جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

رسانه ها ؛ تمرکز آمریکا بر شرق آسیا و…

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اظهارات جنجال برانگیز وزیر خارجه آمریکا درباره تایوان، سفر وزیردفاع آمریکا به شرق آسیا، بی توجهی کره شمالی به تلاش دولت بایدن برای مذاکره ، تلاش رئیس ارتش اسرائیل برای لابی با اروپا علیه ایران، برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو برای سی و هشتمین هفته متوالی، تکذیب مذاکرات محرمانه میان سوریه و رژیم صهیونیستی، سفر هیأت حزب الله در مسکو، واکنش اردوغان به رزمایش مشترک عربستان و یونان، برگزاری انتخابات منطقه‌ای در آلمان، انتقاد برگزیتی  ایرلند از بریتانیا ، تاکید سازمان ملل بر خروج نیروهای خارجی از لیبی، واکنش حوثی‌ها به پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها،گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا، درخواست شش کشور اروپایی از اتحادیه اروپا برای بررسی توزیع عادلانه واکسن کرونا، هشدار دبیرکل سازمان ملل درخصوص تغییرات آب و هوایی و اعلام آمادگی کابل برای حضور در کنفرانس‌های صلح ترکیه و مسکو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با شکستن تابوی میان مقامات آمریکایی در استفاده از برخی عبارات برای اشاره به تایوان، این جزیره را ”کشور“ نامید. بلینکن در نشست کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ”من دیدگاه شما را مطرح می‌کنم که تایوان یک دموکراسی قدرتمند، یک قدرت بسیار توانمند در فناوری و کشوری است که می‌تواند نه فقط به مردم خود، بلکه به جهان کمک کند.

خبرگزاری ایرنا: لوید آستین وزیردفاع آمریکا برای راهی شدن به سفر شرق آسیا، وارد پایگاه هوایی آمریکا در هاوایی شد آستین در حساب توئیتر وزیر دفاع آمریکا نوشت که وی قرار است در جریان سفر یکهفته ای خود به منطقه شرق آسیا از کشورهای ژاپن، کره جنوبی و هند دیدار کند.

خبرگزاری مهر : یک مقام دولت بایدن از عدم پاسخ کره شمالی به تلاش های واشنگتن برای مذاکره و برقراری ارتباط خبر داد. علیرغم تلاش‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای برقراری ارتباط و مذاکره با کره شمالی اما پیونگ یانگ تا کنون پاسخی به آن نداده است. بر اساس این گزارش، رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا افزود که کره شمالی به تلاش‌های دولت بایدن از نیمه ماه فوریه برای برقراری ارتباط پاسخی نداده است.

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای انزوای جمهوری اسلامی، در تلاش است علیه ایران و برجام با کشورهای اروپایی دیدار و گفت‌وگو کند. در ادامه تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی برای وادار کردن کشورهای غربی به افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی ایران و منزوی کردن این کشور، منابع ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کردند که «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در صدد است در سفر آتی به اروپا در خصوص موضوع ایران با رهبران کشورهای اروپایی دیدار و گفت‌وگو کند.

خبرگزاری ایلنا: هزاران نفر در سرزمین‌های اشغالی برای سی و هشتمین هفته متوالی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.این تظاهرات برای سی و هشتمین هفته متوالی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که اعضای گروه موسوم به «پرچم سیاه» مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع رسمی در سوریه انجام هرگونه مذاکرات محرمانه میان دمشق و تل‌آویو را تکذیب کرد و این اخبار را ساختگی و دروغین توصیف کرد. یک منبع سوری در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تاکید کرد: هیچ مذاکره محرمانه‌ای میان سوریه و رژیم صهیونیستی انجام نشده و همه شایعات مطرح شده در این زمینه بی‌پایه و ‌اساس است.

الکوثر فارسی: رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله در پارلمان لبنان ضمن تأیید سفر قریب‌الوقوع هیأتی از این جنبش به مسکو، جزئیات آن را تشریح کرد. «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وفاداری به مقاومت) که قرار است روز دوشنبه در رأس هیأت حزب‌الله به مسکو برود، تأکید کرد که روابط حزب‌الله و روسیه از سال‌ها پیش آغاز شده است.

العالم فارسی: رئیس جمهور ترکیه از برگزاری رزمایش هوایی مشترک عربستان و یونان ابراز تاسف کرد و گفت نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. «رجب طیب اردوغان» در این باره گفت: متاسفم که عربستان سعودی در حال انجام تمرین نظامی مشترک با یونان است. وی ادامه داد: من این موضوع را با مقام‌های سعودی در میان خواهم گذاشت. ما فکر می‌کنیم این اتفاق نباید می افتاد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رای دهندگان آلمانی به منظور شرکت در انتخابات منطقه‌ای در دو ایالت غرب این کشور امروز یکشنبه به پای صندوقهای رای میروند؛ انتخاباتی که یک آزمون زوهنگام برای چشمداشت محافظه کاران دموکرات مسیحی به حفظ قدرتشان در انتخابات فدرال اواخر سال جاری میلادی است.آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که از سال 2005 در قدرت قرار دارد، در انتخابات مربوط به ماه سپتامبر به دنبال پیروزی مجدد نیست و حزب او تحت عنوان حزب اتحاد دموکرات مسیحی دیگر از “پاداش مرکل” که توسط او با چهار پیروزی متوالی در انتخابات سراسری حاصل شد، برخوردار نیست.

یورونیوز:  سایمون کووانی، وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد تلاش بریتانیا برای پیشی گرفتن از اتحادیه اروپا در رسیدن به یک توافق تجاری با ایالات متحده، نوعی «ملی گرایی انحرافی» است و این پرسش را مطرح کرد که آیا همچنان باید لندن را یک شریک قابل اعتماد دانست یا خیر. وی گفت: «صریح بگویم؛ این که بریتانیا سعی دارد قبل از دیگران به چنین هدفی برسد، نوعی تنگ نظری است. این انحراف در ملی گرایی است آنهم در زمانی که بریتانیا و اتحادیه اروپا باید با هم به عنوان شریک کار کنند.»

دویچه وله: سازمان ملل خواستار خروج نیروهای خارجی از لیبی شد. مهلت توافق آتش‌بس بین طرفین منازعه در لیبی در ژانویه به پایان رسیده اما نیروهای خارجی هم‌چنان در لیبی حضور دارند. شورای امنیت در بیانیه‌ای از کلیه سربازان و مزدوران خارجی خواست هر چه زودتر این کشور را ترک کنند. شمار زیادی از سربازان ترکیه در لیبی حضور دارند.

اسپوتنیک روسیه: حوثی ها پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به درگیری ها در یمن را ماجراجویی می خوانند.جنبش انصارالله یمن پیشنهاد نماینده ویژه آمریکا در یمن، تیم لیندرینگ، برای پایان دادن به درگیری در این کشور را “ماجراجویی منجر به بدتر شدن اوضاع” خواند.

تی.آر.تی ترکیه: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیش از 335 میلیون واکسن کرونا در سراسر جهان تجویز شده و هیچ‌کس به دلیل این واکسن فوت نکرده است. تدروس آدهانوم گبریسوس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی یک کنفرانس ویدئویی در مقر سازمان در ژنو، سوئیس برگزار کرد.

رادیو چین: نخست وزیران شش کشور اروپایی بلغارستان، اتریش، چک، اسلوونی، لتونی و کرواسی با ارسال نامه به اورسولا فن در لاین، ریاست کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس کنونی شورای اروپا از آنان خواستند هر چه زودتر مساله توزیع عادلانه واکسن کرونا مورد بررسی قرار بگیرد.خبرگزاری بلغارستان گزارش داد که نخست وزیران این شش کشور در نامه خود با تأکید بر اهمیت همبستگی اروپا نوشتند این همبستگی دسترسی عادلانه تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منابع منابع محدود مانند واکسن کرونا را تضمین می کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، می گوید که وقت جهان برای اقدام در مقابله با تغییرات آب و هوایی رو به اتمام است.روز شنبه، مصادف با دومین سالگرد وقوع طوفان استوایی ایدای در موزامبیک که در این کشور جنوب شرق آفریقا و کشورهای اطراف آن بیش از ۷۰۰ کشته بر جا گذاشت، دبیرکل سازمان ملل یک پیام ویدئویی منتشر کرد.گوترش در این پیام هشدار داد «طوفان های استوایی شدیدتر شده اند و تعداد آنها رو به افزایش است. بخش هایی از آفریقا دو برابر نرخ جهانی در حال گرم شدن هستند.»

ایران پرس: حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت: دولت افغانستان در هر ۲ کنفرانس مسکو و ترکیه شرکت خواهد کرد. پیشنهاد برگزاری کنفرانس‌های صلح توسط آمریکا و روسیه در حالی مطرح می‌شود که با گذشت ماه‌ها از آغاز مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر، این مذاکرات بی نتیجه مانده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *