جدیدترین مطالب

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

Loading

رسانه‌ها؛ حمله انصارالله و ارتش یمن به عربستان در روز ملی مقاومت و …

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: حملات انصارالله و ارتش یمن به عربستان همزمان با روز ملی مقاومت در یمن و برگزاری تظاهرات در حمایت از مقاومت، خشم نتانیاهو از نتیجه انتخابات رژیم صهیونیستی، سهم هیچ خاورمیانه در نشست خبری رئیس جمهور آمریکا، پذیرش اتهام تهدید گزارشگر ویژه سازمان ملل از سوی عربستان، واکنش طالبان به خارج نشدن آمریکا از افغانستان و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداوسیما: همزمان با آغاز هفتمین سالگرد تهاحم ائتلاف سعودی – آمریکایی به یمن ارتش و کمیته‌های مردمی ضربه دردناکی به تاسیسات شرکت آرامکو وارد کردند.

ایسنا: همزمان با اعلام حمله انصارالله یمن به پایگاه فرآورده های نفتی عربستان در جازان، سخنگوی ارتش یمن از هدف قرار دادن مقرهای نظامی و تأسیسات حیاتی متعلق به دشمن سعودی خبر داد.

ایلنا: وزارت دفاع عربستان سعودی امروز- جمعه- به عملیات نظامی جنبش انصارالله در عمق خاک سعودی واکنش نشان داد.

ایرنا: امروز جای‌جای یمن از صنعاء گرفته تا صعده و الحدیده شاهد برگزاری تظاهرات به مناسبت روز ملی مقاومت بوده است.

تسنیم: شرکت کنندگان در راهپیمایی روز پایداری در صعده با صدور یک بیانیه از یگان پهپادی و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن خواستند که به ضربات مهلک خود به قلب عربستان ادامه دهند.

ایرنا:  شبکه دویچه وله بامداد جمعه گزارش داد، با گذشت ۶ سال از جنگ داخلی در یمن که عربستان نقش کلیدی در آن دارد، انصارالله از زمان شروع درگیری به طور مداوم در حال پیروز شدن است و عربستان دیگر نمی‌تواند در جنگ پیروز شود.

خبرگزاری صداوسیما: اختلافات موجود بین مزدوران اماراتی و عربستانی بشدت در حال افزایش است؛ به طوری که هر دو گروه، یکدیگر را به پایبند نبودن به توافق‌ها و تلاش برای تنش زایی متهم می‌کنند.

ایرنا: پویش مخالف تجارت سلاح انگلیس (CAAT) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ششمین سالگرد تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن، تخمین زد که دولت لندن تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیارد پوند به ریاض سلاح فروخته است.

ایرنا: نتایج نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب نشان داد اردوگاه حامی بنیامین نتانیاهو تنها ۵۲ کرسی کسب کرد، درحالی که احزاب مخالف وی ۵۷ کرسی بدست آوردند.

ایسنا: تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر این رژیم پس از آنکه ۳۰۰ هزار رای را در انتخابات از دست داد، اکنون خشمگین است.

ایسنا: جنبش حماس تاکید کرد که بر روی هیچگونه تغییراتی در داخل جامعه اسرائیل حساب باز نکرده و تنها بر اراده و مقاومت مستمر مردم برای مقابله با اشغالگران و طرح‌های آنها برای نابودی مساله فلسطین حساب باز می‌کند.

ایلنا: روزنامه هاآرتص از مخالفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست اردن برای تامین منابع آبی از سرزمین‌های اشغالی به این کشور خبر داد.

ایسنا: وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: فشار حداکثری ترامپ علیه ایران کاملا شکست خورد، بایدن نباید همان اشتباه را تکرار کند.

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا در حالی پس از ۶۵ روز نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد که بیشترین مباحث آن درباره بحران مهاجران مرز جنوبی بود و این دولت مدعی دموکراسی، سخنی از پایان دادن به نقض قطعنامه شورای امنیت، برجام و پایان دادن به جنگ‌های دائمی به میان نیاورد.

تسنیم: منابع سوری از تظاهرات مردمی در شهر حسکه علیه اقدامات شبه نظامیان وابسته به آمریکا خبر دادند.

ایسنا: رئیس هیات حقوق بشر عربستان اعلام کرد، وی همان مسؤول عربستانی است که گزارشگر ویژه سازمان ملل گفته بود وی را تهدید به قتل کرده است.

تسنیم: یک منبع عراقی به روسیا الیوم اعلام کرد: مصطفی الکاظمی هفته آینده به عربستان سفر می‌کند.

ایسنا: وزیر دفاع عراق به ارمنستان سفر و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

ایسنا: به دنبال انتقادات گسترده‌ از دولت آمریکا به خاطر عدم مجازات مناسب پادشاهی عربستان در پی قتل جمال خاشقچی، یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای اعمال برخی محدودیت‌ها علیه ریاض در پی گزارش اطلاعاتی ماه گذشته که نشان داد ولیعهد این کشور در قتل این روزنامه نگار دست داشته، صادر کرد.

تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از یک سو و آزمایش‌های موشکی کره شمالی از سوی دیگر باعث تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده است، طرفین را به خویشتن‌داری و عاقبت‌اندیشی دعوت کرد.

ایسنا: همزمان با اینکه کره شمالی ادعا کرد که در پرتاب‌های موشکی اخیرش نوع جدیدی از یک موشک بالستیک کوتاه‌برد تاکتیکی را آزمایش کرده است، وزارت امور خارجه آمریکا پرتاب موشک های کره شمالی را تهدیدی برای امنیت و ثبات بین المللی توضیف و آن را محکوم کرد.

ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با شبکه یورونیوز تأکید کرد، علیرغم احتمال همکاری میان آمریکا و روسیه، واشنگتن و متحدان اروپایی اش دست از مقاومت در برابر اقدامات تهاجمی روسیه بر نخواهند داشت.

ایرنا: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات انتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا درباره اقدامات روسیه علیه مصونیت زایی واکسن ها را احمقانه و مضحک خواند.

تسنیم: طالبان در واکنش به تصمیم آمریکا و آلمان به عدم خروج از افغانستان در مهلت توافق شده هشدار داد که ادامه حضور نیروهای خارجی به معنی ادامه جنگ است.

تسنیم: رئیس جمهور سابق افغانستان اظهارداشت که صلح با طالبان از طریق توافق‌های خارجی حاصل نمی‌شود بلکه از طریق توافق بین‌الافغانی تامین می‌گردد.

ایسنا: کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز جمعه مورخ 6 فروردین ماه 1400 با «زمیر کابولوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیرکل دپارتمان دوم آسیای وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

ایسنا: آرژانتین از خروج خود از گروه لیما که یک گروه چند جانبه متشکل از کشورهای آمریکای لاتین است، خبر داد.

تسنیم: رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان ابتلای روزانه ۱۰۰ هزار نفر به کرونا در صورت تداوم شرایط حاد فعلی را قابل تصور دانسته و وزیر بهداشت فرانسه هم تصویر تیره و تاری را از اوضاع این پاندمی در کشور خود ترسیم کرده است.

خبرگزاری صداوسیما: نگرانی‌های جدیدی درباره میزان اثربخشی و همچنین عوارض واکسن ضد کرونا آسترازنکا در آمریکا مطرح شده است.

ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در مصاحبه با رسانه روسی «ریا نووستی» گفت: در ماه آوریل تولید مشترک واکسن «اسپوتنیک وی» بین ایران و روسیه آغاز خواهد شد و دو شرکت ایرانی در حال حاضر در این خصوص با طرف روسی همکاری می کنند.

ایرنا: هم زمان با ادامه تظاهرات ضدنظامیان حاکم بر میانمار در روز جمعه، بانک جهانی در باره احتمال کوچک شدن اندازه اقتصاد این کشور جنوب آسیا به میزان ۱۰ درصد در پی تنش های پس از کودتای ماه گذشته (فوریه)، هشدار داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *