جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

رکود اقتصاد انگلیس تائید شد/چالش سوناک برای جلب آراء انتخاباتی

لندن – ایرنا – تازه‌ترین داده‌های مرکز آمارهای ملی انگلیس که امروز (پنجشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) وارد دوره رکود شده است؛ مساله‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، اعتبار حزب حاکم محافظه‌کار را به شدت مخدوش کرده است.

Loading

رسانه ها ؛ امتناع ایران از مذاکره مستقیم با کاخ سفید و…

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابراز ناامیدی آمریکا در پی امتناع ایران از مذاکرات مستقیم، نشست شورای حکام آژانس، صحنه راستی آزمایی دولت بایدن، برگزاری  نشست تجاری سه روزه اروپا و ایران، نخستین سخنرانی ترامپ بعد از انتخاب  بایدن به ریاست جمهوری، اعتراض باکو  به ادامه استقرار نیروهای ارمنی در خاک آذربایجان، انتشار تصویر پایگاه سری اتمی رژیم صهیونیستی، اعتراضات گسترده در اسپانیا، افزایش بحران سیاسی در تونس، کشته شدن بیش از ۱۰ نفر در تظاهرات میانمار، کاخ سفید در تدارک تحریم های بیشتر علیه میانمار، درگیری پلیس و معترضان تایلند در نزدیکی یک پایگاه نظامی تحت کنترل پادشاه، تلاش سئول  برای احیای مذاکرات آمریکا و کره شمالی، رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2020 علیرغم شیوع کرونا، هشدار درباره انتقال فعالیت‌های تروریستی به آسیای مرکزی و بستری شدن بیش از ۲۱ میلیون بیمار کرونایی در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا قصد دارد بعد از امتناع ایران برای حضور در یک نشست غیررسمی، درباره اقدامات بعدی با شرکا در قالب 1 + 5 بحث و گفتگو کند. نماینده کاخ سفید اعلام کرد که کاخ سفید با ابراز ناامیدی در رابطه با امتناع ایران از یک نشست غیررسمی، قصد دارد درباره اقدامات بعدی با شرکا در قالب 1 + 5 بحث و گفتگو کند. وال استریت ژورنال به نقل از دو دیپلمات ارشد غربی روز یکشنبه گزارش داد که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای مذاکره در مورد توافق هسته ای به طور مستقیم در هفته های آینده را رد کرده است.

خبرگزاری ایرنا: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد، کانون اصلی توجه این نشست، رایزنی‌های برجامی و بررسی راههای حفظ این توافق جهانی باشد؛ راههایی که بدون اصلاح در رفتار واشنگتن، لغو تحریم‌ها و بازگشت غربی‌ها به تعهدات برجامی، به مقصد مطلوب منتهی نمی شود.نشست امروز شورای حکام که تا پایان هفته ادامه خواهد یافت، نخستین نشست این نهاد از زمان شروع بکار دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن محسوب می شود.

یورونیوز:  نشست تجاری اروپا و ایران که به دلیل اعدام روح‌الله زم به تعویق افتاده بود، از فردا(۱ مارس) به مدت سه روز به صورت مجازی برگزار می‌شود.این نشست که با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز بین‌المللی تجارت و حمایت اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران، سازماندهی شده است.

العالم فارسی: رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین سخنرانی خود بعد از ریاست جمهوری به جو بایدن حمله کرد و یک ماه اول ریاست جمهوری بایدن را بدترین شروع یک رئیس جمهور در تاریخ معاصر خواند. «دونالد ترامپ» در سخنرانی خود در نشست حزب جمهوریخواه (CPAC) تاکید کرد که به دنبال تشکیل یک حزب جدید در آمریکا نیست و در حزب جمهوریخواه باقی خواهد ماند. ترامپ به طور ضمنی به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هم اشاره کرد و گفت: «ممکن است تصمیم بگیرم آنها(دموکراتها) را برای بار سوم شکست دهم.»

خبرگزاری ایلنا: جمهوری آذربایجان خواستار پایان یافتن استقرار نیروهای ارمنی در اراضی آذربایجان شد. وزارت خارجه آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌رغم امضای بیانیه مشترک با حضور ارمنستان و روسیه در تاریخ دهم نوامبر ۲۰۲۰ که شامل توقف تمامی فعالیت‌های نظامی است، ارمنستان همچنان به انتقال نیرو به اراضی آذربایجان ادامه می‌دهد.در این بیانیه آمده است که این نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌المللی و به ویژه اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهاست.

الکوثر فارسی: تصاویر ماهواره‌ای وجود یک پایگاه سری رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیت‌المقدس را بر ملا کرد.شرکت ثبت تصاویر ماهواره‌ای «پلنت لبز» اخیرا تصاویری از یک پایگاه موشکی رژیم صهیونیستی در نزدیکی قدس اشغالی را ثبت کرده است که تا امروز مخفی مانده بود.به نوشته روزنامه هاآرتص، این پایگاه در جنوب غرب بیت‌المقدس و در غرب شهر صهیونیست‌نشین «بیت شمش» واقع شده است. تا امروز این منطقه در نقشه‌های رژیم صهیونیستی به عنوان یک منطقه خالی و در نقشه‌های حمل و نقل هوایی یک منطقه بسته نشان داده می‌شد.

خبرگزاری تسنیم: اعتراضات در حمایت از آزادی بیان در بارسلونای اسپانیا به آشوب و ناآرامی‌هایی منجر شد. مناقشات با دولت بر سر آزادی بیان و دستگیری “پابلو هاسل” خواننده منتقد پادشاهی در این کشور بار دیگر معترضان را به خیابان های اسپانیا کشاند. این اعتراضات بعد از دو شب آرام دوباره ادامه پیدا کرده و به ناآرامی هایی منجر شد. پلیس کاتالونیا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که 13 نفر در بارسلونا دستگیر شدند.

دویچه وله: هزاران طرفدار حزب اسلامی نهضت ( النهضه) از مناطق مختلف به شهر تونس، پایتخت این کشور آمدند و در خیابان‌های آن رژه رفتند. طرفداران حزب نهضت  قوی‌ترین حزب اسلامی تونس در یک حرکت اعتراضی بزرگ شرکت کردند تا مخالفت جدی خود را با امتناع رئیس جمهور این کشور از موافقت با تغییرات در کابینه نشان دهند. این تغییرات توسط نخست وزیر تونس ارائه شده است. حزب النهضه به یک “راهپیمایی در دفاع از نهادهای دموکراتیک” فراخوان داده بود.

 ان. اچ.کی ژاپن: نیروهای امنیتی در میانمار روز یکشنبه، بیست و هشت روز پس از کودتای نظامی در روز اول فوریه، به سوی معترضان تیراندازی کردند. طبق گزارش ها بیش از ۱۰ نفر کشته شده اند. به دنبال در دست گرفتن قدرت توسط ارتش، اعتراضات گسترده ای در سراسر کشور برپا شده است. نیروهای امنیتی در واکنش سرکوب را افزایش داده اند.دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای گفت که «اطلاعات موثقی» دریافت کرده که سرکوب روز یکشنبه حداقل ۱۸ کشته برجای گذاشته است.

خبرگزاری مهر:  مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به تحولات اخیر میانمار که محصول کودتای نظامی است؛ از برنامه ریزی برای اعمال محدودیت های بیشتر علیه این کشور خبر داد. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید از مهیا شدن آمریکا برای اعمال محدودیت های بیشتر علیه میانمار خبر داد و مدعی شد: در راستای حساب پس گرفتن از آنهایی که در خشونت ها نقش دارند و با هدف تشدید حمایت ها از مردم میانمار، به همکاری نزدیک با متحدان، شرکایمان در ایندوپاسیفیک و سراسر جهان ادامه می دهیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پلیس تایلند علیه معترضانی که در نزدیکی یک پایگاه نظامی در بانکوک راهپیمایی می‌کردند و از پادشاه می‌خواستند تا فرماندهی مستقیم این واحد ارتش را که در آنجا مستقر بود، واگذار کند، متوسل به شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از آب پر فشار شد.معترضان به طرف نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و مستقیما به طرف محوطه حصار کشیده شده کانتینرها و سیم‌های خاردار قرار گرفته در ورودی پایگاه “هنگ یکم پیاده‌نظام” در بانکوک حرکت کردند. انتقاد علنی از پادشاه در تایلند غیرقانونی محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌گوید برگزاری المپیک زمان مناسبی برای از سر گیری مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی، بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ است. «مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی، برگزاری مسابقات المپیک را زمان مناسبی برای احیای مذاکرات آمریکا و کره شمالی دانست.

رادیو چین: براساس بولتن آماری توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی جمهوری خلق چین در سال 2020 که اداره ملی آمار چین دیروز منتشر کرد، پس از محاسبات مقدماتی، تولید ناخالص داخلی چین در سال 2020 نسبت به سال قبل با 2.3 درصد افزایش به 101 تریلیارد و 598 میلیارد و 600 میلیون یوان رسید. در این میان، کشاورزی 3.0 درصد افزایش یافته است؛ صنایع  2.6  و صنعت خدماتی 2.1  درصد افزایش یافته است. ارزش افزوده کشاورزی 7.7 درصد از تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده صنایع 37.8 درصد و ارزش افزوده صنعت خدماتی 54.5 درصد را به خود اختصاص داده است.

ایران پرس:  مقامات دولت و نهادهای نظامی و امنیتی آسیای مرکزی همچنان نگران تحرکات آمریکا به منظور انتقال تروریست ها از سوریه و عراق به افغانستان و از آن جا به آسیای مرکزی هستند.در همین ارتباط ، “آناتولی سیداراف” فرمانده ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی در  نشست ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی که به صورت مجازی برگزار شد، بار دیگر در زمینه انتقال فعالیت‌های تروریستی از خاک افغانستان به آسیای مرکزی هشدار داد.

خبرگزاری صدا و سیما: بر اساس آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بیش از ۱۱۴ میلیون نفر، تعداد جان باختگان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و شمار بیماران بستری ۲۱ میلیون نفر گزارش شده است. بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۱۴۶۸۴۲۳۹ نفر، شمار جان باختگان به ۲۵۴۳۲۳۹ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۹۰۲۴۰۵۲۷ نفر افزایش یافته، همچنین وضعیت بیش از ۹۰ هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *