جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست و بی توجهی بلینکن به جنایات صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر خواستار تحریم برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به آن توجهی نشان نداده است.

ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل

تصاویری از حمله ترکیبی موشک های هدایت شونده الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اطلاعات تیپ ۱۴۶ ارتش اسرائیل در عرب عرامشه در شمال فلسطین اشغالی را مشاهده می‌کنید. در این عملیات ابتدا رزمندگان مقاومت یک پهپاد شناسائی را بر روی هدف ارسال نموده و آن را شناسائی می‌کنند و پهپاد بدون هیچ آسیبی دور از چشم رادار ها به سلامت داخل لبنان بر می‌گردد. منبع: اخرین خبر

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم + فیلم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

Loading

رسانه ها ؛ استقبال روس ها از گفتگو با ناتو  و…

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام آمادگی روسیه برای گفتگو با ناتو، تمدید پیمان استارت نو  توسط پوتین برای پنج سال دیگر، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مسکو، انتقاد آمریکا از تحرکات نظامی چین در دریای چین جنوبی، اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران، انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ، امتناع آمریکا از عقب نشینی کامل نیروهایش از افغانستان، گفتگوی بلینکن و وزیر خارجه کلمبیا درباره ونزوئلا، درخواست عراق از ۷۱ کشور و نهاد بین المللی برای نظارت بر انتخابات، بی نتیجه بودن دور پنجم گفت‌وگوهای کمیته قانون اساسی سوریه، توقف فروش جنگ‌افزار به عربستان سعودی و امارات از سوی ایتالیا، بسته شدن مرزهای فرانسه به روی  کشورهای غیر اروپایی  برای مهار کرونا، برگزاری گفت و گوی راهبردی چین و فرانسه ،آغاز به کار مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای نظارت در قره‌باغ، شروع تحقیقات تیم سازمان جهانی بهداشت در ووهان چین و تغییرات آب و هوایی زنگ خطر برای کشاورزی جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون وزیر خارجه روسیه گفت اگر گفتگوی این کشور با ناتو به بهبود امنیت در اروپا کمک می‌کند، مسکو آماده گفتگو با ناتو است. الکساندر گروشکو در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت خارجه روسیه قصد دارد با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تماسی برقرار کند گفت:”برقراری این ارتباط هنوز بررسی نشده است. دوباره می‌گویم که هیچ برنامه مثبتی وجود ندارد. همه تصمیم‌ها گرفته شده اند. در مورد سیاست، ناتو، سیاست مهار روسیه و لزوم مقابله با آن را اعلام کرد. ”

اسپوتنیک روسیه: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیمان استارت نو را به مدت 5 سال تمدید کرد. کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اسنادی را امضا کرد که براساس آن “پیمان استارت نو” بین روسیه و آمریکا در خصوص اقدامات  کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی را به مدت 5 سال تمدید کرد. این پیمان که بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدام ها  برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک در پراگ در ۸ آوریل ۲۰۱۰ ( ۱۹ فروردین ۸۹) امضا و برای مدت ۱۰ سال لازم الاجرا شده بود از ۵ فوریه ۲۰۱۱ آغاز و  تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ اعتبار دارد.

تی.آر.تی ترکیه: جوزف بورل مسئول سیاست خارجی و نماینده عالی سیاست امنیتی اتحادیه اروپا هفته آینده به روسیه سفر خواهد کرد. وی اولین نماینده عالی اتحادیه اروپا خواهد بود که از سال 2017 تاکنون از روسیه دیدن میکند. بنا به اعلام نمایندگی دیپلماتیک روسیه در وین، جوزف بورل چهارم فوریه سفری دو روزه را به مسکو خواهد داشت و قرار است در این سفر با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره موضوعات متنوعی از جمله توافق هسته‌ای ایران تبادل نظر کند.

خبرگزاری ایلنا: فرمانده نیروهای دریایی آمریکایی در اقیانوس آرام و هند از اقدام‌های نظامی پکن در دریای چین جنوبی انتقاد کرد. وی در ادامه گفت که این اقدام‌ها تهدیدی برای نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه محسوب نمی‌شود. این فرمانده در ادامه افزود: «ناو تئودور روزولت از نزدیک فعالیت جنگنده‌ها و نیروهای هوایی ارتش چین را زیر نظر داشت، با این حال این فعالیت‌ها هیچ تهدیدی برای کشتی‌ها، ناوها و جنگنده‌های آمریکایی حاضر در منطقه ایجاد نکردند.»

خبرگزاری تسنیم: مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد مهار برنامه هسته‌ای ایران اولویت اصلی دولت آمریکا در مواجهه با ایران است، اما مقابله با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز باید در دستور دولت جدید آمریکا قرار گیرد.جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا طی سخنانی در مؤسسه صلح آمریکا (USIP) اعلام کرد که مهار برنامه هسته‌ای ایران یک اولویت برای دولت بایدن در مواجهه با ایران است. سالیوان در این خصوص گفت: «برنامه هسته‌ای و برنامه موشک‌های بالستیک ایران طی سال‌های اخیر به میزان چشمگیری پیشرفت کرده و خشونت‌های آنها در منطقه نیز تداوم داشته است. این نشان می‌دهد که رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران جواب نداده است.»

العالم فارسی: سخنگوی کاخ سفید اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر انتصاب رابرت مالی به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را تأیید کرد.«جنیفر» ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری رسماً تأیید کرد که «رابرت مالی» به سمت نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب شده است.رابرت مالی فرزند یک یهودی مصری است که هم اکنون ریاست اندیشکده «گروه بین‌المللی بحران» را به عهده دارد و سابقه فعالیت‌ در دولت‌ بیل کلینتون و باراک اوباما را دارد. گفته می‌شود وی از طرفداران مذکراه و دیپلماسی با رقبا و دشمنان آمریکاست.

الکوثر فارسی: جان کربی سخنگوی پنتاگون مدعی شد طالبان تعهداتش در توافق با آمریکا را رعایت نکرده و به همین دلیل واشنگتن به خروج کامل نیروهایش از افغانستان تا مه 2021 متعهد نخواهد بود. وی ادعا کرد که آمریکا به تعهدات خود برای حل و فصل اختلافات در مذاکرات متعهد باقی خواهد ماند. اظهارات این مقام پنتاگون پس از آن مطرح میشود که “آنتونی بلینکن” وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با “اشرف غنی” رئیس جمهور افغانستان بر حمایت دولت بایدن از مذاکرات صلح افغانستان تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از گفتگوی وزیر خارجه این کشور با همتای کلمبیایی‌اش خبر داد و گفت، دو طرف درباره اوضاع اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا تلفنی صحبت کردند. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و کلودیا بلوم، همتای کلمبیایی‌اش همچنین درباره تعهدات مشترک در احیای دموکراسی و ثبات اقتصادی در ونزوئلا و اهمیت تلاش‌ها برای رسیدگی به نیازهای حقوق بشری برای مهاجران ونزوئلایی در کلمبیا و سراسر منطقه صحبت کردند.

خبرگزاری مهر : کمیساریای عالی انتخابات عراق از دعوت از ۷۱ کشور و سازمان بین المللی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی عراق خبر داد. این کمیساریا اعلام کرد که دعوتنامه‌های خود را خطاب به سفارتخانه‌های ۵۲ کشور عربی و غربی و ۱۹ سازمان بین المللی ارسال کرده است. وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه اعلام کرد که از شورای امنیت خواسته است تا بر انتخابات پارلمانی در این کشور نظارت داشته باشد.

خبرگزاری فارس: فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه دور پنجم گفت‌وگوهای کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را ناامید کننده خواند. پدرسون گفت که قرار است به زودی به دمشق برود تا با مقامات سوریه درباره شکست کمیته قانون اساسی برای آغاز تدوین قانون اساسی در این دور مذاکرات که یک هفته به طول انجامید، صحبت کند.

دویچه وله: وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که دولت متبوعش مجوزهای صادرات موشک و بمب‌های هواپرتاب به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برای مدت ۱۸ ماه لغو کرده است.لوئیجی دی مایو گفت، این اقدام پیام روشنی از جانب دولت ایتالیا برای “تعهد به صلح و حقوق بشر” است. “شبکه صلح و خلع سلاح ایتالیا” این تصمیم را اقدامی تاریخی خواند و آن را تحسین کرد. به گفته این گروه مدافع حقوق بشر، تصمیم دولت باعث لغو سفارشات بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ قبضه سلاح و دیگر گونه‌های جنگ‌افرار خواهد شد.

یورونیوز: ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که مرزهای این کشور تا اطلاع ثانوی به‌جز در موارد استثنایی به روی مسافران کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا بسته است. وی این محدودیت را برای جلوگیری از اعمال قرنطینه جدید در کشور عنوان کرد.به گفته وی مقررات جدید منع ورود به فرانسه و خروج از آن از روز یکشنبه اجرایی می‌شود. آقای کاستکس پس از جلسه شورای دفاعی فرانسه گفت: «چند روز آینده سرنوشت ساز خواهد بود.»

رادیو بین المللی چین: بیست و یکمین گفت وگوی راهبردی چین و فرانسه به ریاست وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین و امانوئل بون مشاور امور خارجی رییس جمهور فرانسه برگزار شد.وانگ یی وزیر خارجه چین اعلام کرد که دو کشور باید بر اساس اصول سیاسی مانند احترام متقابل به حق حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، اعتماد متقابل راهبردی را تقویت بخشند و ضمن تثبیت روابط دو جانبه، نیروی بیشتر را به جهان پرابهام کنونی تزریق کنند.

آناتولی  ترکیه: وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد مرکز مشترک ترکیه وروسیه برای نظارت در قره‌باغ فردا آغاز به کار خواهد کرد.خلوصی آکار پس از گفت‌وگوی تلفنی با ذاکر حسن‌اف، همتای آذربایجانی خود به خبرنگار آناتولی اظهار داشت: فعالیت‌ها برای ایجاد «مرکز مشترک» که نیروهای ترکیه و روسیه در آن وظیفه انجام خواهند داد به اتمام رسیده و فردا آغاز به کار خواهد کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: تیمی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت جهت تعیین منشاء ویروس کرونا تحقیقات وسیعی را در شهر ووهان چین آغاز کرده اند.این گروه پس از پایان دوره دو هفته ای قرنطینه در روز پنجشنبه، کار خود را روز جمعه آغاز کرد.این گروه قصد دارد برای حدود دو هفته در ووهان بماند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان «ای او اس» که در زمینه امنیت غذا و کشاورزی فعالیت می کند، نوشت: در بیشتر مناطق جهان تغییرات آب و هوایی شرایط رشد محصولات کشاورزی را تغییر داده و آینده آن را غیرقابل پیش بینی کرده است.بنابر ارزیابی کارشناسان، حفظ عرضه غذا در جهان در آینده مستلزم بررسی ابعاد مثبت و منفی ساختار کنونی کشاورزی در جهان از جمله زیرساخت ها و فناوری ساز وکار توزیع غذا است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *