جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما در منطقه هستند

اسلام‌آباد – ایرنا – نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.

ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل

ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.

Loading

رسانه ها ؛تلاش بایدن برای اجرای طرح نجات اقتصادی آمریکا و…

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش جو بایدن برای گفتگو با جمهوری خواهان، فرار حزبی گسترده جمهوریخواهان، واکنش بایدن به  کودتا در میانمار، برگزاری نشست شورای امنیت درباره میانمار ، واکنش روسیه به اوضاع میانمار، هشدار چین به بایدن، وعده آمریکا برای ارائه کمک‌های اقتصادی و نظامی به اوکراین، پایبندی آلمان به اجرای پروژه «نورداستریم-۲» علی‌رغم فشار برخی متحدان، تاکید سازمان ملل بر لزوم برگزاری انتخابات لیبی در موعد مقرر، سفر پاپ به  عراق، آمادگی مشروط کویت برای میانجیگری میان تهران و ریاض، واکنش اروپا به پیشنهاد حضور عربستان در مذاکرات هسته‌ای ایران و تلاش بریتانیا برای پیوستن به پیمان تجاری اقیانوس آرام از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا با جمهوری خواهان در خصوص طرح نجات اقتصادی این کشور گفتگو کند. جو بایدن در تلاش است تا با سناتور‌های جمهوری خواه میانه رو مذاکره کند چرا که آن‌ها خواستار آن هستند تا او (بایدن) دامنه طرح نجات اقتصادی آمریکا را که یک و نه دهم تریلیون دلاری است را کاهش دهد. این مذاکرات آزمایشی واقعی در خصوص تمایل جو بایدن مبنی بر مدیریت کشور در فضای باز سیاسی به حساب می‌آید.

رادیو چین: رادیو ملی دولتی آمریکا موسوم به «ان پی آر»، در گزارشی نوشت از تاریخ 6 تا 12 ژانویه و از زمان شورش و حملات مرگبار حامیان شورش طلب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن که به مرگ 5 نفر و از جمله یک افسر پلیس منجر شد، حدودا 4 هزار و 600 نفر از جمهوریخواهان در ایالت «کلرادو» گرایش های حزبی اشان را تغییر داده اند. بر اساس گزارش رسانه های خبری، حدود 6 هزار مورد فرار حزبی جمهوریخواهان در ایالت «کارولینای شمالی»، 10 هزار مورد فرار حزبی در ایالت «پنسیلوانیا» و 5 هزار مورد دیگر جدایی از حزب جمهوریخواه در ایالت «آریزونا» گزارش شده است.

 دویچه وله: جو بایدن در واکنش به کودتای نظامی در میانمار، خواستار بررسی فوری قوانین تحریم در آمریکا و اقدامات مقتضی علیه کودتاگران شد. رئیس جمهور آمریکا با ابراز تاسف از عقب‌گرد روند دمکراسی در میانمار، کودتاچیان میانمار را به اقدامات قاطع تنبیهی تهدید کرد. او از جامعه جهانی خواست برای آزادی شهروندان و مقامات بازداشت شده از سوی ارتش به پا خیزند.

آناتولی  ترکیه:  شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی کودتای نظامی در میانمار نشست اضطراری برگزار خواهد کرد. بنا به اعلام منابع دیپلماتیک، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی کودتای نظامی در میانمار، نشست اضطراری برگزار خواهند کرد. ارتش میانمار در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که اوضاع در میانمار بطور مسالمت آمیز و از طریق گفت‌وگو‌های سیاسی و بر اساس قوانین این کشور حل و فصل شود. “ماریا زاخارووا” اعلام کرد که مقامات مسکو به حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در کشور میانمار، از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و بر اساس قوانین موجود و حفظ ثبات اجتماعی و اقتصادی این کشور امیدوارند.

خبرگزاری مهر : یکی از عالیرتبه‌ترین مقامات چین خواستار بازگشت رابطه پکن-آمریکا به مسیر درست شد اما هشدار داد که دولت بایدن باید از مداخله در امور چین پرهیز کند. «یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، امروز سه شنبه، خواستار بازگشت روابط پکن-واشنگتن به مسیری قابل پیش بینی و سازنده شد.با این حال، وی در بخشی از اظهاراتش که از سوی خبرگزاری «بلومبرگ» بازتاب داده شد؛ هشدار داد که مداخله در امور داخلی چین خط قرمزی است که عبور از آن جایز نخواهد بود و هرگونه غفلت به تضعیف رابطه دوجانبه منجر خواهد شد حال آنکه منافع واشنگتن نیز به مخاطره می‌افتد.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از وعده واشنگتن به اوکراین برای ارائه کمک‌های اقتصادی و نظامی موثر خبر داد. «ند پرایز» اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با «دمیتری کولیبا»، همتای اوکراینی خود وعده ارائه کمک‌های اقتصادی و نظامی موثر به اوکراین را داده است.بلینکن در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که آمریکا به حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال اوکراین اهمیت ویژه‌ای قائل است و از انتظارات اروپایی اوکراین حمایت می‌کند.

خبرگزاری فارس: دولت آلمان از تداوم همکاری با روسیه در تکمیل پروژه گازی «نورداستریم-2» با وجود فشارهای برخی متحدان خود خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که علی رغم تقاضای فرانسه برای توقف پروژه گازی نورد استریم-۲، برلین این پروژه عظیم را ادامه خواهد داد.پروژه خط لوله نورد استریم۲، پروژه‌ای برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، از طریق مسیر زیر دریای بالتیک است. ساخت و ساز این پروژه پس از تعلیق در سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده از سر گرفته شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سازمان ملل تأکید کرد، انتخابات لیبی باید به هر بهایی در موعد مقرر آن برگزار شود.استفانی ویلیامز، فرستاده موقت سازمان ملل در لیبی در نشست گروه‌های لیبیایی در ژنو برای انتخاب اعضای شورای ریاستی گفت: مسئله مهم برگزاری انتخابات ملی در ۲۴ دسامبر است. بیشتر لیبیایی‌ها با این تصمیم موافق هستند و این تعهدی است که باید به هر بهایی به آن عمل کرد. مردم لیبی از شما حمایت می‌کنند و امیدوارند که موفق شوید.

خبرگزاری ایرنا: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با وجود موج جدید کرونا در عراق، مصمم به سفر به این کشور در اوایل ماه مارس است. پاپ افزود: حتی اگر مقررات فاصله اجتماعی سبب شود عراقی‌ها رویدادها را فقط از طریق تلویزیون دنبال کنند، آنها شاهد حضور پاپ در کشورشان خواهند بود.پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر کند.

العالم فارسی:  منابعی دیپلمات در وزارت امور خارجه کویت از آمادگی مشروط این کشور برای میانجیگری میان تهران و ریاض خبر دادند.بر اساس این گزارش، منابع یادشده گفته‌اند که کویت «در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، آماده است میانجیگری خود میان عربستان سعودی و ایران را ادامه دهد».این منابع در ادامه گفتند:‌ «[روند] بحث و تبادل افکار به منظور نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات قطع نشده و همواره ادامه دارد».

یورونیوز: اتحادیه اروپا سخنان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره حضور عربستان در مذاکرات هسته‌ای با ایران را «موضع شخصی» وی دانست و تاکید کرد که اتحادیه اروپا «به برجام کنونی پایبند است.» ماکرون روز شنبه گفته بود که در مذاکرات برجام باید «سختگیرانه‌تر عمل شود» و «کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی هم در این مذاکرات مشارکت داشته باشند.»

 ان. اچ.کی ژاپن: یکی از وزیران دولت بریتانیا می گوید که به عقیده او پیوستن کشورش به پیمان تجاری اقیانوس آرام (TPP) یک رابطه برد-برد برای بریتانیا و شرکای تجاریش در منطقه آسیا و اقیانوس آرام خواهد بود. خانم الیزابت تراس، وزیر تجارت خارجی بریتانیا، با نیشیمورا یاسوتوشی، وزیر احیای اقتصادی ژاپن، آنلاین گفتگو کرد. تراس گفت که دولت بریتانیا برای پیوستن به این پیمان رسما درخواست داده است و خواهان پذیرش این درخواست شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *