جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading

رسانه ها ؛ اعلام نتایج نهایی الکترال ها و…

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اعلام پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در نشست امروز الکترال ها، واکنش بایدن به  مذاکره دوباره با ایران، درخواست نتانیاهو از اوبراین،  احتمال وتوی بودجه دفاعی آمریکا از سوی ترامپ، واکنش چین به دخالت های آمریکا در امور تایوان، پاسخ روسیه به اتهامات حمله سایبری به نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ادامه مذاکرات تجاری بریتانیا و اتحادیه اروپا پس از «برگزیت»، تکذیب استعفای «پاشینیان» از نخست وزیری ارمنستان، دنباله روی بحرین از امارات و آمریکا در حمایت از حاکمیت مغرب بر صحرای غربی ، پاداش آمریکا به سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، تاکید واشنگتن بر ادامه کاهش نیروهایش در عراق،  قرنطینه سراسری در پی وضعیت اضطراری شیوع کرونا در آلمان و جایگزینی ارز دیجیتال به جای پول نقد در سیستم بانکی سوئد  از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): الکترال‌ها امروز پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعیین می‌کنند.انتظار می‌رود نمایندگان الکترال ۵۰ ایالت آمریکا به علاوه واشنگتن دی.سی امروز (دوشنبه) با برگزاری نشست‌هایی رسما پیروزی جو بایدن دموکرات را از طریق آرای خودشان تاییدکنند تا شکست دونالد ترامپ نهایی شود. رای‌ دهندگان آمریکایی بیش از یک ماه پیش به رئیس جمهوری مورد نظرشان رای دادند اما آرایی که رسما اهمیت دارند امروز ۱۴ دسامبر به دنبال نشست کالج الکترال اخذ می‌شود.

دویچه وله: جو بایدن و کامالا هریس در نخستین مصاحبه مشترک با سی‌ان‌ان، بر مبارزه با کرونا و سیاست جهانی آب و هوا تاکید کردند. بایدن ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ در خروج از برجام، تاکید کرد که نمی‌گذارد تهران سلاح اتمی داشته باشد.رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین گفت دولت بعدی چهار اولویت ویروس کرونا، اقتصاد، نابرابری نژادی و تغییرات اقلیمی، پیش رو دارد.

خبرگزاری ایلنا: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مشاور امنیت ملی آمریکا درخواست کرد، همکاری تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران گسترده شود. «بنیامین نتانیاهو» از «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا درخواست کرد، همکاری تل‌آویو و واشنگتن برای مقابله با ایران گسترده شود. نتانیاهو قبل از دیدار با اوبراین گفت که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده، تل‌آویو و واشنگتن بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر همکاری داشتند. ما برای مقابله با تهدیدات مشترک با هم کار می‌کنیم. ما برای صلح با هم کار می‌کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد: لایحه بودجه دفاعی که توسط کنگره تصویب شده بود را وتو می کند. دونالد ترامپ گفت: بودجه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری که قبلاً توسط کنگره تصویب شده بود را وتو می کند، علی رغم اینکه این سند در پارلمان مورد حمایت قرار گرفت و به وی این اجازه را داد که حق وتو را دور بزند.دونالد ترامپ در پیامی در حساب توییتری خود نوشت: بزرگترین پیروز لایحه بودجه دفاعی جدید ما چین است! من آن را وتو می‌ کنم.

خبرگزاری صدا و سیما: پکن بار دیگر به واشنگتن در خصوص دخالت در امور تایوان هشدار داد. پکن در واکنش به فروش تسلیحات از سوی امریکا به تایوان در چندین مرحله از این اقدام به خشم آمده واز ایالات متحده خواسته است به دخالت‌های خود در امور داخلی چین پایان دهد.سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم با تاکید بر اینکه فروش اسلحه به تایوان بیانیه مشترک چین و ایالات متحده را نقض می‌کند می‌گوید پکن با این گونه رفتار‌ها شدیدا مخالف است و با آن برخورد خواهد کرد.

العالم فارسی: سفارت روسیه در آمریکا، تلاش رسانه های این کشور برای متهم کردن روسیه به حملات سایبری را محکوم کرد. سفیر روسیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت: ما به تلاش های بی اساس رسانه های آمریکایی برای متهم کردن روسیه به حمله هکرها به ارگان های دولت آمریکا توجه کردیم. ما با مسئولیت پذیری اعلام می کنیم که حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی کشور ما، منافع ملی و درک چگونگی ایجاد روابط بین کشورها مغایرت دارد. روسیه عملیات “تهاجمی” در فضای مجازی انجام نمی دهد.

 ان. اچ.کی ژاپن: رهبران بریتانیا و اتحادیه اروپا موافقت کردند که برای پرهیز از بروز اختلال پس از خروج این کشور از اتحادیه، مذاکرات تجاری را ادامه دهند.بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز یکشنبه در پایان مهلت تصمیم گیری درباره ادامه مذاکرات، با یکدیگر تلفنی صحبت کردند. پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه مذاکرات تجاری شروع شد. دوران انتقالی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) قرار است سی و یکم دسامبر پایان یابد.

خبرگزاری مهر :  در پی انتشار شایعاتی مبنی بر استعفای «نیکول پاشینیان» از سمت نخست وزیری ارمنستان، «مانه گوورگیان» سخنگو و مسئول رسانه ای دفتر نخست وزیری این کشور، خبرهای منتشر شده درباره کناره گیری پاشینیان را تکذیب کرد.بعد از توافق آتش بسی که در تاریخ ۲۰ مهر با میانجیگری روسیه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای پایان جنگ در قره باغ به امضا رسید فشارها بر پاشینیان برای استعفا از این سمت آغاز شده است.

خبرگزاری تسنیم: پادشاه بحرین بعد از اعلام حمایت امارات و آمریکا از حاکمیت مغرب بر صحرای غربی، دستور تاسیس کنسولگری این کشور در شهر «العیون» واقع در صحرای غربی را صادر کرد. شیخ « حمد بن عیسی آل خلیفه » پادشاه این کشور وزارت خارجه بحرین را موظف کرد،  کنسولگری این کشور  را در شهر العیون واقع درصحرای غربی تاسیس کند.در فرمان پاشاه بحرین آمده‌ است: از زمان صدور این فرمان، وزیر خارجه موظف است،  آن را اجرایی کند.تاکنون 19 کشور در العیون کنسولگری خود را افتتاح کرده‌اند که از این تعداد 15 کشور از آفریقا هستند.

خبرگزاری فارس: پس از گذشت ۵۲ روز از اعلام عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا امروز (دوشنبه) به طور رسمی اعلام کرد که نام سودان را از لیست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» خارج کرده است.سفارتخانه آمریکا در سودان طی بیانیه در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد: «مدت ۴۵ روزه پس از اطلاع‌ به کنگره پایان یافت و وزیر خارجه ابلاغیه‌ای مبنی حذف نام سودان به عنوان کشور حامی تروریسم، امضاء کرد و این ابلاغیه از امروز (۱۴ دسامبر) به اجرا در می‌آید تا در اسناد فدرال ثبت شود.»سودان از سال ۱۹۹۲ به بهانه حمایت از گروهک القاعده و به اتهام پناه دادن به اسامه بن لادن، در لیست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» آمریکا قرار گرفته بود.

الکوثر فارسی: سفیر آمریکا در بغداد بر قصد واشنگتن برای ادامه دادن به روند کاهش نیروهای نظامی آمریکا در عراق تاکید کرد. مشاور امنیت ملی عراق روز یکشنبه با سفیر آمریکا در بغداد به بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه پرداخت.ماتئو تولر، سفیر آمریکا در بغداد ضمن بررسی مسائل و اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه در گفت‌وگو با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد، کشورش به حمایت از دولت عراق و قدم برداشتن در مسیر کاهش نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و بازاستقرار آنها در منطقه ادامه می‌دهد.

یورونیوز: آلمان قصد دارد با هدف کاهش میزان ابتلا به ویروس کرونا، مقررات سختگیرانه‌تری را در موضوع محدودیت‌های اجتماعی به اجرا بگذارد.بر این اساس آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دولت‌های محلی در ۱۶ ایالت این کشور روز یکشنبه توافق کردند تا از چهارشنبه ۱۶ دسامبر تا ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ قرنطینه سراسری برقرار کنند.آلمان در حال حاضر جایگاه دوازدهم را در میان کشورهای درگیر با کرونا در سراسر جهان دارد.

خبرگزاری ایرنا: دولت سوئد با وجود استفاده اندک از پول نقد در نظام مالی این کشور، تحقیقات درباره انتقال نظام مالی این کشور  به استفاده کامل از ارز دیجیتال را بررسی می کند. سوئد در بین کشورهایی است که کمترین استفاده از پول نقد را در جهان دارد و کمتر از ۱۰ درصد از همه پرداخت های این کشور اسکاندیناویی اکنون با پول نقد انجام می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *