جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

رسانه ها ؛ واکنش ارتش آمریکا به حوادث اخیر و…

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  واکنش فرماندهان ارشد نظامی آمریکا به ماجرای حمله به کنگره، فعال شدن متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ، واکنش ترامپ به احتمال استیضاح مجدد، پاسخ منفی مایک پنس به درخواست برکناری فوری ترامپ ، لفاظی های ضد ایرانی جدید پومپئو و واکنش روس ها، تاکید گوترش بر حفظ آتش بس در لیبی، اعزام ناو هواپیمابر فرانسه به مدیترانه شرقی، ورود شرکت های امنیتی جدید آمریکا به پایگاه هوایی «عین الأسد»، تأیید ساخت 530 واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی، درخواست اروپا از رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک سازی، اقدام ضدچینی انگلیس ، بهره برداری موفقیت آمیز از بزرگترین  تونل زیردریایی درچین ، رکورد شکنی جدید کرونا در چین و تاکید دوباره رهبر کره شمالی بر تقویت زرادخانه هسته ای این کشور از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: فرماندهان ارشد نظامی آمریکا با انتشار یک بیانیه مشترک کم سابقه، آشوب‌های خشونت آمیز هفته گذشته و یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره را محکوم کردند. ستاد مشترک ارتش آمریکا که شامل فرماندهان ارشد نظامی است، با انتشار یک بیانیه مشترک کم سابقه خشونت های هفته گذشته در حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره را محکوم و این اقدام را “حمله به روند قانون اساسی آمریکا و حمله به قانون” توصیف و ارزیابی کردند.

الکوثر فارسی: مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه فعالسازی متمم ۲۵ را برای برکناری ترامپ تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه‌ای از مایک پنس خواست با فعال‌سازی متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت به دلیل نقشش در شورش‌های هفته گذشته در کنگره موافقت کند. این در حالی است که معاون ترامپ پیش از این جلسه در نامه‌ای هشدار داده بود که که این اقدام پیامدهای وحشتناکی دارد.

یورونیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه دومین طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان را «کاملا مضحک» توصیف کرد. رئیس جمهوری ایالات متحده که هشت روز دیگر دوره ریاست جمهوری اش پایان می باید همچنین هشدار داد که اقدام دموکرات ها برای تصویب طرح استیضاح او «خشم زیادی» را در سراسر آمریکا برخواهد انگیخت. اعضای دموکرات مجلس نمایندگان روز دوشنبه در واکنش به یورش اخیر هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، طرح استیضاح او را به دلیل «تحریک به شورش» ارائه کردند.

دویچه وله:  معاون ریاست جمهوری آمریکا درخواست رییس مجلس نمایندگان این کشور برای برکناری فوری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری را رد کرد. بدین ترتیب امروز چهارشنبه روند استیضاح ترامپ رسما در مجلس نمایندگان آغاز می‌شود.در نامه‌ای  که پنس نوشته تصریح کرده که مایل نیست تبصره ماده ۲۵ قانون اساسی را به کار ببندد. به عقیده پنس این اقدام نه به نفع منافع ملی آمریکا است و نه مطابق قانون اساسی و نیز یک «سابقه وحشتناک قضایی» را به وجود می‌آورد.

 ان. اچ.کی ژاپن:  مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ایران را یک «پایگاه جدید» القاعده خواند.پمپئو طی یک سخنرانی در واشنگتن فاش کرد که شخص شماره دو القاعده در ماه اوت گذشته در ایران کشته شد. گفته می شود که این فرد یکی از طراحان بمبگذاری ها در سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ بود.

خبرگزاری ایلنا:  وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به ادعاهای وزیر خارجه امریکا در مورد ارتباط ایران و القاعده واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: ادعاهای  پمپئو مبنی بر اینکه ایران پناهگاه القاعده است؛ بی‌اساس  و بی پایه است و ما هیچ‌گونه  اطلاعاتی در مورد این موضوع  نداریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دبیرکل سازمان ملل متحد “اقدامات ضروری” برای حفظ آتش بس در لیبی را اعلام  و اقداماتی را برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در لیبی پیشنهاد کرد.آنتونیو گوترش با ارائه گزارشی درباره آخرین تحولات پرونده بحران لیبی به اعضای شورای امنیت، بسته‌ای از اقدامات را برای برقراری آتش‌بس پایدار و حفظ آن در لیبی پیشنهاد کرد و این اقدامات را “ضروری” خواند.وی در این باره گفت: آتش‌بس پایدار در لیبی پیش از هر چیزی باید مورد پذیرش تمامی طرف‌های درگیر در لیبی و ملت این کشور باشد و توافقنامه‌ای نیز درباره نحوه اجرای آتش‌بس و میزان حمایت جامعه بین‌الملل از لیبی وجود داشته باشد.

خبرگزاری مهر : وزیر دفاع فرانسه از اعزام «شارل دو گل» به مدیترانه شرقی و اقیانوس هند، به بهانه مبارزه با تروریسم خبر داد. «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در دیدار با اعضای کمیته دفاعی پارلمان این کشور، از اعزام ناو هواپیمابر «شارل دو گل» به مدیترانه شرقی و اقیانوس هند، در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ خبر داد.قرار است این ناو هواپیمابر در چارچوب عملیات «چَمَل» و با ادعای تداوم مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه به مدیترانه شرقی اعزام شود.

خبرگزاری فارس: یک منبع امنیتی عراق از ورود شرکت‌های امنیتی جدید آمریکا به پایگاه هوایی «عین الأسد» در غرب الأنبار خبر داد.این منبع در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که فرماندهی امنیتی عراقی مستقر در ساختمان این پایگاه هیچ اطلاعی از ورود این شرکت‌ها به پایگاه ندارد.

العالم فارسی: منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک کمیته محلی این رژیم ساخت 530 واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی را تصویب کرده است.پس از اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت واحد‌های جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی این رژیم (کان)، امروز (چهارشنبه)، از موافقت با ساخت ۵۳۰ واحد‌صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی خبر داد.این گزارش در حالی منتشر شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو روز پیش از تصمیم این رژیم برای ساخت ۸۰۰ واحد‌ صهیونیست‌نشین در کرانه باختری خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی کمیسیون امور خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست ساخت غیرقانونی شهرک‌های صهیونیست نشین را در کرانه باختری رود اردن متوقف کند. پیتر استانو سخنگوی رسمی کمیسیون امور خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست ساخت غیرقانونی شهرک‌های صهیونیست نشین را در کرانه باختری رود اردن متوقف کند.پیتر استانو در واکنش به بیانیه روز دوشنبه اسرائیل درمورد احداث چند شهرک جدید در کرانه باختری رود اردن، از اسرائیل درخواست کرد شهرک سازی را در اراضی فلسطینی‌ها متوقف کند.

آناتولی  ترکیه: وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که واردات محصولات تولید شده از سوی تُرک‌های اویغور در اردوگاه‌های کار اجباری چین ممنوع خواهد بود.دومنیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا طی سخنانی در مجلس عوام اعلام کرد که رفتار چین با تُرک‌های اویغور در سطح بربریت بوده و واردات محصولاتی که با استفاده از نیروهای کار اجباری تولید شده ممنوع خواهد بود.

رادیو چین: تونل زیردریایی ایستگاه قطار خط پنجم متروی شهر دا لیان تا ایستگاه جنوب خلیج سوا یو با موفقیت بهره برداری رسید و به این ترتیب چین توانست بر مشکل جهانی عبور از میان غارهای کارست غلبه کند و یک دستاورد ارزشمند دیگر را در اختیار سایر کشورها بگذارد. طول کل خط پنجم متروی شهر دا لیان 24 کیلومتر و 484 متر است و 18 ایستگاه دارد. 2 هزار و 310 کیلومتر از این خط از میان آبهای خلیج سوا یو عبور می کند.

ایران پرس: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۱۵ نفر در چین به کرونا مبتلا شده اند که ثبت رکورد جدیدی طی پنج ماه گذشته در این کشور محسوب می‌شود. بنابر اعلام مقامات بهداشتی در چین، ۱۱۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور شناسایی شدند.تعداد مبتلایان جدید در روز قبل ۵۵ نفر بود. این آمار طی پنج ماه اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایرنا:  خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در سخنرانی اختتامیه کنگره حزب حاکم متعهد شده است ظرفیت های نظامی و زرادخانه هسته ای کشورش را تقویت کند. اظهارات کیم در روز پایانی کنگره هشت روزه حزب حاکم که از ۱۵ دی برای اولین بار بعد از ۵ سال برگزار شد، بیان شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *