جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد  

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

اسپوتنیک تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای جانبدارانه پاسخ مشروع ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و در خصوص حمله غیرقانونی رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

Loading

رسانه ها؛ بحران لیبی درخط پایان و…

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تشکیل پارلمان واحد درلیبی ، واکنش برنی سندرز به ترور شهید فخری‌زاده، مخالفت دیوان عالی پنسیلوانیا با ابطال آرای پُستی،کاهش تولید نفت آمریکا، درخواست غرامت جمهوری آذربایجان از ارمنستان، تاکید رهبر اقلیم تیگرای برادامه نبرد با دولت اتیوپی ، واکنش روسیه به پیشنهاد مذاکره آلمان، ادامه تظاهرات‌ها در اسرائیل علیه نتانیاهو، توافق فرانسه و بریتانیا برای توقف کامل عبور مهاجران از کانال مانش، پیشنهاد راه اندازی یک ایستگاه فضایی جدید برای "نظارت بر کل کره زمین و آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: پارلمان لیبی در پایان گفتگو‌های آشتی در طنجه در شمال مغرب توافق کردند تا به دوگانگی پارلمان پایان دهند. مقر اصلی پارلمان لیبی شهر بنغازی خواهد بود .آن‌ها همچنین بر لزوم اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در زمان مقرر تاکید کردند.

 خبرگزاری صدا و سیما: جمهوری آذربایجان برای بازسازی مناطق پس گرفته شده در قره باغ، قصد دارد از ارمنستان غرامت ۱۰۰ میلیارد دلاری درخواست کند. ​ نیرو‌های ارمنی طبق توافقنامه آتش بس در یکم دسامبر در قره باغ منطقه را به نیرو‌های جمهوری آذربایجان واگذار کردند. به این ترتیب باکو کنترل تمامی هفت شهر اطراف قره باغ را در دست گرفت. شهر آغ دام، یکی از این مناطق است. اما این شهر صنعتی که در گذشته شکوفا بود، امروز به ویرانه مبدل شده است.

خبرگزاری فارس:  در ادامه موج محکومیت‌ها و واکنش‌ها به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات نیز به این اقدام تروریستی واکنش نشان داد. برنی سندرز ، سناتور ارشد دموکرات با «غیرقانونی و تحریک‌آمیز» خواندن ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران، گفت این اقدام برای تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران انجام شده است.

خبرگزاری مهر : دیوان عالی پنسیلوانیا شکایت طرفداران جمهوریخواه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را که خواهان ابطال آرای پُستی این ایالت شده بودند؛ رد کرد. این شکایت از سوی «مایک کلی» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان ارائه شده بود. شاکیان علاوه بر ابطال آرای پستی، خواهان معرفی الکترال‌های جدید بودند تا شاید نتیجه به نفع ترامپ تغییر کند. پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد.

خبرگزاری ایرنا: تولید نفت شیل آمریکا به شدت کاهش یافت. بلومبرگ در گزارشی با اشاره به پایان دوره رشد سرسام آور تولید نفت شیل آمریکا نوشت: گسترش همه گیری ویروس کرونا سبب کاهش تولید چشمگیر نفت شیل و ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان نفت در آمریکا شده است.به نظر می‌رسد همه گیری ویروس کرونا و بازار بورس سهام نیویورک توانسته سهامداران شیل را که مسبب تبدیل آمریکا به بزرگترین تولید کننده نفت جهان بودند را از سر راه بردارند. حال شرایط نشان می‌دهد سال‌ها رشد سرسام آور شیل به پایان رسیده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  به رغم اعلام کنترل ارتش اتیوپی بر اقلیم تیگرای و پایان عملیات، رهبر جبهه مردمی آزادسازی تیگرای گفت که نیروهایش به نبرد ادامه خواهند داد. رهبر جبهه مردمی آزادسازی تیگرای در اتیوپی در اولین واکنش به اظهارات ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی مبنی بر پایان عملیات نظامی ارتش در این منطقه و کنترل کامل بر آن اعلام کرد که نیروهای تیگرای به جنگ ادامه می‌دهند.وی در پیامی گفت: وحشی گری آنها تنها اصرار ما را برای مبارزه با آن متجاوزان تا پایان کار بیشتر خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تفسیر سخنان وزیر دفاع آلمان بر لزوم مذاکره با مسکو “از موضع قدرت”، با اشاره به استقرار نظامیان و سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در این کشور گفت: آلمان از لحاظ امنیتی به آمریکا وابسته است.”ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در تفسیر درخواست “آنگرت کرامپ‌‌ــ‌کارنباوئر” وزیر دفاع آلمان برای مذاکره با طرف روسی در خصوص خلع سلاح “از موضع قدرت”، این نکته را مورد متوجه قرار داد که آلمان از لحاظ مسائل امنیتی کاملاً وابسته به ایالات متحده است.

آناتولی  ترکیه: هزاران اسرائیلی در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور در مناطق مختلف تظاهرات برگزار کردند. تظاهرات‌ها علیه نتانیاهو و عملکرد وی وارد بیست و چهارمین هفته شد.گفته می‌شود ناتوانی نتانیاهو در مقابله با شیوع کرونا و پرونده‌های متعدد فساد وی باعث شده مردم علیه وی اعتراض کنند.

یورونیوز: دولت بریتانیا اعلام کرد با فرانسه برای دوبرابر کردن شمار گشت‌های دریایی در شمال فرانسه به‌منظور متوقف کردن قایق‌های مهاجران در کانال مانش به توافق رسیده است.براساس این توافق، دولت فرانسه موظف می‌شود تا با دو برابر کردن شمار گشت‌های گارد ساحلی خود، حرکت مهاجران و پناهجویان غیرقانونی به سوی بریتانیا در قایق‌های کوچک را متوقف کند.در ماه‌های گذشته هزاران نفر در قایق‌های شخصی کوچک -که عمدتا سرقت شده بودند-با عبور از دریای مانش خود را به سواحل بریتانیا رساندند.

اسپوتنیک روسیه: شرکت موشک سازی و فضانوردی “انرگیا” پیشنهاد راه اندازی ایستگاه خدماتی مداری جدید روسیه را مطرح کرده است که بتواند بطور همزمان کل سطح کره زمین را رصد کند. قرار است این ایستگاه در مداری با ارتفاع 400 کیلومتر و زاویه 98 درجه قرار گیرد که به آن امکان می دهد “منظره کامل زمین” را بدست آورد. با این وجود ، هدف اصلی آن مشاهده قطب شمال و مسیر دریایی شمال خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار پدیده‌ همه‌گیر جهانی را اعلام کرد. براساس آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرده، تاکنون۱.۴۵۹.۳۶۶ نفر براثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *