جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

Loading

رسانه ها ؛ بازگشت معترضان رنگین پوست به خیابان های آمریکا و…

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  موج تازه اعتراضات سیاهپوستان در آمریکا، واکنش ترامپ به رد پرونده اعتراض به نتایج انتخابات، تشدید نگرانی نسبت به خشونت در پی تهدید و ارعاب مقام‌های انتخاباتی آمریکا، سفر مشاور امنیت ملی ترامپ به تل آویو، ادامه اعتراضات در اسرائیل ضد نتانیاهو، درخواست گوترش از رهبران جهان برای اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی، برگزاری نشست امنیتی مهم در پایگاه عین‌الاسد عراق، کشف سلاح و مهمات برای ایجاد شبکه شبه‌نظامی در آلمان، رايزنى هاى وزيران دفاع روسيه و ارمنستان درباره  نقض آتش‌بس در قره‌باغ، تعویق مذاکرات صلح افغانستان، تاکید دولت افغانستان بر انتقال محل مذاکرات بین‌الافغانی به داخل این کشور، افزایش بی سابقه بودجه دفاعی ژاپن و اظهارات وزير خارجه انگليس درباره توافق پسا برگزیت از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: منابع خبری از تجمعات اعتراضی و فریاد عدالتخواهی در کلمبوس مرکز ایالت اوهایو در پی کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست یک افسر پلیس خبر می دهند. صدها معترض با تجمع در «کلمبوس» مرکز ایالت «اوهایو» خواستار برقراری عدالت و شفاف‌سازی در مورد مرد جوان سیاه پوستی شدند که توسط معاون کلانتری این شهر به قتل رسید. در ویدئوهایی که از این تجمع اعتراضی دست به دست می‌شود جمعیت، شعارهایی در مورد عدالت، صلح و نژادپرستی پلیس سر می‌دادند.این اعتراضات یک هفته پس از آن رخ داد که «کیسی کریستوفر گودسون» Casey Christopher Goodson مرد جوان سیاه پوست ۲۳ ساله توسط معاون کلانتری کشته شد.

تی.آر.تی ترکیه:  دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به رد پرونده مرتبط با عدم قبول پیروزی انتخاباتی جو بایدن از سوی دادگاه عالی کشور، واکنش نشان داد.ترامپ در تویتتر نوشت: “دادگاه عالی ما را شرمنده میکند. هیچ علم و جسارتی ندارند.”وی با اظهار اینکه در این انتخابات “بزرگترین فساد تاریخ انجام شده است”، گفت: “دادگاه عالی هیچ توجهی به این موضوع نشان نمیدهد.”گفتنی است ترامپ با ادعای اینکه در پنجاه و نهمین انتخابات ایالات متحده آمریکا که روز 3 نوامبر انجام شد، تقلب شده است، اعلام کرد که نتایج را قبول ندارد و به مراجع قانونی مراجعه خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: ارعاب و تهدید علیه مقام‌های انتخاباتی و نمایندگان آمریکایی موجب تشدید نگرانی‌ها درباره خشونت شده است. در حالی که طرفداران ترامپ خواستار توقف روند تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 شده‌اند، ارعاب و تهدید مقام های انتخاباتی و نمایندگان و قانونگذاران موجب تشدید نگرانی ها درباره وقوع خشونت های احتمالی شده است. بر اساس این گزارش، مقام های رسمی ایالت آریزونا 17 نوامبر اعلام کردند که تحقیقات درباره تهدید به مرگ شدن “کتی هابس” معاون فرماندار این ایالت را آغاز کرده‌اند.در ایالت جورجیا نیز نمایندگان و قانونگذاران تهدید شده‌اند.

خبرگزاری مهر: قرار است مشاور امنیتی ترامپ در سفر به فلسطین اشغالی، با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره موضوعاتی چون عادی سازی روابط و تحریم‌های ضدایرانی گفتگو کند. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از سفر قریب‌الوقوع «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به فلسطین اشغالی خبر داد.

الکوثر فارسی:هزاران صهیونیست با برگزاری تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی خواهان استعفای نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.این بیست و پنجمین هفته ای است که اعتراض ها علیه نتانیاهو به دلیل فساد و ناکارآمدی وی ادامه دارد.صهیونیستهای معترض خواهان استعفای نتانیاهو و برکناری وی به دلیل ناکارآمدی در حل مشکلات رژیم صهیونیستی و پرونده های فساد وی هستند.

یورونیوز: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه اجلاس آب و هوا گفت: «رهبران جهان باید وضعیت اضطراری آب و هوا را در کشورهای خود اعلام کنند تا اقدام‌های لازم برای جلوگیری از گرم شدن فاجعه بار کره زمین انجام شود.» وی در یک نشست مجازی به‌مناسبت پنجمین سالگرد توافقنامه آب و هوایی پاریس افزود: «آیا کسی هنوز می‌تواند منکر شود که ما در یک وضعیت اضطراری ویژه نیستیم؟» وی تاکید کرد: «به همین دلیل امروز من از همه رهبران در سراسر جهان می‌خواهم تا زمان رسیدن به وضعیت کربن صفر، وضعیت اضطراری اعلام کنند.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرمانده نیروی زمینی عراق به طور سرزده به پایگاه عین الاسد رفت و نشست امنیتی مهمی در این پایگاه برگزار شد. منابع نزدیک به حشد شعبی عراق از سفر ناگهانی فرمانده نیروی زمینی عراق به پایگاه «عین الاسد» در غرب الانبار اطلاع دادند.قطری العببیدی، از فرماندهان حشد شعبی در استان الانبار گفت: سرلشکر قاسم المحمدی، فرمانده نیروی زمینی عراق و تعدادی از فرماندهان عالی رتبه عراقی به طور سرزده وارد پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در منطقه «هیت» در غرب الانبار شدند.

دویچه وله: نیروهای امنیتی و بازرسان پلیس اتریش با یورش به شبکه راست‌گرایان افراطی در آلمان و اتریش میزان چشمگیری از سلاح‌های گوناگون کشف کردند. گفته می‌شود این سلاح‌ها برای ایجاد یک شبکه شبه‌نظامی در آلمان در نظر گرفته شده بود. در یک حمله ضربتی پلیس به شبکه راست‌گرایان افراطی در اتریش و ایالت بایرن آلمان، چندین نفر دستگیر شدند. این خبر را کارل نهامر، وزیر کشور اتریش و یک نماینده اداره جنایی این کشور به اطلاع عموم رساندند.به گفته وزیر کشور اتریش، این سلاح‌ها برای یک شبکه راست‌گرایان افراطی در آلمان در نظر گرفته شده بودند تا “احتمالا یک گروه شبه‌نظامی راست افراطی” در آلمان تشکیل شود.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه برای اولین بار از زمان امضای توافق برای پایان دادن به درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی، از تبادل آتش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد و گفت از دو طرف خواسته شده به آتش‌بس پایبند بمانند.وزارت دفاع روسیه که در منطقه قره‌باغ نیروهای حافظ صلح مستقر کرده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مورد نقض آتش‌بس روز ۱۱ دسامبر (جمعه ۲۱ آذر) در منطقه «هادروت» گزارش شد.

اسپوتنیک روسیه: وزرای دفاع ارمنستان و روسیه درباره نقض آتش بس در قره باغ کوهستانی گفتگو کردند. بنا بر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، واغارشاک هاروتیونیان، وزیر دفاع ارمنستان که در دیداری رسمی در فدراسیون روسیه به سر می برد، در دیدار با همتای روس خود سرگئی شایگو، در مورد نقض رژیم آتش بس در استان هادروت قره باغ بحث و تبادل نظر کرد.

العالم فارسی: براساس اعلام مشترک هیات‌های مذاکره‌کننده طالبان و دولت افغانستان، ادامه گفت‌وگوهای صلح با سه‌هفته وقفه از 16 دی ماه از سر گرفته می‌شود. هیأت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامیز اعلام کردند که به‌منظور مشورت‌های بیشتر در مورد موضوعات مربوط به دستورکار مذاکرات صلح، بر روی وقفه‌ سه هفته‌ای به توافق رسیده‌اند. در بیانیه مشترک دو هیأت مذاکره‌کننده که شنبه‌ شب (۲۲ آذر) منتشر شده، آمده است که این توقف سه هفته‌ای از ۲۴ آذر آغاز می‌شود. دور بعدی مذاکرات در شانزدهم جدی از سر گرفته می‌شود.

آناتولی  ترکیه: مشاور امنیت ملی افغانستان خواستار انتقال محل مذاکرات بین‌الافغانی به داخل این کشور شد.حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در توئیتر خواستار انتقال محل مذاکرات بین‌الافغانی از دوحه، پایتخت قطر به داخل افغانستان شد. وی تاکید کرد: مذاکرت برگزار شده در خارج از کشور تحت تاثیر کشورهای خارجی صورت می‌گیرد که این به نفع افغانستان نخواهد بود. ادامه مذاکرات در داخل افغانستان باعث خواهد شد هیئت‌ها مطالبات مردم را بهتر درک کنند و هزینه‌های طرفین نیز کاهش یابد.

 ان. اچ.کی ژاپن: بودجه دفاعی ژاپن برای سال مالی ۲۰۲۱ احتمالا حدود ۵۱ میلیارد دلار خواهد بود که یک رکورد محسوب می شود. این نهمین سال متوالی خواهد بود که میزان این بودجه افزایش می یابد. وزارت دفاع ژاپن پیش از تهیه طرح بودجه سال مالی ۲۰۲۱ در اواخر ماه میلادی جاری توسط دولت، در حال مذاکره با وزارت دارایی بر سر بودجه درخواستی خود بوده است. این بودجه شامل هزینه تحقیقات بر روی ساخت دو فروند کشتی ایجیس خواهد بود. این کشتی های جدید به جای طرح قبلی در استقرار سامانه دفاع موشکی زمین محور ایجیس آشور ساخته خواهند شد که برای رهگیری موشک های بالستیک در خارج از جو زمین طراحی شده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر امور خارجه انگلیس گفت: برای دستیابی به توافق درباره روابط آینده اتحادیه اروپا و انگلیس، همچنان راه زیادی باقی است. دومینیک راب اینکه مذاکرات پس از یکشنبه شب نیز ادامه پیدا کند منتفی ندانست وگفت: «ما می‌خواهیم مانند هر دموکراسی مستقل دیگر که مورد احترام قرار می‌گیرد با ما رفتار شود. اگر اتحادیه اروپا می‌تواند این را در سطح سیاسی بپذیرد، بنابراین همه دلایل برای اطمینان کردن وجود دارد، اما اکنون این موضوع باقی است که به نظر من راه زیادی باید پیموده شود». بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا چهارشنبه توافق کردند تا یکشنبه به گروه‌های مذاکره کننده خود فرصت دهند تا به توافق برسند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *