جدیدترین مطالب

تلاش‌های کابینه جنگ نتانیاهو برای انحراف افکار عمومی از جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رژیم صهیونیستی درصدد «بهره‌برداری روانی» از مسائل اخیر منطقه، برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات این رژیم در غزه است. بررسی فضای حاکم بر محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و مراکز همسو با آن در سطح منطقه و بین‌الملل نشان می‌دهد که این رژیم، به‌دنبال «برجسته و غالب‌سازی» تنش‌های اخیر با جمهوری اسلامی ایران است تا فشار سنگینی که را که در افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و حتی دولت‌های اروپایی علیه‌ جنگ غزه ایجاد شده است، را کاهش دهد.

پیامدهای تنش نظامی ایران و رژیم صهیونیستی بر جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از ابعاد راهبردی و بلندمدت پاسخ سخت موشکی – پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، عقب‌‌ نشینی بیش‌از‌پیش رژیم صهیونیستی از مواضع خود در جنگ غزه خواهد بود.

چشم‌انداز رقابت ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ در قفقاز

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل قفقاز گفت: اگر روند واگرایی کشورهای منطقه به‌ویژه جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان از روسیه با سرعت اتفاق بیفتد، ممکن است روس‌ها واکنش جدی‌تری نسبت به آن نشان داده و حتی با استفاده از قدرت سخت از تغییر نظم سنتی منطقه جلوگیری کنند.

تحلیلی بر تقابل نظامی ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در واپسین ساعات 26 فروردین، حمله‌ای موشکی و پهپادی را علیه سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد که تا صبح روز بعد ادامه داشت. این در حالی بود که علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی ایران به برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درباره قطعی بودن پاسخ و اقدام نظامی کشورمان، آمریکا و رژیم اسرائیل نتوانستند مانع از انجام این حمله شوند.

چالش‌های پیش‌روی مودی در انتخابات سراسری هند

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل شرق آسیا گفت: علیرغم شانس پیروزی، لیکن احتمالا تعداد کرسی‌هایی که نارندار مودی، نخست وزیر هند در پارلمان آینده این کشور در اختیار خواهد داشت، کمتر باشد، چون به نظر می‌رسد مسلمانان و دیگر اقوام هند در انتخابات سراسری به سمت احزاب مخالف حزب حاکم حرکت کنند.

پیچیدگی‌ها و ضرورت مقابله با داعش خراسان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان موضوع داعش خراسان و درگیری این دو گروه و گسترش دامنه تهدیدات امنیتی آن در منطقه بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است، زیرا فعالیت‌های تروریستی این گروه تروریستی، اختلال در امنیت منطقه را به همراه دارد. علاوه بر این، حمایت از فعالیت‌های انتحاری و افراد مسلح در منطقه، امنیت ایران را نیز به خطر انداخته است. از این رو، داعش خراسان به‌عنوان یک تهدید مهم برای امنیت شرقی کشورمان شناخته می‌شود.

برخورد تبعیض آمیز دبیرکل سازمان ملل در قبال تنش ایران و رژیم صهیونیستی

شورای راهبردی آنلاین – تحلیل و گفتگو: حقوقدانان بین‌المللی معتقدند اگر آمریکا و کشورهای غربی اقدام ایران را به‌عنوان یک اقدام دفاعی به رسمیت می‌شناختند، حمله احتمالی مجدد رژیم اسرائیل به ایران یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شد و نتانیاهو نمی‌توانست در صحنه بین‌المللی توجیهی برای آن داشته باشد.

Loading

أحدث المقالات

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم، انگلیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس

تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در خلیج فارس ماندگار هستیم؛ انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود./تسنیم

قلم پای گانتز در اطراف غزه شکست

منابع عبری‌زبان از بستری شدن عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در بیمارستانی در تل‌آویو پس از زخمی شدن او در اطراف باریکه غزه، خبر دادند….

پکن: تحریم‌های آمریکا مبادلات قانونی ایران و چین را تهدید می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به تصویب بسته کمک نظامی اخیر آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان که شامل بندهای منفی علیه چین به دلیل روابط تجاری با ایران می‌شود، اعلام کرد که این مصوبه مبادلات قانونی تهران و پکن را تهدید به تحریم می‌کند.

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

تهران- ایرنا- رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم] اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی] را این هفته صادر کند.

افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر

اشغالگران طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار گروهی علیه خانواده های فلسطینی در نوارغزه شد که به شهادت ۳۴ نفر و زخمی شدن ۶۸ نفر منجر شده است.

Loading

رسانه ها ؛ اولین هشدار وزیر دفاع جدید آمریکا به چین و…

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار آمریکا به چین، اعلام آمادگی پنتاگون برای دفاع از ژاپن در موضوع جزایر مورد اختلاف با چین، سفر رئیس موساد به آمریکا، هشدار سناتور ارشد جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها، گفت‌وگوی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران، تماس تلفنی بایدن و جانسون با موضوع ایران، روسیه و چین، تاکید ترکیه بر بهبود روابط با یونان، آغاز عملیات جدید برون مرزی ترکیه  درخاک عراق ، بازگشت اعتراض های خیابانی به سودان و تونس، بحران سیاسی ایتالیا در هاله‌ای از ابهام، تصویب قانون حفظ امنیت ملی هنگ کنگ در مجلس خلق چین، بازداشت هزاران تظاهرکننده در مسکو و احضار دیپلمات های آمریکایی به وزارت خارجه روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): به دنبال پرواز جنگنده‌ها و بمب افکن‌های چینی در آسمان تایوان، دولت آمریکا بر حمایت خود از این جزیره تاکید کرده و از چین خواست فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را از همسایگانش بردارد.وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، هشت هواپیمای بمب افکن و چهار جنگنده چینی روز شنبه وارد گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره شدند و نیروی هوایی تایوان اقدام به استقرار موشکها به منظور “رصد” این تعدی کرده است. در همین راستا وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از چین خواست فشار وارد کردن به تایوان را متوقف کند و برتعهدش به این جزیره و تمایلش برای تعمیق روابط تاکید کرد.

خبرگزاری ایلنا:  وزیر دفاع جدید آمریکا در گفت‌و‌گو با همتای ژاپنی خود از آمادگی کشورش برای دفاع از جزایر «سنکاکو» در برابر چین خبر داد. «لوید آستین»، وزیر دفاع جدید آمریکا در گفت‌و‌گو با «نوبو کیشی»، همتای ژاپنی خود اعلام کرد که کشورش آماده است از توکیو در پرونده جزایر مورد اختلاف «سنکاکو» در برابر چین دفاع کند.در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: آمریکا با هر نوع تلاش یک‌جانبه برای تغییر وضعیت موجود در دریای چین شرقی مخالف است.»

خبرگزاری مهر : منابع صهیونیستی از سفر قریب الوقوع رئیس سازمان جاسوسی موساد به واشنگتن و رایزنی با مقامات آمریکا درباره ایران خبر دادند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که «یوسی کوهن» قرار است ماه آینده به آمریکا سفر کند و نخستین مقام صهیونیست خواهد بود که با جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا گفتگو می‌کند.

خبرگزاری فارس: سناتور ارشد جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها هشدار داد اگر استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا را پیش ببرند، در صورت اکثریت شدن جمهوری‌خواهان در دوره بعدی سنا، رؤسای جمهور سابق دموکرات نیز استیضاح خواهند شد.«جان کورنین» سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا درباره تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور هشدار داد.

العالم فارسی: «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. سالیوان و بن‌شبت در این تماس تلفنی بر لزوم آغاز گفت‌وگوی دولت جدید آمریکا با تل‌آویو درباره ایران و توافق‌های سازش بین اسرائیل و کشورهای عربی تاکید کردند. دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید انجام این تماس تلفنی، گفت: «دو طرف توافق کردند که به زودی در جلسه‌ای درباره ایران، مسائل منطقه‌ای و پیشبرد توافق‌های آبراهام صحبت کنند».

اسپوتنیک روسیه: پایگاه اینترنتی کاخ سفید اطلاع داد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس طی تماسی تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کردند.این دو مقام در این گفتگو بر لزوم همکاری درباره اولویت‌های مشترک سیاست خارجی از جمله چین، ایران و روسیه خاطر نشان کردند.از دیگر موضوعات مورد بحث در این گفتگو به اهمیت همکاری درباره تقویت همکاری آمریکا با کشورهای عضو ناتو، پیشبرد سیاست‌های مهار کرونا و مقابله با تغییرات اقلیمی اشاره شده است.

آناتولی  ترکیه:  وزیر دفاع ملی ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا در روابط با آتن همیشه خواستار روابط دوستانه و همسایگی خوب است، خواستار دستیابی به یک راه‌حل مناسب و عادلانه در چارچوب حقوق و قوانین بین‌المللی شد.خلوصی آکار در مراسم به آب انداختن ناوچه استانبول حاصل پروژه MİLGEM که در مقر فرماندهی کشتی سازی استانبول برگزار شد، اظهار داشت: در روابط خود با یونان همیشه خواستار روابط دوستانه و همسایگی خوب هستیم؛ امیدواریم در مذاکرات با یونان موضوعات در چارچوب حقوق، قانون و حقانیت مورد ارزیابی قرار گرفته و به یک راه‌حل مناسب دست یابیم.

تی.آر.تی ترکیه: عملیات ارتش ترکیه  علیه کردهای مخالف آغاز شده است.وزارت کشور ترکیه طی بیانیه ای اعلام کرد: عملیات «ارن-3 کوهستان آغری» با مشارکت 1 هزار و 40 نیرو آغاز شده است.در این بیانیه آمده است: عملیات ارن که در 11 ژانویه با هدف امحا و نابود کردن کامل گروه جدایی‌طلب و تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک و حذف تمامی عناصر این گروه تروریستی در منطقه آغاز شده٬ همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: مناطق مختلف پایتخت سودان طی روزهای اخیر به صحنه تظاهرات در اعتراض به اوضاع اقتصادی این کشور تبدیل شده است. با شرکت گسترده سودانی‌ها در اعتراضات دیروز خارطوم، گزارش‌ها از بازگشت اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی سودان حکایت دارد. سودان پس از سرنگونی دولت عمر البشیر رئیس جمهور سابق این کشور همچنان صحنه اعتراضات مردمی به گرانی شدید در نتیجه افزایش تورم چشمگیری است که در دسامبر ۲۰۲۰ به حدود ۲۷۰ درصد رسید.

الکوثرفارسی:  نیروهای امنیتی تونس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در پایتخت این کشور گاز اشک آور شلیک کردند. تظاهرات مخالفان دولت در شهر تونس پایتخت که با شعار «نه به بازگشت دولت پلیسی» برگزار شد، به درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در خیابان حبیب بورقیه و زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان انجامید.تونس در دو هفته اخیر با وجود ممنوعیت های ترافیکی و محدودیت های مربوط به مقابله با شیوع ویروس کرونا، شاهد تظاهرات شبانه در پایتخت و برخی شهرهای این کشور و درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس بوده است.

خبرگزاری صدا و سیما: جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا که هفته گذشته برای ادامه کار دولت خود توانسته بود رای اعتماد پارلمان را کسب کند، این هفته در برابر آزمون سخت تری قرار دارد.در آخر این هفته، قرار است که مجلسین ایتالیا طرح جامع اصلاحات نظام قضایی و نحوه استفاده از کمک‌های اتحادیه اروپایی در بخش دادگستری این کشور را به رای بگذارند. با توجه به شرایط حساس سیاسی موجود ایتالیا و به ویژه احتمال نبود آراء کافی در سنا، مصوب نشدن این طرح به مثابه ندادن رای اعتماد به دولت کونته تلقی خواهد شد.

رادیو چین: قانون حفظ امنیت ملی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ در کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین تصویب شد. شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین با امضای یک فرمان ریاست جمهوری تصویب این قانون را اعلام کرد. قانون حفظ امنیت ملی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ توسط “کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین” مطابق با “تصمیم این کمیته در مورد ایجاد و تکمیل نظام قانونی و سازوکار اجرایی برای حفظ امنیت ملی منطقه ویژه اداری هنگ کنگ” تدوین و تنظیم شده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: بنا به گزارش ها بیش از سه هزار تظاهرکننده در روسیه پس از شرکت در راهپیمایی هایی برای درخواست آزادی الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت، بازداشت شده اند.ناوالنی اندکی پس از بازگشت به روسیه از آلمان در هفدهم ژانویه بازداشت شد.

ایران پرس: سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد: دیپلمات‌های آمریکایی به دلیل انتشار مطالبی درباره اعتراضات غیرقانونی در شهرهای این کشور به این وزارت خانه احضار می شوند. ماریا زاخاروا گفت: وزارت خارجه روسیه پس از انتشار محل های اعتراضات غیرقانونی در شهرهای روسیه از سوی دیپلمات های آمریکایی آنها را به وزارت خارجه احضار می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *