جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

Loading

رسانه ها ؛ توافق آژانس با ایران برای ادامه بازرسی‌ ها و…

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  بیانیه  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعداز سفر  تهران، نشست کابینه امنیتی اسراییل بعد از تفاهم ایران و آژانس انرژی اتمی، واکنش روسیه به نتایج سفر گروسی به تهران، تکذیب هرگونه گفتگوی مستقیم بین ایران و آمریکا، اعلام آمادگی بایدن برای بازگشت به برجام، عقب‌نشینی هند و چین از منطقه مرزی مورد مناقشه، تاکید چین بر شروعی تازه در روابط با دولت جدید آمریکا، تمایل نیمی از جمهوری‌خواهان به عضویت در حزب احتمالی ترامپ ، ادامه اعتراضات ضد دولتی در ارمنستان، پایان "مانور آتاترک 2021" ترکیه و پاکستان، رزمایش بزرگ ارتش روسیه در کریمه با مشارکت 3 هزار نیروی هوابرد، فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا، فروش یک و نیم میلیارد دلاری تسلیحات روسیه به آفریقا، خروج کشتی های چینی از آب های قلمرو ژاپن و تهدید پارلمان اروپا ضد آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد : با ایران برای ادامه بازرسی‌ها تا سه ماه آینده توافق کردیم. رافائل گروسی گفت:  با تهران برای حفظ نظارت‌های آژانس بر تاسیسات هسته‌ای ایران به توافقی موقت دست‌ یافته است.گروسی شامگاه یکشنبه پس از ترک تهران و در فرودگاه وین گفت: «برای ادامه نظارت‌های “رضایت بخش” به مدت سه ماه با ایران توافق کردیم. با این حال بازرسی‌ها از روز سه‌شنبه ۲۳ فوریه محدودتر خواهند شد.»

خبرگزاری ایرنا: پس از تفاهم ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در عصر یکشنبه ، منابع خبری رژیم صهیونیستی از برگزاری نشست کابینه امنیتی این رژیم در روز دوشنبه خبر دادند.کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو اولین نشست راهبردی با مقامات امنیتی کابینه را امروز درباره موضع اسرائیل در توافق هسته ای ایران برگزار خواهد کرد. این منبع اظهار داشت که وزرا و روسای سرویس های امنیتی از جمله «بنی گانتس» وزیر دفاع، «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه ، «یوسی کوهن» رئیس موساد و «میر بن شبات» مشاور امنیت ملی اسرائیل در این جلسه شرکت خواهند کرد.

اسپوتنیک روسیه: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نتیجه سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را مثبت تلقی کرد. میخائیل اولیانوف در پی سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران در صفحه توییترش نوشت: رافائل گروسی مدیر کل آژانس با نتایجی مثبت از تهران بازگشته است. اگرچه پروتکل الحاقی ظرف دو روز به تعلیق درخواهد آمد، آژانس و ایران به تفاهم مشترکی رسیدند که حفظ سطح کافی راستی آزمایی را مجاز خواهد ساخت.

الکوثر فارسی: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا درباره زندانیان یا موارد دیگر در جریان نبوده و نیست. «سعید خطیب‌زاده» مطالب منتشر شده درباره گفت‌و‌گوی ایران و آمریکا در مورد زندانیان را رد کرد و گفت که هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در این خصوص یا موارد دیگر در جریان نبوده و نیست. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا شامگاه یکشنبه گفت واشنگتن ارتباط با تهران درباره محکومان آمریکایی که در زندان‌های ایران به سر می‌برند را آغاز کرده است و به آن ادامه خواهد داد.

آناتولی ترکیه:  رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که آماده تعامل دوباره با گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌ای ایران هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ که به صورت مجازی در آن شرکت کرد، گفت: ما آماده تعامل دوباره در چارچوب 1+5 در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم.بایدن همچنین تاکید کرد برای حل مشکلات در خاورمیانه تلاش می‌کنند و پیگیر اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه هستند.

خبرگزاری ایلنا: هند و چین در یک بیانیه مشترک از عقب‌نشینی نیروهای خود از بخشی از منطقه مرزی مورد مناقشه در هیمالیا خبر داده‌اند.بر اساس این بیانیه، نیروهای دو طرف روز شنبه (۲۰ فوریه) روند عقب‌نشینی از دریاچه «پانگونگ تسو» را به پایان رساندند.چین و هند روز یکشنبه اعلام کردند که برای کاهش تنش در سایر نقاط تلاش خواهند کرد. در تاریخ ۱۱ فوریه سال جاری، مقام‌های چین و هند قصد خود برای عقب‌نشینی از این دریاچه را اعلام کرده بودند.چین و هند ۳۴۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و در مناطقی دچار اختلافات ارضی هستند.

العالم :  وزیرخارجه چین با ابراز تمایل برای ترمیم روابط مخدوش پکن-واشنگتن، گفت در آن‌صورت امکان همکاری با دولت جدید آمریکا در موضوعات مختلف وجود دارد. علی‌رغم برخی اظهارنظرهای تند مقامات دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مبنی بر تداوم سیاست‌های سختگیرانه پکن، وزارت خارجه چین خواستار بهبود روابط با واشنگتن شد.«وانگ یی» گفت اگر واشنگتن و پکن روابط دوجانبه آسیب‌دیده را ترمیم کنند، می‌توانند در موضوعات مختلفی از جمله تغییرات اقلیمی و مقابله با همه‌گیری «کووید۱۹»، همکاری کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): تقریبا نیمی از جمهوری‌خواهان به حزب احتمالی ترامپ ملحق می‌شوند. نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حدود نیمی از جمهوریخواهان گفته‌اند که چنانچه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا حزب جدیدی تشکیل داده و رهبر آن باشد، آنها حزب جمهوریخواه را کنار گذاشته و به آن ملحق می‌شوند. نظرسنجی روز یکشنبه دانشگاه سافولک – یواس‌ای تودی نشان می‌دهد، ۴۶ درصد از جمهوریخواهان گفتند که اگر رئیس جمهوری سابق آمریکا حزب جدیدی تشکیل دهد، آنها حزب جمهوریخواه را رها کرده و به آن می‌پیوندند.

ایران پرس: اعتراضات مردمی علیه دولت “نیکول پاشینیان” نخست‌وزیر ارمنستان بار دیگر از سر گرفته شده است .  هزاران تن از مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان با برگزاری تجمع اعتراضی در ایروان، خواستار برکناری وی از قدرت شدند. مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان، دولت پاشینیان را مسئول شکست کشورشان در جنگ قره‌باغ با جمهوری آذربایجان می‌دانند و خواستار خروج از توافقنامه صلح قره‌باغ هستند.

تی.آر.تی ترکیه: مانور “آتاترک 2021” ترکیه و پاکستان در منطقه تربلا در استان خیبر پختونخواه در مرز افغانستان برگزار شد.طبق اطلاعیه ارتش پاکستان ، در این مراسم یک هیأت بلندپایه نظامی به ریاست سرلشکر سید محمد عدنان از ارتش پاکستان و سرلشکر امره تایانچ از نیروهای مسلح ترکیه حضور داشتند. در این مانور سه هفته‌ای با شرکت واحدهای نخبه نیروهای ویژه ارتش ترکیه و پاکستان، رزمایش مبارزه با تروریسم، جنگ نزدیک، جستجو و محاصره، فرود با طناب، تکنیک‌های تیراندازی و عملیاتی، فرود با طناب از هلی‌کوپتر، نجات گروگان و برنامه‌های سقوط آزاد انجام شد.

خبرگزاری فارس:  وزارت دفاع روسیه در اقدامی برای نمایش قدرت به ناتو یک رزمایش عظیم در شبه جزیره کریمه با مشارکت نیروهای هوابرد، چترباز و یگان‌های توپخانه خود برگزار می‌کند. این رزمایش اواسط ماه مارس (اسفند) در منطقه آموزشی «اوپوک» برگزار می‌شود و یگان‌های هوابرد و نیروهای توپخانه در آن مشارکت دارند. در این تمرین، چتربازان فرود در مکانی ناآشنا را تمرین می‌کنند و با تصرف تجهیزات دشمن فرضی، باید تا رسیدن نیروهای اصلی موقعیت خود را حفظ کنند.

خبرگزاری مهر: مخالفان کودتای نظامی در میانمار فراخوانی برای اعتصابات عمومی و ادامه اعتراضات خیابانی صادر کردند. مخالفان کودتای نظامی در میانمار امروز دوشنبه فراخوانی برای اعتصابات عمومی و ادامه اعتراضات خیابانی صادر کرده اند و این در حالی است که مقامات این کشور در پی کشته شدن دو تن از معترضان در روز شنبه هشدار داده‌اند که این رویاروییها به بهای جان افراد بیشتری تمام خواهد شد. ژنرال‌های میانمار علی‌رغم استقرار نیروهای بیشتر در خیابان‌ها و وعده برگزاری انتخابات، هنوز نتوانسته‌اند اعتراضات روزانه و جنبش نافرمانی مدنی علیه کودتا را متوقف کنند.

خبرگزاری صدا و سیما:  در سال ۲۰۲۰ روسیه و کشور‌های آفریقایی، قرارداد‌های تحویل سلاح به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار (۱.۲۴ میلیارد یورو) امضا کردند.الکساندر میخیف مدیرعامل آژانس صادرات اسلحه روسبورن اکسپورت (Rosoboronexport) اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ روسیه و کشور‌های آفریقایی قرارداد‌های تحویل سلاح به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد دلار (۱.۲۴ میلیارد یورو) امضا کردند. وی تصریح کرد “ما با بیش از ۱۰ کشور آفریقایی قرارداد بسته ایم. ما پیش پرداخت‌ها را دریافت کرده ایم و مراحل تکمیل قرارداد را ادامه داده ایم. ”

 ان. اچ.کی ژاپن: دو فروند کشتی دولتی چینی پس از ورود مکرر به آب های ساحلی جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی، بالاخره قلمرو ژاپن را ترک کردند. مقامات گارد ساحلی ژاپن می گویند که چهار فروند کشتی در منطقه مجاور جزایر سنکاکو شناسایی شدند. دو فروند از این کشتی ها کمی قبل از ساعت پنج صبح یکشنبه وارد آب های ساحلی کوباشیما شدند که یکی از این جزایر است.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام بلند پایه پارلمان اروپا آمریکا را تهدید کرد که در صورت عمل نکردن به تعهدات خود برای تحویل واکسن به این اتحادیه، اروپا صادرات مواد اولیه برای تولید واکسن به ایالات متحده را متوقف می‌کند.”منفرد وبر”، رئیس فراکسیون حزب مردم در پارلمان اروپا به عنوان بزرگترین فراکسیون در این نهاد اروپایی آمریکا را تهدید کرد که در صورت به وجود آمدن مسائلی در تحویل واکسن به اروپا ممنوعیت صادرات مواد اولیه واکسن به ایالات متحده را در دستور کار قرار می دهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *