أحدث المقالات

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

پایگاه نظامی امنیتی جاسوسی نواتیم اسرائیل یکی از چند هدف مشروع نیروهای انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بود که با خسارات جدی مواجه شد. این پایگاه آشیانه مهم‌ترین پرنده‌های تحت مالکیت اسرائیل از جمله F35،هرکولس C130 و هواپیماهای تجاری و دولتی از جمله بویینگ 707 است. نواتیم در جنوب اسرائیل با فاصله 1100 کیلومتری از خاک ایران قرار دارد. پایگاهی است که مبدا حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. منبع: دانشجو

Loading

رسانه ها؛ رونمایی از قوی سلاح  جهان و…

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: رونمایی از نیرومندترین موشک بالستیک کره شمالی در حضور «کیم جون اون»، کاهش شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان، سرمایه گذاری ۲.۵ تریلیون دلاری ترامپ برای ساخت تجهیزات نظامی، اعلام کلیات طرح پیشنهادی بایدن برای بسته اقتصادی مقابله با کرونا، تاکیدکانادا بر تشکیل جبهه ای متحد در برابر پکن، رایزنی‌های دیپلمات‌های روسیه و آمریکا درباره قره باغ و کره شمالی، تشدید بحران سیاسی ایتالیا در اوج شیوع ویروس کرونا، قصد راست گرایان افراطی آمریکا برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن، انتقاد سازمان ملل و روسیه  از تصمیم وزارت خارجه آمریکا درباره انصارالله یمن، کاهش رشد  اقتصاد آلمان در سال 2020، محدودیت های جدید آمریکا برای مقام های چینی در صدور روادید  و مرگ بیش از ۲ میلیون بیمار مبتلا به کرونا در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت.

العالم فارسی: کره شمالی در مراسم رژه نظامی روز پنجشنبه خود یک فروند موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی را در حضور کیم جونگ اون رونمایی کرد.کره شمالی دیروز یک فروند موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی را در حین رژه بزرگ نظامی که به مناسب کنفرانس حزب حاکم «کارگران» برگزار شد، رونمایی کرد.خبرگزاری دولتی کره شمالی این موشک بالستیک را «قوی‌ترین سلاح جهان» خواند .

خبرگزاری فارس:  ارتش آمریکا از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و به دستور ترامپ به 2500 نفر خبر داد. ارتش آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد که شمار نظامیان این کشور در افغانستان و با وجود مخالفت کنگره به رقم 2500 نفر کاهش یافته است.به نوشته آسوشیتدپرس، پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به کمترین سطح در 19 سال گذشته رسیده است. براساس توافق آمریکا و طالبان که در دوحه قطر به امضا رسیده، در صورت پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی و فراهم شدن زمینه صلح، تا ماه می سال 2021 باید تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای به کاهش نیروی نظامی این کشور در افغانستان، عراق و سوریه اشاره کرد اما گفت 2.5 دلار در ساخت تجهیزات نظامی این کشور سرمایه‌گذاری شده است. در بیانیه کوتاهی که دونالد ترامپ شامگاه پنج‌شنبه در غیاب دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، در تارنمای کاخ سفید منتشر کرد، این ادعا را مطرح کرد. وی افزود: نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان در کمترین حد ۱۹ سال قرار دارند. به همین ترتیب ، عراق و سوریه نیز در پایین‌ترین نقطه طی سال‌های گذشته قرار دارند.

خبرگزاری ایلنا:  رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا کلیات طرح پیشنهادی خود برای بسته اقتصادی مبارزه با کرونا را اعلام کرد.در قالب این طرح قرار است به هر آمریکایی، هزار و ۴۰۰ دلار دیگر پرداخت شود تا با تززیق این پول به اقتصاد آمریکا، به خروج این کشور از رکودی که پس از آغاز کرونا شکل گرفته است، کمک شود.وی در این بسته پیشنهاد ارتقای حداقل دستمزد به ۱۵ دلار در ساعت را هم گنجانده است؛ طرحی که مدت‌هاست دموکرات‌ها به دنبال تصویب آن در کنگره هستند اما جمهوری‌خواهان با آن به شدت مخالف هستند.

خبرگزاری مهر : نخست وزیر کانادا از کشورهای جهان خواست تا در برابر بازداشت شهروندان خارجی از سوی دولت چین، یک جبهه متحد تشکیل دهند. «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در سخنانی با اشاره به اینکه [شهروندان] همه کشورها در معرض خطر [بازداشت از سوی دولت چین] قرار دارند، از تمام کشورهای جهان خواست تا علیه بازداشت شهروندان خارجی توسط دولت چین، یک جبهه متحد را تشکیل دهند. این سخنان ترودو در حالی بیان شد که دولت چین به دو مرد تبعه کانادا که در دسامبر ۲۰۱۸ به جرم جاسوسی دستگیر کرده بود، امکان دسترسی کنسولی بیشتری داده است.

خبرگزاری تسنیم:  معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سفرای آمریکا و فرانسه، نتیجه مذاکرات پوتین با رهبران آذربایجان و ارمنستان را به اطلاع آنها رساند و رایزنی تلفنی نیز بین معاونین لاوروف و پامپئو درباره کره شمالی انجام شد.طبق این اطلاعات، این دیدار در چارچوب تبادل نظر‌های مرتب بین روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (روسیه، آمریکا و فرانسه) درباره روند اوضاع در قره باغ انجام گرفت.

دویچه وله: در شرایطی که ایتالیا با موج شدید شیوع کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، گسست در ائتلاف دولتی، این کشور را به بحران کشانده است. مناقشه بر سر وام مالی اتحادیه اروپا و هزینه کردن آن برای احیای اقتصاد از نفس افتاده این کشور است.پذیرش یا عدم پذیرش و نحوه اختصاص اعتبارات مالی پیش‌بینی شده اتحادیه اروپا برای به گردش انداختن چرخ اقتصاد ایتالیا و بهبود زیرساخت بهداشت و درمان، به مناقشه‌ای جدی بین احزاب حاضر در ائتلاف دولتی این کشور دامن زده است.

اسپوتنیک روسیه: راست گرایان افراطی قصد دارند مراسم انتقال مسالمت آمیز قدرت به جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا را برهم بزنند. این مطلب را روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات فدرال و کارشناسان مستقل اطلاع داده است.قرار است مراسم تحلیف 20 ژانویه برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام انصار الله در فهرست سازمان‌های “تروریستی” به شدت انتقاد کرد.مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی در جریان نشست مجازی شورای امنیت در واکنش به تصمیم آمریکا برای “تروریستی” خواندن جنبش انصارالله یمن به شدت از این تصمیم انتقاد کرد و گفت که این تصمیم تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل اختلافات در یمن را متضرر خواهد کرد.

وی گفت که این اقدام آمریکا همه تلاش‌ها برای جمع کردن تمامی طرف‌های یمنی بر سر یک میز را بی‌نتیجه خواهد کرد.

آناتولی  ترکیه:  وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای معرفی حوثی‌ها به‌عنوان «گروه تروریستی» بر روند سیاسی در یمن تاثیر منفی خواهد داشت. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای عربستانی خود در مسکو اعلام کرد: تصمیم آمریکا برای معرفی حوثی‌ها به‌عنوان «گروه تروریستی» می‌تواند بر روند سیاسی در یمن تاثیر منفی داشته باشد.

رادیو چین: پس از 10 سال رشد متوالی اقتصاد آلمان در سال 2020 افت کرد. بنا به گزارش اداره آمار فدرال آلمان ، پس از تعدیل قیمتها، تولید ناخالص داخلی آلمان در سال 2020، نسبت به سال قبل 5.0 درصد کاهش یافته است. این اولین بار پس از 10 سال رشد متوالیست که اقتصاد آلمان دچار افت میشود.در این بیانیه آمده است که در سال 2020 تقریباً همه صنایع اقتصادی در آلمان به طور قابل توجهی تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفتند.

 ان. اچ.کی ژاپن: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می گوید که دولت این کشور به دلیل فعالیت های دولت چین در دریای چین جنوبی برای اشخاص چینی معینی محدودیت ویزا اعمال می کند.پمپئو کمتر از یک هفته پیش از روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ایی این مطلب را اعلام کرد.او گفت که این اشخاص شامل مدیران شرکت های دولتی چین و مقامات حزب کمونیست چین و نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق می شوند.

خبرگزاری صدا و سیما:  براساس آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بیش از ۹۳ میلیون نفر، تعداد جان باختگان، بیش از ۲ میلیون نفر و شمار بهبودیافتگان نیز بیش از ۶۶ میلیون نفر گزارش شده است. بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۹۳۵۳۰۰۸۸ نفر، شمار جان باختگان به ۲۰۰۲۳۴۷ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۶۶۸۱۰۲۳۵ نفر افزایش یافته، همچنین وضعیت بیش از ۱۱۱ هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *