جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

پاریس: شکست هفتم اکتبر تهدیدی دائمی برای موجودیت اسرائیل است

تهران- ایرنا- جیرار آرو دیپلمات ارشد فرانسوی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در تهاجم وحشیانه ارتش این رژیم به نوار غزه، تاکید کرد: شکست ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تهدیدی دائمی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

تهران- ایرنا- اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است.

Loading

رسانه ها ؛ انتقاد از توسعه زرادخانه هسته ای انگلیس و…

۱۳۹۹/۱۲/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتقاد هسته ای آلمان  از انگلیس، هشدار جنگ آمریکا به کره شمالی، تاکید آمریکا بر توقف فوری طرح ساخت خط لوله نورد استریم۲، عذرخواهی آمریکایی‌ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه، طرح "آتش‌بس عادلانه" و "جدول زمانی سریع" واشنگتن برای مذاکرات یمن، پیشروی برق آسای نیروهای صنعا به سمت شهر مأرب، تداوم بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی سه روز مانده به انتخابات، مهلت یک ماهه دیوان کیفری بین‌المللی به رژیم صهیونیستی، هشدار ترکیه به آمریکا درخصوص خرید سامانه موشکی روسی، درخواست سناتورهای آمریکایی از بایدن برای توافقی «گسترده» با ایران، معرفی جانشینان احتمالی لوکاشنکو، استقبال دولت افغانستان از بیانیه پایانی نشست مسکو ،دستکاری مقامات کانادا در مدارک پرونده بازداشت مدیر ارشد شرکت هوا وی، پایان گفت و گوی دو روزه آمریکا و چین ، هشدار پکن به آمریکا درخصوص مداخله در امور داخلی هنگ کنگ و تاکید سران اتحادیه اروپا بر کاهش تنش‌ها بین ترکیه و یونان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد تصمیم انگلیس برای توسعه ذخایر هسته‌ای خود مغایر با تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای است. هایکو ماس گفت: نمی‌خواهیم زرادخانه تسلیحات هسته‌ای گسترش یابد. اگر شما هم نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، نباید آن را گسترش دهید. وی در پاسخ به این سوال که نظر وی در مورد اظهارات روز سه شنبه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره این که دولت وی محدودیت شمار کلاهک‌های «ترایدنت» را در انبار‌های هسته‌ای انگلیس برای نخستین بار در بیش از ۳۰ سال برمی دارد، چیست، گفت: دولت آلمان بر این باور است که در حال حاضر کلاهک‌های هسته‌ای بسیار زیادی در جهان وجود دارد و به همین دلیل ما نمی‌خواهیم زرادخانه‌های هسته‌ای گسترش یابند.

خبرگزاری ایرنا: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داد نیروهای آمریکایی آماده هستند «همین امشب» وارد جنگ شوند. استین در جریان کنفرانس خبری مشترک آنتونی بلینیکن وزیر امور خارجه آمریکا و همتای او از کره جنوبی در نشستی گفت که دولت جو بایدن و ارتش آمریکا خود را متعهد به پاکسازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای می داند.

دویچه وله: آمریکا خواستار توقف فوری طرح ساخت خط لوله نورد استریم۲ شد. وزیر خارجه آمریکا از شرکت‌های دخیل در پروژه خط لوله گازی نورد استریم۲ خواست هر چه سریع‌تر از آن خارج شوند در غیراین صورت انتظار تحریم‌های آمریکا را باید داشته باشند. روسیه تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.آمریکا به شدت با این طرح مخالفت می‌کند و بارها از مقامات آلمانی خواسته است که این پروژه را اجرا نکنند.

اسپوتنیک روسیه: آمریکایی ها به دلیل اظهارات مقامات آمریکایی از سفارت روسیه عذرخواهی کردند. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، گفت که سفارت در واشنگتن نامه هایی از شهروندان آمریکایی دریافت کرده است که از اظهارات دولت آمریکا در مورد روسیه عذرخواهی می کنند.در بیانیه آنتونوف که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه منتشر شده آمده است: ” من می خواهم از شهروندان ایالات متحده که برای حمایت از توسعه روابط دوستانه بین روسیه و ایالات متحده نامه به سفارت ارسال کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. بسیاری مخالفت خود را با اظهارات عجولانه ای که اخیراً از واشنگتن درباره فدراسیون روسیه انجام شده است، عذرخواهی کردند.”

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): روزنامه الشرق الاوسط نوشت: نماینده جو بایدن در امور یمن پیشنهاد “آتش بس عادلانه” را ارائه کرده است. همچنین واشنگتن و سازمان ملل “جدول زمانی سریعی” را ارائه کرده‌اند که از طریق آن می‌توان مشکلاتی همچون دسترسی به بنادر را به سرعت حل و فصل نمود.

خبرگزاری تسنیم: منابع یمنی از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی شهر مأرب و عقب نشینی نیروهای ائتلاف و مزدوران آنها با برجای گذاشتن اجساد کشته شدگانشان خبر می‌دهند. منابع یمنی از درگیری‌های شدیدی که در حومه شهر مأرب میان نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی با نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها و القاعده جریان دارد، خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای صنعا موفق به تسلط بر مناطق جدید در ورودی شمالی و غربی شهر شدند.

خبرگزاری فارس: آخرین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی بعد از برگزاری چهارمین انتخابات پارلمانی نیز ادامه خواهد داشت.به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده پیش از انتخابات هستند، نشان می‌دهد هیچکدام از ائتلاف‌های راست یا چپ نمی‌تواند از صندوق آراء به اکثریت ۶۱ کرسی پارلمان (کنست) نمی‌رسند. بر اساس این پیمایش که توسط شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده، حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اکثریت خود در کنست را از دست داده اما همچنان با ۳۱ کرسی از دیگر احزاب جلوتر است.

الکوثر فارسی: دیوان کیفری بین‌المللی در آستانه تحقیقات در باره جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی یک ماه فرصت داد تا درخواست احتمالی برای به تعویق افتادن تحقیقات این پرونده را ارائه کند. این نهاد قضایی بین المللی مستقر در شهر لاهه هلند پیش‌تر از صلاحیت خود جهت رسیدگی به جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی خبر داده بود و اعلام کرده بود که مراحل مقدماتی تحقیقات روی این پرونده را آغاز کرده است.

خبرگزاری مهر : سخنگوی کمیته دفاعی پارلمان ترکیه تاکید کرد که موضوع خرید سامانه موشکی اس – ۴۰۰ روسی، مساله‌ای حاکمیتی بوده و آنکارا نیازی به کسب اجازه از واشنگتن برای خرید این سامانه ندارد. «مراد بایباتور» سخنگوی کمیته دفاعی پارلمان ترکیه در واکنش به ناخشنودی واشنگتن از تصمیم این کشور برای خرید سامانه دفاع موشکی روسی اس – ۴۰۰ اعلام کرد که تغییری در تصمیم آنکارا ایجاد نخواهد شد و ترکیه نیازی به کسب اجازه از آمریکا برای خرید این سامانه موشکی ندارد.

العالم فارسی: «باب منندز» سناتور تاثیرگذار دموکرات و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه نامه‌ای را که تحت حمایت لابی صهیونیستی «آیپک» قرار دارد در سنا پخش کردند که عملا با بازگشت واشنگتن به برجام مخالفت می‌کند.کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) از طرفداران خود خواسته از سناتورهای آمریکایی بخواهند نامه‌ای را امضا کنند که از دولت آمریکا می‌خواهد به توافقی گسترده با ایران دست بیابد و عملاً با تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای در قالب فعلی آن در تضاد است.

یورونیوز:  الکساندر لوکاشنکو وزاری سابق کشور و بهداشت بلاروس را به عنوان جانشینان احتمالی خود پس از کنار رفتن از قدرت معرفی کرد. رئیس جمهوری بلاروس ضمن نام بردن از این دو وزیر سابق به عنوان جانشینان احتمالی خود، تاکید کرد کرد که فقط انتخابات می‌تواند تعیین کند چه کسی پس از وی جایش را خواهد گرفت.

آناتولی  ترکیه: وزارت امور خارجه افغانستان از بیانیه مشترک آمریکا، روسیه، چین و پاکستان (ترویکا توسعه یافته) پس از نشست مسکو که با ایجاد «نظام امارت اسلامی»‌ مخالفت کرده، استقبال کرد. وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت افغانستان از صراحت اعلامیه‌ای مبنی بر این ‌که (ما احیای امارت اسلامی را حمایت نمی‌کنیم) استقبال کرده، بر این اصل تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی یگانه ساختار فراگیر و قابل قبول برای تامین مشارکت سیاسی، کثرت‌گرایی، برابری شهروندی و حفظ نظم و ثبات در یک جامعه متنوع و متکثر همچون افغانستان است».

رادیو چین: وکیل منگ وان جوئو مدیر ارشد شرکت هوا وی چین که در بازداشت کانادا به سر میبرد، در دادگاه عالی ایالت بریتیش کلمبیای کانادا با نشان دادن ویدیوی نظارت و ثبت مقامات اداره خدمات مرزی کانادا، آنها را به دستکاری در مدارک ارائه شده به دادگاه متهم کرد. وکیل مدیر شرکت هوا وی اعلام کرد که مقامات اداره خدمات مرزی کانادا عمداً اطلاعات شخصی منگ وان جوئو از جمله رمز تلفن همراهش را به پلیس کانادا و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) ارائه داده اند.

 ان. اچ.کی ژاپن: آمریکا و چین اولین گفت و گوی رو در روی خود از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن را به پایان بردند. دو طرف قبل از شروع گفت و گو در مقابل خبرنگاران با به باد انتقاد گرفتن یکدیگر روابط بد دو کشور را نشان دادند.آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در روزهای پنجشنبه و جمعه با یانگ جیه چی، مقام ارشد سیاست خارجی چین و وانگ ای، وزیر خارجه این کشور در شهر آنکوریج در آلاسکا دیدار کردند.

خبرگزاری ایلنا:  هیئت عالی‌رتبه چین پس از دیدار با نمایندگان آمریکا در آلاسکا از واشنگتن خواست تا از مداخله در امور داخلی چین از جمله مسئله هنگ کنگ خودداری کند. این هیئت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سازوکار هنگ کنگ مسئله‌ای است مرتبط با چین و شیوه توسعه و پیشبرد امور در این منطقه از جمله مسائل انتخاباتی امری است مربوط به مسائل داخلی چین.

ایران پرس: سران اتحادیه اروپا در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس‌جمهور ترکیه خواستار ادامه مداکرات بین آنکارا و آتن بر سر آب‌های مورد مناقشه در دریای مدیترانه شدند. به دنبال افزایش تنش‌ها بین ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه، سران اتحادیه اروپا امروز در یک کنفرانس ویدئویی با رئیس جمهور ترکیه، خواستار صلح بین دو کشور از سوی آنکارا شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *