش دادند که سعد حریری و رئیس پارلمان لبنان طی نشستی طولانی درباره اقدام عملی جهت تشکیل دولت توافق کردند.

ایسنا: مدیر تاسیسات نفتی جنوب لبنان ماهیت مواد هسته‌ای که در این کشور کشف شدند و زمان ورود آنها به لبنان را اعلام کرد.

ایسنا: نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اردوگاه “الهول” واقع در شمال سوریه را با هدف آماده‌سازی برای یورش به آن محاصره کردند.

ایسنا: نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش به حضور نیروهای زمینی خارجی احتیاجی ندارد، بلکه به حمایت بین‌المللی و تداوم عملیات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن جهت حملات هوایی علیه مخفیگاه‌های اعضای گروه تروریستی داعش نیاز دارد.

ایسنا: پس از آنکه سفیر آمریکا در عراق اولویت‌های دولت جدید این کشور در عراق را اعلام کرد، برخی کارشناسان آن را نشان‌دهنده تغییری در رویکرد این کشور نسبت به عراق دانسته و برخی نیز بر این باورند موانع بزرگی در راه تحقق آن‌ها وجود دارند.

ایسنا: کره‌شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اولین گام اشتباه را برداشته و با انتقاد از آزمایش موشکی “دفاع از خود” آن خصومت عمیق خودش را فاش کرده است.

خبرگزاری صداوسیما: سخنگوی کاخ سفید گفت: در مرحله نهایی بازبینی در سیاست خود در زمینه کره شمالی قرار داریم.

ایلنا: یک منبع دیپلماتیک از برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه برای بررسی آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی خبر داد.

تسنیم: منابع سعودی از اقدام تهدید آمیز رژیم آل سعود علیه خانواده یک زندانی سیاسی خبر دادند. همچنین، منابع از ناپدید شدن مشکوک دختر روزنامه نگار معروف منتقد آل سعود و همسر یک فعال حقوق بشری زندانی خبر دادند.

خبرگزاری صداوسیما: دادگاه قانون اساسی آلمان جلوی تصویب نهایی طرح صندوق احیای اروپا را گرفت تا شکایت مطرح شده از این طرح سرمایه گذاری که از طریق بدهی، تأمین مالی می‌شود، بررسی شود.

تسنیم: حمایت از دولت وفاق ملی و سیاستمداران نزدیک به گفتمان حزب عدالت و توسعه برای ترکیه تبدیل به یک هدف راهبردی شده اما هنوز هم مشخص نیست که تقسیم قدرت و ساختار سیاسی آتی در این کشور به چه شکلی خواهد بود.

تسنیم: جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که شمار بیماران اورژانسی در فرانسه به شدت افزایش پیدا کرده و مقام‌های آلمانی هم تایید هر چه سریعتر واکسن اسپوتنیک وی روسیه را درخواست کرده‌اند.

تسنیم: ناکامی مجدد نتانیاهو در تشکیل یک کابینه مستقل، خشم سران حزب لیکود را برانگیخت و آمار حاکی از کاهش چشمگیر حمایت طرفداران حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آن، در مناطق مختلف است.

ایسنا: اتحادیه عرب نسبت به ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان موریتانی و قطر و توافق بر سر بازگشایی سفارتخانه‌های خود در آینده‌ای نزدیک استقبال کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *